مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آزادي در خانواده يكي از مسائلي است كه افراد با توجه به تربيت، محيط، تحصيلات و فرهنگ ديدگاه‌هاي متفاوتي نسبت به آن دارند. آزادي يكي از اصول اساسي براي رشد افراد در جامعه مي‌باشد. مردان و زناني كه نتوانند به راحتي نظرات خود را بگويند، از بيان ايده‌هايشان ترس داشته باشند و يا نتوانند علايق خود را دنبال كنند، چگونه مي‌توانند براي خود و جامعه فردي مفيد باشند؟ شكوفايي استعدادها و توانايي‌هاي بالقوه بدون آزادي ميسر نخواهد بود. عدم اطلاع از چگونگي اعمال خواسته‌ها مخصوصا بين والدين و فرزندان، مشكلات متعددي را در برهه‌هاي مختلف زندگي ايجاد مي‌كند. با آگاهي از حد و حدود آزادي در خانواده مي‌توانيد خانواده سالم خود را تشكيل دهيد. براي اطلاع بيشتر از خانواده سالم كليك كنيد.

منبع: شكوفايي در خانه خود

 

آزادي در محيط خانواده

به طور ساده مي‌توان گفت آزادي درون خانواده شامل آزادي‌هايي است كه منبع قدرت در خانواده (مادر يا پدر) براي فرزندان و ديگر اعضاي خانواده خود قائل مي‌شوند. اين آزادي‌ها شامل آزادي بيان و اظهار نظر دربارۀ مسائل مهم خانواده، بيان عقيده، انتخاب نوع پوشش، آزادي رفتار و انتخاب مسير زندگي مي‌شوند. در بسياري از خانواده‌ها اين آزادي‌ها از فرزندان سلب شده و يا گاهي به اشتباه در دادن آن‌ها، افراط مي‌شود. هر دو حالت آسيب‌هايي به فرزندان وارد مي‌كند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه قدرت در خانواده كليك كنيد. 

آزادي پدر در خانواده

آزادي مردان در خانواده از جمله مسائلي است كه بايد براي حفظ سلامت خانواده به آن پرداخته شود. از ديرباز قدرت خانه در دست مردان بوده و اگر مردي اين قدرت را به همسرش واگذار مي‌كرد، به عنوان فردي زن ذليل هدف تمسخر ديگران قرار مي‌گرفت. به مرور زمان ديدگاه افراد به زندگي تغيير كرده و براي آزادي مردان نيز چهارچوب‌هايي تعيين شده است. اما با وجود تمام اين تغييرات، هنوز هم پدر و مرد در خانه به مانند ناخداي كشتي هستند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه حقوق مرد در خانواده كليك كنيد. 

آزادي مادر در خانواده

آزادي زن در خانواده از جمله موضوعات بسيار بحث برانگيزي است كه در طي ساليان سال در جوامع مختلف باعث اختلافات و حتي گاه هرج و مرج شده است. بسياري از زنان حتي از حقوق خود مطلع نبوده و در زندگي‌شان متحمل سختي‌هاي زيادي مي‌شوند. با تغييراتي كه جايگاه زنان در جامعه پيدا كرده، امروزه مي‌توانند راحت‌تر از حقوق خود دفاع كنند. بسياري از زنان هنوز هم در خانوده مورد آزار و خشونت قرار گرفته و محدوديت‌هاي زيادي را به جان مي‌خرند. در خانواده‌هايي كه زنان قدرت حرف زدن و تصميم گيري ندارند، فرزندان نيز نمي‌توانند به طور مناسب رشد كنند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه آزادي زن در خانواده كليك كنيد. 

آزادي فرزندان در خانواده

جداي از حد و مرزهاي زن و مرد، آزادي فرزندان در خانواده بيشتر مورد توجه والدين و خانواده‌ها است. اينكه فردي بتواند در جامعه به طور موثر در نقش‌هاي مختلف عمل كند، مستقيما وابسته به خانواده و تربيتي است كه از دوران كودكي در او شكل گرفته است. فرزنداني كه محدوديت‌هاي زيادي داشته‌اند، در جامعه افرادي سرخورده، پرخاشگر، وابسته، بي هدف و بي انگيزه و... مي‌شوند. بر عكس فرزندان خانواده‌هايي كه بيش از حد آزاد بوده‌اند، داراي ويژگي‌هايي مثل نداشتن شفقت و همدلي، خودمحوري، خودشيفتگي و ديگر مشكلات و انحرافات در زندگي شخصي‌شان مي‌شوند. براي كسب اطلاع در زمينه آزادي فرزندان در خانواده كليك كنيد.  

1. آزادي هاي پسران

دادن آزادي‌هاي بيش از حد به پسران تبعات خطرناك‌تري را در پي دارد. چرا كه پسران در آينده عنصر اصلي خانواده خود خواهند بود و بايد براي پذيرش مسئوليت خانه و همسر خود آماده شوند. آزادي‌هاي افراطي سبب عدم مسئوليت پذيري آن‌ها نسبت به همسر و فرزندان در آينده مي‌شود حتي در بسياري موارد پسراني كه اين گونه تربيت شده‌اند به سمت روابط فرازناشويي و اعتياد رو مي‌آورند. چرا كه از همان كودكي هيچ چهارچوب و الگوي تربيتي براي آن‌ها مشخص نشده است. از طرف ديگر سلب آزادي پسران در خانواده باعث كاهش اعتماد به نفس آن‌ها مي‌شود و با محدوديت شديد نيز نمي‌توانند براي شغل، رشته تحصيلي و انتخاب شريك زندگي تصميمات قاطع بگيرند. براي كسب اطلاع بيشتر در از آزادي پسران در خانواده كليك كنيد. 

2. آزادي هاي دختران

دختران از آن جهت كه حساس‌ترند، نياز به توجهي ويژه از سوي والدين دارند. دختران نيز در خانه بايد به اندازه پسران از حقوقي برخوردار باشند. محدود كردن بيش از حد دختران و كنترل مداوم آن‌ها باعث شكل گيري عقده‌ها و احساس كمبود در آنان مي‌شود. دختراني كه محدوديت زيادي داشته‌اند، در بزرگسالي تبديل به مادراني بدون اعتماد به نفس مي‌شوند و حتي ممكن است براي جبران عقده‌هاي گذشته خود، آزادي‌هاي بيش از حد در اختيار فرزندانشان قرار دهند. برخي خانواده‌ها نيز با نام روشن فكري هيچگونه آزادي را از دختر خود دريغ نمي‌كنند. آزادي دختر در خانواده نيز بايد داراي چهارچوب بوده تا سلامت او در تمام زمينه‌ها حفظ شود. براي كسب اطلاعات در زمينه تبعيض جنسيتي كليك كنيد. 

سخن آخر

با توجه به آن چه گفته شد، آزادي براي هر كدام يك از اعضاي خانواده لازم و ضروري است. افراط و تفريط در مقدار آن نه تنها به خانواده بلكه به جامعه نيز آسيب مي‌زند. بنابراين پيشنهاد مي‌شود كه زوجين از همان اوايل ازدواج در مورد مسائل مختلف با يكديگر تبادل نظر كرده و براي حفظ پايداري خانواده در زمان‌هاي ناراحتي و تنش به مشاوره خانواده مراجعه نمايند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

مساله آزادي در خانواده همواره براي خانواده‌هاي يك دغدغه است چراكه معمولا فرزندان از آزادي‌هاي خود ناراضي‌اند و والدين نيز از موضع خود كوتاه نمي‌آيند. همانطور كه گفته شد بسيار مهم است كه در مساله آزادي افراط يا تفريط نشود. براي اين منظور توصيه مي‌شود كه از يك روانشناس كمك بگيريد تا راه صحيح را به شما آموزش دهد. مركز مشاوره حامي هنر زندگي با گردهم‌آوردن كادري مجرب و فراهم كردن شرايط مشاوره تلفني، اين امكان را مهيا كرده تا شما بتوانيد در هر كجا كه هستيد با متخصصان و روانشناسان اين مركز تماس بگيريد و براي تشكيل خانواده سالم خود از آنان راهنمايي بگيريد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه مسائل خانوادگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: شكوفايي در خانه خود

امتیاز:
بازدید:
برچسب: شكوفايي در خانه خود،
موضوع:
[ ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۴۱:۱۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی