مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مبارزه با بيماري سرطان مسئله‌اي ست كه هر دو بعد روحي و جسمي را در بر مي‌گيرد به همين دليل نبايد تاثير روحيه و شرايط احساسي خود را در سيكل درمان دست كم بگيريد. براي درمان سرطان علاوه بر درمان جسمي، مراقبت از سلامت ذهني و عاطفي خود نيز حائز اهميت است؛ چرا كه داشتن انگيزه قوي و از دست ندادن اميد، شرط اساسي براي مبارزه با سرطان است. از آنجايي كه استرس، نگراني و خشم تضعيف كننده سيستم ايمني بدن است، برخوردار بودن از سلامت روان و روحيه‌اي قوي براي مبارزه با سرطان اهميت دارد. با توجه به نقش بسيار حساس روحيه افراد و بهزيستي رواني در مبارزه با بيماري سرطان، تصميم گرفتيم تا در اين مقاله در مورد نحوه تغييرات رفتاري و شخصيتي، نحوه بهبود و تقويت روحيه و نقش خانواده در افراد مبتلا به بيماري سرطان توضيح دهيم پس همراه ما باشيد. 

منبع: مبارزه سرطان

 

چگونه سرطان يك فرد را تحت تاثير قرار مي دهد

زماني كه افراد متوجه بيماري سرطان خود مي‌شوند، غم، اندوه، خشم، نااميدي، بي حوصلگي و ترس را تجربه مي‌كنند. در ابتدا شما حق داريد كه ناراحت و اندوهگين شويد ولي اين حالات نبايد ادامه پيدا كند و مزمن شود. اطرافيان نيز متوجه تغيير بسيار ناگهاني در شخصيت و رفتارتان مي‌شوند. برخي از تغييرات رفتاري و شخصيتي كه در بيماران سرطاني ديده مي‌شود و به مرور زمان يا در صورت عدم رسيدگي ممكن است شدت آن‌ها بيشتر شوند شامل موارد زير هستند.

1- افسردگي حاد

2- اضطراب

3- نوسانات رفتاري و خلقي شديد

4- تحريك پذيري سريع از عوامل و تغييرات خارجي

5- عدم انگيزه و علاقه به زندگي

6- رفتارهاي اجتماعي و فرهنگي نامقبول

7- عدم داشتن تمركز

8- مشكل در تشخيص احساس خود و ديگران

چرا بعد از ابتلا به سرطان افراد تغيير رفتار و شخصيت مي دهند؟

افرادي كه مبتلا به بيماري سرطان مي‌شوند براي مبارزه با آن بايد بدانند كه اين بيماري چگونه بر روحيه، رفتار و شخصيت آنان تاثير مي‌گذارد. البته دردها و عوارض ناشي از سرطان نيز بي تاثير نيستند. در ادامه جنبه‌هاي مختلف موثر در تغيير رفتاري و شخصيتي افراد مبتلا به سرطان توضيح داده شده است. بهره بردن از مشاوره كنترل استرس و اضطراب مي‌تواند به شما در كاهش مشكلات رواني و كاهش تغيير در رفتار و شخصيت كمك كننده باشد.

سلامت روان

هيچ كس زماني كه متوجه مي‌شود سرطان دارد احساس خوبي نخواهد داشت. مسئله مهم اين است در زماني كه شما از بيماري خود با خبر شده‌ايد، به جاي تلاش براي انكار احساس خود، بتوانيد شرايط و حالات خود را درك نماييد. اگر بتوانيد راهي براي درمان استرس پيدا كرده و مهارت ذهن آگاهي را تمرين كنيد، مي‌توانيد به سيكل بهبودي خود كمك كنيد و از لحظاتتان در كنار دوستان و خانواده خود لذت ببريد.

براي آگاهي بيشتر درباره درمان استرس و ذهن آگاهي كليك كنيد.

استرس و اضطراب

استرس و اضطراب ناشي از بيماري مي‌تواند علاوه بر پيامدهاي روحي و رواني، اثرات شديد فيزيكي روي بدن داشته باشد. هنگامي كه شما بسيار مضطرب هستيد، امكان بروز احساس خستگي مفرط، خواب آلودگي، عدم تمركز، بروز حملات شديد رواني يا تنگي نفس رخ مي‌دهد. مشاوره كنترل استرس به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد خود را در برابر بيماري هاي روان تني ايمن كنيد.

براي آشنايي بيشتر با بيماري هاي روان تني كليك كنيد.

افسردگي

در افرادي كه به بيماري‌هاي طولاني مدت مانند سرطان مبتلا مي‌باشند، مشكلات روحي و رواني بسيار شايع است. مهمترين مسئله اين است كه اين آسيب‌هاي روحي به سادگي قابل درمان است حتي اگر مبتلا به سرطان باشيد. با دريافت مشاوره افسردگي و درمان مشكلات و مسائل بهداشت رواني، استرس، اضطراب و افسردگي مي‌توانيد بسيار راحتر با جنبه‌هاي ديگر سرطان مواجه شويد و براي مبارزه با بيماري سرطان اقدام كنيد.

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره افسردگي كليك كنيد.

تغييرات شيمي مغز و شخصيت افراد مبتلا به سرطان

سروتونين ماده شيميايي است كه پيام‌ها را بين نورون‌هاي مغز حمل مي‌كند و نقش مهمي در تنظيم خلق و خوي، اشتها و فشار خون دارد. فعاليت كم سيستم سروتونين مغز، باعث بروز رفتارهايي همچون سيگار كشيدن، رژيم غذايي نامناسب، بي‌تحركي، افسردگي و بدخلقي مي‌شود. دشواري در تمركز، يادگيري و يا ساير مسائل روانشناختي مي‌تواند بر روي زندگي‌تان تاثير منفي بگذارد. اما در اين بين، پديده‌اي كه بسيار مهم است خشم شيميايي مي‌باشد كه در ادامه درباره آن توضيح خواهيم داد.

خشم شيميايي

خشم يك عكس العمل و پاسخ كاملا معقول و طبيعي به بيماري سرطان و مشكلات آن مي‌باشد. در برخي از افراد مبتلا به سرطان، خشم و درگيري‌هاي ناگهاني و غير وابسته به عوامل خارجي ديده مي‌شود و حتي رفتار فرد نيز پرخاشگرانه مي‌گردد. اين امر، يك هشدار هم براي فرد مبتلا به سرطان و هم عزيزان آن‌ها مي‌باشد كه بايد هر چه سريعتر براي درمان آن اقدام گردد.

خشم فرد مبتلا مانعي در فرآيند مبارزه با بيماري سرطان

ادامه دادن به اين گونه رفتارهاي پرخاشگرايانه به مرور زمان، سبب كاهش سلامت عاطفي و ذهني تان مي‌گردد. البته اين احتمال هم وجود دارد كه داروها و سيكل درماني، اين حالات رفتاري را تشديد و تحت تاثير قرار دهد. معمولا درمان‌هاي سرطان با مصرف استروئيدها همراه مي‌شوند تا درمان موثرتر باشد و از برخي عوارض جانبي درمان جلوگيري گردد. اما متاسفانه مصرف استروئيدها تاثير بالقوه در افزايش نوسانات خلقي، تحريك پذيري و خشم دارد. متاسفانه خشم و نگراني كه به صورت مزمن ادامه داشته باشد، باعث ضعف سيستم ايمني بدنتان مي‌شود كه نقش اساسي در درمان و مبارزه با بيماري سرطان ايفا مي‌كند. براي كنترل خشم خود مي‌توانيد از مشاوره روانشناسي بهره مند شويد. يك فرد متخصص روانشناس مي‌تواند به شما نحوه كنترل احساسات منفي را آموزش دهد.

توجه داشتن به نقش خانواده، دوستان و مراقبين در مبارزه با بيماري سرطان

تغييرات شخصيتي كه در اثر سرطان يا شيمي درماني رخ مي‌دهد، ممكن است برايتان بسيار ناراحت كننده باشد چرا كه متوجه مي‌شويد كه رفتار مناسبي با نزديكانتان نداريد يا ممكن است ارتباط برقرار كردن با افرادي كه دوستشان داريد برايتان نسبت به قبل آسان نباشد. در چنين مواقعي مهم است كه پشتيباني و حمايت عاطفي از دوستان، خانواده و كساني كه دوستشان داريد، دريافت نماييد. آگاهي اطرافيان از نحوه صحيح رفتار با بيمار سرطاني  بسيار كمك كننده است. صحبت كردن با افرادي كه شما را درك مي‌كنند كمك مي‌كند كه كمتر احساس تنهايي كنيد. همچنين بتوانيد دوباره خوبي‌ها و زيبايي‌هاي زندگي را ببينيد، خاطرات خوب خود را با عزيزان و كساني كه از شما مراقبت مي‌كنند به ياد آوريد حتي زمان‌هايي كه شرايط براي شما واقعا دشوار است.

 

براي درمان و مبارزه با بيماري سرطان خود چه كاري مي توانم بكنم؟

صحبت كردن با يك مشاور روانشناس در مورد مسائل عاطفي، مشكلات و احساسات خود مي تواند در مبارزه با بيماري سرطان به همان اندازه كه درمان فيزيكي مفيد است، اثر بخش باشد. براي حل كردن مشكلات عاطفي، استرس، اضطراب و افسردگي ممكن است داروهاي ضد افسردگي تجويز شود. همچنين بهره گيري از جلسات مشاوره روانشناسي به شما در كنترل استرس، اضطراب، افسردگي، ناراحتي و پرخاشگري كمك مي‌كند. در نهايت توصيه مي‌شود كه ارتباط سرطان با استرس را ناديده نگيريد، چرا كه عوارض استرس بر بدن در بسياري از تحقيقات به اثبات رسيده است.

ما نيز در مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه هاي مختلف روانشناسي اعم از خانواده، ازدواج، اعتياد، جنسي، كودك، مشاوره شغلي، تحصيلي و ... جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي هستيم. اين مركز با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد. حامي هنر زندگي با استفاده از ابزارهايي چون تلفن و اينترنت به مراجعان اين امكان را داده تا در كمترين زمان ممكن در هر موقع از روز با بهترين متخصصان در زمينه مربوطه ارتباط برقرار كنند.

براي آگاهي از روند دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول درباره مبارزه با بيماري سرطان

رفتار اطرافيان چقدر بر ميزان بهبودي و خلق و خوي يك فرد سرطاني اثرگذار است؟

اطرافيان بايد همواره ارتباط خود را با فرد مبتلا به سرطان حفظ كنند و از سرزنش كردن و احساس ترحم بي مورد بپرهيزند. همچنين در شرايط سخت كنار او باشند و از استرس‌ها و مشكلات اطراف فرد بكاهند.

براي آشنايي بيشتر درباره نحوه صحيح رفتار با بيماران سرطاني كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مقابله پيامدهاي رواني بيماري هاي جسماني مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: مبارزه سرطان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مبارزه سرطان،
موضوع:
[ ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۵۱:۴۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی