مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آمفتامين و متامفتامين مواد بسيار اعتياد آوري هستند كه در طبقه بندي انواع مواد، در طبقه مواد محرك قرار دارند. اغلب مصرف كنندگان در ابتدا از آثار مخرب آن‌ها آگاه نبوده و تنها به دليل اثرات خوشايند و مفيدي كه از آن‌ها انتظار دارند به مصرف اين مواد روي مي‌آورند. براي مثال چاقي و عدم تمركز مواردي هستند كه افراد به طور ناآگاهانه براي درمان آن‌ها از آمفتامين و متامفتامين استفاده مي‌كنند. به علاوه شاهد مصرف اين مواد توسط برخي دانشجويان و افرادي كه در تلاش‌اند تا در رقابت‌هاي علمي رتبه بياورند نيز هستيم. به دليل آثار بسيار گران باري كه مصرف اين مواد به بار مي‌آورد، افزايش آگاهي اين مورد توسط افراد و خانواده‌ها اهميت بسياري دارد. براي آگاهي از علائم، عوارض و نحوه ترك اعتياد به آمفتامين و متامفتامين ها تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.

منبع: آمفتامين

 

آمفتامين و متامفتامين

آمفتامين و متامفتامين با پايه شيميايي يكسان اما فرايند اثر متفاوت، تأثيرات مختلفي بر بدن مي‌گذارند. اين مواد كه در دسته مواد محرك جاي مي‌گيرند، به صورت دارويي براي درمان اختلالاتي چون بيش فعالي تجويز مي‌شود. از جمله اين داروها مي‌توان به ريتالين اشاره كرد. مصرف داروهاي محرك زماني كه اختلال بيش فعالي- نقص توجه وجود دارد و با تجويز پزشك صورت بگيرد، خطري ندارد و در درمان اختلال بسيار مؤثر است. اما افراد سالمي كه سرخود اين دارو را مصرف مي‌كنند، به‌شدت دچار وابستگي و اعتياد نسبت به اين دارو مي‌شوند. متافتامين در بازار با نام شيشه يا كريستال به دست مصرف كننده مي‌رسد. اين ماده هيچ گونه مصرف پزشكي ندارد و بسيار اعتيادآور است. 

در واقع آمفتامين و متامفتامين با اين كه در يك دسته طبقه‌بندي مي‌شوند و اثرات مشابهي دارند، با يكديگر تفاوت‌هايي هم دارند براي مثال متامفتامين تأثيرات بلندمدت بيشتري بر فرد مي‌گذارد، سموم بيشتري دارد و تأثيرات گسترده‌تري بر سيستم عصبي مركزي فرد مي‌گذارد.

براي آشنايي بيشتر درباره ريتالين و علائم اعتياد به شيشه كليك كنيد.

مكانيزم اثر

به طور كلي اين مواد در دسته داروهاي محرك قرار دارند كه با افزايش ترشح نوراپي نفرين و دوپامين در مغز، باعث ايجاد احساس سرخوشي و لذت مي‌شوند چرا كه نوراپي نفرين و دوپامين در مغز وظيفه ايجاد لذت و پاداش را بر عهده دارند. لذت همراه با مصرف، تمايل فرد را به ماده بيشتر مي‌كند. اما بعد از مدتي تحمل بدن بالا رفته و فرد براي رسيدن به اثرات خوشايند اوليه مجبور به بالا بردن دوز مصرف مي‌شود و اين به معناي شروع اعتياد است.

براي شناخت بيشتر درباره انواع مواد محرك كليك كنيد.

علائم و عوارض مصرف آمفتامين و متامفتامين

علائم مصرف در هر دو ماده آمفتامين و متامفتامين شبيه به هم هستند و از انواع مواد اعتياد آور محسوب مي‌شوند با اين تفاوت كه در متامفتامين علائم شديدتر است. مهم ترين علائم مصرف آمفتامين و متامفتامين شامل موارد زير است.

_ احساس سرخوشي

_ افزايش ضربان قلب و فشار خون

_ سردرد، سرگيجه و ديد تار

_ لرزش بدن

_ تعريق بيش از حد

_ كاهش اشتها به غذا و بي خوابي

_ افزايش سوخت و ساز بدن و در نتيحه بالا رفتن دماي بدن

_ افزايش انگيزه براي فعاليت هاي مختلف و انجام كارهاي ديگر

_ احساس افزايش انرژي فزاينده

_ بروز تغييراتي در تمركز و بيش فعالي

براي آشنايي با انواع مواد اعتيادآور كليك كنيد.

عوارض مصرف آمفتامين و متامفتامين نيز مثل علائم آن به علت شباهت شيميايي بسيار بالا مشابه بوده و تنها در شدت آن‌ها تفاوت وجود دارد. مصرف آمفتامين در صورتي كه به ميزان دقيق تجويز شده توسط پزشك باشد خطري ندارد. اما در صورت مصرف بالا و خارج از تجويز پزشك منجر به عوارض بسيار حاد خواهد شد. از جمله اين عوارض مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

- يبوست

- بيماري‌هاي پوستي

- سايش و پوسيدگي دندان‌ها

- خطر ابتلا به علائم سايكوز و دچار شدن به بيماري‌هاي روان پريشي 

- احتمال بالاي آسيب دائمي به مغز

- مرگ در صورت اوردوز

براي آشنايي بيشتر با علائم سايكوز كليك كنيد.

سوء مصرف آمفتامين و متامفتامين

اين سؤال براي بسياري از افراد پيش مي‌آيد كه چرا اين مواد سوءمصرف مي‌شوند. در مورد آمفتامين چنين به نظر مي‌رسد كه چون به عنوان دارويي جهت درمان تجويز مي‌شود، اغلب افراد گمان مي‌كنند مصرف آن ايرادي ندارد. براي مثال خيلي از افراد براي اينكه توجه خود را بهبود ببخشند به مصرف داروهايي نظير ريتالين روي مي‌آورند. در حالي كه اين دارو براي افراد سالم تأثيرات معكوسي خواهد داشت و عوارض جانبي بسيار زيادي ايجاد مي‌كند.

اما در مورد متامفتامين يا شيشه تقريباً علل گرايش متفاوت است. به دليل اثرات شادي‌آور و لذت بخشي كه مصرف اين مواد ايجاد مي‌كند، معمولاً افراد براي فرار از مشكلات روحي، مشكلات خانوادگي و بهبود علائم افسردگي از آن استفاده مي‌كنند. اگر دچار مشكلات روحي زيادي هستيد يا حس مي‌كنيد به شادي بيشتري در زندگي خود نياز داريد، روش‌هاي سالم‌تري را براي اين كار امتحان كنيد. مراجعه به روانشناس كمك شاياني در اين زمينه به شما خواهد كرد.  

ترك و درمان 

آمفتامين و متامفتامين به ميزان بسيار زيادي اعتيادآور هستند. علائم ترك اين مواد بيشتر به صورت علائم رواني ظهور مي‌كنند تا دردهاي جسمي. كنار گذاشتن ناگهاني آن‌ها ممكن است منجر به ايجاد حالاتي نظير بي‌قراري و دچار شدن به اضطراب‌هاي شديد در شما شود. به همين دليل توصيه مي‌شود كه ترك حتماً زير نظر متخصص صورت بگيرد چرا كه اين علائم مي‌توانند آنقدر آزاردهنده باشند كه در برابر آن‌ها احساس ناتواني كرده و دوباره به مصرف روي بياوريد. براي ترك داروهاي آمفتامين در مصارف دارويي معمولاً پزشك برنامه‌اي براي كاهش تدريجي مصرف به بيمار ارائه مي‌كند تا علائم ترك را كم كرده و  احتمال بازگشت را بسيار كاهش دهد.

مشكلات و عوارض ناشي از مصرف بالا، حاد و در مواردي دائمي هستند. به همين علت بهتر است براي ترك شيشه و داروهاي مشابه هرچه سريع‌تر اقدام كنيد تا علاوه بر ترك، عوارض رواني ناشي از مصرف نيز درمان شود. 

براي آشنايي بيشتر درباره ترك اعتياد و ترك شيشه كليك كنيد.

يه خبر خوب

همه افرادي كه از اعتياد رنج مي‌برند به دنبال راهكاري براي رهايي از اين مسئله هستند اما مشكلات رواني و جسماني كه در پي آن پديد مي‌آيد درمان را با مشكل مواجه مي‌كند با اين حال خبر خوب اين است كه مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با داشتن مشاوراني برجسته و ايجاد محيطي امن و آرام امكان درمان هرگونه اعتياد را بدون استفاده از روش‌هاي سنتي امكان پذير كرده است و به افراد درگير با اعتياد اطمينان خواهد داد تا در كمترين زمان ممكن دوران پاكسازي را سپري كرده و بتوانند روند عادي زندگي خود را دنبال كنند. همچنين حامي هنر زندگي به افرادي كه تمايل ندارند خانواده‌هايشان در جريان موضوع اعتيادشان باشند اين اطمينان را مي‌دهد كه تمامي روند درمان و مشاوره به صورت يك راز باقي خواهد ماند و اطلاعات نزد اين مركز محفوظ مي‌ماند.

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

سوالات متداول

چه تفاوتي ميان آمفتامين و متامفتامين وجود دارد؟

متامفتامين تأثيرات بلندمدت بيشتري بر فرد دارد، سموم بيشتري داشته و تأثيرات گسترده‌تري بر سيستم عصبي مركزي فرد مي‌گذارد.

براي دريافت مشاوره در زمينه آمفتامين و متامفتامين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: آمفتامين

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آمفتامين،
موضوع:
[ ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۱۲:۵۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی