مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي و نحوه مواجه با آن يكي از دغدغه‌هاي مهم زوج‌هاي جوان در زمان نامزدي و بعد از ازدواج است و البته يكي از عوامل مهم در اختلافات زناشويي بين زوج‌هاي جوان نيز، همين مداخله‌هاي نابجا است. گرچه معمولا والدين و اطرافيان گمان مي‌كنند كه اين دخالت‌ها با نيت خير خواهي صورت مي‌گيرد ولي اكثر مواقع تاثيرات منفي بر روابط گذاشته و ممكن است حتي به طلاق زوجين هم منجر شود. اختلاف و درگيري بين خانواده‌ها، فاش كردن اسرار زندگي زناشويي، عدم آشنايي زوجين جوان با مهارت‌هاي مديريت زندگي، وابستگي‌هاي بيش از حد عاطفي به والدين، نداشتن استقلال مالي و... از مهم‌ترين دلايل دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي زوجين است. در اين مقاله به بررسي مقوله دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي، پيامد‌ها و راه حل‌هاي موجود براي مقابله با آن مي‌پردازيم.

منبع: دخالت اطرافيان

 

دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي

 از مهم‌ترين دلايل دخالت والدين و اطرافيان در زندگي زوج‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره داشت:

1- عدم اطمينان والدين به آمادگي فرزندانشان براي شروع يك زندگي مشترك

نقش خانواده در ازدواج، در ابتداي ازدواج فرزندان بسيار پررنگ است. به خصوص در شرايطي كه فرد از نظر اقتصادي به خانواده خود وابسته باشد. والدين مي‌خواهند نتيجه يك عمر تلاش و تجربه خود را در مورد نحوه زندگي، چگونگي معاشرت و ارتباط با همسر، چگونگي صرفه جويي در هزينه‌ها و... به فرزند خود منتقل كنند. از طرفي نيز حق خود مي‌دانند كه در سرنوشت فرزندشان سهمي داشته باشند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه نقش خانواده در ازدواج كليك كنيد.

2- فاش كردن اسرار و مشكلات زندگي مشترك براي اطرافيان و دوستان

برخي از زوجين به دليل شرايط خاصي كه خودشان ايجاد كرده‌اند، فرصت بيشتري براي مداخله اطرافيان در زندگيشان فراهم مي‌كنند. زوج‌هايي كه بسياري از رازهاي زندگي را براي دوستان و آشنايان خود تعريف مي‌كنند يا مشكلاتشان را به بيرون از جمع دو نفره مي‌برند با دخالت‌هاي بيشتري نيز مواجه مي‌شوند. در صورتي كه بهترين فرصت براي بازگو كردن مشكلات خصوصي زندگي مشترك، صحبت كردن با يك فرد متخصص است. با بهره گيري از مشاوره ازدواج مي توانيد مشكلات و تعارضاتي كه در زندگي زناشويي با آن مواجه مي‌شويد را بدون مورد قضاوت واقع شدن، بيان كنيد. علاوه بر اين راهكارهاي مناسب و علمي نيز براي حل مشكلات ارائه مي‌شود. براي اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد. 

3- وجود مشكلات شخصيتي در زوجين و عدم توانايي در تصميم گيري

دلايل دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي مي‌تواند ريشه در ويژگي‌هاي شخصيتي و رفتاري خاص زوجين داشته باشد. به گونه‌اي كه اطرفيان و به خصوص والدين به توانايي زوج‌هاي جوان براي اداره زندگي اعتماد نداشته باشند و دخالت در زندگي آنان را صحيح بدانند. زوج‌هايي كه مهارت‌هاي حل مسئله يا قدرت تصميم گيري ندارند و در برخورد با مشكلات زندگي از اعتماد به نفس پاييني برخوردار هستند، شرايط را براي دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي فراهم مي‌كنند. براي كسب اطلاعات در زمينه دعواي بين زوجين كليك كنيد.

4- دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي | عدم آمادگي زوج‌ها براي ازدواج

تازه عروس و دامادها كه در كسب مهارت هاي اوليه زندگي موفق نبوده و قابليت تعيين و تشخيص شرايط مطلوب براي زندگي خود را ندارند، شرايط را براي دخالت ديگران فراهم مي‌كنند. بايد اذعان نمود شاه كليد شروع دخالت‌هاي والدين و اطرافيان در زندگي زوج‌هاي جوان، ريشه در وابستگي عاطفي و مالي آنان به خانواده‌هايشان دارد. با كاهش اين وابستگي‌ها، اطمينان والدين و اطرافيان به زوجين براي اداره زندگي خود بيشتر شده و سطح مداخلات به صورت قابل توجهي كاهش مي‌يابد.

5- اختلاف و درگيري بين خانواده‌ها

در گذشته ازدواج‌ها به صورت سنتي صورت مي‌گرفت و خانواده‌ها شناخت بيشتري نسبت به هم داشتند؛ ولي امروزه كه دوستي‌هاي قبل از ازدواج بيشتر رايج شده و افراد خود همسرشان را انتخاب مي‌كنند، ميزان آشنايي و شناخت خانواده‌ها نسبت به هم كمتر شده است و در مواردي كه اختلاف عقايد بين خانواده‌ها زياد باشد احتمال دخالت والدين در زندگي فرزندشان نيز بيشتر مي‌شود. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه دوستي‌هاي قبل از ازدواج كليك كنيد.

پيامد هاي دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي

به مرور زمان و با شدت يافتن دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي زوجين، مشكلات آنان روز به روز بيشتر مي‌شود؛ تا جايي كه ممكن است حتي به طلاق و جدايي زن و شوهر منتهي شود. زماني كه زوجين نمي‌توانند زمام زندگيشان را به دست بگيرند و براي خودشان تصميم بگيرند، اطرافيان شروع به دخالت خواهند كرد. ساختن زندگي مشترك بر اساس نظرات و تصميمات والدين يا اطرافيان باعث بي ثباتي در زندگي خصوصي مي‌شود. براي كسب اطلاعات در زمينه دخالت والدين در ازدواج كليك كنيد. 

روش‌هاي موجود براي مقابله و جلوگيري از دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي

روش‌ها و راهكارهايي براي كاهش و كنترل دخالت والدين در ازدواج و كارشكني‌هاي اطرافيان در زندگي مشترك زوجين وجود دارد كه عبارتند از:

1. مديريت روابط

بهتر است موارد ضروري براي مشاوره گرفتن از خويشاوندان خود را مديريت نماييد تا والدين و اطرافيان به پذيرش و درك استقلال شما و همسرتان دست يابند و فقط در مواقع ضروري به كمك شما بپردازند. 

2. دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي | مشخص كردن مرزها

براي جلوگيري از دخالت ديگران بهتر است برنامه مشخصي داشته باشيد. البته اين به معناي قطع رابطه با ديگران نيست؛ بلكه مديريت و هنر برقراري ارتباط صحيح با ديگران به گونه‌اي است كه روزنه‌هاي دخالت بي مورد ديگران در زندگي را مسدود نمايد. با رعايت احترام در مقابل كمك‌هاي صميمانه و با محبت اطرافيان، طوري رفتار كنيد تا آنان پي ببرند كه ادامه دخالت‌هاي نابجاي آن‌ها حتي اگر دلسوزانه باشد نه تنها در حل مشكلات شما تاثير گذار نيست بلكه ممكن است آتش اختلافات را شعله ورتر سازد و زندگي مشتركتان را با خطر مواجه نمايد. 

3. كمك گرفتن از روانشناس

تشكيل و مديريت زندگي مشترك به منظور برقراري روابطي متعادل و تعاملي درست، ميان خانواده‌ها و همسر، يكي از مهم‌ترين وظايف زوجين است. بايد پذيرفت كه سوء برداشت‌ها و چه بسا اختلاف نظر با خانواده همسر، تاحدودي امري طبيعي و غير قابل انكار است. مشاوره خانواده كمك مي‌كند تا با بررسي تعارضات خانوادگي و نقش هر يك از اعضا بتوانيد به تفاهمي پايدار در جهت حل‌ مسائل و چالش‌ها دست يابيد كه در تحكيم بنيان خانواده موثر است. 

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

با كمك گرفتن از روانشناس مي‌توانيد مشكلات خود در زندگي مشتركتان را تشخيص داده و آن‌ها را ميان خود حل كنيد. همچنين مي‌توانيد با دريافت راهكارهايي مناسب، حد و حدود اطرافيان را مشخص كرده و اجازه دخالت را به آنان ندهيد. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي  اين امكان را براي شما مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد به صورت تلفني با روانشناسان صحبت كرده و از آنان كمك بگيريد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مسائل خانوادگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: دخالت اطرافيان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دخالت اطرافيان،
موضوع:
[ ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۱۱:۰۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی