مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

‌نحوه رفتار پدر با پسر يكي از عوامل تعيين كننده براي رشد پسران در زمينه‌هاي مختلف محسوب مي‌شود. پدر در رشد نقش جنسيتي يعني يادگيري رفتار مردانه در فرزند پسر خود نقش بسيار مهمي ايفا مي‌كند. پسران نيز از همان ابتدا شروع به همانند سازي با پدر خود مي‌كنند و از تمام رفتارهاي او الگو مي‌گيرند. به اين ترتيب، پدر در مسير رشد و سلامت فرزند پسر تاثير بسيار زيادي دارد. بسياري از پدران اصول رفتار مناسب با فرزند پسر خود را نمي‌دانند كه اين موضوع منجر به آسيب‌هاي زيادي مي‌شود كه معمولا پسران آن را به صورت اختلال‌هاي رفتاري بروز مي‌دهند. با رعايت نكاتي كه در ادامه مطلب ذكر كرده‌ايم، مي‌توانيد رابطه‌اي مستحكم با پسرتان برقرار كنيد. 

منبع: رفتار پدر با پسر

 

توصيه هايي براي رفتار مناسب پدر با پسر

اكثرا پدران بيشتر از مادران با فرزند پسر خود دچار چالش و درگيري مي‌شوند. نقش پدر در تربيت فرزندان مخصوصا پدر اغلب در دوران كودكي ناديده گرفته مي‌شود، در حالي كه اختلاف نظر ميان پدر و پسر جنجال‌هاي بيشتري را در خانواده مي‌آفريند. براي پيشگيري از اين جنجال‌ها، پدران از همان دوران كودكي فرزند پسرشان بايد نكات تربيتي را در ارتباط با پسران را در نظر بگيرند. مشاوره كودك به شما كمك مي‌كند تا روش‌هاي مناسبي را در ارتباط با فرزند پسرتان در پيش بگيريد. در ادامه به يكسري توصيه‌هاي تربيتي در زمينه رفتار پدر با پسر خواهيم پرداخت.

براي آگاهي بيشتر درباره نقش پدر در تربيت فرزندان كليك كنيد.

1- در ارتباط با همسرتان الگوي مناسبي براي پسرتان باشيد

پسران در مسير رشد و استقلال بيشترين تاثير را از پدر خود مي‌پذيرند. پسران از همان دوران كودكي نحوه تعامل شما و همسرتان را زير نظر مي‌گيرد. الگويي كه براي او مي‌آفرينيد، نقش تعيين كننده‌اي در رفتار او با همسرش و احترام به او را دارد. فرزند پسر شما از طريق مشاهده دقيق رفتارهاي شما و مادر خود به تفاوت‌هاي رفتاري دو جنس پي خواهد برد و نحوه برقراري تعاملات مناسب را مي‌آموزد.

2- اهميت گوش دادن در رفتار پدر با پسر 

در يك ارتباط مناسب مهارت گوش دادن، نقش مهمي در كيفيت آن رابطه ايفا مي‌كند. براي آن كه ارتباطي مثبت و صميمانه با پسرتان داشته باشيد، گوش دادن بدون قضاوت را تمرين كنيد. وقتي فرزندتان بداند كه شما به مشكلات او بدون سرزنش و قضاوت گوش خواهيد داد؛ در هر موقعيتي مسائل خود را با شما در ميان مي‌گذارد. اهميت اين موضوع در دوران نوجواني و بلوغ پسران نمايان خواهد شد. در حقيقت شما با شكل دادن يك رابطه سالم از كودكي زمينه را براي پيشگيري از مشكلات بزرگ در دوران بعدي فراهم خواهيد كرد.

براي اطلاع بيشتر درباره مهارت گوش دادن و بلوغ پسران كليك كنيد.

3- به پسرتان اجازه دهيد بازي هاي متفاوتي داشته باشد

در هر جامعه‌اي يكسري فعاليت‌ها را براي دختران و يكسري فعاليت‌ها را براي پسران مناسب مي‌دانند. براي مثال والدين از همان ابتدا دختران را به بازي با عروسك‌ها تشويق مي‌كنند، در حاليكه براي پسران اسباب بازي‌هايي نظير تفنگ و ماشين تهيه مي‌كنند.

درست است كه اين فعاليت‌ها براي به عهده گرفتن نقش‌هاي متناسب با جنسيت در آينده بسيار كمك كننده هستند و تمريني براي زندگي سال‌هاي بعد محسوب مي‌شوند؛ اما فرزندان شما تا حدودي به يادگيري نقش‌هاي مربوط به جنس مخالف خود نيز نياز دارند تا بتوانند تعامل مثبت و سازنده‌اي داشته باشد. به همين خاطر از اينكه فرزندتان زمان‌هاي كمي را به فعاليت‌هاي مربوط به جنس مخالف خود بپردازد نهراسيد. اين فعاليت‌ها به انعطاف پذيري او در ايفاي نقش مردانه ياري مي‌رساند و شما نبايد او را از اين كار منع كنيد. به همين دليل است كه همواره به والدين و مخصوصا پدر توصيه مي‌كنيم كه آموزش‌هاي لازم براي رفتار با پسر خود را دريابند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه آموزش پدر و مادر كليك كنيد.

4- براي خود و  پسرتان علائق مشتركي ايجاد كنيد

يكي از كارهايي كه شما به عنوان پدر براي تقويت ارتباط با پسرتان مي‌توانيد انجام دهيد، اين است كه علائق مشتركي با او ايجاد كنيد تا زمان‌هاي بيشتري براي تعامل با يكديگر داشته باشيد. انجام فعاليت‌هاي ورزشي مثل فوتبال يكي از نمونه‌هاي رايج فعاليت مشترك مي‌باشد. در طي اين فعاليت‌ها صميمت با فرزندتان را نيز پرورش مي‌دهيد. براي آگاهي بيشتر درباره افزايش صميميت با فرزندان كليك كنيد.

در طول همين فعاليت‌هاست كه پسرتان همانندسازي با رفتارهاي شما را شروع مي‌كند. اين همانند سازي‌ها و الگوگيري‌ها آن‌ها را در مسير رشد نقش جنسيتي مردانه به سمت جلو هدايت خواهد كرد. عدم رعايت بسياري از نكات كليدي در رفتار پدر با پسر باعث بروز مشكلات زيادي در خانواده‌ها مي شود. مشاوره خانواده به شما كمك مي‌كند تا سبك فرزندپروري خودتان را اصلاح كرده و خانواده‌اي موفق و شاد داشته باشيد.

براي شناخت بيشتر درباره سبك هاي فرزندپروري كليك كنيد.

كلام آخر

توجه داشته باشيد كه با توجه به تمامي مواردي كه اشاره شد احتمالا شما نيز به اهميت اين مسئله پي برده باشيد كه نقشتان به عنوان پدر تا چه ميزان در آينده و رشد فرزندتان موثر است. در واقع شما به عنوان الگوي كودك خود شناخته مي‌شويد كه لازم است در كنار توجه به رفتارهاي خود، روش‌هاي تربيتي مناسبي را نيز اتخاذ نماييد. به اين نكته توجه داشته باشيد كه نقش شما به عنوان پدر به اندازه نقش مادر در خانواده اهميت و ضرورت دارد.

در كنار اين مسئله براي آنكه بتوانيد به عنوان يك پدر به بهترين نحو با فرزند پسر خود رفتار كنيد لازم است تا با يك مشاور در زمينه كودك در ارتباط باشيد. مشاور با توجه به تجربه و دانش خود مي‌تواند اصول كلي را در اختيارتان قرار دهد و مرحله به مرحله شما را ياري رساند. همچنين در صورتي كه با فرزندتان اختلاف و مشكلاتي داريد كمك گرفتن از مشاوره خانواده ضروري است.

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره خانواده و مشاوره كودك كليك كنيد.

سوالات متداول درباره رفتار پدر با پسر

به عنوان يك پدر چه زماني در روز را بايد با فرزندانم بگذرانم؟

با افزايش مشكلات معمولا پدران زمان كمتري را مي‌توانند با فرزندان و حتي همسر خود بگذرانند. با اين حال و با وجود تمامي مشغله‌ها بايد بتوانيد حداقل مدت زمان كوتاهي را در طول روز با او سپري كنيد. به طور مثال اگر فرزند شما كوچك است مسئوليت داستان خواندن شبانه را به عهده بگيريد و هنگامي كه بزرگتر شد با بازي‌هاي مختلف او را سرگرم كنيد تا بتوانيد در كنار انتقال محبت به او در تربيت فرزند نيز نقش داشته باشيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه رفتار پدر با پسران مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: رفتار پدر با پسر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رفتار پدر با پسر،
موضوع:
[ ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۵۲:۴۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی