مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

باور هاي غلط غم و اندوه همواره در بين مردم وجود داشته است و جنبه فرهنگي در يادگيري اين باورها معمولا بسيار پر رنگ است و تاثيرات خود را مي‌گذارد اما متاسفانه اين باورها نه تنها به روند بهبودي و التيام يافتن شما از رنج عاطفي ناشي از فقدان كمكي نمي‌كند بلكه باعث مزمن شدن غم و اندوه مي‌شود و بازگشت به روند عادي زندگي‌تان را با اخلال مواجه مي‌سازد. همچنين تاثيرات خود را بر جنبه‌هاي مختلف زندگي شما مي‌گذارد و بهداشت جسمي و رواني‌تان را نيز تهديد مي‌كند. با اين حال با توجه به اهميت باور هاي غلط غم و اندوه در وخيم تر شدن موقعيت و افزايش احتمال بروز افسردگي، گرايش به مصرف مواد مخدر، وسواس‌هاي فكري-عملي و ديگر اختلال هاي رواني، لازم ديديم كه در اين مقاله به بررسي باور هاي غلط در مورد غم و اندوه بپردازيم و حقايقي را در اين زمينه آشكار سازيم.

منبع: غم و اندوه

 

باور هاي غلط در مورد غم و اندوه

باور هاي غلط غم و اندوه كه معمولا از نسلي به نسل ديگر منتقل مي‌شود، باعث بروز پيامدهاي منفي فردي و اجتماعي مي‌گردد. حقيقت اين است كه احساس غم و اندوه واكنشي طبيعي به از دست دادن شي يا فردي ارزشمند است كه براي التيام يافتن و كاهش ناراحتي به زمان نياز داريد. در ادامه به بررسي برخي از اين باور هاي غلط در مورد غم و اندوه مي‌پردازيم.

1_ ناديده گرفتن غم و اندوه باعث تسهيل فرايند فراموشي رنج عاطفي مي شود

يكي از باور هاي غلط غم و اندوه كه در بين مردم جا افتاده، اين است كه اگر غم خودتان را ناديده بگيريد، مي‌توانيد به راحتي ناراحتي‌تان را فراموش كنيد اما واقعيت اين است كه تلاش براي ناديده گرفتن درد يا جلوگيري از بروز ناراحتي در دراز مدت، فقط وضعيت را بدتر خواهد كرد. لذا براي بهبود واقعي، لازم است با غم و اندوه خود روبرو شويد و به طور فعال و با آگاهي كافي با آن برخورد كنيد. به طور مثال تحمل مرگ عزيزان شرايط را براي شما بسيار سخت خواهد كرد و اگر بخواهيد ناراحتي خود را بروز ندهيد دچار مشكلات روحي و رواني خواهيد شد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه تحمل مرگ عزيزان كليك كنيد.

2- قوي بودن در مقابل فقدان چيزهاي ارزشمند يا از دست دادن عزيزان از باور هاي غلط غم و اندوه

دومين باور غلط در مورد غم و اندوه اين است كه ما بايد در مقابل فقدان و از دست دادن عزيزان و چيزهايي كه دوستشان داريم قوي باشيم. احساس ناراحتي، غم، ترسيدن يا تنها بودن واكنش طبيعي به فقدان‌ها و از دست دادن عزيزان است. توجه داشته باشيد كه گريه كردن به هيچ وجه به اين معني نيست كه شما ضعيف هستيد از طرفي براي حفاظت و پشتيباني از خانواده يا دوستان خود نيازي نيست تظاهر به سرسختي و آسيب ناپذيري داشته باشيد. بروز و نشان دادن احساسات واقعي مي‌تواند به شما براي پشت سر گذاشتن غم و اندوهي كه داريد، كمك كند.

براي اطلاع بيشتر درباره احساسات كليك كنيد.

3- گريه نكردن، به معناي نداشتن غم و اندوه براي فقدان يا سوگ عزيزان است

سومين باور غلط غم و اندوه، اين است كه برخي از افراد فكر مي‌كنند كه اگر شما براي از دست دادن فرد يا چيزي ارزشمند گريه نكنيد يعني به خاطر سوگ آن ناراحت نيستيد. گريه كردن، يكي از علائم غم و اندوه است ولي توجه داشته باشيد كه گريه يكي از واكنش‌هايي است كه اشخاص در غم و اندوه ناشي از فقدان نشان مي‌دهند و واكنش هر فرد منحصر به خودش است. بسيارند كساني كه درونگرا هستند و با وجود تحمل درد و رنجي عميق گريه نمي‌كنند يا عواطف خود را بروز نمي‌دهند پس افراد مختلف پاسخ‌ها و عكس العمل‌هاي متفاوتي به غم و اندوه از خود نشان مي‌دهند.

براي آگاهي بيشتر با نشانه هاي غم و اندوه كليك كنيد.

4_ غم و اندوه فقدان يا سوگ عزيزان يك سال طول مي كشد

يكي ديگر از باور هاي غلط در مورد غم و اندوه اين است كه اگر فردي سوگوار هستيد، بايد يك سال غم و اندوه داشته باشيد و در اين مدت نبايد شادي كنيد گرچه تحمل مرگ عزيزان سخت است ولي حقيقت اين است كه زمان مشخصي براي غم و اندوه وجود ندارد. در واقع فرآيند بهبودي با گذشت زمان اتفاق مي‌افتد و طولاني شدن غم و اندوه باعث بروز علائم افسردگي، مختل شدن روابط اجتماعي، پسرفت شغلي يا تحصيلي و همچنين گرايش فرد به مصرف مواد مخدر نيز مي‌شود.

براي اطلاع درباره علائم افسردگي و گرايش به مصرف مواد مخدر كليك كنيد.

5- بازگشت به زندگي عادي، به معناي فراموش كردن غم و اندوه ناشي از فقدان يا سوگ است

يكي ديگر از باور هاي غلط در مورد غم و اندوه اين است كه اگر كسي به زندگي عادي‌اش برگشت، شخصي يا چيزي را كه برايش عزيز بوده فراموش كرده است. بازگشت به روند عادي زندگي، به اين معني ست كه شما حقيقت از دست دادن يا فقدان را پذيرفته‌ايد نه اينكه عزيزي را به دست فراموشي سپرده باشيد. شما مي‌توانيد در مسير عادي زندگي خود حركت كنيد با اين حال ياد و خاطره شخصي يا چيزي را كه از دست داده‌ايد به عنوان بخش مهمي از زندگي خود كماكان حفظ كنيد و زنده نگاه داريد.

در صورت تداوم يافتن غم و اندوه چه بايد كرد؟

اگر علائم غم و اندوه به صورت مزمن ادامه پيدا كند، سلامت جسمي و بهزيستي روان شناختي شما به خطر خواهد افتاد. در صورت عدم بهبود علائم و با توجه به ادامه يافتن اخلال در فعاليت‌ها و روابط اجتماعي‌تان و به دليل رويارويي با ناكامي‌هاي بيشتر در زندگي، احتمال پيشرفت علائم غم و اندوه به سمت افسردگي وجود دارد. در اين صورت لازم است هر چه سريع‌تر براي بهره گيري از خدمات روان درماني اقدام كنيد تا بتوانيد باور هاي غلط غم و اندوه را نيز در خود از بين ببريد.

ما نيز به نوبه خود در مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي شرايطي را براي شما فرآهم آورده‌ايم تا بتوانيد مشكلات خود را با مشاوران ما در ميان گذاشته و راهكارهاي مناسبي را دريافت نماييد. اين مركز با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني به شما تضمين خواهد داد كه در كوتاه مدت مشكلات شما رفع خواهد شد. همچنين مركز حامي هنر زندگي اين امكان را فرآهم كرده تا بتوانيد از هر نقطه‌اي از ايران با مشاوران ما به صورت تلفني صحبت كرده و خدمات دريافت نماييد.

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول درباره باور هاي غلط غم و اندوه

در صورتي كه غم و اندوه تداوم يابند فرد با چه مشكلاتي مواجه خواهد شد؟

غم و اندوه زياد مي‌تواند به مرور باعث شود كه فرد از اجتماع كناره گيري كرده، منزوي و گوشه گير شود. در كنار اين موضوع عملكرد فرد در كليه زمينه‌ها اعم از تحصيلي، شغلي، خانوادگي و روابط ميان فردي با مشكلات زيادي روبه رو مي‌شود. در صورتي كه اين مسئله چند هفته تداوم يابد فرد تلاش مي‌كند تا به مصرف مواد روي آورد و به اختلالاتي از جمله افسردگي و وسواس فكري عملي نيز دچار مي‌شود. تمامي اين مسائل لزوم توجه به درمان و رسيدگي به فرد را بيش از قبل نشان مي‌دهد.

براي آشنايي بيشتر با اختلال وسواس فكري عملي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه باورهاي غلط غم و اندوه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: غم و اندوه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: غم و اندوه،
موضوع:
[ ۵ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۵۴:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی