مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

افتادن كودك از دست مراقب يكي از اتفاقاتي است كه به شدت والدين را نگران مي‌كند. در اين مواقع لازم است كه خونسردي خود را حفظ كنيد و با علائم هشدار دهنده در مورد سلامت كودك آشنايي كافي داشته باشيد تا بتوانيد اقدامات به موقع و لازم را انجام دهيد. همچنين با روش‌هاي پيشگيرانه نيز آشنا شويد. ما در اين مقاله تلاش كرده‌ايم تا اطلاعات لازم را در اين زمينه‌ها براي شما فراهم كنيم. پس تا پايان مطلب با همراه باشيد. همچنين مشاوره كودك مي‌تواند به شما در اين زمينه كمك كننده باشد. 

منبع: افتادن كودك از دست

 

افتادن كودك از دست مراقب

كودكان به خصوص در سنين پايين معمولاً بي‌قرار و پرتحرك هستند. حركت زياد آن‌ها در آغوش مادر يا ساير مراقبين مي‌تواند منجر به افتادن آن‌ها شود. اين امر زماني خطرناك خواهد بود كه افتادن از فاصله زيادي اتفاق بيفتد و سر كودك به زمين برخورد داشته باشد. اگر اين اتفاق افتاد سعي كنيد آرامش خود را حفظ كنيد و اقدامات لازم را براي بررسي سلامت كودك انجام دهيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مراقبت از نوزاد يك ماهه كليك كنيد.

 

اقدامات اوليه پس از افتادن كودك از دست مراقب

آنچه پيش از هر چيز اهميت دارد آن است كه شما بتوانيد اوضاع را به درستي مديريت كنيد و بدانيد كه بهترين اقدام در حال حاضر چيست. اولين قدم هنگام به زمين افتادن كودك اين است كه علائم زير را چك كنيد. اگر هريك از اين علائم را مشاهده كرديد بدون آنكه كودك را تكان دهيد با اورژانس تماس بگيريد.

- از دست رفتن هشياري كودك

- خونريزي زياد

- وجود جراحت جدي در سر

توجه داشته باشيد كه اگر ضربه شديد به سر يا نخاع كودك وارد شده باشد، تكان دادن او مي‌تواند اوضاع را بدتر و پيچيده‌تر كند. اگر كودك دچار تشنج شده يا استفراغ مي‌كند به آرامي او را به سمت خود برگردانيد. در حين چرخاندن كودك مراقب باشد كه گردن او را ثابت نگه داشته و آن را تكان ندهيد.

البته در بسياري از موارد كودك پس از افتادن آسيب جدي نمي‌بيند. تنها ممكن است به دليل افتادن ناگهاني ترس زيادي را تجربه كند. در نتيجه او را به آرامي در آغوش بگيريد و به او اطمينان دهيد كه در كنارش هستيد. همچنين نقاط مختلف بدن كودك را بررسي كنيد كه آيا برآمدگي و كبودي در بدن او ايجاد شده يا خير. حتي اگر به نظر مي‌رسد كه آسيب جدي وجود ندارد، مدتي فرزندتان را زير نظر بگيريد تا مطمئن شويد تغييري در حالات جسماني او ايجاد نشده باشد. با اين حال اگر همچنان نگران هستيد مي‌توانيد به پزشك اطفال مراجعه كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه نشانه هاي سلامت نوزاد كليك كنيد.

 

نشانه‌هاي بروز آسيب مغزي هنگام افتادن كودك

هنگام زمين خوردن كودك يا افتادن از دست مراقب برخي علائم بسيار مهم هستند و مي‌توانند حاكي از بروز آسيب مغزي باشند. به همين خاطر لازم است كه ضمن آشنايي با آن‌ها در صورت مشاهده، اين علائم را جدي بگيريد و سريعاً با اورژانس تماس بگيريد.

-از دست رفتن هشياري

- حالت تهوع و استفراغ

- گريه‌هاي شديد و آرام نشدني كودك

- خواب آلودگي شديد

- خودداري كردن از غذا خوردن

- بي‌قراري

- سكوت و آرام بودن غير طبيعي و طولاني مدت كودك 

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ويژگي‌هاي پرستار كودك كليك كنيد.

 

افتادن كودك از دست مراقب | اقدامات پيشگيرانه 

ممكن است براي هركسي اتفاق بيفتد كه به هر دليلي كودك از دست او بيفتد. اما مي‌توان اقداماتي انجام داد كه به كمك آن‌ها احتمال آسيب به حداقل برسد. از جمله اين اقدامات مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

- در مكان‌هايي كه كودك بيشتر در آنجا حضور دارد، از فرش استفاده كنيد. فرش يا موكت‌هاي نرم مي‌توانند مانند ضربه گير عمل كنند و از بروز جراحت‌هاي جدي پيشگيري كنند.

- براي گوشه‌هاي تيز يا پله‌هاي خانه حفاظ تهيه كنيد تا در صورت افتادن كودك آسيب جدي به او وارد نشود.

- تلاش كنيد به جاي نگه داشتن دائمي كودك در بغل از وسايل امني نظير صندلي‌هاي كمربند دار استفاده كنيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه سندروم كودك تكان خورده كليك كنيد.

سؤالات متداول 

- هنگام افتادن كودك از دست مراقب بايد به اورژانس مراجعه كنيم؟

مراجعه به اورژانس بستگي به علائمي دارد كه كودك پس از افتادن از خود نشان مي‌دهد. از جمله علائمي كه بايد جدي گرفته شوند مي‌توان به كاهش هشياري، بروز مشكلات تنفسي، خونريزي بيني يا گوش، متفاوت بودن اندازه مردمك‌هاي چشم، تشنج، استفراغ، ناتواني در به خواب رفتن يا بالعكس خواب بسيار عميق و گريه‌هاي غير قابل كنترل اشاره كرد.

- افتادن از چه ارتفاعي احتمال صدمه ديدن را براي كودك افزايش مي‌دهد؟

احتمال آسيب هنگامي كه كودك از ارتفاع بيش از 30 سانتي متر به زمين مي‌افتد، بيش از ساير موارد است. به همين دليل زماني كه كودك را در ارتفاع بالاتري در آغوش مي‌گيريد بايد بيشتر مراقب او باشيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه كودك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122019502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: افتادن كودك از دست

امتیاز:
بازدید:
برچسب: افتادن كودك از دست،
موضوع:
[ ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۹:۲۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی