مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

اهميت و ضرورت ضمير ناخودآگاه براي ازدواج چيست؟ تعارضات يا نحوه تعاملاتي كه افراد با والدين خود دارند مستقيما بر كيفيت روابط بعدي آن‌ها در آينده خصوصا روابط عاشقانه تاثير مستقيم مي‌گذارد كه به آن تاثير ذهن ناخودآگاه براي ازدواج يا سندروم بازگشت به خانه مي‌گوييم. در واقع  هر كودك دو خواسته اصلي دارد به اين صورت كه عشق پدر و مادر را دريافت كند و پدر و مادرش به يكديگر عشق بورزند. ممكن است فردي در كودكي در رسيدن به اين خواسته‌ها ناكام شده باشد؛ از همين رو اين خواسته‌ها حتي در بزرگسالي نيز با او مي‌مانند. در بزرگسالي، ناخودآگاه فرد شرايطي را به وجود مي‌آورد تا بتواند به اين دو خواسته خود در عشق پاسخ دهد. در مشاوره قبل از ازدواج با استفاده از روانشناسي ازدواج با آگاهي از ضمير ناخودآگاه خود و عدم پيروي از وسوسه‌هاي آن، ازدواج موفق را تجربه كنيد. براي كسب اطلاع بيشتر از روانشناسي ازدواج كليك كنيد.

منبع: سندروم بازگشت خانه

 

ضمير ناخودآگاه براي ازدواج به چه معناست؟

معمولا افراد به دنبال اين هستند كه با هر نوع ازدواج، نيمه‌هاي خالي وجودي خود را پر كرده و  به سمت رشد و شكوفايي حركت نمايند. شايد برايتان جالب باشد بدانيد چرا در روابط عاشقانه خود جذب برخي از افراد با شخصيت‌هاي خاص مي‌شويد. معمولا افراد از ضمير ناخودآگاه خود براي ازدواج و انتخاب همسر تاثير مي‌گيرند؛ دقيقا مانند اين است كه يك كار ناتمام داريد كه بايد به اتمام برسانيد. كافيست به روابط پدر و مادرتان با يكديگر و حتي تعاملاتي كه با شما داشتند توجه كنيد. تا چه اندازه فردي كه به او علاقه مند شده‌ايد ويژگي‌هايي مشابه با يكي از والدين شما دارد؟ براي كسب اطلاع بيشتر از انتخاب همسر كليك كنيد. 

نقش و اهميت ضمير ناخودآگاه براي ازدواج چيست؟

در ادامه با ذكر مثال اهميت ضمير ناخوداگاه در ازدواج را به صورت واضح توضيح مي‌دهيم:

1- التماس ضمير ناخودآگاه براي توجه و عشق

اگر در كودكي عشق و توجه لازم را از طرف يكي از والدين دريافت نكرده باشيد، ممكن است به كسي علاقه مند شويد كه او نيز مانند پدر يا مادرتان عشق و توجه كافي به شما نداشته باشد. مريم زني است سي ساله كه به طور ناخودآگاه از مردان انتقادگر و كنترل كنننده خوشش مي‌آيد. او با مردي ازدواج كرده كه مدام از او انتقاد مي‌كند و با انتقادهاي خود به مريم اين احساس را مي‌دهد كه همسر خوبي نيست، باهوش نيست و بايد خودش را تغيير دهد. او حتي به دليل خواسته شوهرش، بيني‌اش را عمل كرده است. از مريم خواسته شد كه فهرستي از ويژگي‌هاي پدر و مادرش را بنويسد.

مادر مريم زني انتقادگر، سختگير، طعنه زن، دمدمي مزاج، كمال‌گرا و همواره عصباني بوده است. مريم با علاقمند شدن به مرداني كه ويژگي مادرش را دارند سعي در بازسازي رابطه خود با مادرش دارد. رابطه‌اي كه در آن همواره سخت تلاش مي‌كند كه باهوش، زيبا و خوب باشد. گويي هنوز با خود مي‌انديشد كه "شايد بتوانم كاري كنم كه ديگر مادرم من را سرزنش نكند. ممكن است بتوانم كاري كنم كه او فكر كند من هم خوب هستم." مريم هنوز نياز به تاييد مادر خود دارد و چون در كودكي هرگز نتوانسته اين تاييد را بدست آورد. به همين دليل دچار سندروم بازگشت به خانه شده است. مريم سعي مي‌كند تا در رابطه با همسرش اين كار ناتمام دوران كودك خود را به پايان برساند. براي كسب اطلاع در زمينه  ازدواج موفق كليك كنيد. 

2- ضمير ناخودآگاه براي ازدواج | خشم از والدين و طرد معشوق توسط ضمير ناخودآگاه

اگر از دست يكي از والدين خود عصباني و خشمگين باشيد، ممكن است زماني كه كسي به شما عشق مي‌ورزد، او را طرد كنيد تا دلش را بشكنيد، تا هم خشم خود را تسكين داده باشيد و هم او را مجبور كنيد تا تلاش كند كه عشق و توجه شما را با تلاش بيشتري بدست آورد. يكي ديگر از تاثيرات ذهن ناخودآگاه براي ازدواج را مي‌توان در اين مثال بيان كرد. پدر و مادر سارا وقتي كه او پنج ساله بودند، از هم جدا شدند. سارا تحت نظارت مادرش بزرگ شده است. در اين مدت پدرش بسيار به ندرت به ديدن او رفته و تماس چنداني با او نداشته است. پدرش تقريبا او را فراموش كرده و بيشتر به زندگي شخصي خود توجه دارد.

حال سارا قصد ازدواج دارد. وقتي برايش خواستگار مي‌آيد، تا جايي پيش مي رود كه مطمئن شود پسر واقعا خواهان ازدواج با اوست. سپس به او جواب رد مي‌دهد و با تندي و عصبانيت برخورد مي‌كند. سارا با طرد كردن خواستگارهايش، در واقع پدر خودش را به خاطر اين كه او را در كودكي ترك كرده تنبيه مي‌كند. او با اين كار پيش خود به آن‌ها مي‌گويد" فهميديد كه طرد شدن چه احساس بدي است؟! حلا مي‌فهميد كه من چه احساسي داشتم."

3- جذاب شدن همزادهاي والدين براي ضمير ناخودآگاه

يكي ديگر از تاثيرات ضمير ناخودآگاه براي ازدواج باعث مي‌شود به كسي علاقمند شويد كه شبيه يكي از والدينتان باشد و سعي مي‌كنيد تا زندگي او را نجات دهيد. بدين وسيله تلافي كاري كه نتوانستيد براي پدر يا مادر خود انجام دهيد را جبران كرده و او را خوشحال كرده باشيد. ظاهرا پانته‌آ از مردان معتاد خوشش مي‌آيد. او اكنون در آستانه ازدواج با يك فرد معتاد است. در جلسات مشاوره معلوم شد كه پدر او يك مرد كاري، سخت كوش و مهربان بوده، كه به ترياك اعتياد داشته است.

پآنتا مانند ديگر اعضاي خانواده خود، اعتياد پدرش را پذيرفته بود اما با اين حال هميشه سعي مي‌كرد تا به طريقي اعتياد پدرش را از ديگران پنهان كند. او پدرش را خيلي دوست داشت، اما در عين حال هرگز موفق نشد كاري كند كه پدرش اعتياد خود را كنار بگذارد. پآنتا 11 ساله بود كه پدرش به دليل سكته قبلي فوت كرد. او پايان زود هنگام زندگي پدرش را به اعتياد او ارتباط داده بود و به سندروم بازگشت به خانه مبتلا شده است. او مي‌خواهد كه اين پايان غم انگيز را به گونه‌اي تغيير دهد. به همين دليل تصميم به ازدواج با يك معتاد دارد تا او را نجات دهد و باعث شود كه آن پايان غم انگيز ديگر تكرار نشود. براي كسب اطلاعات در زمينه انگيزه هاي ازدواج كليك كنيد. 

4- والد بي توجه هدف ضمير ناخودآگاه

اگر يكي از والدين شما هميشه شاد نبوده و يا در زندگي مورد توجه واقع نشده باشد، احتمالا شما جذب فردي شبيه او مي‌شويد تا با عشق ورزيدن خود به او ثابت كنيد كه پدر يا مادرتان بسيار دوست داشتني بوده و بايد مورد توجه واقع مي‌شد. نادر از نيلوفر خوشش مي‌آيد و مي‌خواهد با او ازدواج كند. نيلوفر دختري است كه احساس نا‌امني دارد و بسيار آسيب‌پذير است و از مردم مي‌ترسد. نسبت به نيلوفر احساس حمايت و محبت فراواني دارد و مي‌خواهد به او احساس دوست داشتني بودن بدهد.

گذشته نادر روشن كننده ماجراست. پدر نادر از مهارت‌هاي لازم براي ازدواج موفق برخوردار نبوده و پانزده سال پيش همسر و فرزندانش را ترك كرده است. مادر نادر بعد از اين رويداد از لحاظ روحي بسيار آسيب مي‌بيند و همواره احساس بي‌كفايتي مي‌كند. او ديگر ازدواج نكرد و نادر در آن زمان پانزده ساله بود. او احساس نااميدي و ترك شدگي مادر را به خوبي درك مي‌كرد. به همين دليل به طور ناخودآگاه تصميم گرفت تا به مادرش ثابت كند كه دوست داشتني است. به همين دليل او با عشق ورزيدن و ازدواج با دختري شبيه مادرش، مي‌خواهد به او بگويد كه دوست داشتني است و به پدرش هم ثابت كند كه در ترك مادرش اشتباه كرده است. براي اطلاع بيشتر در زمينه مهارت هاي لازم براي ازدواج موفق كليك كنيد. 

5- وارد شدن به رابطه اي كه خوشبخت تر از والدين نباشيم!

گاهي ضمير ناخودآگاه براي ازدواج باعث مي‌شود وارد رابطه‌اي شويد كه از ازدواج پدر و مادرتان بهتر نباشد. در واقع مي‌خواهيد از پدر و مادر خود خوشبخت‌تر نباشيد. سعيد بيست و هفت ساله در يك خانواده پر تشنج بزرگ شده است و پدر و مادر او با هم تفاهم ندارند. سعيد بارها شاهد دعوا و بحث آن‌ها بوده است. اكنون سعيد تصميم به ازدواج با مريم را دارد و مي‌داند كه او زود عصباني مي‌شود اما با اين حال مي‌خواهد با او ازدواج كند. هنگامي كه از سعيد پرسيده شد كه آينده خود را چگونه مي‌بيني در جواب گفت: چيزي شبيه زندگي پدر و مادرم. از او پرسيده شد كه آيا فكر نمي‌كني حق تو بيشتر از يك زندگي همراه با دعوا و مرافعه باشد؟ پاسخ داد: حق من از زندگي بيشتر از حق پدر و مادرم از زندگي نيست.

درمان و شناخت تاثير ضمير ناخودآگاه براي ازدواج

دوستي‌هاي قبل از ازدواج، مي‌تواند فرصت مناسبي براي شناخت فرد مقابل است. استفاده از تجربه‌هاي خانواده و اطرافيان نيز نقش مهمي در ازدواج موفق دارد. شناختن تاثير ذهن ناخودآگاه در ازدواج بر انتخاب‌هاي عشقي، نياز به بررسي تخصصي دارد. بررسي انگيزه‌هاي ازدواج و تاثير ذهن ناخوداگاه در ازدواج طي جلسات مشاوره روانشناسي امكان پذير است. فرصتي كه باعث مي‌شود در دام ذهن ناخوداگاه خود قرار نگيريد و ازدواجي اصولي و ماندگار را تجربه كنيد. براي كسب اطلاعات در زمينه دوستي هاي قبل از ازدواج كليك كنيد. 

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

همانطور كه گفته شد ناخودآگاه انسان تاثير بسيار زيادي بر تصميمات مهم زندگي همچون ازدواج مي‌گذارد و حتي مي‌تواند مسير زندگي مشترك را تغيير داده و حتي در برخي مواقع آن ازدواج را به سوي شكست هدايت كند. با كمك گرفتن از يك روانشناس مي‌توانيد از ناخودآگاه خودتان آگاه شويد و اينگونه ازدواج موفقي را تجربه نماييد. شما مي‌توانيد در هر كجا كه هستيد به صورت تلفني با متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي تماس بگيريد و با آنان صحبت كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه ضمير ناخودآگاه براي ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: سندروم بازگشت خانه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سندروم بازگشت خانه،
موضوع:
[ ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۰۷:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی