مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

وابستگي زن به خانواده، رفت آمدهاي بيش از حد آشنايان خانم و نداشتن خلوتي دو نفره از دغدغه‌هاي بسياري از مردان است. وابستگي به خانواده بعد از ازدواج شايد تا مدت‌ها براي هر دو طرف وجود داشته باشد؛ اما زماني كه اين ارتباط زياد باشد، استقلال و مديريت زندگي مشترك تا حد زيادي دچار اختلال مي‌شود. دخالت والدين در زندگي فرزندان يكي از نتايج مشخص نبودن حد و مرز دو خانواده است. وابستگي زن به خانواده‌اش دلايل زيادي دارد، اما اگر موضوع اختلال شخصيت وابسته در خانم مطرح باشد، حتما نياز به مشاوره روانشناسي دارد. با انجام برخي كارها مي‌توانيد براي كاهش اين وابستگي به همسر خود كمك كنيد. لازم به ذكر است دريافت مشاوره خانواده براي بررسي هنجار يا ناهنجار بودن نوع ارتباط و يافتن راهي براي رسيدن به يك تعادل در زندگي مشترك لازم مي‌باشد.

منبع: وابستگي زن

 

دلايل وابستگي زياد زن به خانواده

برخي از زنان، حتي تا سال‌ها پس از ازدواج نمي‌توانند از محله مادري جدا شوند و اصرار دارند در نزديكي خانه پدر و مادر زندگي كنند؛ موضوعي كه عامل بسياري از اختلافات و دعواي بين زوجين مي‌شود. مشكلات زماني بيشتر خواهد شد كه فاصله زيادي تا خانه پدر خانم وجود داشته باشد و مرد مجبور به طي زمان زيادي در راه و يا خانه پدري همسرش باشد. براي رفع اين مشكل ابتدا به بررسي علل وابستگي زن به خانواده مي‌پردازيم:

1. عدم ارتباط با افراد مختلف

برخي از زنان، مخصوصا زناني كه كمتر در اجتماع حضور دارند، وابستگي شديدي به خانواده خود دارند. زيرا نتوانسته‌اند وابستگي‌ها و تعلقاتي با افرادي غير از خانواده خود برقرار كنند. همين مسئله مي‌تواند در زندگي زناشويي بعد از ازدواج مشكل ايجاد كند. براي كسب اطلاع از اختلال شخصيت وابسته كليك كنيد.

2. وابستگي زن به خانواده | نداشتن تجربه مستقل بودن

زناني كه تجربه زندگي مستقل بخاطر تحصيل يا كار را دارند، توانسته‌اند تا حدودي وابستگي به خانواده را مديريت كرده و بتوانند حتي دور از خانه نيز زندگي و ازدواج كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه وابستگي به خانواده بعد از ازدواج كليك كنيد.

3. تربيت خانواده

برخي از خانواده‌ها، به دليل سبك‌هاي تربيتي يا شرايط فرهنگي، فرزنداني وابسته به خانواده تربيت مي‌كنند. فرزندان اين خانواده‌ها در تصميم گيري استقلال نداشته و قدرت استدلال و منطق آن‌ها ضعيف مي‌باشد. اين افراد حتي درباره مسائل خصوصي خود و همسرشان نيز با خانواده صحبت مرده و نمي‌توانند حد و مرزي در روابطشان مشخص كنند. تمام اين ويژگي‌هايي كه عمدتا منفي هستند، نشانه فردي است كه به خانواده وابسته بوده و نمي‌تواند زندگي زناشويي‌اش را مديريت كند.

4. اعتماد به نفس پايين

يكي ديگر از دلايل وابستگي زن به خانواده، اين است كه اعتماد به نفس لازم براي همسري را ندارد. براي اين زنان زندگي كنار همسر بسيار سخت تر از زندگي كنار خانواده مي‌باشد. به همين دليل آن‌ها نمي‌توانند از عهده مسئوليت‌هاي خود بر بيايند و از ترس تحقير يا شكست، به خانواده پناه مي‌برند.

5. نارضايتي از همسر

برخي از زنان نيز به دليل نارضايتي و مشكلات همسرشان، ترجيح مي‌دهند زمان بيشتري را با خانواده خود بگذرانند و كمتر در كنار همسرشان باشند. ممكن است تصور آنان از ازدواج و شوهر، با آن چه كه اتفاق افتاده، فاصله داشته و اين مسئله باعث سرخوردگي او شده باشد. براي كسب اطلاع در زمينه اشتباهات زن و شوهر بعد از دعوا كليك كنيد.

راه هاي كاهش وابستگي زن به خانواده

اصلي ترين و بهترين راه براي كاهش وابستگي زن به خانواده‌اش، صحبت با يك روانشناس متخصص زوج درماني و خانواده درماني است. درمانگران به خانم كمك مي‌كنند تا با زندگي و خانواده جديد خود سازگار شده و عللي كه او را بيش از حد به خانواده‌اش وابسته كرده را برطرف كند. البته وابستگي به خانواده و تعهد به آن‌ها بسيار زيبا و شيرين است، اما اگر اين وابستگي شديد باشد و استقلال زندگي زناشويي را از بين ببرد، يك مشكل مهم تلقي مي‌شود. براي اطلاع از مشاوره خانواده كليك كنيد.

برخي از راهكارهاي ديگري كه مي‌توان براي كاهش وابستگي زن به خانواده انجام داد عبارتند از:

1. صحبت همراه با احترام

اگر وابستگي زن به خانواده باعث ايجاد مشكلات و نابساماني‌هايي در زندگي شود، مرد اين حق را دارد تا از همسرش بخواهد كه بيشتر كنارش باشد و خانه را كمتر ترك كند. اين درخواست زماني نتيجه بهتري مي‌دهد كه همراه با عشق و مهرباني بوده و برپايه تحكم و زور نباشد. چراكه در غير اين صورت دعوا و نارحتي ايجاد مي‌شود. براي آگاهي از دعواي بين زوجين كليك كنيد.

2. به استقلال او كمك كنيد

از همسرتان بخواهيد برخي از تصميمات را تنهايي بگيرد. مخصوصا تصميم‌هايي كه نياز به فوريت دارند. او را براي اين تصميمات تنهايي تشويق كرده و قدرت استقلال را در او زنده كنيد. 

3. وابستگي زن به خانواده | آرامش فراموش نشود

متاسفانه بيشتر افراد از مهارت‌هاي صحبت با جنس مخالف و مهارت‌هاي ارتباطي بهره كافي نبرده‌اند و بلافاصله پس از شروع بحث، كار به دعوا مي‌كشد. احتمالا بيشتر اين درگيري‌ها به دليل دخالت خانواده‌ها در زندگي زن و شوهر است. بنابراين با آرامش و صبوري به خانواده خود و همسرتان بفهمانيد كه به تنهايي مي‌توانيد از پس زندگي خود بر بياييد و آن را اداره كنيد. با ايجاد آرامش مي‌توانيد از مشكلات خانوادگي نيز پيشگيري نماييد. براي كسب اطلاع از اختلافات خانوادگي كنيد.

4. تهديد و تخريب ممنوع

زماني كه شما همسر خود را به قطع ارتباط با خانواده‌اش تهديد مي‌كنيد، عملا حل مسئله را دشوارتر كرده‌ايد. همسرتان بايد خودش به اين نتيجه برسد كه ارتباط كمتر با خانواده به نفع خود و زندگي‌اش است. همچنين بي احترامي به خانواده همسر، چيزي جز وخيم تر شدن اوضاع و بيشتر شدن فاصله‌تان به دنبال نخواهد داشت. تحقير خانواده، تحقير خود فرد است؛ يك زن وابسته روي اين موضوع حساسيت بسيار زيادي دارد.

5. وابستگي زن به خانواده | از روي لجبازي تصميم نگيريد

اگر شما نيز بخواهيد رفتار او را مقابله به مثل كنيد و دائم به منزل پدري خود برويد و يا آن‌ها را زود به زود دعوت كنيد، تنها به بدتر شدن اوضاع دامن زده‌ايد. اين رفتار تنها نشان دهنده ناتواني شما در مديريت اوضاع است. براي آگاهي از دخالت والدين در زندگي فرزندان كليك كيند.

6. نيازهاي عاطفي همسرتان را تامين كنيد

ممكن است برخي زنان درباره نيازهاي خود كمتر صحبت كنند، اما مردان بايد در اين زمينه هوشيار باشند. زماني كه شما نيازهاي عاطفي همسرتان را تامين كنيد و او ببيند كه كاملا به او توجه مي‌كنيد، طبيعتا نيازش به توجه ديگران كمتر مي‌شود. گاه دليل وابستگي زن به خانواده‌اش همين بي توجهي مرد به زن مي‌باشد.

تاثير خدمات روانشناسي بر درمان وابستگي زن به خانواده

ممكن است با وجود رعايت تمام اين اصول و نكات، نتوانسته باشيد وابستگي همسرتان به خانواده‌اش را كاهش دهيد. در اين شرايط ضروري است كه از كمك يك روانشناس بهره‌مند شويد. روانشناس با بررسي شرايط و ريشه يابي علت وابستگي، به درمان آن مي‌پردازد. همچنين مي‌تواند مهارت‌هايي را به شما آموزش دهد تا كيفيت رابطه عاطفي با همسرتان را افزايش دهيد؛ به اين صورت علاقه همسرتان به ماندن در خانه و كنار شما بيشتر مي‌شود. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه خانواده و همسرداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: وابستگي زن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: وابستگي زن،
موضوع:
[ ۸ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۲:۱۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی