مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مزايا و معايب ازدواج با مرد سن بالا چيست؟ چرا برخي از دختران جوان براي ازدواج با مردان مسن تمايل نشان مي‌دهند؟ سن يكي از ملاك‌هايي است كه مي‌تواند پيش‌بيني كننده يك ازدواج موفق باشد. دختران جوان به دلايل مختلفي ممكن است براي ازدواج با يك مرد مسن تمايل داشته باشند كه اين امر پيامدهاي مثبت و منفي مختلفي را براي آن‌ها به همراه خواهد داشت. از جمله مهم‌ترين اين پيامدها مي‌توان به دريافت حمايت عاطفي و مالي بيشتر و در مقابل تجربه تفاوت نسلي در رابطه و كنترل گري بيشتر از جانب مرد اشاره كرد. در اين شرايط مشاوره قبل از ازدواج، فرصتي مناسب است تا با بررسي انگيزه‌هاي ازدواج و نيازهاي اساسي‌تان، بتوانيد با اطمينان بيشتري، زندگي مشترك خود را آغاز كنيد.

منبع: ازدواج با مرد سن بالا

 

ازدواج با مرد سن بالا (مسن)

اختلاف سني زياد در ازدواج، پيامدهاي متفاوتي در زندگي آينده افراد به همراه خواهد داشت. بايد توجه كرد كه اين دو فرد به دليل تفاوت سني‌اي كه دارند ممكن است داراي علايق، سلايق، نگرش‌ها يا ديدگاه‌هاي متفاوتي نسبت به زندگي باشند. به عنوان مثال خواننده محبوب و سبك موسيقي مورد علاقه‌تان، فيلم‌ها، بازي‌هاي كودكي، وقايع اجتماعي كه تجربه كرديد و خيلي چيزهاي ديگر يكسان نخواهد بود.

تمام اين‌ها بر نوع رابطه و رفتارهاي مورد انتظار طرفين تاثير مي‌گذارد. هر نوع ازدواجي، با فراز و نشيب‌هايي همراه است. مهم اين است كه شما نقش خود را در اين رابطه به خوبي ايفا كنيد. سن ازدواج نيز اهميت بسيار زيادي دارد، شما با يادگيري مهارت‌هاي لازم براي ازدواج موفق مي‌توانيد زندگي مشترك رويايي‌تان را براي خود بسازيد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مهارت هاي لازم براي ازدواج موفق كليك كنيد.

مزاياي ازدواج با مرد سن بالا (مسن)

ازدواج با مرد سن بالا مزايايي نيز دارد كه از جمله اين مزايا مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1- مهارت هاي حل مساله

هر چه سن مردان بالاتر مي‌رود، قدرت و مهارتشان در حل مسائل زندگي افزايش مي‌يابد و در زمان‌هايي كه مشكلي براي خانواده پيش بيايد مردان مسن مي‌توانند با درايت و منطق بهتري با موضوع برخورد كنند. همچنين كنترل هيجان‌ها در آن‌ها بيشتر است و احساسات خود را در بحران‌ها، بهتر از مردان جوان مي‌توانند كنترل نمايند. زنان نيز بهتر مي‌توانند به چنين مرداني اتكا كرده و اعتماد بيشتري به آن‌ها داشته باشند.

2- توان مالي

يكي ديگر از دلايلي كه دختران جوان به ازدواج با مردان مسن تمايل دارند، امنيت مالي بيشتر است. مردان مسن‌تر معمولا از توانايي مالي بهتري نيز برخوردار هستند كه مي‌تواند عاملي باشد تا خانم‌هاي جوان را جذب خود كنند. ثبات مالي و توانايي آن‌ها در حل مشكلات مالي مي‌تواند زندگي با ثبات بيشتري را براي همسران آن‌ها مهيا كند و نمي‌گذارند خانواده با بحران رو به رو شود.

3- قدرداني و وفاداري

مردان مسن با ديدن خوب و بد دنيا همچنين تجربه‌هايي كه دارند ديگر نيازي به آزمودن و ماجراجويي ندارند. در نتيجه قدر زندگي با آرامش و همسر وفادار را بيشتر مي‌دانند. زمان و وقت بيشتري را با خانواده مي‌گذرانند و به نيازهاي همسر و فرزندان بيشتر اهميت مي‌دهند. در نتيجه احتمال طلاق به دليل خيانت كاهش پيدا مي‌كند. 

4- ازدواج با مرد سن بالا | داشتن ثبات در جايگاه اقتصادي و اجتماعي 

در دنياي امروز با گسترش پيدا كردن مشكلات مالي و افزايش بيكاري، رسيدن به يك وضعيت پايدار از نظر اقتصادي و اجتماعي براي بسياري از پسران كار دشواري است. با توجه به اينكه دختران براي ازدواج محدوديت سني بيشتري دارند، در بسياري از مواقع ممكن است كه شرايط ازدواج با يك فرد هم سن و سال خود را پيدا نكنند. در حالي كه مردان مسن‌تر شرايط با ثبات‌تري براي ازدواج دارند و اين مسئله مي‌تواند بسياري از نگراني‌هاي دختران را كاهش دهد.

5- داشتن ثبات شخصيتي 

هرچقدر كه سن افراد بالاتر مي‌رود، از نظر شخصيتي به ثبات بيشتري مي‌رسند. در واقع مردان مسن تر به احتمال بيشتري مي‌دانند كه هستند، از زندگي چه مي‌خواهند و بايد در چه مسيري قدم بردارند. اين در حالي است كه افراد جوان‌تر اغلب مشكلات بيشتري در اين زمينه دارند كه مي‌تواند امنيت زندگي زناشويي را نيز تهديد كند. با اين وجود توجه به اين نكته بسيار مهم است كه سن تنها عامل تعيين كننده براي ثبات شخصيتي نيست.

چه بسا افرادي كه با افزايش سن هرگز نمي‌توانند به وضعيت دروني پايداري برسند و در نهايت شخصيتي دمدمي مزاج و هيجاني را شكل مي‌دهند. در مقابل بسياري از افراد نيز مي‌توانند در همان سنين جواني هويت خود را پيدا كنند و استوار در مسير دلخواهشان پيش بروند. در نتيجه براي اين موضوع تنها به سن فرد اكتفا نكنيد. كمك گرفتن از مشاوره قبل از ازدواج مي‌تواند بينش بهتري در مورد اين موضوع در اختيار شما قرار دهد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

معايب ازدواج با مرد سن بالا (مسن)

علاوه بر مزايا، ازدواج با مرد مسن معايبي را نيز با خود به همراه دارد. برخي از اين معايب به شرح زير هستند:

1- تفاوت در نگرش ها و جهان بيني

همانطور كه در ابتداي مقاله بيان شد، تفاوت سن باعث مي‌شود علايق و لذت‌هاي شما با همسرتان تفاوت داشته باشد. حتي ممكن است فعاليت‌هاي لذت بخش مشترك كمتري نسبت به ديگر زوج‌ها داشته باشيد. همچنين ممكن است زندگي‌تان از هيجان كمتري برخوردار باشد چرا كه تفاوت در ميزان انرژي زوجين، باعث كاهش توان مرد در انجام برخي از فعاليت‌ها مي‌گردد. براي كسب اطلاعات در زمينه معيارهاي انتخاب همسر كليك كنيد.

2- افزايش كنترلگري

همچنين در برخي موارد ممكن است به دليل تجربه بيشتر مرد، كنترل بيشتر امور به دست او بيفتد. در چنين شرايطي احتمال دارد كه احساس عدم كفايت داشته باشيد و مشكلاتي مثل افسردگي، كاهش عزت نفس يا وابستگي شديد و... پيدا كنيد. وجود اين فاصله سني زياد، مي‌تواند مرد را نگران اين موضوع كند كه همسر زيبا و جوان خود را از دست بدهد و در نتيجه رفتارهاي كنترل گرانه و افكار سوءظن نسبت به همسرش بيشتر مي‌شود.

3- ازدواج با مرد سن بالا | كاهش توان جنسي و جسمي

 هر چه از اين ازدواج مي‌گذرد، مرد به دوران كهولت و كاهش توان جنسي نزديك شده، در حالي كه همسر او در دوره‌اي قرار دارد كه نياز جنسي او همچنان باقي است و مي‌تواند در روند ارتباطي آن‌ها تاثير منفي بگذارد. كاهش توان جنسي مرد مي‌تواند به عدم تفاهم جنسي دامن بزند؛ عاملي كه زندگي مشترك را تحت الشعاع قرار مي‌دهد. در آخر مرد به پيري، بيماري و مرگ نزديك مي‌شود و احتمالا خيلي زودتر همسر و خانواده خود را ترك مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه عدم تفاهم جنسي كليك كنيد.

4- افزايش احتمال درگيري با بيماري ها

هرچقدر سن مردي كه با او ازدواج مي‌كنيد بيشتر باشد احتمال اينكه در بيماري‌هاي مرتبط با كهولت سن درگير شود بيشتر است. در اين شرايط ممكن است مجبور شويد بيشتر سال‌هاي جواني خود را به پرستاري از همسرتان اختصاص دهيد. اين امر در نهايت باعث مي‌شود كه احساس كنيد زندگي خوبي نداريد و آن طور كه بايد نتوانسته‌ايد از بهترين روزهاي زندگي خود استفاده كنيد. در چنين شرايطي كاهش رضايت زناشويي و بروز مشكلات روان شناختي نظير احساس افسردگي و دلمردگي قابل پيش بيني خواهند بود.

5- مسائل مرتبط با زندگي قبلي

بسياري از افراد مسن كه به خواستگاري دختران جوان مي‌روند قبلا طلاق گرفته‌اند يا همسرشان فوت كرده است. در اين شرايط اگر بخواهيد تصميم به ازدواج با اين فرد بگيريد بايد مديريت مشكلات مرتبط با زندگي قبلي او را نيز بپذيريد. مسائل مرتبط با فرزندان مرد از همسر سابق و عدم پذيرش آن‌ها براي داشتن نامادري از جمله مهم‌ترين موضوعاتي هستند كه حتما بايد قبل از تصميم گيري جدي براي ازدواج به آن‌ها فكر كنيد. واقع بينانه به شرايط نگاه كنيد و ببينيد چقدر توانايي سازگار شدن با موقعيت جديد را داريد.

6- ازدواج با مرد سن بالا | نگاه اجتماعي

مردم معمولا نسبت به افرادي كه با شخص مسن‌تر از خود ازدواج مي‌كنند نگاه مثبتي ندارند. آن‌ها ممكن است با واكنش‌هاي خود شما را بيازارند و بيش از آنچه فكر كنيد بر روند زندگي‌تان تاثير بگذارند. براي مثال نگاه‌هاي تعجب آميز، پچ پچ‌هاي در گوشي، غيبت و گمانه زني در مورد انگيزه‌هاي شما از ازدواج همگي از جمله مواردي هستند كه مي‌توانند كيفيت سلامت روانتان را كاهش دهند. در نتيجه بسيار مهم است كه از قبل خود را براي چنين شرايطي آماده كرده و ببينيد واقعا تا چه حد قابليت رويارويي با اين مشكلات را داريد.

7- كنار آمدن با چشم انداز نگران كننده زندگي  

زندگي با فردي مسن مي‌تواند چشم انداز نگران كننده‌اي در مورد آينده به شما بدهد. براي مثال داشتن مشغوليت ذهني با مسائلي نظير بيوه شدن، چگونگي تامين مالي پس از فوت همسر، كنار آمدن با بيماري‌ها و ساير مشكلاتي از اين قبيل مي‌تواند شما را از نظر رواني به هم بريزد و باعث پرورش اضطراب‌هاي مزمني بشود. از همين رو بسيار اهميت دارد كه در جلسات قبل از ازدواج با دقت و ريزبيني كامل اين مسائل را بررسي كرده و از قبل براي آن‌ها آماده باشيد. براي كسب اطلاعات در زمينه ازدواج موفق كليك كنيد.

چرا زنان با مردان سن بالا (مسن) ازدواج مي كنند؟

معمولا گرايش به ازدواج با مرد سن بالا، در زناني ديده مي‌شود كه با پدر خود مشكل داشته و رابطه عاطفي محكمي با پدر نداشته‌اند يا به هر دليلي از نعمت پدر محروم بوده‌اند. اين زنان نياز دارند تا به مردي اتكا كرده و آن‌ها را از ترس‌ها و نگراني‌هايشان دور كند. با اين حال زناني هستند كه به دليل مشكلات مالي و يا نداشتن سرپناه و يا ديگر مشكلات حاضرند با افراد مسن و سن بالا ازدواج كنند. براي كسب اطلاعات در زمينه سن ازدواج كليك كنيد.

از جمله ديگر دلايل زنان براي ازدواج با مرد مسن مي‌توان به مواردي نظير كمبود اعتماد به نفس در مقابل مردان هم سن و سال خود، نداشتن شرايط مناسب براي ازدواج، داشتن ديدگاه منفي در مورد پسرهاي جوان، نارضايتي از خانواده پدري و تلاش براي دور شدن از آن بدون آينده نگري، تجربه شكست‌هاي عاطفي مكرر در زندگي و ازدواج با مرد پولدار به عنوان راهي براي نشان دادن خود يا انتقام از ديگران اشاره كرد. براي كسب اطلاع بيشتر از انگيزه‌هاي ازدواج كليك كنيد.

تمام مطالبي كه گفته شد عموميت ازدواج با مرد سن بالا را در بر مي‌گيرد ولي هميشه استثناهايي نيز وجود دارد. شناخت پيش از ازدواج و مشاوره روانشناسي، رمز موفقيت شما براي رسيدن به عشقي پايدار است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه شناخت پيش از ازدواج كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با مردان مسن و مشاوره قبل از ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ازدواج با مرد سن بالا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج با مرد سن بالا،
موضوع:
[ ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۴۵:۳۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی