مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

نشانه‌هاي افسردگي پنهان چيست؟ افسردگي، يكي از شايع‌ترين بيماري‌هاي روحي و رواني است كه برخي افراد بنا به دلايل فرهنگي و ترس از انگ خوردن يا از دست دادن موقعيت شغلي، سعي در مخفي كردن آن از ديگران دارند. از طرفي افسردگي اختلالي ست كه اگر ناديده گرفته شود و به موقع درمان نشود، ميتواند حتي به خودكشي منجر شود. از علائم افسردگي شديد مي‌توان به احساس غم و اندوه، لذت نبردن از چيزها، كناره گيري از ديگران و... اشاره كرد. متاسفانه افسردگي پنهان به سختي تشخيص داده مي‌شود. احتمال دارد كه حتي خود شما نيز از وجود آن آگاهي نداشته باشيد يا ممكن است ظاهري كاملا متفاوت با آنچه در درونتان مي‌گذرد، نشان دهيد. با توجه به اهميت درمان افسردگي در بهبود عملكرد اجتماعي، جلوگيري از شديد شدن بيماري و آسيب‌هاي مغزي در اين مقاله قصد داريم به توضيح افسردگي پنهان و برخي از نشانه‌هاي آن بپردازيم.

منبع: افسردگي پنهان

 

افسردگي پنهان چيست؟

معمولا كساني كه به افسردگي مبتلا هستند به راحتي قابل شناسايي‌اند. آن‌ها بيشتر اوقات در خود فرورفته، ناراحت، غمگين، بي حوصله يا در مواقعي پرخاشگر هستند. باورهاي منفي شان در مورد خود، ديگران و آينده به خوبي در بين صحبت‌هايشان مشخص مي‌شود يا ممكن است در عمل به دليل احساس نااميدي فراگير، از هر چيزي دست بكشند. تعاملات خود را محدود كنند و منزوي شوند. اما درباره افرادي كه افسردگي پنهان دارند اوضاع كاملا متفاوت است و نمي‌توان به سادگي و از روي ظاهرشان متوجه افسردگي شان شد. آن‌ها ممكن است حتي در گروه افراد اجتماعي و برون گرا نيز يافت شوند! مشكل اينجاست كه مبتلايان به اين نوع افسردگي، در پنهان كردن احساسات واقعي خود، ماهر هستند.

براي آگاهي بيشتر درباره افسردگي و برون گرايي كليك كنيد.

 

علايم و نشانه هاي افسردگي پنهان

گاهي ممكن است نشانه‌هاي افسردگي در برخي از افراد به صورتي باشد كه پنهان باقي بماند. در ادامه برخي از نشانه‌ها و علائم افسردگي پنهان را براي شما آورد‌ه‌ايم.

شاد و اجتماعي بودن در عين پنهان كردن بيماري

معمولا افرادي كه به افسردگي پنهان دچار هستند، ممكن است به دليل ترس و شرم خود سعي كنند بيماري خود را از ديگران مخفي نگه دارند. همان طور كه گفتيم در برخي از موارد حتي ممكن است اين افراد كاملا برونگرا، اجتماعي يا شوخ طبع باشند و معاشرت خوبي با ديگران داشته باشند. در واقع فرد مبتلا به افسردگي پنهان مي‌تواند احساساتش را با مهارت فراوان از ديگران مخفي نگه دارد. 

نياز به التيام زخم ها و ترس هاي قديمي

ممكن است اين افراد نياز به درمان ترس‌ها يا رنج‌هاي عاطفي دردناك و درمان نشده در گذشته خود داشته باشند ولي نمي‌خواهند در مورد بيماري يا مشكلات خود با ديگران صحبت كنند. گرچه ممكن است در ظاهر شاد بوده يا از اعتماد به نفس خوبي برخوردار باشند. پس افسردگي خود را ناديده مي‌گيرند و اقدام به درمان آن نمي‌كنند. افكار فلسفي درباره مفهوم مرگ و زندگي شخص مبتلا به افسردگي پنهان، باعث مي‌شود كه گاهي تا مرز خودكشي يا اقدام به آن پيش بروند.

اختلالات خوردن از علائم افسردگي پنهان

عادت‌هاي غير طبيعي در غذا خوردن و تغييرات اشتها مانند افزايش يا كاهش ناگهاني اشتها، مي‌تواند از علائم افسردگي پنهان باشد كه مي‌توان با مراجعه به پزشك اين مشكل را برطرف نمود. همچنين اين افراد معمولا براي رهايي از غم و اندوه به نوشيدن الكل روي مي‌آورند كه اين مسئله نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

اهميت ندادن به مسائل

بي ميلي و بي تفاوتي نسبت به مسائلي كه در گذشته از اهميت زيادي براي فرد برخوردار بوده‌اند، نيز از نشانه‌هاي افسردگي به صورت پنهان است. اين افراد به دليل بي حسي خود از نشان دادن واكنش نسبت به محبت و نگراني ديگران معذب مي‌شوند. فرد مبتلا به افسردگي پنهان لزومي به شاد بودن به معناي واقعي در زندگي نمي‌بيند. 

ابراز خشم و عصبانيت

افراد مبتلا به افسردگي پنهان ممكن است خشمگين شده و عصبانيت خود را بروز دهند. اين افراد بسيار تحريك پذير بوده و داراي نوسانات خلقي مداوم يا فراز و نشيب‌هاي مخصوص به خود هستند. ميزان توقعات و خواسته‌هاي فرد مبتلا و كمك خواستن آن‌ها از ديگران معمولا بيشتر است. توصيه مي‌شود اطرافيان از سرزنش و رنجاندن آن‌ها بپرهيزند و با ‌آنان با ملايمت رفتار كنند.

خستگي مفرط و اختلالات خواب

يكي از رايج ترين علائم افسردگي پنهان خستگي مفرط و دائمي افراد مبتلا ست. همچنين، اين افراد خواب كافي نداشته و از اختلالات خواب زيادي رنج مي‌برند. ممكن است اين افراد در شب بيش از حد معمول بخوابند ولي در روز احساس خستگي مفرط و بي خوابي زيادي دارند و هميشه شاكي و نالانند.

درخواست كمك و سپس پس گرفتن آن

افرادي كه به افسردگي پنهان مبتلا هستند همواره سعي مي‌كنند تا مشكل خود را از ديگران پنهان كنند اما گاهي مقاومت آنان شكسته مي‌شود و به خاطر فشاري كه تحمل مي‌كنند راضي به صحبت كردن با فردي ديگر و يا حتي مراجعه به روانشناس و مشاور مي‌شوند. اما متاسفانه اين افراد هنگامي كه جلسات درمان را نيز شروع مي‌كنند در همان جلسات ابتدايي احساس مي‌كنند كه زياده روي كرده و نبايد درمان را ادامه دهند. تفكر اين افراد معمولا اين است كه ادامه روند درمان به معناي پذيرش افسردگي است. به همين دليل به يكباره از ادامه حضور در جلسات انصراف مي‌دهند.

ابراز احساسات به صورت اغراق آميز

اين افراد معمولا احساسات شديدي را تجربه مي‌كنند. به طور مثال اگر فردي در حالت عادي با ديدن صحنه‌هاي ناراحت كننده يك فيلم واكنش هيجاني نشان ندهند در صورتي كه دچار افسردگي پنهان باشد به شدت گريه كرده و غمگين مي‌شود. همچنين در ديگر حالات هيجاني نيز به همين شكل فرد عمل مي‌كند.

براي شناخت بيشتر درباره ديگر علائم افسردگي كليك كنيد.

 

درمان افسردگي پنهان

در صورتي كه به افسردگي به صورت پنهان مبتلا هستيد و به هر دليل از صحبت كردن در مورد بيماري خود، دغدغه‌ها يا نگراني‌هايتان بيم داريد، يكي از بهترين گزينه‌هاي احتمالي كه بسيار كمك كننده است، بهره گيري از مشاوره افسردگي است. گوش دادن دقيق و همدلانه به صحبت‌ها، درك و پذيرش عميق بدون هيچ قضاوتي و ارائه راهكارهاي مناسب از جمله خدماتي است كه در جلسه درمان مي‌توانيد به آن‌ها دست يابيد. مشاور مي‌تواند با بهره بردن از روش‌هاي مختلفي از جمله دارو درماني، روان درماني و ايجاد تغييراتي در سبك زندگي به درمان افسردگي پنهان در شما كمك كند. مشاوره افسردگي بايد حتما زير نظر يك مركز معتبر و داراي نظام روانشناسي انجام پذيرد. ما به شما مركز مشاوره حامي هنر زندگي را پيشنهاد مي‌كنيم.

ما در اين مركز شرايطي را براي شما فرآهم آورده‌ايم تا بتوانيد از هر كجاي كشور با مشاوران ما به صورت تلفني و حضوري در ارتباط باشيد. اين مركز به شما تضمين خواهد داد تا در كمترين زمان ممكن به درمان مشكلات و مسائل خود بپردازيد. همچنين در صورتي كه در اطرافيان شما كسي از اين اختلال رنج مي‌برد با دريافت راهكارها و روش‌هاي گوناگون به درمان او كمك نماييد.

براي آگاهي از روند دريافت مشاوره افسردگي و درمان افسردگي كليك كنيد.

سوالات متداول

چگونه مي‌توان از بروز افسردگي پنهان پيشگيري كرد؟

افراد بايد همواره سبك زندگي سالمي را در پيش بگيرند و روابط اجتماعي خود را نيز با اطرافيان حفظ كنند. همچنين در صورتي كه با غم و اندوهي در زندگي مواجه شدند به مرور تمام تلاش خود را انجام دهند تا از حالت ناراحتي خارج شده و بتوانند روند عادي زندگي خود را حفظ كنند. در كنار اين مسائل توجه به تغذيه و خواب مناسب مي‌تواند نقش اساسي در پيشگيري از افسردگي و ديگر اختلالات رواني داشته باشد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تشخيص افسردگي و درمان آن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: افسردگي پنهان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: افسردگي پنهان،
موضوع:
[ ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۹:۲۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی