مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تجربه احساس سوزن سوزن شدن بدن مخصوصا در دست و پاها معمولا زماني كه زياد در يك وضعيت جسماني قرار مي‌گيريد و يا زماني كه فشار بر روي دستان‌تان باشد، اتفاق مي‌افتد. اين حالت موقتي بوده و با كمي تحرك از بين مي‌رود. اما براي برخي چنين نيست و اين احساس به طور مكرر در وضعيت‌هاي مختلف روي داده و با تغيير وضعيت به راحتي از بين نمي‌رود. حتي ممكن است گزگز با درد، خارش و بي حسي همراه شود. احساس گزگز در دفعات زياد نشانه‌اي از يك مشكل و يا اختلال در سيستم بدن مي‌باشد. هم عوامل جسماني و هم عوامل رواني مي‌توانند در بروز اين مشكل نقش داشته باشند. با توجه به اينكه احساس سوزن سوزن شدن بدن را همه ما همواره در طول زندگي تجربه مي‌كنيم، در ادامه به شرح نشانه‌ها، علل و درمان سوزن سوزن شدن نقاط مختلف بدن مي‌پردازيم. 

منبع: سوزن سوزن شدن

 

نشانه هاي سوزن سوزن شدن بدن

سوزن سوزن شدن بدن علائم گوناگوني دارد كه با طولاني شدن فرد را آزار مي‌دهد. گاهي اين علائم در شب و هنگام خواب بروز پيدا مي‌كند و ممكن است آنقدر شديد باشد كه فرد را از خواب بيدار كند. برخي از نشانه‌هاي گزگز شدن دست و پا، موارد زير را دربر مي‌گيرد.

1- احساس سوزش و سوزن سوزن شدن كف دست

2- سرد يا گرم شدن دست‌ها يا انگشتان

3- احساس درد در دست، انگشت يا بازو

4- رفلكس غير طبيعي

5- افزايش كرختي يا بي حسي دست در حين تايپ كردن يا نوشتن

6- احساس خارش، حساسيت لمسي و تورم

7- گرفتگي عضلاني، انقباض و ضعف عضلاني

8- گردن درد

9- جوش زدن و قرمز شدن

درد ناشي از سوزن سوزن شدن معمولا در سراسر بدن به طور مدام با شدت كم تا زياد احساس مي‌شود، اما گاهي در پشت كمر يا گردن بيشتر اتفاق مي‌افتد.

علت هاي گزگز شدن بدن چيست؟

گزگز شدن دست معمولا موقتي است و پس از مدت كوتاهي از بين مي‌رود، اما گاهي مدت زمان بيشتري طول مي‌كشد تا از بين برود. عوامل مختلفي در گزگز شدن دست نقش دارد كه با شناسايي اين عوامل و كاهش آن‌ها مي‌توان از بروز سوزن سوزن شدن دست جلوگيري كرد. از عوامل شناخته شده در بروز گزگز دستان و پاها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

  • نشستن يا ايستادن براي مدت طولاني
  • گزش حيوانات
  • كم خوني
  • بي خوابي
  • صدمات ناشي از ضربه
  • بارداري
  • ديابت
  • عوامل رواني (استرس و اضطراب مداوم، فشارهاي عصبي، حمله پانيك و بيماري‌هاي رواني). براي آگاهي بيشتر درباره حمله پانيك كليك كنيد.
  • بيماري‌هاي سيستميك (شامل اختلالات كليوي، كبدي، آسيب‌هاي عروقي و بيماري‌هاي خون، اختلالات بافت همبند و التهاب مزمن، عدم تعادل هورموني از جمله كم كاري تيروئيد و يائسگي، بيماري سرخرگ محيطي، سرطان‌ها و تومورهاي خوش خيم كه روي اعصاب تاثير مي‌گذارند)
  • قطع نخاع از علل سوزن سوزن شدن بدن
  • استفاده از داروهاي خاص
  • كمبود ويتامين‌ها (ويتامين‌هاي B1، B12، B6، E و نياسين)
  • اعتياد به الكل
  • عفونت‌ها (از جمله زگيل، سيتومگالوويروس، سيفليس، اپستين بار، هرپس سيمپلكس و ايدز)
  • بيماري‌هاي خود ايمني
  • آسيب‌ها (از جمله فشار ناشي از ديسك فتق يا استخواني كه از جا در رفته است، تروما، سكته مغزي، ام اس و آنسفاليت).

براي اطلاع بيشتر درباره بي خوابي و ديابت كليك كنيد.

شايع‌ترين علت سوزن سوزن شدن بدن

اضطراب يكي از عوامل شايع در سوزن سوزن شدن دست و پا است. افرادي كه اضطراب دارند معمولا تند تند نفس مي‌كشند كه اين مسئله مي‌تواند باعث سوزش در پاها شود. در واقع عدم تعادل در سطوح دي اكسيد كربن و اكسيژن باعث تشديد در سوزش دست و پاها مي‌شود. در صورتي كه احساس مي‌كنيد سوزن سوزن شدن دست تان ناشي از علائم اضطراب و استرس و عوامل رواني است، توصيه مي‌شود از طريق مشاوره كنترل استرس براي بهبود وضعيت روحي تان اقدام كنيد، زيرا در صورت عدم درمان ممكن است آسيب‌هاي شديدتري ببينيد.

براي آشنايي با علائم استرس و اضطراب كليك كنيد.

تشخيص گزگز شدن بدن

اگر سوزن سوزن شدن دستتان مدت زيادي شما را درگير كرده، آن را ناديده نگيريد و حتما به متخصص براي بررسي شرايط ايجاد كننده گزگز دستان تان مراجعه نماييد. اگر هيچ مشكل جسماني براي اين موضوع مشخص نشد پس به احتمال زياد عوامل رواني از جمله استرس و اضطراب در بروز اين مشكل دخيل هستند. پس با دريافت مشاوره روانشناسي هر چه زودتر براي درمان اقدام نماييد.

براي شناخت بيشتر درباره روند دريافت مشاوره كنترل استرس كليك كنيد.

درمان گزگز شدن بدن

تا زماني كه سلول‌هاي عصبي محيطي كشته نشده باشند، امكان بازسازي آن‌ها وجود دارد. اگرچه درماني براي نوع ارثي نوروپاتي محيطي وجود ندارد، اما انواع ديگر آن قابل درمان است، مثلا كنترل قند خون در فرد مبتلا به ديابت پيشروي نوروپاتي ديابتي را بهبود مي‌بخشد.

تغيير سبك زندگي نيز تاثير چشمگيري در بهبود سوزن سوزن شدن بدن دارد، مثلا رژيم غذايي مناسب، پرهيز از قرار گرفتن در معرض سموم، انجام ورزش‌هاي مناسب و پرهيز از مصرف الكل تاثيرات چشمگيري دارند.

از مصرف غذاهاي شيرين خودداري كنيد، سعي كنيد در رژيم غذايي خود سبزيجات برگ سبز، لوبياها، نخود، آجيل، شير و تخم مرغ را قرار دهيد.

براي آگاهي درباره تغيير سبك زندگي كليك كنيد.

ورزش هاي مناسب براي كاهش سوزن سوزن شدن بدن

ورزش‌هاي كششي مي‌تواند از سوزن سوزن شدن دست و پا جلوگيري كند، هيچ وقت براي مدت طولاني در يك وضعيت ثابت (نشستن يا ايستادن طولاني) قرار نگيريد. تمرين زير حتي در محيط كار و يا خانه مفيد و قابل انجام مي‌باشد.

كف دستانتان را به ديوار تكيه دهيد، يكي از زانوها را به سمت ديوار ببريد و آرنج خود را خم كنيد، كف پاي ديگرتان در تماس با زمين و مستقيم و صاف باشد، آنقدر به جلو خم شويد تا زماني كه كشش عضله ساق پاي پشتي خود را احساس كنيد، اين تمرين را با پاي ديگر تكرار كنيد. چرخاندن مچ دست و نرمش دادن آن براي كاهش گزگز دستان موثر است، اين تمرين را سعي كنيد چند بار در روز انجام دهيد.

آشنايي با مركز مشاوره حامي هنر زندگي

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه‌هاي مختلف روانشناسي اعم از خانواده، ازدواج، اعتياد، جنسي، كودك، مشاوره شغلي، تحصيلي و ... جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است. اين مركز با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد. حامي هنر زندگي با استفاده از ابزارهايي چون تلفن و اينترنت به مراجعان اين امكان را داده تا در كمترين زمان ممكن در هر موقع از روز با بهترين متخصصان در زمينه مربوطه ارتباط برقرار كنند. همچنين مشاوران مركز اين تضمين را به شما خواهند داد كه در كوتاه‌ترين زمان ممكن به درمان و حل مشكلات خود بپردازيد. تنها كافي است كه با انجام يك كليك از خدمات مركز مشاوره روانشناسي بهره مند شويد.

سوالات متداول

در طول روز دستام خيلي سوزن سوزن مي‌شوند. چه كاري مي‌توانم براي كاهش اين مشكل انجام دهم؟

براي كاهش اين مسئله ابتدا بايد علت سوزن سوزن شدن بدن خود را بيابيد. در واقع گاهي اين مسئله مي‌تواند با رعايت نكاتي ساده مانند توجه به رژيم غذايي، خواب كافي و آرامش بيشتر در طول روز به طور كلي درمان شود. اما اگر گزگز شدن بدن به طور مداوم و در طولاني مدت در شما اتفاق مي‌افتد لازم است به يك متخصص مراجعه نماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه استرس و نشانه هاي آن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: سوزن سوزن شدن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سوزن سوزن شدن،
موضوع:
[ ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۱۰:۲۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی