مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ازدواج مجدد، شروعي جديد براي افرادي است كه به دليل طلاق يا مرگ شريك زندگي، فقدان همسر را تجربه كرده‌اند. البته ازدواج دوباره معمولا با چالش‌هاي زيادي روبرو مي‌شود. چرا كه به دليل شرايط فرهنگي، داشتن فرزند، از دست دادن اعتماد نسبت به شريك زندگي و... ازدواج مجدد مي‌تواند به دغدغه‌اي بزرگ تبديل گردد و فرد را دچار سردرگمي كند. حتي ممكن است به درستي ندانيد كه چه زماني براي ازدواج مجدد مناسب است. در مشاوره قبل از ازدواج به بررسي زمان مناسب براي ازدواج مجدد، چالش‌هاي آن و همچنين چگونگي آماده شدن براي آغاز دوباره يك زندگي مشترك پرداخته مي‌شود. در ادامه اين مقاله به بررسي جامع ازدواج مجدد مي‌پردازيم.

منبع: ازدواج مجدد | زمان مناسب

 

ازدواج مجدد

ازدواج مجدد، مي‌تواند يكي از نقاط عطف زندگي هر فردي باشد. مخصوصا در مورد كساني كه يك بار طلاق را تجربه كرده‌اند و رضايت زناشويي لازم را نداشته‌اند. ازدواج مجدد فرصتي براي آرامش و خوشبختي كنار همسر جديد است. هر چند كه در ازدواج مجدد شما تجربه بيشتري نسبت به گذشته داريد و نسبت به معيارهاي انتخاب همسر آگاه‌تر شده‌ايد، با اين حال به دليل چالش‌هاي پيش رو دقت بيشتري نيز لازم داريد. براي اطلاع از معيارهاي انتخاب همسر كليك كنيد.

ازدواج با مرد مطلقه و يا ازدواج با زن مطلقه داراي پيچيدگي‌هاي بيشتري است كه نياز به تامل بيشتري خواهيد داشت. حتي ازدواج بعد از فوت همسر در شرايطي كه فرزندي وجود داشته باشد، مي‌تواند اوضاع را به همان اندازه طلاق دشوار بكند. براي كسب اطلاع در زمينه ازدواج با مرد مطلقه و ازدواج با زن مطلقه كليك كنيد.

زمان مناسب براي ازدواج مجدد

فرايند سازگاري با مرگ همسر يا طلاق و از دست دادن يك رابطه بايد به خوبي طي شود تا شما آمادگي ازدواج مجدد را داشته باشيد. معمولا در مواردي كه طلاق ناگهاني اتفاق افتاده يا همسر به شكل ناگهاني فوت كرده است، نياز به طي كردن زماني در حدود 6 ماه تا 1 سال هست تا فرد با اتفاق افتاده كنار بيايد. براي كسب اطلاعات در زمينه مرگ همسر و ازدواج بعد از فوت همسر كليك كنيد.

معمولا بعد از اتمام يك رابطه شما مراحلي را بايد طي كنيد. اين مراحل شامل انكار، خشم، غم و نهايتا پذيرش مي‌باشد. اين مراحل بسيار شبيه به مراحل شكست عشقي است. بعد از طي كردن اين مراحل، آمادگي روحي فرد براي ورود به يك رابطه جديد در سطح قابل قبولي مي‌باشد. بهتر است ازدواج در زماني صورت گيرد كه به خاطر فرار از تنهايي و افسردگي نباشد. براي كسب اطلاعات در زمينه شكست عشقي كليك كنيد.

آماده شدن براي ازدواج مجدد

اگر به ازدواج مجدد فكر مي‌كنيد و در اين مورد نگراني‌هايي داريد بهتر است موارد زير را بررسي كنيد تا براي ورود به يك ازدواج جديد آماده شويد. همان طور كه گفته شد بهتر است مدت زمان حداقل 6 ماهه‌اي از رابطه قبلي‌تان گذشته باشد.

مرحله اول: اولين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه رابطه قبلي خود را بررسي كنيد. اين كار به اين دليل است كه درك روشني از علل شكست آن پيدا كنيد. در واقع قرار نيست شما خودتان را سرزنش كنيد، بلكه فقط مهم اين است كه سهم خودتان از شكست را شناسايي كرده و بپذيريد كه شما هم در آن نقش داشته‌ايد.

مرحله دوم: اگر مرحله اول به خوبي انجام شده است، بايد هدف گذاري كنيد. اهداف و انگيزه‌هاي ازدواج خود را مشخص كنيد كه از اين ازدواج جديد چه انتظاراتي داريد. دانستن اين امر كمك مي‌كند كه هم فرد مناسبي را پيدا كنيد و هم اينكه در جلسه خواستگاري با همسر آينده‌تان صريح باشيد تا او بداند كه وارد چه خانه‌اي با چه شرايطي خواهد شد و از او چه انتظاراتي مي‌رود. براي كسب اطلاع بيشتر از جلسه خواستگاري كليك كنيد.

مرحله سوم: بعد از پيدا كردن فرد مورد نظر با او صادق باشيد و انتظاراتتان را به طور واضح بيان نماييد. چيزي را از او مخفي نكنيد. خوب است كه در مورد گذشته خود روشن برخورد كرده و ابهامات را براي فرد جديد برطرف نماييد. اما لزومي ندارد كه تمامي جزئيات را براي او بازگو كنيد. از تعريف كردن بيش از حد بپرهيزيد؛ همسر جديد شما قرار نيست جايگزين فرد مقابل شود بلكه او جايگاه خودش را خواهد داشت. براي كسب اطلاع از انگيزه‌هاي ازدواج كليك كنيد.

چالش هاي ازدواج مجدد

ازدواج مجدد هم براي مردان و هم براي زنان چالش‌هاي متعددي ايجاد مي‌كند. اصولا اگر در مدت زمان كمي بعد از طلاق به ازدواج فكر كنيد و براي آن اقدام نماييد، چنين به نظر مي‌رسد كه از اول پاي كس ديگري در ميان بوده است. يا اگر بعد از مرگ همسر اين كار را بكنيد ممكن است فشارهاي فرهنگي مانع‌تان شوند و از شما انتظار داشته باشند زمان بيشتري صبر كنيد. در صورتي كه براي فرار از تنهايي و افسردگي بخواهيد به ازدواج رو بياوريد به ازدواج موفق دست نخواهيد يافت. به علاوه ممكن است با چالش‌هاي موجود با مسائل ازدواج در سن بالا نيز مواجه شويد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج در سن بالا كليك كنيد.

1. چالش هاي مرتبط با جنسيت

اين چالش‌ها در مورد زناني كه همسرشان فوت كرده است بسيار بيشتر نمود دارد و سختگيري‌هاي فرهنگي و عرفي در مورد آنان بيشتر از مردان مي‌باشد. مخصوصا در مورد زناني كه فرزنداني هم از ازدواج پيشين دارند، معمولا انتظار مي‌رود تا آخر عمر خود را وقف بزرگ كردن فرزندانشان بكنند و از نيازهاي عاطفي و جنسي خود بگذرند در حالي كه چنين انتظاري از مردان نمي‌رود. ازدواج دوم مردان متاهل حتي از طرف مراجع قانوني نيز تا حد زيادي مورد تاييد است. براي كسب اطلاعات در زمينه ازدواج دوم مردان متاهل كليك كنيد. 

2. چالش هاي مرتبط با فرزندان

يكي ديگر از چالش‌هاي ازدواج مجدد، فرزندان هستند. ممكن است فرزندان بسيار خردسال با اين مسئله راحت‌تر كنار بيايند به ويژه هنگامي كه والدشان فوت شده باشد. در مورد طلاق اين پذيرش دشوارتر مي‌شود. بايد در مورد به چرايي بهم خوردن ازدواج قبلي به فرزندان طلاق  توضيحات داده شود. براي كسب اطلاع در زمينه فرزندان طلاق كليك كنيد.

به آنان بگوييد كه قرار نيست فرد جديد جاي والد ديگر را بگيرد و ازدواج با همسر سابق يعني مادر يا پدر فرزندتان آرزوي وي بوده است. پس پيش از ازدواج مسائل مختلف را با فرزندتان حل كنيد. بهتر است مسائل مرتبط با حضانت روشن شده باشد تا در زمان ازدواج مجدد چالشي ايجاد نشود. همسر جديد بايد نسبت به فرزندان پذيرش داشته باشد. در غير اين صورت وادار كردن وي به پذيرش بچه‌ها مي‌تواند عواقب بدي هم براي كودك هم والد ايجاد نمايد. براي كسب اطلاعات در زمينه ازدواج با همسر سابق كليك كنيد. 

توصيه هايي براي ازدواج مجدد 

براي اينكه بتوانيد ازدواج مجدد موفقي داشته باشيد در نظر گرفتن نكاتي كه روانشناسان خانواده مطرح مي‌كنند، مي‌تواند تا حد زيادي به شما كمك كند. در ادامه به چند مورد از اين توصيه‌ها اشاره كرده‌ايم:

1- از فروكش كردن بحران هاي گذشته مطمئن شويد 

از دست دادن زندگي مشترك چه به صورت طلاق چه به خاطر مرگ همسر مي‌تواند زمينه ساز بحران‌هاي رواني مختلفي شود. درگيري با احساساتي نظير خشم، اندوه زياد، دلتنگي براي رابطه سابق و ساير مواردي از اين دست نشان مي‌دهد كه فرد هنوز با پيامدهاي مرتبط با روابط قبلي درگير است و نتوانسته از آن‌ها عبور نمايد. در نتيجه قبل از تصميم گرفتن براي ازدواج مجدد بايد كه از خود بپرسيد آيا از نظر روحي به ثبات رسيده‌ايد؟ به خاطر بسپاريد كه هرگز براي التيام زخم‌هاي گذشته وارد يك رابطه عاطفي جديد نشويد چرا كه اين كار اغلب فشارهاي رواني را بيشتر كرده و احتمال شكست را بيشتر مي‌كند. براي كسب اطلاعات در زمينه انواع ازدواج كليك كنيد.

2- انتظارات خود را متعادل نماييد 

برخي افراد به خاطر اينكه احساس مي‌كنند يك بار در زندگي مشترك شكست خورده و آسيب ديده‌اند، ملاك‌ها و معيارهاي بسيار سخت گيرانه‌اي را براي ازدواج مجدد در نظر مي‌گيرند. اين مسئله باعث مي‌شود كه احساس كنند تحمل تجربه مجدد هيچ گونه تعارض و اختلافي را ندارند و مي‌خواهند يك زندگي كاملا آرام داشته باشند.

اين در حالي است كه وجود اختلاف در هر رابطه عاطفي اجتناب ناپذير است و زندگي بدون تنش امكان پذير نيست. اگر ملاك‌هاي بسيار سخت گيرانه‌اي در ذهن داشته باشيد، ديدن كوچك‌ترين مشكلاتي شما را به ياد زندگي گذشته مي‌اندازد و آستانه تحملتان تا حد زيادي كاهش مي‌يابد. در نتيجه بسيار اهميت دارد كه واقع گرايي خود را حفظ كرده و بتوانيد براي ازدواج مجدد معيارهاي مناسبي را انتخاب كنيد. كمك گرفتن از يك روانشناس و دريافت مشاوره قبل از ازدواج تا حد بسياري در اين زمينه به شما كمك خواهد كرد. براي كسب اطلاع در زمينه ازدواج موفق كليك كنيد.

3- فرزندان خود را آماده كنيد 

قبل از ازدواج مجدد بايد فرزندان خود را براي اين موضوع آماده كنيد. ممكن است كودكان به خاطر از دست دادن پدر يا مادر خود در ازدواج قبلي شما هنوز آسيب ديده و نگران باشند. حضور يك فرد ديگر در زندگي‌تان اين نگراني را تشديد كرده و مي‌تواند به احساس ناديده گرفته شدن، تنهايي، خشم و اضطراب در فرزندان بيانجامد. در نتيجه لازم است كه بستري فراهم كنيد تا آن‌ها بتوانند صميمانه احساسات و افكار خود را با شما در ميان بگذارند.  به آن‌ها نشان دهيد كه براي عواطفشان ارزش قائل هستيد و ناراحتي‌هاي آن‌ها را  درك مي‌كنيد. اگر فرزندتان مقاومت بسيار شديدي در برابر ازدواج مجدد شما دارد كمك گرفتن از يك مشاور كودك يا خانواده مي‌تواند در تلطيف اوضاع موثر باشد.

4- براي ارتقاي مهارت هاي خود در زندگي تلاش كنيد 

بسيار مهم است كه اگر در گذشته طلاق گرفته‌ايد بتوانيد براي خود نيز سهمي در نظر بگيريد. در واقع اتمام يك زندگي مشترك يا رابطه عاطفي هرگز به طور كامل به نقص‌هاي يكي از طرفين بر نمي‌گردد. در نتيجه لازم است نسبت به مشكلات خود بينش پيدا كرده و قبل از ازدواج مجدد براي رفع آن‌ها تلاش كنيد. بهبود مهارت‌هاي زندگي نظير مهارت همدلي، گفت و گوي موثر، نه گفتن قاطعانه، توانايي حل مسئله و نحوه مديريت هيجانات از جمله مهارت‌هايي هستند كه مي‌توانند در موفقيت ازدواج مجدد نقش بسزايي داشته باشند. براي كار كردن روي اين مهارت‌ها مي‌توانيد از جلسات مشاوره و روان درماني با يك روانشناس، كارگاه‌هاي آموزش مهارت‌هاي زندگي و كتاب‌هاي خود ياري كمك بگيريد.

5- با منابع مطمئن مشورت كنيد

براي ازدواج مجدد بايد موضوعات گوناگوني را بررسي كنيد و از نظر هيجاني به نوعي ثبات دروني دست يابيد. اين موقعيت براي اكثر افراد استرس‌زا و فشارآور بوده و باعث مي‌شود كه براي تصميم گيري ترديدهاي زيادي را در وجود خود احساس كنند. براي مقابله با اين مشكلات لازم است كه از كمك گرفتن نترسيد و با منابع مطمئن در اين زمينه مشورت نماييد. روانشناسان متخصص در حيطه زوج و خانواده با برگزاري جلسات روان درماني مي‌توانند سطح آمادگي رواني شما را بسنجند و هم چنين با بررسي ويژگي‌هاي شخصيتي شما و همسر آينده‌تان ميزان سازگاري در ازدواج مجدد را ارزيابي نمايند. در نتيجه كمك گرفتن از آن‌ها مي‌تواند بينش خوبي در مورد چشم انداز زندگي مشترك در آينده در اختيار شما قرار دهد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

6- حد و مرزهاي ارتباط با همسر سابق را مشخص كنيد 

قبل از ازدواج مجدد در مورد مسائل مرتبط با زندگي گذشته‌تان به طور شفاف با همسر آينده‌تان صحبت نماييد. براي مثال اگر به هر دليل نظير موضوعات مرتبط با فرزندان مجبور هستيد ارتباط خود را با همسر سابق حفظ كنيد در مورد چگونگي اين ارتباط و حد و مرزهاي آن گفت و گو نماييد. اين مسئله پس از ازدواج مي‌تواند به نوعي نگراني و احساس عدم امنيت در همسر آينده‌تان بيانجامد. در نتيجه لازم است كه از ابتدا تكليف اين موضوع را روشن كرده و به همسر خود در مورد اين ارتباطات اطمينان ببخشيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مجدد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ازدواج مجدد | زمان مناسب

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۳۵:۱۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی