مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ميزان سلامت و بهداشت رواني در ازدواج يكي از ملاك‌هاي مهمي است كه كيفيت زندگي زوجين را تعيين مي‌كند. پيش از ازدواج لازم است كه افراد در مرحله شناخت و آشنايي در مورد سلامت روان فرد موردنظر خود تحقيق كنند و در صورتي كه از وجود مشكلي آگاه شدند پيش از  تصميم گيري براي ازدواج  در جهت رفع و بهبودي آن اقدام نمايند. چرا كه عدم برخورداري از سلامت روان ويژگي‌هاي رفتاري فرد را به ميزان زيادي تحت تأثير خود قرار مي‌دهد و در نتيجه بر ارتباط بين زن و مرد تأثير بسياري مي‌گذارد. اگر در مرحله تصميم‌گيري براي ازدواج به سر مي‌بريد، در ادامه اين مقاله به نكاتي در مورد بهداشت رواني در ازدواج اشاره‌كرده‌ايم كه مطالعه آن مي‌تواند در تصميم‌گيري به شما ياري برساند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه سلامت روان كليك كنيد.

منبع: بهداشت رواني

 

بهداشت رواني در ازدواج چگونه تعريف مي‌شود؟

بسياري از افراد تعريف درست و دقيقي از بهداشت و سلامت روان ندارند و اين مسئله باعث مي‌شود كه معيار مناسبي براي انتخاب همسر خود نداشته باشند. طبق تعريف سازمان بهداشت جهاني، سلامت روان حالتي از بهزيستي است كه در آن فرد از توانمندي‌هاي خود آگاه است، توان كنار آمدن با استرس‌هاي معمول زندگي را دارد، مي‌تواند به طرز مؤثري كار كند و در نهايت عملكرد مثبتي در اجتماع داشته باشد.

بررسي هريك از نكاتي كه در تعريف سازمان بهداشت جهاني به آن اشاره شده به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد ميزان سلامتي فرد موردنظر خود را بهتر بررسي كنيد. براي كسب اطلاعات در زمينه انتخاب همسر كليك كنيد.

براي بررسي بهداشت رواني در ازدواج چه اقداماتي لازم است؟

بررسي فاكتورهاي مربوط به سلامت روان براي همه افراد آسان نيست. براي آنكه بتوانيد در اين باره به شناخت بيشتري دست پيدا كنيد نكات زير را مد نظر داشته باشيد: 

۱. احترام شخص به خود و ديگران

يكي از اصول اساسي بهداشت رواني داشتن حس حفظ عزت نفس و همچنين احترام به ديگران است. فردي كه به ارزش‌هاي خود و ديگران واقف است از سلامت رواني برخوردار مي‌باشد. در برخوردهايي كه پيش از ازدواج با فرد و اطرافيانش مي‌توانيد ميزان عزت نفس او را تشخيص دهيد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه حفظ عزت نفس كليك كنيد. 

۲. بهداشت رواني در ازدواج | شناخت محدوديت‌ها در خود و افراد ديگر

واقع‌بيني و شناخت و پذيرش واقعيت‌ها از اصول اساسي بهداشت رواني فرد است. فرد واقع‌بين نقاط قوت و ضعف خود را مي‌شناسد و مي‌تواند تعامل بهتري با جهان داشته باشد. ببينيد فرد چقدر به محدوديت‌هاي خود آگاه است و آن‎‌ها را مي‌پذيرد. براي كسب اطلاع در زمينه ازدواج با فرزندان طلاق كليك كنيد. 

۳. ارزش نهادن به نيازهاي اوليه

بايد توجه كنيد  كه بهداشت رواني مستلزم دانستن و ارزش دادن به نيازهاي اوليه انسان است. احتياجات و نيازهاي جسماني و رواني بسيار مهم هستند. انسان بطور معمول از نيازهاي اوليه تاثير گرفته و به نسبت محروميت و ارضاء آن‌ها رفتار خود را تغيير مي‌دهد. بهداشت رواني بر اين اصل استوار است كه نيازهاي جسماني و رواني هر شخص در هر سني با شرايط ويژه همان سن بايد در نظر گرفته و ارضا شود. در زندگي روزمره ببينيد شخص چطور نيازهاي اوليه‌اش را برطرف مي‌كند و تا چه ميزان حس رضايت از زندگي دارد. 

۴. واكنش‌ در برخورد با چالش‌ها و مشكلات 

همان‌طور كه گفته شد توانايي فرد در كنار آمدن با استرس‌هاي روزمره زندگي يكي از فاكتورهاي سلامت روان محسوب مي‌شود. افرادي كه زود دلسرد مي‌شوند يا از روحيه مصممي براي برخورد با مشكلات زندگي برخوردار نيستند، احتمالاً در زندگي مشترك خود با مشكلات زيادي مواجه خواهند شد؛ زيرا پس از ازدواج مسئوليت‌ها و وظايف افراد بيشتر مي‌شود و آن‌ها بايد بتوانند از پس مشكلات بيشتري بربيايند. براي كسب آگاهي در زمينه ازدواج با اسكيزوفرن كليك كنيد.

براي اينكه بتوانيد از واكنش‌هاي قبلي فرد نسبت به مشكلات و استرس‌هاي روزمره آگاه شويد، مي‌توانيد از او بخواهيد تا خاطراتي در مورد مشكلاتي كه در گذشته تجربه كرده را براي شما بگويد. هم‌چنين مي‌توانيد از طريق صحبت با دوستان و آشنايان فرد اطلاعات بيشتري در مورد روحيات او كسب كنيد. نحوه برخورد با مشكلات عاطفي نيز از شاخص‌هاي سلامت رواني محسوب مي‌شود. براي كسب اطلاع در زمينه ازدواج با افسرده و ازدواج با بيمار دوقطبي كليك كنيد.

۵. بهداشت رواني در ازدواج | به ميزان اعتماد به نفس فرد دقت كنيد

اعتماد به نفس به تصوير فرد از خود اشاره دارد. در ارتباط با فرد موردنظر خود دقت كنيد كه تصويري كه او از خود دارد تا چه حد به واقعيت نزديك است. هر چقدر اين فاصله بيشتر باشد سطح سلامت روان فرد نيز به همان ميزان كاهش مي‌يابد. چرا كه فرد سالم بايد بتواند از نقاط مثبت و منفي خودآگاهي روشني داشته باشد تا بتواند در جهت بهبود آن‌ها بكوشد. اعتماد به نفس پايين يا بيش از حد بر عملكرد فردي و اجتماعي تأثير مخرب به سزايي خواهد گذاشت. خواستگار دروغگو به راحتي مي تواند خود را آن طور كه نيست نشان دهد، پس براي ازدواج بيشتر دقت كنيد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه خواستگار دروغگو كليك كنيد.

۶. ارتباطات خانوادگي و اجتماعي او را بررسي كنيد

مهارت‌هاي ارتباطي خوب از نشانه‌هاي يك فرد سالم محسوب مي‌شوند. اين مهارت‌ها  در كيفيت زندگي مشترك افراد نقش بسزايي ايفا مي‌كنند. فردي كه از مهارت‌هاي ارتباطي مناسب برخوردار است نه‌تنها در ارتباط با همسر خود خوب عمل مي‌كند، بلكه در ارتباط با ساير افراد نزديك به خود نيز عملكرد مناسبي خواهد داشت. به همين خاطر بررسي كيفيت ارتباط فرد با ساير اعضاي خانواده و دوستان خود، پيش‌آگهي خوبي در مورد ميزان سلامت روان و كيفيت ارتباطش با شما خواهد داد. مي‌توانيد به راه‌هاي بهبود بهداشت روان و خانواده فكر و براي بهبود آن تلاش كنيد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه راه‌هاي بهبود بهداشت روان و خانواده كليك كنيد.

از خدمات مشاوره پيش از ازدواج كمك بگيريد

بسياري از مسائل و مشكلاتي كه افراد در سطح روان و جنبه‌هاي شخصيتي تجربه مي‌كنند ممكن است در طي گفت‌وگوها نمايان نشود. براي آنكه بتوانيد به شناخت دقيق‌تر و عميق‌تري از اين موضوع دست پيدا كنيد، مراجعه به روانشناس و استفاده از خدمات مشاوره پيش از ازدواج كمك بسياري به شما خواهد كرد. ازدواج با افسرده و يا ازدواج با افراد داراي اختلالات شخصيت، زماني كه بدون مشورت با متخصص باشند، بيشتر اتفاق مي‌افتد. روانشناس در طول جلسات مشاوره به شما كمك مي‌كند تا بينش بيشتري در مورد ويژگي‌هاي رفتاري، سبك‌هاي شخصيتي و ميزان سلامت روان يكديگر كسب كنيد تا بتوانيد با ديد بازتري در مورد ازدواج تصميم بگيريد و از بهداشت رواني در ازدواج خود مطمئن شويد. براي اطلاع بيشتر در مورد ازدواج با انواع اختلال شخصيت و مشاوره اختلالات شخصيت كليك كنيد.

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

همانطور كه گفته شد مشاوره قبل ازدواج به زوجين كمك مي‌كند تا شناخت كامل‌تري نسبت به يكديگر به دست آورند و همسر آينده خود را با اطمينان بيشتري انتخاب نمايند. با كمك روانشناس مي‌توانيد از بهداشت رواني در ازدواج خود اطمينان حاصل نماييد. اما امروزه افراد به دلايل مختلفي همچون كمبود وقت، امكان مراجعه حضوري به روانشناس را ندارند. به همين دليل مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي امكان مشاوره تلفني را براي شما مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد، با روانشناسان و متخصصان اين مركز تماس گرفته و با آنان صحبت نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه بهداشت رواني در ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: بهداشت رواني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بهداشت رواني،
موضوع:
[ ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۲۶:۳۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی