مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آشنايي با بدن زن چه اهميتي دارد و چه تأثيري بر رابطه زناشويي و رابطه عاطفي مي‌گذارد؟ آگاهي بيشتر نسبت به بدن زن به شما كمك مي‌كند تا رابطه جنسي رضايت مندانه تري را تجربه كنيد و رابطه عاطفي خود را نيز با همسرتان بهبود بخشيد. در واقع شما با شناخت بدن همسر خود در رابطه زناشويي تان بهتر مي‌توانيد رفتارهايي براي تحريك همسر خود انجام دهيد. در كنار اين مسئله بايد بدانيد كه شناخت شما بايد تا آخر عمر ادامه داشته باشد چراكه در هر دوره روند تغييرات جسمي به گونه‌اي است كه مي‌تواند بر روند زندگي‌تان اثرگذار باشد. در اين مقاله ما به توضيحاتي درباره بدن زن شامل نقاط حساس و تغييرات بدني رايج در زنان پرداخته‌ايم كه مطالعه آن مي‌تواند بر آگاهي شما بيفزايد.

منبع: بدن زن

 

آشنايي با بدن زن و نقش آن در رابطه جنسي 

لازمه يك رابطه جنسي موفق اين است كه شما در مورد بدن همسرتان آگاهي داشته باشيد چرا كه زنان و مردان همگي نقاط حساسي در بدن خود دارند كه تحريك آن‌ها در حين معاشقه و رابطه جنسي لذت بيشتري را براي آن‌ها به همراه خواهد داشت و منجر به كيفيت بالاتر رابطه جنسي خواهد شد. معاشقه و پيش‌نوازي براي زنان از اهميت بيشتري برخوردار است؛ چرا كه رابطه جنسي بهتر همراه با تجربه ارگاسم معمولاً براي آن‌ها به معاشقه‌ مناسب بستگي دارد. به همين خاطر شناخت نقاط حساس بدن زن، براي شما و همسرتان اين فرصت را فراهم خواهد كرد كه رابطه جنسي رضايت‌بخشي را در كنار هم تجربه كنيد. براي آگاهي بيشتر درباره شناخت بدن همسر كليك كنيد.

از جمله نقاط حساس بدن زنان مي‌توان به لب، گردن، سينه‌ها و نوك آن‌ها، گوش‌ها و كليتوريس اشاره كرد. اما ميزان حساسيت هر زن نسبت به هر يك از اين نقاط مي‌تواند متفاوت باشد. بسيار اهميت دارد كه بتوانيد در طول رابطه جنسي خود نسبت به علايق و حساسيت‌هاي همسرتان آگاهي كسب كنيد و با نوازش اين نقاط لذت بيشتري را در رابطه جنسي براي خود و همسرتان فراهم كنيد.

نوازش‌هاي مناسب منجر به اين مي‌شود كه همسرتان واكنش‌هاي بهتري در رابطه به شما نشان دهد و در نتيجه شما نيز بتوانيد لذت بيشتري از رابطه ببريد. هم‌چنين لازم است به اين نكته دقت كنيد كه ميزان حساسيت زن نسبت به نواحي تحريك آميز بدنش هميشه يكسان نيست و با تغييرات هورموني در طي ماه اين حساسيت‌ها نيز تغيير مي‌كند.

براي اطلاع بيشتر درباره نقاط حساس بدن زنان كليك كنيد.

آشنايي با بدن زن | تغييرات جسمي و هورموني 

زنان و مردان از لحاظ تغييرات هورموني تفاوت‌هاي اساسي با يكديگر دارند. مهم‌ترين تغييرات هورموني در زنان به واسطه چرخه قاعدگي ايجاد مي‌شود. چرخه قاعدگي در زنان چرخه‌ايست كه نشان دهنده عملكرد دستگاه توليد مثل است. فعاليت اين چرخه ماهانه بدن زن را براي بارداري آماده مي‌كند و در صورتي كه تخمك گذاري صورت نگيرد در نهايت ديواره رحم شروع به ريزش مي‌كند كه اين ريزش منجر به خونريزي در زنان مي‌شود.

در طول اين چرخه كه معمولاً 28 روزه است، زنان با تغييرات هورموني متفاوتي مواجه مي‌شوند. اين تغييرات هورموني معمولاً به تغييرات خُلق و خو در آن‌ها مي‌انجامد. براي مثال نوسانات ماهانه‌ هورمون‌ها مي‌تواند باعث افسردگي و يا خوشحالي، خستگي يا پرانرژي بودن، بي‌علاقگي به مقاربت و يا افزايش ميل جنسي در زنان شود و آنان را به سمت رابطه جنسي بيشتر سوق دهد. آگاهي از اين تغييرات خلقي به شما كمك مي‌كند كه بتوانيد درك بهتري از همسرتان داشته باشيد و به شيوه مؤثرتري با او ارتباط برقرار كنيد.

براي شناخت بيشتر درباره رابطه جنسي كليك كنيد.

نكاتي كه در ارتباط با چرخه قاعدگي بايد به آن توجه كنيد 

در طول چرخه قاعدگي دو هفته حساس از لحاظ روحي براي زنان وجود دارد كه هفته پيش از آغاز خونريزي و هفته‌اي كه قاعدگي در آن وجود دارد را شامل مي‌شود. در ادامه به نكاتي كه در اين دو هفته بايد به آن توجه كنيد اشاره‌كرده‌ايم.

1-افزايش تحريك پذيري، عصبانيت و افسردگي 

اكثر زنان در هفته پيش از شروع قاعدگي احساسات ناخوشايند افسردگي و اضطراب را تجربه مي‌كنند. آن‌ها ممكن است به شدت تحريك پذير شوند به اين معني كه خيلي زود از كوچك‌ترين چيزها ناراحت و عصباني شوند. اين حالات همگي در اثر تغييرات هورموني تجربه مي‌شوند. آشنايي با اين مسئله و شناخت بيشتر تغييرات بدن زن به شما كمك مي‌كند تا راحت‌تر در اين هفته با همسرتان كنار بياييد. اگر اين علائم در فردي بسيار شديد باشد احتمالاً او به سندروم ملال پيش از قاعدگي دچار است. اين سندروم موجب ايجاد وضعيت رواني ناخوشايندي در هفته پيش از قاعدگي مي‌شود كه عملكرد روزانه فرد را تحت تأثير قرار مي‌دهد.اگر همسر شما به اين مشكل دچار باشد به روان درماني و در برخي موارد به دارو درماني براي رفع مشكل خود نياز دارد. به همين منظور بهتر است كه به يك روانشناس براي تشخيص مشكل مراجعه شود.

2- كاهش ميل جنسي در دوران قاعدگي

زنان در طول دوره قاعدگي به دليل ضعف و مشكلات جسمي معمولاً انرژي كم‌تري دارند و از نظر وضعيت خُلقي، خلق پايين‌تر و غمگيني را تجربه مي‌كنند. آن‌ها در اين دوره نياز به حمايت عاطفي بيشتري دارند. ميل جنسي آن‌ها نيز كاهش پيدا مي‌كند. به همين خاطر اهميت دارد كه به همسرتان نشان دهيد كه مراقب او هستيد و او را درك مي‌كنيد. نحوه برخورد شما در تخفيف علائم همسرتان تاثير بسزايي خواهد داشت.

براي اطلاع بيشتر درباره قاعدگي كليك كنيد.

تغييرات بدن زن در بارداري و زايمان

در طول دوره بارداري سطح هورمون‌هاي بدن زن به ميزان بسياري افزايش پيدا مي‌كند. اين تغييرات هورموني بدن را براي نگهداري از كودك در دوران بارداري و پس‌ازآن آماده مي‌كند. براي مثال افزايش هورمون پرولاكتين منجر به توانايي شيردهي در زنان مي‌شود و هم‌چنين مهر مادري را در آن‌ها افزايش مي‌دهد به همين دليل هورمون پرولاكتين به عنوان هورمون مهر مادري نيز شناخته مي‌شود.

اما پس از زايمان بسياري از اين هورمون‌ها ناگهان با افت شديد مواجه مي‌شوند اين افت هورموني باعث مواجه شدن مادر با خلق پايين و افسرده مي‌شود كه مي‌تواند به طور معمول و به مرور بهبود يابد. دريافت حمايت‌هاي مناسب و آشنايي با بدن همسر از جانب مرد خانواده در روند بهبودي زن تأثير بسزايي دارد.

اگر اين علائم شدت زيادي داشته باشد، به روابط مادر و فرزند آسيب بزند و عملكرد روزمره فرد را مختل كند احتمالاً او به افسردگي پس از زايمان دچار شده است. در اين وضعيت مراجعه به روانشناس براي دريافت روان درماني ضرورت مي‌يابد. هم چنين در مواردي احتمال دارد كه نياز به تجويز دارو نيز وجود داشته باشد كه حتماً بايد با مشورت روانپزشك صورت بگيرد.

آشنايي با بدن زن | تغييرات بدن در يائسگي 

يائسگي كه معمولا در سنين 45 تا 55  سالگي آغاز مي‌شود به معناي توقف عمل تخمك گذاري در تخمدان‌ها و در نتيجه سلب امكان حاملگي است. در اين دوره زنان با تغييرات جسمي زيادي رو به رو مي‌شوند. براي مثال هورمون‌هاي استروژن و پروژسترون به ميزان زيادي كاهش مي‌يابند اين كاهش هورموني در نهايت به تغييرات در خلق و روحيه زنان مي‌انجامد.

براي مثال آن‌ها ممكن است نسبت به روابط اجتماعي تمايل كم‌تري از خود نشان دهند، هم‌چنين تمايلات جنسي‌شان كاهش پيدا كند، بيشتر غمگين و تحريك‌پذير شوند يعني حساسيت آن‌ها در ارتباط با وقايع پيراموني افزايش يابد و باعث شود كه آن‌ها زودتر به موارد مختلف واكنش نشان دهند. دريافت حمايت و مراقبت بيشتر از جانب همسر در كاهش علائم ناخوشايندي كه فرد تجربه مي‌كند تاثير بسزايي مي‌گذارد. براي آگاهي بيشتر با علائم جسمي و خلقي در طول يائسگي به مقاله يائسگي مراجعه كنيد.

كلام آخر

توجه داشته باشيد كه آشنايي با بدن زن امري بسيار مهم است و تاثيرات خود را بر تمام جنبه‌هاي جسمي و رواني زندگي شما مي‌گذارد. با اين حال گاهي مردان تمامي تلاش خود را براي شناخت كامل همسرشان انجام مي‌دهند اما بازهم در اين زمينه با مشكل مواجه هستند. در اين شرايط لازم است كه با بهره بردن از مشاور و متخصص در زمينه مسائل جنسي موضوع را با او در ميان بگذاريد. ما به شما مركز مشاوره حامي هنر زندگي را پيشنهاد مي‌دهيم. حامي هنر زندگي يكي از بهترين مراكز روانشناسي در زمينه مسائل جنسي و زناشويي است كه امكان بهره بردن از مشاوره جنسي را از طريق تلفن براي شما فرآهم آورده است. 

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره جنسي و مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

آشنايي با بدن زن چگونه مي‌تواند در انجام رابطه جنسي كمك كننده باشد؟

اگر با بدن همسر خود آشنا باشيد مي‌توانيد در هنگام رابطه جنسي با تحريك نقاط حساس او رابطه لذت بخش تري را تجربه كنيد. همچنين اگر همسر شما در دوران پس از زايمان باشد بايد بدانيد كه ممكن است رابطه جنسي با او با محدوديت‌ها و شرايطي خاص همراه باشد كه اين آشنايي به درك بالاتر از همسر نيز كمك مي‌كند.

براي اطلاع بيشتر درباره تحريك همسر كليك كنيد.


براي دريافت مشاوره در زمينه اشنايي با بدن زن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: بدن زن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بدن زن،
موضوع:
[ ۲ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۴۴:۴۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی