مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تربيت كودك 2 تا 3 سال شايد براي والدين از پيچيده‌ترين دوران‌ تربيتي باشد. كودكان از دو سالگي بسيار كنجكاو و بازيگوش مي‌شوند. در عين حال هنوز درست و غلط را نمي‌دانند و ممكن است دست به كارهاي خطرناكي بزنند، پس والدين بايد برخورد مناسبي با فرزند خود داشته باشند. نكته مهم در تربيت كودك دوساله، غير قابل پيش بيني بودن آن‌هاست كه گاهي والدين را درمانده مي‌كنند؛ به همين دليل تربيت كودك دو ساله تا سه ساله كار دشواري به نظر مي‌رسد. مشاوره كودك مي‌تواند به شما كمك كند زودتر به راهكارهاي عملي برسيد. سن دو سالگي براي كودك مقطع حساسي است؛ كودك از دوران نوزادي خارج شده و انسان كوچكي با تمامي خصوصيات طبيعي است. او در بيشتر مواقع طبق خواسته خودش عمل مي‌كند و ممكن است از حرف‌هاي پدر مادرش پيروي نكند. ما در ادامه به طور جامع درباره تربيت كودك در اين سن صحبت خواهيم كرد. 

منبع: تربيت كودك 2 سال

 

تربيت كودك 2 تا 3 سال | اهميت كسب تجربه 

كودكان در اين سن خيلي به اكتشاف و فهميدن مسائل علاقه دارند. دلشان مي‌خواهد بدانند كه هر چيزي در دنيا چگونه كار مي‌كند. در اين سن هر اتفاقي مي‌تواند براي آن‌ها جنبه آموزنده داشته باشد. اما لازم نيست حتما براي تربيت كودكان در اين سن آن‌ها را به مهد كودك بفرستيد. همين كه صبر و حوصله به خرج دهيد، او را در جمع كردن برگ‌هاي خشك پاييزي، مشاهده بزرگ شدن دانه عدسي كه در يك گلدان كوچك كاشته‌ايد يا حتي حركت ماهي‌هاي قرمز در تنگي كوچك ياري دهيد مي‌توانيد او را در كسب تجربه‌هاي اوليه زندگي‌اش آموزش دهيد.

همچنين شما مي‌توانيد با شركت در جلسات مشاوره بهترين كارگاه كسب تجربه و مهارت‌هاي زندگي براي كودكتان باشيد. موضوع پرورش خلاقيت در كودكان را نيز از همين سنين مي‌توانيد آغاز كنيد.

براي آشنايي با پرورش خلاقيت كودكان كليك كنيد.

 

تربيت كودك دو ساله تا سه ساله | شكل گيري شخصيت از ۲ سالگي

كودك شما در سني قرار دارد كه مهارت‌هاي كلاميش افزايش پيدا كرده و شروع به ابراز علايق و حتي بيان اولويت‌هاي خود مي‌كند. كودكان در فاصله دو تا سه سالگي به مهارت‌هاي فيزيكي قابل توجهي نيز دست پيدا مي‌كنند. براي مثال اگر كودكتان تا چند ماه پيش كتاب آشپزي شما را برمي‌داشت و با دست عكس غذاهاي مورد علاقه‌‌اش را به شما نشان مي‌داد، ممكن است در اين سن براي كمك كردن به شما در پختن آن غذا و يا تزئين غذاها علاقه نشان دهد.

كودك در اين سن به طور ناخودآگاه دست به ساختن شخصيت خود مي‌زند. تمام تلاش خود را مي‌كند تا به استقلال رفتاري برسد و بر اساس تصميمات خودش عمل كند. آن‌ها علايق خود را اعلام مي‌كنند و دلشان مي‌خواهد برخي كارهاي كوچك را به تنهايي انجام دهند. بنابراين در مواجهه با رفتارهاي استقلال طلبانه آن‌ها با آرامش برخورد كرده و با آن‌ها مخالفت نكنيد. اجازه دهيد تا با نظارت شما برخي كارها را به تنهايي انجام دهند و براي تربيت كودك 2 تا 3 سال خود زمان بگذاريد.

براي اطلاع از بهترين روش هاي تربيت كودك كليك كنيد.

 

تربيت كودك دو ساله | اگر كودك مادر را ترجيح دهد

در سن دو تا سه سالگي ممكن است كودك دلبستگي خاصي به يكي از والدين و به ويژه مادر خود پيدا كند و او را به پدر ترجيح دهد. حتي ممكن است در مواردي تنها حرف يكي از والدين را گوش كند. در اين شرايط پدر ممكن است ناراحت و نااميد شود. اما بهتر است حساسيت به خرج ندهيد. اين رفتار مرحله‌اي طبيعي از رشد كودك است تا بتواند خود را بشناسد و به استقلال برسد. بهترين كار اين است كه والدي كه كودك به آن دلبستگي بيشتري دارد همواره نقش فعال تري به خود بگيرد و والد ديگر هم در اين زمينه به او كمك كند. سعي كنيد كودك خود را با والدي كه دلبستگي كمتري به او دارد تنها بگذاريد تا مهر و محبت او را نيز دريافت كند و هر دو والدين را به يك اندازه دوست داشته باشد. 

 

تربيت كودك 2 تا 3 سال | پرخاشگري كودكان

ممكن است در اين سن رفتارهاي پرخاشگرانه‌اي از كودكتان سر بزند كه متعجب شويد و او را دعوا كنيد. مثلا ممكن است با مشت به صورت كودك ديگري بزند. پرخاشگري بخشي از رشد طبيعي كودك است. پس به اين معنا نيست كه شما فرزند خشني تربيت كرده‌ايد. بدون داد و فرياد و با آرامش به كودك خود توضيح دهيد كه دعوا كردن و كتك زدن فايده‌اي ندارد و راه‌هاي ديگري براي ابراز احساساتش وجود دارد. تنبيه بدني كودك خشونت و رفتار پرخاشگرانه در او را افزايش مي‌دهد و آسيب‌هاي رواني بسياري در بزرگسالي براي او به همراه دارد. براي آگاهي از نحوه برخورد مناسب در اين مواقع مي‌توانيد مقاله پرخاشگري كودكان را بخوانيد.

 

چگونه براي تربيت كودك 2 تا 3 سال رفتار كنيم؟

در مواجهه با كار بد كودك خود ناراحتي و اشتباه خود را با بي محلي، اخم و رو برگرداندن نشان دهيد. هيچ وقت به كودك خود نگوييد كه او را دوست نداريد. اين كار احساس بي امني به او دست مي‌دهد و اعتماد به نفسش را كاهش مي‌دهد. به او بگوييد كه هر اتفاقي بيفتد او را دوست داريد و فقط از كارش ناراحت شده‌ايد. كودك را در كارهايي مانند خريد كردن، ورزش كردن، گوش دادن به موسيقي، كتاب خواندن و... مشاركت دهيد و از آن‌ها در اين زمينه‌ها نظر خواهي كنيد.

ممكن است كودك شما نظري نداشته باشد و يا درك مناسبي از موقعيت نكند، اما اين كار شما به آنها حس ارزشمندي مي‌دهد. اگر مي‌خواهيد كودكتان با شما صميمي باشد و به حرفتان گوش دهد مدام با او بازي كنيد. بازي كردن تاثير عميقي در شادي كودكان دارد.

براي آگاهي بيشتر درباره سن تربيت كودك كليك كنيد.

 

كلام آخر

توجه داشته باشيد كه با توجه به تمامي مواردي كه اشاره شد احتمالا شما نيز به اهميت اين مسئله پي برده باشيد كه نقشتان به عنوان والدين تا چه ميزان در تربيت كودك در سنين 2 تا 3 سال موثر است. متاسفانه بسياري از والدين آگاهي درستي از اين مسئله ندارند كه چگونه بايد كودك خود را در سنين مختلف تربيت كنند. در كنار اين مسئله براي آنكه بتوانيد به بهترين نحو كودك خود را تربيت كنيد لازم است تا با يك مشاور در زمينه كودك در ارتباط باشيد. مشاور با توجه به تجربه و دانش خود مي‌تواند اصول كلي را در اختيارتان قرار دهد و مرحله به مرحله شما را ياري رساند.

مشاوران ما در مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي شرايطي را براي شما فرآهم آورده‌اند تا بتوانيد با دريافت مشاوره، اصول و روش‌هاي تربيتي صحيح را بياموزيد و كودكي سالم از نظر اخلاقي و رفتاري تربيت كنيد. اين مركز با داشتن مشاوراني برجسته در زمينه كودك با توجه به شرايط فرهنگي، اجتماعي و فردي هر خانواده راهكارهاي گوناگوني را در اختيار شما خواهند گذاشت. 

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

سوالات متداول درباره تربيت كودكان 2 ساله

كودكم با آنكه 3 ساله است از دستوراتم سرپيچي مي‌كند و به حرف‌هايم توجهي ندارد چه كار كنم؟ 

توجه داشته باشيد كه اين دوره سني نوعي استقلال طلبي اوليه يا شروع كار نيروي ارادي محسوب مي‌شود به همين دليل ممكن است كه كودك از دستورات شما سرپيچي كند. سعي كنيد با استفاده از روش‌هاي تقويتي رفتار نامطلوب كودك را حذف كرده و به اصلاح رفتار كودك كمك كنيد. شما مي‌توانيد بهترين راهكارها را از مشاوران ما به صورت تلفني و حضوري دريافت نماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تربيت كودك 2 تا 3 ساله مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تربيت كودك 2 سال

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تربيت كودك 2 سال،
موضوع:
[ ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۲۳:۲۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی