مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

چگونه مي‌توان اختلاف بر سر محل زندگي با همسر و يا نامزد را حل كرد؟ براي شروع يك زندگي لازم است كه زن و شوهر خانه‌اي داشته باشند تا در آن با هم زندگي كنند. معمولا حق انتخاب محل زندگي به مرد داده مي‌شود اما حق، تعهداتي را نيز با خود به همراه مي‌آورد. مرد از لحاظ اخلاقي متعهد است كه با همسرش مشورت كند و به خواست او براي تعيين محل زندگي اهيمت دهد. پس اگر به دنبال ساخت يك زندگي شاد هستيد، با لجبازي و زور نمي‌توانيد به هدف‌تان برسيد. يكي از راه‌هاي حل اين موضوع يافتن علت اين مخالفت‌هاست. با آگاهي از دلايل و راه‌هاي حل اين مساله و همچنين كمك گرفتن از روانشناس، مي‌توانيد مشكلات خود را برطرف كرده و زندگي مشترك شاد و موفقي داشته باشيد.

منبع: محل زندگي

 

دلايل و راهكارهايي براي و اختلاف بر سر محل زندگي

دعواي زوجين بر سر محل زندگي، دلايل متعددي دارد كه با ريشه يابي آن‌ها مي‌توان به يك راه حل مناسب رسيد. شما خودتان شايد به روش‌هاي مختلف براي يافتن علت اين اختلافات مناظره كرده باشيد، اما به هيچ نتيجه مشتركي نرسيده‌ايد. شايد بهتر باشد يك بار ديگر با مرور دلايل زير به حل مشكل پرداخته و يا با گرفتن مشاوره ازدواج اين مساله را پشت سر بگذاريد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد.

1- اختلاف بر سر محل زندگي | عدم تفاهم زوجين 

وقتي كه زن و شوهري با هم تفاهم نداشته باشند بر سر مسائل بسيار زيادي به مشكل بر مي‌خورند كه دعوا بر سر محل زندگي نيز يكي از اين مشكلات است. چنين زوجيني نمي‌توانند بر سر مسائل مختلف به اشتراك و تفاهم برسند و در آينده به احتمال زياد مشكلات بزرگ‌تري با يكديگر خواهند داشت. پس اگر نمي‌توانيد با همسر خود به تفاهم برسيد و هنوز در ابتداي زندگي هستيد، بهتر است معيارهاي انتخاب همسر مناسب خود را بازنگري كنيد و با كمك گرفتن از يك روانشناس به فكر راه چاره باشيد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه انتخاب همسر مناسب كليك كنيد.

2- مشكلات با خانواده همسر

در بسياري از مواقع اختلاف بر سر محل زندگي، به دليل مشكل با خانواده همسر مي‌باشد. يكي از زوجين مي‌خواهد كه نزديك به خانواده خود باشد و ديگري به دليل مشكل با خانواده همسرش ترجيح مي‌دهد كه از آن‌ها فاصله بگيرد و زندگي مستقل‌تري داشته باشد تا از مشكلات فاصله بگيرد. گاه اين اختلافات در ازدواج از طرف خانواده‌ها باعث چنين افكاري مي‌شود.

با وجود تمام اين اختلافات براي شروع يك زندگي مشترك لازم است كه هر دو طرف راضي باشند، پس اصرار و انكار هر كدام از زوجين تنها به بدتر شدن شرايط مي‌انجامد. در چنين شرايطي پيشنهاد مي‌شود زن و مرد هر دو با ديدي منطقي به شرايط بنگرند و در كنار يكديگر به دنبال راه چاره باشند. لجبازي كردن و رفتارهاي خودمحورانه به رابطه شما آسيب بيشتري مي‌زند. براي كسب اطلاعات در زمينه اختلافات در ازدواج كليك كنيد.

3- دلبستگي بيش از حد به خانواده

گاه دلبستگي زياد زوجين به خانواده‌هايشان، آن‌ها را دچار مشكل مي‌كند. در اين شرايط هر يك از زوجين مي‌خواهد كه به دليل دلبستگي‌اش نزديك به خانواده خود زندگي كند. در نتيجه با يكديگر به تفاهم نمي‌رسند و به مشكل بر مي‌خورند. وابستگي به خانواده تا حدودي قابل درك است و هر كدام از زوجين حق دارند امكان ديدار خانواده خود را بعد از ازدواج داشته باشند، اما زماني كه اين دلبستگي در حد غير قابل دركي باشد بايد به طور دقيق‌تر علت آن بررسي و رفع شود. 

4- لجبازي همسر بر سر محل زندگي

لجبازي بين زن و شوهر يكي ديگر از دلايل مهم بروز مشكلات و اختلاف بر سر محل زندگي است. ممكن است كه هيچ يك از زوجين با محل زندگي كه همسرش انتخاب كرده مشكلي نداشته باشد ولي فقط به خاطر لجبازي با همسرش با او مخالفت كند و بخواهد كه محل ديگري را براي زندگي انتخاب نمايد. در چنين شرايطي با تاكيد بر سر انتخاب محل زندگي بايد علت اصلي ناراحتي و لجبازي فرد را جويا شد. با رفع ناراحتي اصلي لجبازي پايان خواهد يافت.

5- مشكلات مالي و اختلاف بر سر محل زندگي

يكي از اصلي ترين دلايل اختلاف بر سر محل زندگي مشكل مالي است. در بيشتر مواقع زن خانه‌اي را مي خواهد كه همسرش توانايي خريد آن را ندارد. عدم درك خانم از وضعيت همسر بيشتر مرد را در موقعيت استرس زا و تنش قرار داده و باعث بروز مشكلات ديگر نيز مي‌شود. معمولا مرداني كه با همسرشان صميميت نداشته و او را در جريان امورات خود قرار نمي‌دهند، دچار چنين مشكلاتي مي‌شوند. شكل دهي صميميت بين زوجين مي‌تواند راهكاري مناسب براي اين زوج‌ها باشد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه صميميت بين زوجين كليك كنيد.

6- ويژگي هاي فردي

تفاوت در ويژگي‌هاي فردي و علايق از دلايل بسيار مهم در به وجود آمدن اين اختلاف است. در اين شرايط امكان دارد زوجين كاملا تفاهم داشته باشند، ولي به دلايل تفاوت در علايق به مشكل بر بخورند. مثلا ممكن است يكي زوجين به محل‌هاي شلوغ براي زندگي علاقه مند باشد و ديگري محل‌هاي ساكت را ترجيح بدهد. عدم آگاهي از اين تفاوت‌ها باعث مي‌شود كه مشكلات بسيار كوچك تبديل به مشكلات بزرگ و جدي در زندگي شوند. در دوران آشنايي قبل ازدواج بهتر است درباره تمامي مسائل صحبت شود تا مشكلاتي همچون اختلاف بر سر محل زندگي پيش نيايد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه آشنايي قبل ازدواج كليك كنيد.

راه حل اختلاف زوجين بر سر محل زندگي

اگر در زمينه انتخاب محل زندگي با همسر يا همسر آينده خود دچار مشكل شده‌ايد، در قدم اول بهتر است بدون بحث و دعوا با يكديگر صحبت كنيد. شايد اين عدم تفاهم شما بسيار ساده باشد و با كوتاه آمدن يكي از طرفين و يا رسيدن به يك نقطه مشترك، مشكل حل شود. فقط كافي است از روش‌هاي ناكارآمد استفاده نكنيد و با استفاده از مهارت‌هاي حل مسئله و يا كمك گرفتن از يك بزرگ تر به حل مشكل بپردازيد. راه حل بعدي اين است كه با يك روانشناس صحبت كنيد و از او كمك بگيريد چرا كه اگر اين مشكل را نتوانيد حل كنيد در زمينه هاي ديگر با همسر خود به مشكل بر مي خوريد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مهارت هاي حل مسئله كليك كنيد.

طلاق به خاطر محل زندگي

متاسفانه ديده شده كه بسياري از زوجين به دليل اختلاف بر سر محل زندگي، تصميم به طلاق گرفته‌اند. اما اين را بدانيد كه طلاق نقطه آخر است و قبل از هرگونه اقدامي بايد تمام تلاش خود را براي حل اين مشكل به كار گيريد. به همين منظور توصيه مي‌شود كه در صورت بالا گرفتن اختلاف‌ها بر سر محل زندگي و عدم تفاهم در اين زمينه، به يك روانشناس مراجعه نماييد و با كمك او اين مساله را برطرف سازيد. متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در هر كجا كه هستيد در اين زمينه ياري‌تان كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلاف بر سر محل زندگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: محل زندگي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: محل زندگي،
موضوع:
[ ۵ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۴۳:۲۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی