مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مزايا و معايب ازدواج در سن بالا چيست؟ ازدواج از مهم‌ترين مراحل زندگي هر فرد است كه شديدا تحت تاثير شرايط فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي قرار دارد. طبق برخي قراردادهاي اجتماعي، ازدواج بايد در محدوده سني خاصي روي دهد و درصورتي كه فرد از اين سن عبور كند دچار فشارهاي رواني زيادي مي‌شود. بالا رفتن سن ازدواج يك پديده اجتماعي-فرهنگي است كه علل مختلفي را مي‌توان براي آن ذكر كرد. در هر حال ازدواج در سن بالا مثل ساير پديده‌هاي اجتماعي مزايا و معايب خود را دارد و لزوما نمي‌توان به چشم يك پديده آسيب‌زا به آن نگاه كرد. از آنجايي كه ازدواج در سن بالا با چالش‌ها و نگراني‌هاي بيشتري همراه است، مشاوره روانشناسي، فرصتي مناسب مي‌باشد تا با يادگيري مهارت‌هاي لازم براي ازدواج موفق با خيالي آسوده زندگي مشترك خود را آغاز كنيد. براي اطلاع بيشتر از مهارت هاي لازم براي ازدواج موفق كليك كنيد.

منبع: ازدواج سن بالا

 

ازدواج در سن بالا

امروزه با توجه به شرايط اجتماعي و فرهنگي موجود، سن ازدواج بسيار بالاتر از حدي رفته كه در دهه‌هاي گذشته به چشم مي‌خورد. ازدواج در سن بالا اشكال مختلفي دارد. مثلا ممكن است يك فرد در سنين بالا تصميم به ازدواج بگيرد، در حاليكه برخي ممكن است تجربه قبلي ازدواج و زندگي مشترك را داشته باشند ولي به علت طلاق يا فوت همسر در سال‌هاي بعد تصميم به ازدواج مجدد بگيرند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج مجدد كليك كنيد.

علت بالا رفتن سن ازدواج

يكي از اصلي‌ترين دلايل بالا رفتن سن ازدواج، طولاني شدن طول تحصيلات و مهارت آموزي و به طبع آن دير وارد شدن جوانان به بازار كار است. هرچقدر جوانان ديرتر وارد بازار كار شوند و استقلال مالي كسب كنند، ديرتر به فكر تشكيل خانواده و ازدواج مي‌افتند. از طرف ديگر وضعيت اقتصادي نابسامان و بيكاري بر عدم توانايي افراد براي ازدواج تاثير مي‌گذارد. در نتيجه افراد براي به دست آوردن شرايط و موقعيت‌هاي ازدواج زمان بيشتري بايد صرف كنند. براي آگاهي بيشتر از سن ازدواج كليك كنيد.

علاوه بر شرايط اقتصادي، برخي از جوانان خود مايل به ازدواج كردن نيستند. يكي از عوامل تاثير گذار در ازدواج در سن بالا، طولاني شدن دوستي‌هاي قبل ازدواج است. افراد در چنين شرايطي تا سنين نزديك به ميانسالي، آمادگي و يا نياز به ازدواج را در خود احساس نمي‌كنند. آن‌ها ميل دارند سال‌هاي بيشتري را صرف خود كرده و فكر مي‌كنند مسئوليت ازدواج براي آن‌ها سنگين است. برخي هم نيازهاي عاطفي و حتي ميل جنسي خود را به اشكال ديگري رفع مي‌كنند و از تعهد ازدواج مي‌ترسند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه دوستي هاي قبل ازدواج كليك كنيد.

مزاياي ازدواج در سن بالا

زماني كه سن شما بالاتر مي‌رود، در مورد اهداف و عقايد خود صريح‌تر مي‌انديشيد و معيارهاي روشن و واضح‌تري براي رسيدن به ازدواج موفق خواهيد داشت و از انگيزه‌هاي ازدواج خود آگاه هستيد. افراد در سنين بالا به بلوغ عاطفي و پختگي لازم رسيده‌اند و احتمال گرفتن تصميم‌هاي هيجاني در اين سن كاهش يافته است. براي كسب اطلاع در زمينه‌هاي انگيزه ازدواج و ازدواج موفق كليك كنيد.

افراد در سنين بالا ثبات و پختگي بيشتري نشان مي‌دهند، در مورد شرايط زندگي‌شان به يك تثبيت رسيده، و در روابط عاطفي مي‌توانند بهتر رفتار كنند و با ديد واقع بينانه‌تري فرد مقابل خود را بسنجند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه بلوغ عاطفي كليك كنيد.

معايب ازدواج در سن بالا

همان طور كه با بالا رفتن سن، در مورد معيارهاي خود دقيق‌تر و صريح‌تر مي‌شويد، به موازات آن انعطاف پذيري روانشناختي‌تان كاهش پيدا مي‌كند. ممكن است قرار گرفتن در يك رابطه با فرد ديگر برايتان سخت‌تر از سال‌هاي جواني باشد. از طرفي سختگيري‌هاي انتخاب همسر هم به موازات سن بالا مي‌رود. براي كسب اطلاع بيشتر از انتخاب همسر كليك كنيد.

فشارهاي فرهنگي در اثر ازدواج در سن بالا به خصوص در مورد دختران مي‌تواند منبع استرس و اضطراب شود. تا جايي كه ممكن است وسواس فكري به سراغتان آيد كه اگر ازدواج نكنيم چه مي‌شود؟ همين فشار ممكن است باعث شود فردي كه سال‌هاي زيادي ازدواج نكرده، ناگهان بدون تعقل و تعمق براي فرار از تنهايي دست به انتخابي عجولانه و اشتباه بزند و بعدها عواقب آن گريبان گيرش شود. براي كسب اطلاع از سوال  اگر ازدواج نكنيم چه مي شود كليك كنيد.

يكي از عواقب ازدواج در سن بالا امكان برآورده نشدن نيازهاي جنسي در چهارچوب مناسب است. همين امر مي‌تواند براي فرد مشكلاتي چون كژكاري جنسي، اختلالات اضطرابي و افسردگي را به همراه داشته باشد. نگراني در مورد سن توليد مثل و فرزندآوري يكي ديگر از دغدغه‌هايي است كه بالا رفتن سن به ويژه براي زنان مسئله ساز مي‌شود. براي كسب اطلاع بيشتر در اين زمينه، مقالات اختلالات اضطرابي و افسردگي را مطالعه فرماييد.

البته به مدد پيشرفت علم پزشكي تا سنين بسيار بالاتر مي‌توان انتظار باروري و تولد يك فرزند سالم را داشت. اختلاف سني با فرزندان يكي ديگر از نگراني‌هاي افراد براي ازدواج در سن بالاست. در واقع با فاصله سني زياد بين كودك و والدينش، احتمال اختلاف عقيده‌ها و شكاف نسلي بيشتر مي‌شود. البته اين يك الزام نيست و صرفا يك احتمال مي‌باشد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه اختلاف سني با فرزندان كليك كنيد.

توصيه هايي در مورد ازدواج در سنين بالا

اگر شما به سني رسيده‌ايد كه احساس مي‌كنيد ازدواجتان دير شده است، به خاطر دير شدن و ترس از تنهايي تن به ازدواج نامناسب ندهيد. تنها بودن بهتر از بودن در يك رابطه اشتباهي است كه يك شكست را در پي خواهد داشت. فشارهاي فرهنگي و خانوادگي زيادي ممكن است بر شما وارد شود ولي اين فشارها نبايد باعث شود كه در ازدواج كردن عجله كنيد. بهترين سن براي ازدواج، امري فردي است كه از شخصي به شخص ديگر متفاوت مي‌باشد. زماني ازدواج كنيد، كه احساس نياز به تشكيل يك خانواده را در زندگي‌تان داشته باشيد حتي اگر ازدواج در سن بالا باشد. براي اطلاع بيشتر از بالا رفتن سن ازدواج كليك كنيد.

نكته مهم ديگري اين است كه بدانيد هيچ فردي براي خوشبخت بودن نيازي به فرد ديگر ندارد. البته كه بودن در كنار يك همسر و شريك مناسب بر احساس خوشبختي و آرامش فرد مي‌افزايد ولي بدون آن هم مي‌توان زندگي خوبي داشت. به نيازهاي خودتان توجه كرده و سعي كنيد آن‌ها را برآورده كنيد. داشتن روابط اجتماعي مناسب و دوستان خوب، پرداختن به تفريحات مناسب، سعي در بهبود وشعيت شغلي و مالي يا تحصيلي، همگي باعث مي‌شوند كيفيت زندگي شما بالا بروند. به ياد داشته باشيد هر چقدر هم تجربه داشته باشيد براي يك ازدواج خوب نياز به شناخت پيش از ازدواج داريد. براي آنكه نتيجه بهتري بگيريد مشاوره قبل از ازدواج و انجام تست‌هاي روانشناسي لازم مي‌باشد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه شناخت پيش از ازدواج كليك كنيد.

تاثير خدمات روانشناسي بر ازدواج در سن بالا

ازدواج به خودي خود مساله بسيار پيچيده‌اي است و عوامل بسيار متعددي بر آن تاثير مي‌گذارند. ازدواج در سن بالا نيز ممكن است خطرات و مشكلات خاص خود را به همراه داشته باشد. اما اين بدان معنا نيست كه ازدواج در سن بالا غيرممكن است. توصيه مي‌شود كه قبل ازدواج از يك روانشناس كمك بگيريد تا به شما كمك كند همه جوانب را بسنجيد و بهترين تصميم را اتخاذ نماييد. متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج در سن بالا مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ازدواج سن بالا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج سن بالا،
موضوع:
[ ۳ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۸:۵۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی