مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

داشتن فرزند يكي از اتفاقات شيرين زندگي است اما معمولا والدين نگراني‌هايي در رابطه با ايمني نوزاد و كودك خود دارند و سعي مي‌كنند بيشتر مراقب او باشند تا آسيبي نبيند. به همين دليل ممكن است اجازه‌ بسياري از كارها را به كودك خود ندهند و او را سرگرم كار‌هاي بي‌خطر كنند. البته اين نكته را در نظر داشته باشيد كه كودكان كنجكاو هستند و دوست دارند تجربه‌هاي مختلفي كسب كنند. بنابراين والدين مي‌توانند از طريق استفاده از وسايلي كه امنيت آن‌ها را بيشتر مي‌كند اين اجازه را به كودكان بدهند تا تجربه‌ خوبي كسب كنند. اين وسايل نگراني و دغدغه‌هاي والدين را كمتر مي‌كند و باعث مي‌شود آسوده‌تر باشند. در ادامه به معرفي وسايلي كه امنيت نوزادان و كودكان را بيشتر مي‌كند مي‌پردازيم.

منبع:  ايمني نوزاد

 

امنيت نوزاد و كودك در خانه

هنگامي كه نوزادان رشد مي‌كنند بيشتر كنجكاو مي‌شوند و تمايل دارند كاربرد وسايل مختلف موجود در خانه را كشف كنند. به همين دليل ممكن است دست به كارهاي خطرناكي بزنند. در ادامه وسايلي را معرفي مي‌كنيم كه تهيه‌ آن‌ها ضروري است و بايد مورد توجه قرار بگيرد.

وسايل ضروري براي ايمني نوزاد و كودك در خانه

پوشش سوكت: وسيله‌اي كاربردي براي جلوگيري از قرار دادن انگشت در پريز برق مي‌باشد. اين وسيله از برق گرفتگي و شوك الكتريكي جلوگيري مي‌كند.

نرده محافظ: اين وسيله براي جلوگيري از ورود كودكان به مكان‌هاي ناامن يا جلوگيري از سقوط كودكان از پله‌ها طراحي شده‌است.

محافظ لبه: اين محصول از آسيب ناشي از برخورد با لبه‌هاي تيز و خطرناك جلوگيري مي‌كند. اين وسيله به دليل اينكه از فوم ساخته شده است بسيار نرم و انعطاف پذير است.

محافظ گوشه‌هاي تيز: اين وسيله در گوشه‌هاي تيز و پرخطر نصب مي‌شود و گوشه‌هاي برنده را براي كودكان نرم و ايمن مي‌كند.

محافظ انگشتان دست: اين وسيله‌ خلاقانه از قرار گرفتن و ماندن دست بين در جلوگيري مي‌كند و محل نصب آن بالاي دستگيره‌ در است.

سنسور دود: يكي ديگر از وسايل ايمني نوزاد و كودك سنسور دود است. زماني كه در محيط خانه دود انتشار پيدا مي‌كند و آتش سوزي مي‌شود اين كالا آژير مي‌كشد و اعضاي خانه را باخبر مي‌كند. اين سنسور در محيط‌هاي مختلفي مثل آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشيمن و راهروها قابل نصب است.

سنسور نشت گاز مونوكسيد كربن: در فصل سرد سال هنگام استفاده از وسايل گرمايشي كاربرد دارد چراكه آمار تلفاتي كه از طريق گاز مونوكسيد مسموم مي‌شوند، افزايش پيدا كرده است. اين كالا يك دستگاه الكترونيكي براي افزايش امنيت در محيط‌هاي مسكوني نسبت به نشت گازهاي خطرناك مي‌باشد.

قفل پنجره: اين وسيله راه امني براي قفل كردن پنجره‌ها مخصوصا در آپارتمان مي‌باشد. با استفاده از اين وسيله مي‌توانيد بدون اينكه پنجره‌ها را بسته نگه داريد از سقوط ناخواسته‌ فرزندتان جلوگيري كنيد.

چسب ايمني شيشه: اين چسب‌ها بر روي شيشه چسبانده مي‌شوند و اگر شيشه شكست، از خرد شدن آن جلوگيري مي‌كند و مانع ريختن خرده‌هاي شيشه مي‌شود.

براي شناخت بيشتر در زمينه مراقبت از نوزاد كليك كنيد.

 

ايمني در آشپزخانه

زماني كه مادران در آشپزخانه مشغول آشپزي هستند،‌ كودكان و نوزادان تمايل دارند تا همراه مادر خود باشند و آن‌ها هم براي خود كاري انجام دهند. اما در ابتدا بايد اين نكته را در نظر داشته باشيد كه حضور نوزادان و كودكان در آشپزخانه خطرناك است و سعي كنيد آن‌ها را از آشپزخانه دور كنيد. لازم است برخي نكات ايمني مانند استفاده از محافظ گوشه و محافظ پنجره را فراموش نكنيد.

نوشيدني و غذاهاي داغ را دور از دسترس كودك قرار دهيد، وسايل برقي را زماني كه بدون استفاده است از برق بكشيد تا كودك آن را روشن نكند، پس از اتمام آشپزي از خاموش بودن شعله‌ها مطمئن شويد، وجود كپسول آتش نشاني در آشپزخانه ضروري است و وسايل خطرناك را دور از دسترس كودك قرار دهيد. در ادامه به وسايلي كه امنيت فرزندتان را مي‌تواند تا حدودي افزايش دهد اشاره مي‌كنيم.

قفل كمد و كشو: اين قفل‌ها U شكل هستند و قابل نصب در آشپزخانه، حمام و اتاق خواب مي‌باشد و از دسترسي آسان كودكان به كمد، كابينت و كشو جلوگيري مي‌كند. 

نرده محافظ در گاز و فر: زماني كه در حال آشپزي هستيد با استفاده از اين وسيله‌ كاربردي مي‌توانيد مانع از دسترسي فرزندتان به اجاق گاز شويد. پس از اتمام آشپزي نيز مي‌توانيد اين وسيله را به طرف پايين بياوريد و روي دستگيره‌ها قرار دهيد تا كودكتان نتواند به دستگيره‌هاي گاز دسترسي داشته باشد و از وقوع نشت گاز و سوختگي به شدت جلوگيري مي‌كند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

 

ايمني نوزاد و كودك در حمام

آب بازي معمولا يكي از تفريحات مورد علاقه‌ كودكان و نوزادان مي‌باشد اما حمام كردن در عين لذت بخش بودن مي‌تواند خطراتي نيز داشته باشد. خطراتي مانند غرق شدن و خفه شدن نوزاد در عمق ۵ سانتي متري، سوختگي بر اثر داغ بودن آب، آسيب ناشي از ليز خوردن و اينگونه مسائل بسيار خطرآفرين هستند. بنابراين هرگز نبايد اجازه دهيد كودكتان تا قبل از ۵ سالگي تنها به حمام برود و حتما بايد يك نفر همراه او باشد. وسايل زير از جمله لوازم ضروري هنگام حمام كردن با كودك مي‌باشد.

دماسنج حمام: اين وسيله‌ كاربردي باعث مي‌شود تا بتوانيد دماي آب وان را اندازه گيري كنيد و از آسيب ديدن پوست نوزاد در اثر قرار گرفتن زير آب داغ جلوگيري كنيد. دماي مناسب در حمام بايد بين ۳۴ تا ۳۷ درجه سانتيگراد باشد.

كفپوش ضد لغزش حمام: زماني كه زمين خيس باشد احتمال لغزش چندين برابر مي‌ِشود، استفاده از اين محصول باعث جلوگيري از لغزش كودكان و نوزادان مي‌ِشود.

محافظ شير آب حمام: زماني كه فرزند خود در وان آب حمام مي‌كنيد مراقب برخورد سرش با شير آب باشيد. براي جلوگيري از آسيب ديدن سر ناشي از برخورد با شير آب مي‌توانيد از اين محافظ استفاده كنيد. اين وسيله به دليل جنسي كه دارد شدت ضربه را كم مي‌كند.

كلاه حمام: يكي از وسايل ايمني نوزاد و كودك كلاه حمام مي‌باشد،‌ اين وسيله از ورود شامپو به چشمان كودك جلوگيري مي‌كند و علاوه بر استفاده در حمام مي‌توان در مكان‌هاي باز نيز استفاده كرد و از برخورد نور آفتاب با چشمان كودك جلوگيري كرد.

براي دريافت آموزه هاي لازم براي مراقبت از نوزاد تازه متولد شده كليك كنيد.

 

ساير لوازم ايمني نوزاد و كودك

برخي ديگر از وسايل هستند كه براي خود نوزاد يا كودك استفاده مي‌شود و از آن‌ها محافظت مي‌كند. اين وسايل شامل موارد زير است.

محافظ سر كودك: زماني كه كودك تازه شروع به راه رفتن مي‌كند نمي‌تواند به خوبي تعادل خود را حفظ كند و زمين مي‌خورد. اين وسيله در زمان زمين خوردن كودك از آسيب ديدن سر او جلوگيري مي‌كند و اجازه نمي‌دهد سر كودك آسيب ببيند.

مچ بند نگهدارنده كودك: با استفاده از اين محصول در مكان‌هاي شلوغ و پرتردد، اطمينان داريد كه كودكتان نزديك شما است و زير نظر شما مي‌باشد. يك سر اين محصول به دست كودك بسته مي‌شود و سر ديگر آن به دست والدين بسته مي‌شود، و تا اندازه ۱۷۰ سانتي متر كش مي‌آيد.

قفل توالت فرنگي: زماني كه كودكان آداب دستشويي رفتن را ياد مي‌گيرند، ممكن است به دليل كنجكاوي با توالت فرنگي كار كنند و اين اقدام آن‌ها بسيار خطرناك است و ممكن است باعث خفگي يا شكستگي لگن شود. اين قفل باعث مي‌شود تا زماني كه توسط بزرگترها باز نشود، كودكان امكان دسترسي به آن‌ را نداشته باشد.

شلوار محافظ كودك: اين شلوار زماني كه كودكان چهار دست و پا راه مي‌روند مانع از ايجاد اصطكاك زانوي كودكان با فرش مي‌شود و باعث مي‌گردد كودكان درد كمتري را احساس كنند.

محافظ تخت: محافظ تخت وسيله‌اي است براي حفظ ايمني نوزاد و كودك در هنگام خواب كه مانع از افتادن كودك و آسيب ديدن او مي‌شود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ايمني نوزاد و كودك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع:  ايمني نوزاد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ايمني نوزاد،
موضوع:
[ ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۳۳:۵۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی