مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا مي‌توان يك جايگزين براي سيگار پيدا كرد و براي هميشه استفاده از آن را كنار گذاشت؟ اعتياد به نيكوتين باعث مي‌شود زماني كه سيگار در دسترس شما قرار ندارد احساس بي‌قراري و اضطراب كنيد و نوعي سردرگمي ذهني را تجربه نماييد. در اين شرايط بسياري از افراد به دنبال جايگزيني سالم مي‌گردند تا بتوانند در مسير پرهيز پايدار بمانند و از مصرف مجدد سيگار پيشگيري كنند. همين جايگزين‌هاي سالم باعث به وجود آمدن تفاوت ميان افرادي كه هزار بار تصميم گرفته‌اند كه سيگار را ترك كنند با كساني كه واقعا آن را يك بار براي هميشه كنار گذاشته‌اند مي‌شود. ما در اين مقاله در مورد چگونگي كاهش احساس نياز به سيگار و جايگزين‌هاي سالم آن در زندگي توضيحات بيشتري ارائه كرده‌ايم. بهره بردن از مشاوره ترك اعتياد به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد پرهيز ماندگاري را تجربه نماييد. 

منبع: جايگزين سيگار | بهترين جايگزين بجاي سيگار چيست

 

اهميت پيدا كردن جايگزين سالم براي سيگار

از آنجايي كه سيگار كشيدن براي افراد سيگاري به نوعي عادت خودكار تبديل مي‌شود آن‌ها هنگام قطع مصرف دچار مشغوليت ذهني فراوان مي‌شوند و احساس بي قراري و سردرگمي را گزارش مي‌دهند. در اين شرايط بسيار اهميت دارد كه بتوانيد محيط را به درستي مديريت كرده و جايگزين‌هاي مناسبي براي سيگار پيدا كنيد. اگر به درستي خود را مشغول كار ديگري قرار دهيد و حواستان را از كشيدن سيگار منحرف نماييد ولع مصرف كمتر به سراغ شما آمده و اضطراب و ناراحتي‌هاي مرتبط با قطع نيكوتين نيز به ميزان پايين تري بروز مي‌يابند. در اين شرايط قطع سيگار با احتمال موفقيت بسيار بيشتري همراه خواهد بود.

 

پيدا كردن بهترين جايگزين‌ها براي سيگار در 5 دقيقه!

در اوايل مسير ترك لازم است كه ليستي از سريع‌ترين جايگزين‌ها براي سيگار را در اختيار داشته باشيد تا به محض اينكه دچار وسوسه شديد بتوانيد با پرداختن به آن‌ها خود را مشغول كرده و ذهنتان را از سيگار كشيدن منحرف نماييد. اين گزينه‌ها بايد چيزهايي باشند كه شما بتوانيد با صرف كمترين وقت و انرژي انجامشان دهيد. ما در ادامه نمونه‌هايي از اين جايگزين‌ها را معرفي كرده‌ايم.

- يك ليوان آب بنوشيد. شايد عجيب به نظر برسد اما اين كار مي‌تواند به طرز شگفت آوري موثر باشد.

- يك تكه آب نبات بمكيد.

- نخ دندان بكشيد و مسواك بزنيد.

- آدامس بجويد.

- براي خودتان زير لب آواز بخوانيد يا سوت بزنيد.

- شروع به دويدن كنيد.

- با يك موسيقي خوشايند برقصيد يا همراه آن آواز بخوانيد.

- با يك لوسيون معطر كه بوي تنباكو را از خاطر شما مي‌برد بدنتان را به آرامي ماساژ بدهيد.

 

پيدا كردن جايگزين سيگار به كمك روابط بين فردي

برخي افراد فكر مي‌كنند براي ترك سيگار بايد خود را كاملا قرنطينه كنند و هرگونه روابط اجتماعي را كنار بگذارند. اين در حالي است كه تنهايي مفرط مي‌تواند استرس‌هاي روزمره شما را افزايش داده و باعث بيشتر شدن مشغوليت فكري با سيگار كشيدن شود. آنچه اهميت دارد اين است كه تنها از موقعيت‌ها و افرادي كه تداعي كننده مصرف سيگار هستند دوري كنيد. اما در ساير موارد داشتن روابط اجتماعي سالم از جمله گزينه‌هايي است كه مي‌تواند در ترك موفق تا حد بسيار زيادي به شما كمك كند و جايگزين عادت‌هاي بد نظير سيگار كشيدن شود. از همين رو هنگامي كه براي كشيدن سيگار احساس ولع و وسوسه مي‌كنيد مي‌توانيد از راهبردهاي زير كمك بگيريد.

- با يك دوست خوب تماس بگيريد.

- زماني را با كودكان سپري كنيد.

- عزيزانتان را در آغوش بگيريد و به آن‌ها بگوييد رابطه با آن‌ها برايتان چقدر ارزشمند است.

- براي يك دوست همانند قديم نامه بنويسيد و افكار و احساساتتان را با او در ميان بگذاريد.

- يك ليست شكرگزاري تهيه كنيد و در مورد چيزهايي كه در زندگي سپاسگزارشان هستيد بنويسيد.

- سعي كنيد بيشتر در اجتماع باشيد و فعاليت‌هاي داوطلبانه يا خيرخواهانه انجام دهيد.

براي شناخت بيشتر درباره ترك سيگار كليك كنيد.

پيدا كردن جايگزين سيگار در خانه

زماني كه مجبوريد در خانه بمانيد و تنها هستيد بيش از هر زمان ديگري در برابر مصرف مجدد سيگار آسيب پذير خواهيد بود. در اين موقعيت بسيار اهميت دارد كه بتوانيد حواستان را به خوبي پرت كنيد و خود را در فعاليت‌هاي مناسبي درگير نماييد. ما در ادامه به چند گزينه پيشنهادي در اين مورد اشاره كرده‌ايم.

  • ماشينتان را بشوييد و خود را با تميز كردن داخل ماشين مشغول نگه داريد.
  • كتاب بخوانيد.
  • به عنوان يك جايگزين مناسب براي سيگار يك فيلم خنده دار ببينيد.
  • شروع به تهيه يك ليست كنيد و كارهاي هفته پيش رو را در آن يادداشت نماييد.
  • كمدهاي خانه را مرتب نماييد.
  • اگر در خانه خود باغچه داريد خود را با گل و گياه و باغباني كردن مشغول نگه داريد.
  • به پولي كه در ازاي نكشيدن سيگار صرفه جويي مي‌كنيد با فكر كردن براي آن برنامه ريزي كنيد.

 

جايگزين سيگار در محيط بيرون از خانه

ممكن است با ماندن در خانه مشغوليت ذهني تان با سيگار كشيدن كاهش پيدا نكند. در اين شرايط لازم است تلاش كنيد فعاليت‌هاي خود را افزايش دهيد و به محيط بيرون از خانه برويد. پيشنهادهاي زير مي‌توانند گزينه‌هاي مناسبي در اين شرايط باشند.

  • به يك مكان آرام براي پياده روي برويد.
  • به طبيعت برويد و از آرامش محيط كمك بگيريد.
  • يك بليط سينما تهيه كنيد و براي ديدن فيلم بيرون برويد.
  • با دقت به پديده هاي طبيعي نگاه كنيد. مثلا به تماشاي طلوع يا غروب آفتاب بنشينيد.
  • يك سفر كوتاه مدت براي خود ترتيب دهيد.

 

سوالات متداول

- آيا روي آوردن به بازي هاي اينترنتي مي‌تواند جايگزين خوبي براي سيگار باشد؟

بازي‌هاي اينترنتي به صورت گذرا مي‌توانند جايگزين سيگار باشند اما پرداختن بيش از حد به آن‌ها نيز مي‌تواند به نوعي اعتياد رفتاري بيانجامد. در نتيجه بهتر است كه از جايگزين‌هاي سالم‌تري استفاده كنيد. براي شروع درمان تخصصي و ترك اعتياد كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه سيگار مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: جايگزين سيگار | بهترين جايگزين بجاي سيگار چيست

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۴:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی