مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دعواي بين زوجين گاه باعث بهبود ارتباط و سبك زندگي زن و شوهر و گاه باعث خراب‌تر شدن رابطه زناشويي مي‌شود. ارتباطي كه افراد با همسر خود در جريان زندگي مشترك برقرار مي‌كنند، يكي از تاثيرگذارترين روابط در طول زندگي آن‌هاست. اين ارتباط ميزان رضايت از زندگي، سطح بهداشت و سلامت روان افراد را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد. ناتواني در مديريت تعارضات و اختلاف نظرهايي كه در طول زندگي مشترك اتفاق مي‌افتد، منجر به درگيري‌ها و كشمكش‌هاي آزاردهنده‌اي بين زوجين مي‌شود. اگر اين اختلافات و دعواها براي شما دردسرساز شده، بهتر است هر چه زودتر براي حل اختلافات خود اقدامي بكنيد. در ادامه به بررسي ابعاد مختلف دعواهاي بين زوجين و راه هاي برطرف كردن آن مي‌پردازيم. براي اطلاع بيشتر از پيشگيري از اختلافات زناشويي كليك كنيد.

منبع: دعواي بين زوجين | انواع اختلافات و دعواهاي بين زن و شوهر

 

عوامل رايج در ايجاد دعوا و اختلافات بين زوجين

اختلاف نظر درمورد مسائل بسياري مي‌تواند بين شما و همسرتان درگيري و كشكمش ايجاد كند. اين مسائل ويژگي‌هاي شخصيتي، تفاوت‌هاي خانوادگي و موضوعات اجتماعي را در بر مي‌گيرد كه در ادامه به تعدادي از آن‌ها اشاره خواهيم كرد:

1. دعواي بين زوجين | فقدان درك متقابل از خلق و خوي يكديگر

بسيار مهم است كه شما در جريان زندگي مشترك به شناخت دقيق و عميقي از ويژگي‌هاي شخصيتي و خلق و خوي همسرتان دست پيدا كنيد. اما بيشتر از هرچيز مهم است كه بتوانيد درك متقابلي از آن خصوصيات داشته و همسرتان را آن گونه كه هست بپذيريد. به اين صورت حتي مي‌توانيد سبك زندگي خود را نيز تغيير داده و بهبود بخشيد. براي اطلاع از سبك زندگي كليك كنيد.

پس به جاي تلاش‌هاي بيهوده براي تغيير همسرتان بعد ازدواج، تلاش كنيد تا يكديگر را كامل كنيد. داشتن تفاهم تنها به معناي داشتن خصوصيات مشترك و شبيه به هم نيست، بلكه مي‌تواند به اين معنا نيز باشد كه شما چقدر قادريد خصوصيات متفاوت يكديگر را بپذيريد و با آن‌ها كنار بياييد. عدم درك متقابل در طول زمان سبب بي توجهي همسر به خواسته‌ها و نيازهاي شما مي‌شود. براي كسب اطلاع بيشتر از تغيير همسر بعد از ازدواج كليك كنيد.

2. تفاوت هاي فرهنگي و خانوادگي

شما بايد هميشه اين نكته را در ذهن خود داشته باشيد كه ازدواج تنها پيوند دو نفر نيست، بلكه رويدادي است كه طي آن دو خانواده به يكديگر پيوند خورده و در ارتباط نزديكي با يكديگر قرار مي‌گيرند.

اين مساله‌اي بديهي ست كه شما پيش از ازدواج بايد تفاوت‌هاي فرهنگي دو خانواده را با هم در نظر بگيريد. اين كه دو خانواده از دو قشر كاملا متفاوت بتوانند روابط سالم و با ثباتي با يكديگر برقرار كنند، به قدرت سازگاري و انعطاف پذيري بالاي اعضاي خانواده‌ها بستگي دارد. براي آگاهي از اختلافات خانوادگي كليك كنيد.

براي حل مشكلات زوجين به دليل تفاوت‌هاي فرهنگي، به انعطاف پذيري بيشتر هر دو طرف نياز است. تعصب بر سنت‌ها و آداب رسوم خاص دعوا و درگيري‌ها را شديدتر رقم مي‌زند. در واقع تعصبات طرفين انسجام خانوادگي را تهديد كرده و بسياري از زوجين را تا مرز طلاق و جدايي پيش مي‌برد. براي اطلاع بيشتر از انسجام خانوادگي كليك كنيد.

مديريت اين موقعيت‌ها گاهي آنقدر پيچيده مي‌شود كه افراد دچار كلافگي و سردرگمي زياد شده و ارتباط عاطفي با همسرشان به طور كل تحت تاثير مسائل فرهنگي و خانوادگي قرار مي‌گيرد. در اين شرايط توصيه مي‌شود از يك مشاور خانواده براي رفع تعارضات خود كمك بگيريد. براي آگاهي بيشتر در زمينه دعواي زوجين به دليل اختلافات فرهنگي كليك كنيد.

3. دعواي بين زوجين | درگير شدن با آسيب هاي اجتماعي

آسيب‌هاي اجتماعي نظير درگيري با اعتياد، قماربازي و شرط بندي‌هاي بيمارگون منجر به فروپاشي بسياري از خانواده‌ها مي‌شود. بسياري از اين آسيب‌ها در اثر خلاهاي عاطفي تجربه شده در زندگي افراد ايجاد مي‌شوند. در واقع افراد براي فرار از محيط‌هايي كه در آن ارتباطات عاطفي عميق و سالمي وجود ندارد، به محيط‌هاي ديگري پناه مي‌برند؛ اين افراد بيشتر در معرض آسيب‌هاي اجتماعي قرار دارند. با ادامه اين روند، مشكلات مالي و مشكلات مرتبط با شغل همسر نيز به ديگر اختلافات اضافه مي‌شود. امروزه اعتياد همسر يكي از اساسي ترين مشكلاتي است كه زوجين را به جلسات مشاوره و گاه دادگاه مي‌كشاند. براي كسب اطلاع بيشتر از مشكلات مالي كليك كنيد.

شما با برقراري يك رابطه‌ي عميق و صميمانه با همسرتان و استفاده از مكالمات مسالمت آميز براي رفع اختلافات خود نه تنها به بهبود كيفيت زندگي مشتركتان كمك مي‌كنيد، بلكه به صورت غير مستقيم بر احتمال قرار گرفتن همسرتان در برابر معضلات اجتماعي نيز تاثير مي‌گذاريد. براي آگاهي بيشتر از سختي هاي زندگي مشترك كليك كنيد.

تاثير اختلافات و دعواهاي زناشويي بر بروز خيانت زوجين

بروز اختلاف نظر در زندگي مشترك يكي از مسائل اجتناب ناپذيري است كه تقريبا بين همه زوج‌ها، بارها و بارها اتفاق مي‌افتد. اما چگونگي بحث بر سر اين اختلافات بسيار اهميت دارد. براي آگاهي بيشتر از رفتار با همسر كليك كنيد.

اگر شما همسرتان را به خاطر موضوعات مختلفي كه در آن با شما تفاوت نظر دارد سرزنش و تحقير كنيد، در واقع دائما در حال تخريب عزت نفس او هستيد. افرادي كه در جريان تجربيات ناخوشايند، عزت نفسشان كاهش پيدا مي‌كند مدام در تلاش براي بازسازي اين باور از دست رفته بر مي‌آيند. آن‌ها ممكن است به سراغ روابطي بروند كه در آن تاييد و احترام بيشتري دريافت مي‌كنند؛ چرا كه اين روابط آن تصور تخريب شده افراد از خود را بهبود مي‌بخشد.

درگير شدن در چنين روابطي مسلما احتمال خيانت را به ميزان زيادي افزايش مي‌دهد. درست است كه خيانت به هيچ وجه مورد تاييد نيست اما توجه به اين نكته ضروري است كه در بسياري از مواقع، خيانت از گسست‌هايي در رابطه با همسر خبر مي‌دهد. آگاهي از اين دلايل در اكثر موارد مانع از طلاق به دليل خيانت مي‌شود. 

دعواي بين زوجين | حل و فصل اختلافات با همسر

بسياري از افراد در جريان جلسات مشاوره سوال مي‌پرسند كه بهترين رفتار هنگام مواجه با تعارضات و اختلافات در زندگي مشترك چيست. براي آگاهي از جواب اين سوال به نكات زير توجه كنيد:

1. درگير نكردن اشخاص ديگر

يكي از مسائلي كه نه تنها باعث بهبود شرايط نمي‌شود بلكه به تشديد مشكلات مي‌انجامد، درگير كردن دائم خانواده‎ها يا اشخاص ديگر در روابط شخصي با همسر است. مشكلات با خانواده همسر و درگير كردن آن‌ها يكي از بزرگترين اشتباهات زن و شوهر بعد از ازدواج مي‌باشد. درست است كه خانواده‌ها در نقش حمايتگر بايد بتوانند هنگام بروز مشكلات به حل و فصل آن‌ها كمك كنند اما شما نبايد مدام آنان را در جريان هر اختلافي درگير كنيد. تا جايي كه ممكن است بايد به صورت مستقلانه به عنوان دو فرد بالغ در جريان گفت و گوهايي به دور از هيجان، مشكلات خود را رفع نماييد. براي اطلاع بيشتر در زمينه رابطه با خانواده همسر  و برخورد با مادر شوهر حسود كليك كنيد.

در بسياري از موارد خانواده‌ها به خاطر تعلق خاطري كه به يكي از زوجين دارند نمي‌توانند راهكاري فاقد سوءگيري ارائه دهند. براي برقرار يك ارتباط صحيح با همسر ترجيحا از يك زوج درمانگر كمك بگيريد. براي كسب اطلاع بيشتر از ارتباط صحيح با همسر كليك كنيد. 

2. دعواي بين زوجين | استفاده از مهارت هاي ارتباطي  براي حل اختلاف نظرها

واكنش از سر خشم و عصبانيت منجر به واكنش‌هاي مشابه در همسرتان مي‌شود، چرا كه مي‌خواهد در برابر شما از خود دفاع كند. براي اطلاع بيشتر در زمينه تنبيه همسر كليك كنيد.

تلاش كنيد هنگام عصبانيت مكالمه و بحثي را آغاز نكنيد. چند دقيقه صبر كنيد تا عصبانيت شما فروكش كند، سپس براي حل و فصل مشكلاتتان اقدام نماييد. شما مي‌توانيد به جاي پرخاشگري، توهين يا تحقير همسر خود با گفتن جمله‌اي نظير "الان بابت اين موضوع بسيار عصباني هستم بهتر است در زمان مناسب تر راجع به آن صحبت كنيم"، مكالمه را به زماني كه آرامش داريد موكول كنيد. براي اطلاع بيشتر از اشتباهات زوجين بعد از دعوا كليك كنيد.

براي داشتن يك ارتباط سالم با آرامش به صحبت‌هاي همسرتان گوش دهيد و با وجود همه اختلافات، گفت وگوي صميمانه و در عين حال قاطعي با همسر خود داشته باشيد. دروغ گفتن به همسر تان حتي اگر براي آرام كردن او باشد، اوضاع را بدتر كرده و مشكلات تان را بيشتر مي‌كند. براي پيشگيري از اختلافات زناشويي لازم است دقت بيشتري در رابطه داشته باشيد. براي آگاهي از پيامدهاي دروغ گفتن به همسر كليك كنيد.

تاثير خدمات روانشناسي بر حل دعواي بين زوجين

همانطور كه گفته شد دعواهاي متعدد بين زوجين باعث تخريب رابطه آنان مي‌شود و حتي بر ديگر اعضاي خانواده نيز تاثيرات منفي مي‌گذارد. به همين دليل ضروري است كه از كمك يك روانشناس بهره‌مند شويد تا تا با بررسي شرايط، به حل مشكلات شما كمك كند. اگر دعوا و اختلافات را به مدت طولاني تجربه كرده و نمي‌توانيد ارتباط موثري با همسرتان برقرار كنيد، كمك گرفتن از يك شخص بي طرف مانند يك زوج درمانگر مي‌تواند تاثير زيادي برشناسايي ريشه‌ي مشكلات شما و بهبود مهارت‌هاي ارتباطي‌تان داشته باشد. متخصصان مركز مشاوره هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي اطلاع بيشتر در زمينه اختلاف با همسر كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مشكلات خانوادگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: دعواي بين زوجين | انواع اختلافات و دعواهاي بين زن و شوهر

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۵۱:۲۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی