مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

افراد جامعه و كساني كه درخواست طلاق دارند بايد آمادگي براي طلاق نيز داشته باشند تا بتوانند تصميم درستي اتخاذ كنند و از تصميم خود پشيمان نشوند. به صورت كلي طلاق مي‌تواند دلايل زيادي مثل نداشتن تفاهم، خيانت، مسائل مالي، فقدان باورهاي مذهبي، ناسازگاري، اعتياد، مشكلات روحي و رواني و... داشته باشد. همچنين طلاق پيامدهاي ناگواري نيز دارد كه باعث آسيب ديدن زوجين و فرزندان مي‌شود. البته گاهي ممكن است در زندگي زوجين آنقدر چالش‌ها و مشكلات وجود داشته باشد كه ماندن در زندگي باعث آسيب بيشتري به افراد شود. در ادامه به عواملي كه زمينه ساز طلاق هستند و راهكارهايي كه باعث آمادگي براي طلاق مي‌شوند اشاره مي‌كنيم. همچنين مشاوره طلاق مي‌تواند به شما كمك كننده باشد.

منبع: آمادگي براي طلاق

 

عواملي كه زمينه ساز طلاق هستند چيست؟

دلايل زيادي هستند كه ممكن است منجر به طلاق شوند، البته وجود اين عوامل صرفا نمي‌تواند باعث طلاق باشند و ممكن است فقط زندگي زوجين را با چالش‌هاي بيشتري مواجه كند. عواملي مثل ازدواج زود هنگام، اعتياد، خيانت، مشكلات جنسي، ناسازگاري، مسائل روحي و رواني، ازدواج قبلي، نداشتن باورهاي مذهبي مشترك، مشكلات مالي و تفاوت سني زياد از جمله علل طلاق هستند.

 

آيا آمادگي براي طلاق داريد؟

برخي از زوجين زماني كه در روابط عاطفي يا جنبه‌هاي ديگري از زندگي به مشكل مي‌خورند، نمي‌تواند به درستي تصميم بگيرند و ممكن است فورا براي طلاق اقدام كنند. بهتر است بدانيد اگر آگاهي و آمادگي كامل براي طلاق نداشته باشيد امكان دارد بعد از مدتي از تصميم خود پشيمان شويد. در ادامه سوالاتي آورده شده است كه با پاسخ دادن به آن‌ها تا حدودي نقش خودتان را در زندگي مي‌توانيد مشخص كنيد و از سردرگمي بيرون بياييد، همچنين متوجه شويد كه آيا براي طلاق و جدايي آمادگي كامل داريد يا نه.

البته اين نكته را در نظر داشته باشيد كه نبايد تنها به اين سوالات اكتفا كنيد و براي زندگي خود تصميم بگيريد، به همين خاطر توصيه مي‌شود از راهنمايي‌هاي مشاور استفاده كنيد تا بتوانيد تصميم درستي براي زندگي خود بگيريد و در آينده از تصميم خود پشيمان نشويد.

آمادگي براي طلاق | آيا هنوز هم به همسر خود دلبستگي داريد؟

اگر با وجود معضلات در زندگي‌تان و تصميم گيري براي طلاق، احساس مي‌كنيد هنوز هم به همسر خود حسي داريد و به او علاقه داريد، بهتر است قبل از اقدام براي طلاق با احساس خود كنار بياييد و ببينيد اگر واقعا به او علاقه داريد اما نمي‌توانيد زندگي خوبي با يكديگر داشته باشيد، بهتر است به صورت عقلاني به اين مسئله نگاه كنيد و با كمك مشاور تصميم درستي براي زندگي خود بگيريد.

براي آشنايي با راهكارهاي مناسب جلوگيري از طلاق كليك كنيد.

آيا براي طلاق تصميم قطعي گرفته‌ايد؟

گاهي اوقات پيش مي‌آيد كه زوجين در هنگام دعوا و عصبانيت حرف از طلاق مي‌زنند و يكديگر را تهديد مي‌كنند اما بعد از اينكه آرام شدند از گفته‌ خود پشيمان مي‌شوند. اما زماني كه زوجين به مرحله‌اي برسند كه ادامه‌ زندگي با يكديگر را عذاب‌آور بدانند و تصميم بگيرند به رابطه‌ خود پايان بدهند، مي‌توان گفت كه تصميم آن‌ها جدي است.

البته براي اينكه زوجين بدانند آيا واقعا براي طلاق آمادگي كافي دارند يا نه لازم است قبل از جدايي با روانشناس خانواده و زوج درمانگر صحبت كنند و اگر معضلات و مشكلات آن‌ها در زندگي حل و فصل نشد مي‌توانند براي طلاق اقدام كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه زوج درماني كليك كنيد.

آمادگي براي طلاق | آيا مي‌توانيد بعد از طلاق مسئوليت زندگي خود را بر عهده بگيريد؟

معمولا زماني كه بحث جدايي پيش مي‌آيد لازم است زوجين براي زندگي خود بعد از طلاق تصميم بگيرند كه چگونه امرار معاش كنند و از عهده‌ زندگي خود بربيايند، مخصوصا اگر زوجين داراي فرزند باشند، فراهم كردن امكانات لازم براي فرزندتان نيز از اهميت بالايي برخوردار است.

براي از بين رفتن شك خود درباره طلاق مقاله طلاق بگيرم يا نه را مطالعه كنيد.

آيا از عواقب زيانبار طلاق آگاهي داريد؟

طلاق و جدايي پيامد‌هاي زيادي دارد و لازم است قبل از طلاق به اين پيامدها فكر كنيد و ببينيد كه آيا مي‌توانيد خود را با آن‌ها سازگار كنيد يا نه. عواقبي مثل نااميدي، افسردگي، تحمل فشارهاي رواني، شكست عاطفي و دل كندن از همسر خود به لحاظ رواني، تغيير در امور مالي، تغيير شيوه و عادت زندگي، ناامني و ترس و مسائلي از اين قبيل بعد از طلاق بروز پيدا مي‌كنند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه زندگي بعد از طلاق كليك كنيد.

بنابراين اگر شما نتوانيد خود را با مسائلي كه در بالا گفته شد سازگار كنيد، مسير سختي در پيش داريد، به همين خاطر لازم است قبل از اينكه طلاق بگيريد پيامدهاي آن را بپذيريد و خود را آماده كنيد. اگر به اين نتيجه رسيديد كه تحمل تنهايي و شكست را نداريد، بهتر است بدانيد كه براي طلاق آماده نيستيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

آمادگي براي طلاق | آيا هدف خود را براي طلاق مشخص كرده‌ايد؟

بهتر است در ابتدا اهداف خود را براي طلاق به صورت واضح مشخص كنيد، اگر اهدافي مثل انتقام، اصلاح اشتباهات و تغيير طرف مقابل يا اهدافي از اين قبيل داريد، به دليل اشتباهي طلاق مي‌گيريد. زيرا طلاق تنها باعث جدايي زوجين از يكديگر و ايجاد زندگي جديد و متفاوت مي‌شود و نقشي در اصلاح اشتباهات و ... ندارد. 

سوالات متداول درباره آمادگي براي طلاق

آيا با وجود شرايط عقلاني براي طلاق، موانع و مشكلات بعد از جدايي دليل كافي براي طلاق نگرفتن است؟

طبيعتا طلاق و جدايي پيامدهاي خاص خودش رو داره و نمي‌توان به راحتي تشخيص داد كه طلاق گرفتن بهتر است يا ماندن در زندگي، زيرا اگر تصميم نادرست و عجولانه‌اي گرفته شود ممكن است وضع را وخيم‌تر كند. به همين دليل مي‌توانيد با زوج درمانگر و مشاور خانواده در ارتباط باشيد تا چالش‌هاي زندگي‌تان بررسي شود و اگر قابل درمان بود براي آن اقدام شود.

با همسرم اختلافات زيادي داريم و او پيشنهاد طلاق توافقي داده، اما من زندگيمو دوست دارم و براي حل مشكلات حاضرم قدم بردارم، اما همسرم همكاري نمي كنه و فقط براي جدايي حاضره جلو بياد، راهنمايي لطفا؟

ممكن است مشكلاتي در روابط عاطفي يا زناشويي‌تان وجود داشته باشد كه شما از آن مطلع نيستيد يا از نظر شما اهميتي ندارد اما براي همسرتان از اهميت بالايي برخوردار باشد، به همين دليل لازم است تا مسائلي كه در زندگي شما وجود دارد بررسي شود تا بتوانيد به خوبي از اين بحران عبور كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه آمادگي براي طلاق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: آمادگي براي طلاق

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آمادگي براي طلاق،
موضوع:
[ ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۱۷:۵۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی