مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دلايل تعلل و به تعويق انداختن كارها در افراد چيست؟ چرا عده‌اي تلاش مي‌كنند تا جايي كه امكان دارد فعاليتي را انجام ندهند يا آن را با تاخير بياندازند؟ پشت گوش انداختن كارها و تاخير در انجام دادن آن‌ها مشكلي است كه خيلي از افراد با آن سروكار دارند. همه ما كم يا زياد اين كار را انجام داده‌ايم اما اشخاصي هستند كه به تعويق انداختن كارهاي‌شان اتفاقي است كه هميشه براي‌شان رخ مي‌دهد. گاهي نتايج اين كار بسيار مخرب و به ضرر شخص تمام مي‌شود. در ادامه مطلب به بررسي دلايل و تاثيرات نامطلوب اين كار و همچنين ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع اين مشكل خواهيم پرداخت.

منبع: تعلل و به تعويق انداختن كارها

 

به تعويق انداختن كارها | چه افرادي كارهاي خود را به تعويق مي‌اندازند 

اشخاصي كه كارهايشان را به تعويق مي‌اندازند همه يك خصوصيت مشترك دارند و آن هم اهمال كاري است كه به هر دليلي كاري كه بايد انجام دهند را به زمان ديگري موكول مي‌كنند. هر چيزي مي‌تواند بر روي آن‌ها تاثير بگذارد تا كارشان را در زماني كه بايد، انجام ندهند. اهمال كاران شامل دو دسته مي‌شوند. دسته اول اهمال كاران منفعل كه در قبال هر بهانه‌اي بدون هيچ مقاومتي تسليم مي‌شوند و از انجام دادن كارشان دست مي‌كشند. دسته دوم اهمال كاران فعال هستند كه همه كارهايشان را به هردليلي به عقب مي‌اندازند با اين توجيه كه اگر در زمان ديگري آن را انجام دهند خيلي بهتر مي‌توانند اين كار را كنند و اگر در دقيقه نود براي آن زمان بگذارند خودشان هم راضي‌تر هستند. براي غلبه بر اهمال كاري كليك كنيد.

به تعويق انداختن كارها

كمال گرايي

همه انسان‌ها از ابتدا آموخته‌اند هر كاري كه انجام مي‌دهند بايد بسيار فوق العاده و عالي باشد و هيچ انتقادي به آن وارد نباشد. اين خصوصيت باعث مي‌شود تا زماني كه ندانيم آن كار را بدون نقص انجام مي‌دهيم يا نه به موقع به سمت كارمان نمي‌رويم و كارمان را خيلي ديرتر شروع مي‌كنيم و يا به زمان ديگري آن را موكول مي‌كنيم. در حالي كه افراد موفق دائم از اشتباهاتشان درس مي‌گيرند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه روش زندگي افراد موفق كليك كنيد.

نداشتن برنامه ريزي از دلايل به تعويق انداختن كارها

وقتي كه برنامه ريزي نداشته باشيم و خودمان را موظف نكنيم كه كارمان را بايد در يك زمان مشخص انجام دهيم، به هر دليلي انجام دادنش را به تعويق مي‌اندازيم و آن را انجام نمي‌دهيم.

استرس از دلايل به تعويق انداختن كارها

استرس، هميشه از اين كه شما كاري را انجام دهيد يا به درستي انجام دهيد جلوگيري مي‌كند. اگر شما به طور كلي شخصي باشيد كه استرس از او دور نمي‌شود، حتي اگر بخواهيد به صورت ارادي هم آن را كنترل كنيد نمي‌توانيد. استرس به طور ناخودآگاه بر شما تاثير مي‌گذارد و شما كارتان را رها مي‌كنيد. اين مورد را بيشتر افراد در زمان امتحانات تجربه كرده‌اند.

توجه به زمان

اگر به طور مداوم بخواهيم به زمان توجه كنيم كه چقدر وقت داريم كاري را انجام دهيم و هر لحظه زمان را بررسي كنيم به جايي مي‌رسيم كه فكر مي‌كنيم زمان كافي نداشته و از پس آن در آن زمان برنماييم. پس آن را رها مي‌كنيم و به زمان ديگري موكول مي‌كنيم.

علاقه نداشتن از دلايل به تعويق انداختن كارها

اگر كاري را دوست نداشته باشيد هيچ وقت علاقه به انجام آن نداريد. ممكن است شما اين مسئوليت را فقط براي اين كه مجبور هستيد يا نمي‌خواهيد روي كسي كه اين كار را به شما محول كرده زمين بيندازيد آن را قبول كرده‌ايد. در نهايت انجام آن را به زماني ديگر مي‌اندازيد.

ترس از نتيجه 

گاهي ترس از نتيجه كار، ما را از انجام دادن آن باز مي‌دارد. اين كه ما فكر مي‌كنيم ممكن است اين كار نتيجه خوبي را به همراه نداشته باشد، سعي مي‌كنيم انجام دادن آن را براي زمان ديگري بگذاريم.

باور نداشتن خود از دلايل به تعويق انداختن كارها

خودمان را باور نداريم و فكر نمي‌كنيم كه بتوانيم كاري كه مي‌خواهيم را به درستي انجام دهيم. همين باور نداشتن باعث مي‌شود كارمان را انجام ندهيم.

براي شناخت بيشتر در زمينه خودباوري كليك كنيد.

 

تاثيرات به تعويق افتادن كارها بر روي انسان

افرادي كه كارهاي‌شان را به تعويق مي‌اندازند در تمام مدت به فكر اين هستند كه كارهاي عقب افتاده را انجام دهند و هيچ وقت تاثير كارهايي را كه انجام مي‌دهند در زندگيشان نمي‌بينند. هميشه به خاطر كارهايي كه انجام نداده‌اند استرس دارند و نمي‌توانند در حال زندگي كنند و مدام به فكر آينده و كارهايشان هستند.

 

راهكارهاي مناسب براي جلوگيري از به تعويق انداختن كارها

شناختن خود

خودتان را بشناسيد و بدانيد كه چه كارهايي از دست شما برمي‌آيد. بعد از اين كه خودتان را شناختيد فقط كارهايي را يپذيريد كه به آن علاقه داريد و توانايي انجام آن را خواهيد داشت. 

مديريت مناسب زمان

قبل از اين كه كارتان را شروع كنيد تخمين بزند كه چقدر زمان نياز داريد، واقع بينانه‌ترين زمان ممكن را تخمين بزنيد و بدانيد حداكثر كارتان در اين زمان انجام مي‌شود. سپس در اين زمان برنامه ريزي كنيد و با مديريت زمان، كارتان را به خوبي و به موقع انجام دهيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه مديريت زمان كليك كنيد.

مسئوليت پذير بودن از راهكارهاي جلوگيري به تعويق انداختن كارها

مسئوليت پذير باشيد و بدانيد كاري را كه به شما محول شده بايد در زماني مناسب انجام دهيد و درست در زماني كه بايد به اتمام برسانيد. اگر اين خصوصيت را در خودتان تقويت كنيد هيچ چيزي نمي‌تواند مانع اين بشود كه كارتان را به تعويق بيندازيد. اين كارها هر چقدر هم مورد علاقه شما نيست اما به شما محول شده و شما آن را پذيرفته‌ايد.

تغيير از كمال گرا بودن به واقع گرايي

واقع گرا باشيد. درست است كه شما علاقه داريد همه چيز به بهترين نحو ممكن سپري شود اما اين را بدانيد كه هميشه اين اتفاق نمي‌افتد. پس براي اين كه كارتان را در همان لحظه انجام دهيد انتخاب هدف‌هاي منطقي كه رسيدن به آن امكان پذيرتر است را در برنامه خود داشته باشيد و بدانيد كه همه چيز قرار نيست بي‌نقص باشد.

كم كردن حجم كار از راهكارهاي جلوگيري از به تعويق انداختن كارها

حجم كاري كه بايد انجام دهيد را كم كنيد. وقتي كه حجم كارتان زياد باشد شما به طور ناخودآگاه از انجام دادن آن‌ها دوري مي‌كنيد. با كم كردن حجم كاري مي‌توانيد به اين اميدوار باشيد كه كارتان را در زماني كه بايد انجام مي‌دهيد. مطمئن باشيد اينگونه به موفقيت هاي مد نظرتون هم خواهيد رسيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه موفقيت در زندگي كليك كنيد.

تشويق خود بعد از انجام كار

براي خود يك تشويق در نظر بگيريد كه بعد از انجام كارتان به خودتان بدهيد. اين كار باعث مي‌شود كه به دنبال پاداشتان باشيد. پس به سرعت كارتان را انجام مي‌دهيد و آن را به تعويق نمي‌اندازيد و براي انجام هر كدام از آن‌ها انگيزه پيدا مي‌كنيد. مشاوره شغلي به شما كمك مي كند تا بتوانيد انگيزه هاي لازم براي پيشبرد كارتان را خلق و حفظ كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تعويق انداختن كارها مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تعلل و به تعويق انداختن كارها

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۳۲:۳۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی