مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

نقش خانواده در ازدواج چقدر است؟ خانواده اولين پايگاه اجتماعي است كه فرد در آن رشد كرده و ارتباطات اجتماعي و قواعد زندگي كردن را مي‌آموزد. مسلما خانواده‌ها پروسه ازدواج فرزندانشان را به صورت مستقيم يا غير مستقيم تحت تاثير قرار مي‌دهند. دوستي‌هاي قبل از ازدواج در صورتي كه به صورت درست و اصولي انجام شود، تاثير مهمي در شناخت طرفين از يكديگر مي‌گذارد. در اين بين نيز نقش خانواده به خصوص در مدت زمان جلسه خواستگاري و دوران نامزدي بسيار پررنگ است. والدين نيز در زمان ازدواج فرزند خود، متحمل فشارهاي رواني زيادي مي‌شوند چرا كه خواهان خوشبختي شما هستند و از طرفي از پيامدهاي شكست در ازدواج فرزندشان و تعارضات آتي آن بيم دارند. به همين دليل خواهان نظارت كامل بر فرآيند ازدواج فرزندشان هستند.

منبع: نقش خانواده

 

پيدايش ذهن ناخودآگاه در كودكي و نوجواني به دليل نقش خانواده در ازدواج

پس از به دنيا آمدن فرزندان، پدر و مادر مستقيما براي تربيت كودك دست به كار مي‌شوند. آن‌ها با انتخاب محيط‌هايي كه مورد تاييد خودشان است، از جمله دوستان و خانواده، مدرسه، فعاليت‌هاي فرهنگي و... سعي مي‌كنند تا كودك را نزديك به مدلي كه مورد تاييد خودشان باشد تربيت كنند. آن‌ها در نهايت در نوجواني با هدايت فرزندشان براي شغل يا تحصيلات نيز به شيوه‌اي در زندگي آينده او تاثير مي‌گذارند.

علاوه بر موارد ذكر شده كه به طور غير مستقيم بر ازدواج تاثير مي‌گذارند، والدين نقش مهمي در پيدايش ضمير ناخودآگاه براي ازدواج دارند. نحوه تعاملات والدين با يكديگر و روابطي كه با شما دارند، آينده روابط عاشقانه شما و همچنين انگيزه‌هاي ازدواج‌تان را تحت تاثير قرار مي‌دهند. به طوري كه ممكن است در آينده به فردي علاقه مند شويد كه موقعيتي مشابه آنچه با والدين خود تجربه كرديد، برايتان تداعي شود. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه ضمير ناخودآگاه براي ازدواج و انگيزه هاي ازدواج كليك كنيد.

نقش خانواده در ازدواج جوانان

زماني كه جواني تصميم به ازدواج مي‌گيرد، خانواده او سعي مي‌كنند تا معيارهاي خود را به طرق مختلف وارد انتخاب‌هاي فرزندانشان كنند. خانواده‌ها بر اساس سبك‌هاي فرزندپروري خودشان اقدام به هدايت مي‌كنند. سبك‌هاي فرزندپروري به شرح زير هستند:

۱.سبك مقتدر

خانواده‌هايي با اين سبك موفق‌ ترين فرزندان را پروش مي‌دهند. آن‌ها به كودكان انتخاب كردن و مسئوليت پذيري و مهارت انتخاب كردن و تصميم گيري را مي‌آموزند. اين خانواده‌ها كودكان را آماده زندگي و چالش‌هاي پيش رو مي‌كنند. اين افراد در روابط بعدي و ازدواج نيز سازگارتر هستند و به طور كلي از مهارت‌هاي لازم براي ازدواج موفق در سطح بالاتري برخوردار هستند. در اين شرايط والدين به طور غير مستقيم فرزند خود را در امر ازدواج هدايت مي‌كنند ولي تصميم نهايي با خود فرد است. براي كسب اطلاع بيشتر از مهارت هاي لازم براي ازدواج موفق كليك كنيد.

۲. سبك مستبدانه 

سبك مستبدانه روشي است كه در آن پدر و مادر با كنترل و تصميم گيري براي فرزندان خود سعي مي‌كنند تا فرزندان را به شكل دلخواه‌شان كنترل كنند. اين كنترل كردن باعث مي‌شود تا فرزندان آن‌ها مضطرب و خشك باشند. درست است كه آن‌ها پيرو قوانين خانواده خود بار مي‌آيند اما معمولا وابسته بوده و در حل مشكلات خود ناتوان‌اند. آن‌ها نيازمند كمك گرفتن روزانه براي حل مشكلاتشان هستند. مسلما در اين خانواده، دخالت والدين در ازدواج در بيشترين سطح احساس مي‌شود. براي كسب اطلاع بيشتر از دخالت والدين در ازدواج كليك كنيد.

۳. نقش خانواده در ازدواج | سبك سهل گيرانه

والدين سهل گير بسيار پذيرنده هستند و همواره فرزندان خودشان را تاييد مي‌كنند. آن‌ها هموراه به فرزند خود اين باور را مي‌دهند كه نيازي به تلاش نيست و همواره از ديگران برتر هستند. اين كودكان معمولا نازپرورده‌اند و نمي‌توانند در زمان چالش‌هاي مختلف آن را مديريت كنند. اين كودكان معمولا پس از شكستشان ديگران را به شدت مقصر مي‌دانند. در اين خانواده، فرد مي‌تواند هر تصميمي كه در مورد ازدواج دارد را عملي كند، بدون اينكه والدين نظر يا راهنمايي خود را اعمال كنند. فرد در صورت شكست ازدواج، خانواده را مقصر مي‌داند.

۴. سبك بي اعتنا

اين سبك فرزندپروري آسيب زننده ترين نوع والدگري است. والدين اين خانواده‌ها از نظر عاطفي ارتباط بسيار كم و سردي را با فرزندان دارند. والدين در خانواده‌هاي بي اعتنا وقت بسيار كمي را براي فرزندانشان گذاشته و كودكان آن‌ها معمولا دچار وابستگي به مواد اعتياد آور و ديگر مشكلات رواني مي‌شوند. خانواده با سبك بي اعتنا در ازدواج هم معمولا كمترين نظارت را اعمال مي‌كنند. براي كسب اطلاع از دوستي هاي قبل از ازدواج كليك كنيد.

چه مشكلاتي به دليل نقش خانواده در ازدواج ممكن است براي جوانان ايجاد شود؟

خانواده و دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي حتي در سال‌هاي بعد از ازدواج نيز مي‌تواند ادامه پيدا كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي كليك كنيد.

در ادامه به اشكالي كه خانواده مي‌تواند در مراحل مختلف بر زندگي زوجين تاثير بگذارد، اشاره كرده‌ايم:

۱. كنترل: كنترل در والدين مي‌تواند به روش‌هاي مختلفي اتفاق بيافتد. اين حالت معمولا در تعارضات بين افراد و تصميم گيري‌ها خود را نشان مي‌دهد و معمولا در ابتدا موثر و بعد از مدتي نتيجه عكس مي‌دهد.
۲. ايجاد مشكلات مالي: با توجه به اينكه اكثر افرادي كه داوطلب ازدواج مي‌شوند، معمولا توان اقتصادي محدودي دارند؛ خانواده‌ها مي‌توانند در اين شرايط با ايجاد سدهاي مالي و تحت فشار قرار دادن افراد از اين نظر براي آن‌ها شرايط سختي را ايجاد كنند.
۳. قطع حمايت: از نقش خانواده در ازدواج مي‌توان به حمايت آنان اشاره كرد. حمايت خانواده‌ها كه هم به صورت اقتصادي و هم به صورت عاطفي است، مي‌تواند در زمان جدا شدن و انتخاب شريك زندگي متزلزل شود. در واقع آن‌ها با قطع حمايت خود نيز شرايط را براي افراد تا حدودي سخت مي‌كنند.

سخن آخر

دغدغه امروز اكثر خانواده‌ها تامين و تضمين شرايط مالي در زندگي جوانان است كه اين نگراني مي‌تواند براي آن‌ها در اوايل آشنايي سختي‌هايي را در پي داشته باشد. داشتن سلامت روان و عدم اعتياد به مواد مخدر، نداشتن اختلاف فرهنگي از معيارهاي مهم انتخاب همسر براي اكثر خانواده‌ها مي‌باشد. البته در برخي موارد ممكن است خانواده‌ها بيشتر به دنبال داماد يا عروسي ايده آل براي خودشان باشند تا اينكه بخواهند همسري مناسب براي فرزندشان برگزينند. در نتيجه حق خود مي‌دانند كه در همسر گزيني فرزند خود نظارت كامل داشته باشند. براي اطلاع بيشتر در زمينه انتخاب همسر كليك كنيد.

خانواده‌ها در زمان ازدواج فرزندانشان معمولا متحمل سخت‌ترين چالش‌ها مي‌شوند. گاها وظايف خانواده در ابتداي زندگي مشترك فرزندانشان بيشتر نيز مي‌شود. به طور كلي ازدواج يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هايي است كه هر فرد و خانواده‌اش ممكن است با آن مواجه شوند. مشاوره قبل از ازدواج فرصتي مناسب فراهم مي‌كند تا با بهره‌گيري از خدمات روانشناسي ازدواج و مصاحبه‌هايي كه صورت مي‌گيرد، با خيالي آسوده‌تر وارد زندگي مشترك شويد. كما اينكه خانواده‌تان نيز كمتر متحمل فشارهاي رواني ناشي از ازدواج شما مي‌شوند. براي كسب اطلاعات در زمينه دوران نامزدي و جلسه خواستگاري كليك كنيد.

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

با استفاده از خدمات روانشناسي، هم زوجين و هم خانواده‎‎ها مي‌توانند نقش خود را به خوبي ايفا كنند و امكان ازدواج موفق را براي زوجين جوان فراهم نمايند. اگر به دلايلي همچون كمبود وقت و مشغله‌هاي متعدد امكان شركت در جلسات حضوري را نداريد، توصيه مي‌شود كه از خدمات مشاوره تلفني مركز مشاوره حامي هنر زندگي بهره‌مند شويد. متخصصان و روانشناسان اين مركز در خدمت شما هستند تا هر كجا كه هستيد به صورت تلفني در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: نقش خانواده

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نقش خانواده،
موضوع:
[ ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۳۹:۱۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی