مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

اگر قصد تربيت بچه خود را داشته باشيد، خريد يك كتاب روانشناسي كودك از نان شب هم براي شما واجبتر مي‌شود. كتاب‌هاي مختلفي در زمينه روانشناسي كودك وجود دارند كه مي‌توانند به والدين در مسائل گوناگوني كمك كننده باشند. در واقع بسياري از پدران و مادران به دنبال راهي هستند تا فرزندان خود را به بهترين نحو تربيت كنند و روابط خود با كودكشان را بهبود بخشند. مطالعه كتاب‌هاي مناسب براي تربيت فرزندان مي‌تواند شما را در زمينۀ آموزش بسياري از مسائل به فرزندتان ياري دهد. اين كتاب‌ها بر اساس تجربه چندين ساله نوشته شده‌اند و منبع مناسبي براي والدين مي‌توانند باشند. به همين دليل در ادامه به برخي از مهم‌ترين كتاب‌هاي روانشناسي كودك اشاره خواهيم كرد.

منبع: بهترين كتاب هاي روانشناسي كودك

 

كتاب هاي روانشناسي كودك | آثار تاليفي فارسي

كتاب‌هاي آموزشي و تربيتي به شما كمك مي‌كنند توانايي حل مساله را در فرزندان تقويت كنيد. برخي از والدين در كنار مطالعه فردي در كارگاه‌هاي آموزشي فرزندپروري شركت مي‌كنند و يا با استفاده از مشاوره كودك براي شناخت بهتر و برداشتن گام‌هايي درست در مسير آموزش و تربيت كودكان قدم مي‌گذارند. پيش ازين كتابهاي روانشناسي موفقيت را معرفي كرديم و حالا مي‌خواهيم به كتابهاي مفيد درباب فرزندپروري و روانشناسي كودك بپردازيم.

براي آگاهي بيشتر درباره كتاب روانشناسي موفقيت كليك كنيد.

كتاب رمز و راز دنياي كودكي

نويسنده اين كتاب غلامحسين رياحي است كه اطلاعات مختصري در زمينه روانشناسي شناختي از دنياي كودكان در اختيار خواننده قرار مي‌دهد. مطالب كتاب به صورت ساده و روان و مختصر نوشته شده است به همين دليل هرگز حوصله شما را سر نمي‌برد. كتاب رمز و راز كودكي جنبه‌هايي از دنياي پر پيچ و خم كودكي را براي شما نمايان مي‌كند. در اين كتاب مقالات زيادي آورده شده است كه با يكديگر ارتباط منطقي دارند و چگونگي رشد كودك از لحظه لقاح تا پايان كودكي را به شما آموزش مي‌دهد.

مطالبي كه اين كتاب را در بر مي‌گيرند شامل دوران قبل از تولد، دوران بعد از تولد، خانواده، مدرسه و تاثير آن بر رفتار كودك،‌ شكل‌گيري شخصيت در كودك، اصلاح و هدايت تقويت كننده‌هاي مثبت و منفي، ترس در كودك، رشد و بهداشت رواني، رشد و مسائل بهداشتي و پرورشي، مشكلات خصلتي كودك، مشكلات هيجاني كودك در سال‌هاي اوليه، عوامل و اختلالات فيزيولوژي رواني در كودك مي‌شود.

كتاب روانشناسي كودك

اين كتاب به تاليف پرويز خاكيه مطالبي را با استناد از نظريات، تحقيقات و تاليفات دانشمندان ايراني و استادان روانشناسي خارجي براي والديني كه به دنبال تربيت و پرورش كودك خود هستند عرضه مي‌كند. كتاب روانشناسي كودك كتابي كلي است كه شما را در زمينه‌هايي همچون زمان و آغاز و مكان تربيت كودك، شخصيت، اعتماد و اتكاء به نفس كودك، كودكان ناسازگار، تنبيه بدني،‌ كودكان كند ذهن، كودكان منزوي و گوشه‌گير،‌ بد بيني و حسادت در كودكان، دروغ و دزدي در كودكان،‌ غرايز و انحرافات جنسي در كودكان، نقش دين در تربيت كودك،‌ نقش خانواده و مربي در تربيت كودك ياري مي‌دهد.

براي اطلاع از كليات روانشناسي كودك كليك كنيد.

كتاب هاي روانشناسي كودك و نوجوان | كتب ترجمه شده

كتاب چگونه به كودك خود نه بگوييم؟

اين كتاب با نويسندگي ويليام ويلكاف و مترجمي زهرا جعفري به شما يادآوري مي‌كند كه كليد موفقيت در پرورش و تربيت كودكان آموزش نه گفتن به آن‌هاست. با استفاده از اين كتاب مي‌توانيد جهت نظم بخشيدن به رفتار كودك و كاربرد عملي "نه" در كنترل رفتار او به هدف خود در تربيت فرزندان برسيد. اين كتاب به شما مي‌گويد تا چگونه براي كنترل رفتار كودكتان برنامه ريزي كنيد و در اين زمينه راهكارهاي موثري ارائه مي‌دهد. از جمله مباحث آن شامل اين موارد مي‌شود: عادت دادن كودكان به زود خوابيدن تا در نظر گرفتن محدوديت‌هايي كه متناسب با سن آن‌ها بايد در نظر گرفت.

در واقع اين كتاب مي‌تواند بسيار براي شما ملموس و راحت باشد چرا كه كتاب "چگونه به كودك خود نه بگوييم" درواقع از نظريات، سخنان و تجربيات هزاران پدر و مادر تشكيل شده كه در كنترل رفتار و تربيت فررزندان خود بارها موفق شده و يا شكست خورده‌اند.

كتاب لك لكي در كار نيست

تمام پدر و مادرها به دنبال راهي هستند تا به پرسش‌هاي كودكشان در مورد مسائل جنسي به طور موثر پاسخ دهند. كتاب "لك لكي در كار نيست" به نويسندگي روبي هريس و مترجمي حسام حسين زاده آگاهي و اطلاعات روشني در اين زمينه به شما ارائه مي‌دهد. خيلي از والدين فكر مي‌كنند با صحبت كردن در مورد مسائل جنسي ذهن كودك را به پرداختن به اين مسائل تشويق مي‌كنند و افكار جنسي را در آن‌ها پرورش مي‌دهند. كتاب لك لكي در كار نيست به شما مي‌آموزد كه چگونه با زباني بسيار ساده مسائل جنسي را براي كودك خود بازگو كنيد. اين كتاب راهي است تا خلاء پرداختن به چنين موضوعاتي در پرورش كودكان از بين برود. مي‌توانيد قبل از مطالعه اين كتاب مقاله تربيت جنسي كودكان را مطالعه كنيد تا ذهنتان امادگي بيشتري در اين زمينه داشته باشد.

براي آشنايي بيشتر با مقاله تربيت جنسي كودكان كليك كنيد.

كتاب آموزش استفاده از توالت به كودك (از جيش گرفتن كودك)

نويسنده اين كتاب با نام هيدرولفرد سعي كرده تا با ارائه روش‌هاي موثر والدين را جهت آموزش توالت رفتن به كودكانشان ياري دهد. مترجم اين كتاب خديجه طاهري است. كودكان در خصوص بسياري مسائل مانند يادگيري، نوشتن، دوچرخه سواري و البته كنترل مثانه با يكديگر تفاوت دارند. بعضي از آن‌ها بسيار سريع توالت رفتن را ياد مي‌گيرند اما در برخي موارد نيز ديرتر مي‌آموزند. كار والدين اين است كه كودكان را به شيوۀ درست راهنمايي كنند تا بتوانند كودك خود را از پوشك بگيرند. اين كتاب در چهارده فصل بهترين شيوه‌ها را در اين زمينه به شما معرفي مي‌كند. برخي از مسائل اين كتاب به طور خلاصه در مقاله از پوشك گرفتن كودك آورده شده است.

كتاب روانشناسي كودك | كتاب مادر كافي

اين كتاب كتابي بسيار معروف و موثر از نويسندۀ معروف جي فراست است كه اولين بار در سال 2005 به چاپ رسيد. مترجم آن مهبد ابراهيمي است. كتاب مادر كافي راه حل همه اضطراب‌هاي ناشي از رفتار و تربيت كودكان را به شما مي‌دهد. جي فراست در اين كتاب متدهاي ساده اما كاربردي و راهكارهاي درك و حل تمامي مشكلات مربوط به كودكان از جمله غذا خوردن، حمام رفتن، زمان خواب، شب ادراري، انجام تكاليف، رقابت‌هاي حسادت آميز، رفتارهاي پرخاشگرانه و بسياري چيزهاي ديگر را در اختيار والدين قرار مي‌دهد. كتاب مادر كافي به تربيت شما براي فرزندتان نظم مي‌دهد.

كلام آخر

توجه داشته باشيد كه بهره بردن از كتاب هاي مختلف روانشناسي به شما در آموزش و تربيت بهتر كودكتان كمك كننده است. اين كتاب‌ها توسط افراد متخصص و آگاه تهيه شده‌اند و همه پدر و مادرها لازم است تا از آن بهره مند شوند. در كنار اين مسئله براي آنكه بتوانيد به بهترين نحو كودك خود را تربيت كنيد لازم است تا با يك مشاور در زمينه كودك در ارتباط باشيد. مشاور با توجه به تجربه و دانش خود مي‌تواند اصول كلي را در اختيارتان قرار دهد و مرحله به مرحله شما را ياري رساند. براي اطلاع از مباني لازم جهت آموزش پدر و مادر كليك كنيد.

مشاوران ما در مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي شرايطي را براي شما فرآهم آورده‌اند تا بتوانيد با دريافت مشاوره، اصول و روش‌هاي تربيتي صحيح را بياموزيد و كودكي سالم از نظر اخلاقي و رفتاري تربيت كنيد و بتوانيد مهارت‌ها و اصول گوناگوني را نيز به او آموزش دهيد. اين مركز با داشتن مشاوراني برجسته در زمينه كودك با توجه به شرايط فرهنگي، اجتماعي و فردي هر خانواده راهكارهاي گوناگوني را در اختيار شما خواهند گذاشت.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

سوالات متداول درباره كتاب روانشناسي كودك

آيا راهي براي پروش عادت كتابخواني در كودكم وجود دارد؟

شما به عنوان والدين اولين الگوهاي فرزندانتان هستيد. آن‌ها آگاهانه و ناخودآگاه از شما تقليد كرده و رفتارهاي شما را تكرار مي‌كنند. پس خواندن كتاب در مقابل آن‌ها بسيار اهميت دارد. همچنين خواندن كتاب براي آن‌ها از دوران كودكي نيز تاثير گذار است. براي اطلاع از ايده‌هاي قصه گويي براي كودكان و بهترين داستان‌ها جهت كتاب خواني براي كودكان كليك كنيد.

آيا با استفاده از كتاب هاي روانشناسي مي‌توان اصول اخلاقي را نيز به كودك ياد داد؟

بله. كتاب‌هاي گوناگوني به صورت داستان در اين زمينه وجود دارند. در واقع در اين كتاب‌ها اصول اخلاقي مانند راستگويي و صداقت را در قالب داستان براي كودكان بيان مي‌كنند. با اين حال در كنار خواندن كتب مي‌توانيد با مطالعه مقاله آموزش صداقت در كودكان اين مهارت را در كودك خود پرورش دهيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه كتاب هاي مناسب روانشناسي كودك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق شماره تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: بهترين كتاب هاي روانشناسي كودك

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۵۸:۳۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی