مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تربيت كودك 3 تا 4 سال مانند هر دوره سني بايد متناسب با نيازها و سطح رشدي او صورت بگيرد. هرچقدر آگاهي شما در مورد قابليت‌هاي فرزندتان و مراحل رشدي او در سنين مختلف بيشتر باشد، در تربيت و آموزش او بهتر عمل خواهيد كرد. كودكان در سنين 3 تا 4 سالگي به سرعت در حال رشد و تغيير هستند. رفتاري كه شما با آن‌ها انجام مي‌دهيد مي‌تواند اين فرايند رشدي را به ميزان زيادي سهولت بخشد و به بهداشت رواني و جسمي خود و فرزندتان كمك كند. اگر شما هم كودكي در اين سن داريد و به افزايش آگاهي خود در مورد تربيت كودك سه تا چهار ساله تان علاقمند هستيد، به خواندن اين مطلب ادامه دهيد. همچنين مي‌توانيد با دريافت مشاوره روانشناسي بهترين راهكارها و اصول تربيتي را فراگرفته و به بهترين شكل فرزندتان را تربيت كنيد. 

منبع: تربيت كودك سه ساله

 

تربيت كودك سه ساله | تغييرات كودك در 3 تا 4 سالگي

كودكان در سنين 3 تا 4 سالگي در جنبه‌هاي مختلف شناختي، هيجاني، جسمي و يادگيري به سرعت در حال تغيير هستند. آگاهي از نكات مربوط به سن تربيت كودك به شما كمك مي‌كند تا متناسب با سن او بدانيد چه رفتاري داشته باشيد. در ادامه به برخي از اين تغييرات رشدي 3 تا 4 سالگي اشاره خواهيم كرد.

براي آگاهي بيشتر درباره سن تربيت كودك كليك كنيد.

تربيت كودك و تغييرات هيجاني در 3 تا 4 سالگي

در 3 تا 4 سالگي، كودك شما شروع به شناخت بدن، ذهن و هيجانات خود مي‌كند. در حقيقت كودك در اين سن به سطحي از خودآگاهي دست مي‌يابد. او مي‌تواند فرق هيجانات مختلف نظير عصبانيت، غم، شادي و... را تشخيص دهد. به همين خاطر واكنش‌هاي هيجاني شما به رفتارهاي او در اين سن اهميت بيشتري پيدا مي‌كند.

همچنين در 3 تا 4 سالگي فرزند شما ممكن است نسبت به چيزهاي خيالي نظير هيولاها از خود ترس نشان دهد. به همين خاطر شما بايد مراقب واكنش‌هاي او در اين زمينه باشيد. بسيار اهميت دارد زماني كه او از چيزي مي‌ترسد ترس‌هاي او را تقويت نكنيد، در كنار او بمانيد و به او اطمينان دهيد كه مراقب او هستيد.

آشنايي با تغييرات زباني براي تربيت كودك 3 تا 4 سال

زبان در 3 تا 4 سالگي با تغييرات بسيار زيادي روبه‌رو مي‌شود. كودك با گوش دادن به حرف‌هاي شما و ديگران دايره لغات وسيعتري پيدا مي‌كند. در اين دوران فرزند شما بسيار به ارتباط كلامي نياز دارد. در هر فرصتي با او صحبت كنيد، براي او كتاب و مجله بخوانيد. كودك در اين دوره علاقه زيادي به ارتباط و مكالمه با شما نشان مي‌دهد كه اين موضوع مي‌تواند ارتباطات ميان شما را عميق كند. او متوجه اكثر كلماتي كه شما مي‌گوييد خواهد شد، حتي اگر نتواند همه اين كلمات را به درستي ادا كند.

در 3 سالگي كودك مي‌تواند جملاتي با حداقل 3 تا 5 كلمه بسازد و اطرافيان معمولا متوجه اكثر حرف‌هاي او مي‌شوند. در 4 سالگي فرزند شما ديگر قادر خواهد بود از جملات طولاني تري استفاده كند. او در جملات خود حداقل از 5 تا 6 كلمه مي‌سازد. او در اين سن قادر است صفات و ويژگي‌ها را بفهمد. براي مثال او معناي كلماتي نظير زشت، زيبا، مهربان، بداخلاق و... را درك مي‌كند. پس در انتخاب صفاتي كه براي توصيف او به كار مي‌بريد، دقت كنيد.

تربيت كودك و تغييرات شناختي در 3 تا 4 سال

تربيت كودك از آن موضوعاتي است كه بدون مطالعه نمي‌توان وارد آن شد و بايد به نكات حساس براي تربيت فرزند خود توجه داشته باشند. كودك در سن 3 تا 4 سالگي جذب دنياي اطراف خود مي‌شود و با پرسيدن سوالات زياد سعي در فهم آن دارد. رشد شناختي او در اين زمان به او كمك مي‌كند تا مفاهيم متضاد نظير بزرگ-كوچك، بالا- پايين يا چاق-لاغر را درك كند. از تغييرات شناختي مهم ديگري كه در سطح فكر كودك اتفاق مي‌افتد رشد بيشتر حافظه است. او در اين سن مي‌تواند قافيه‌ها را به خوبي به ياد بسپارد و شعرهاي زيادي را حفظ كند.

براي آشنايي با نكات حساس تربيت فرزند كليك كنيد.

نكاتي براي تربيت كودك 3 تا 4 سال

با توجه به نكاتي كه درباره رشد و تربيت كودك در سنين 3 تا 4 سال مطرح شد، رعايت يكسري نكات تربيتي در اين دوره ضرورت مي‌يابد كه در ادامه به مهم‌ترين آن‌ها اشاره خواهيم كرد. در اين راهنما تنها به تربيت كودك‌ هاي ۳ تا ۴ ساله پرداختيم، پس بهتر است مقاله تربيت كودك را براي آشنايي با بهترين روش‌هاي تربيتي بخوانيد.

1- تربيت كودك سه ساله با استفاده از هنر و خلاقيت

پرورش هنر و تفكر خلاق مي‌تواند از طريق فعاليت‌هاي ساده‌اي نظير رنگ آميزي و نقاشي صورت بگيرد. انجام بازي‌هاي موزيكال با كودك نيز از كارهايي است كه حس خوبي ايجاد مي‌كند و موجب صميميت ميان والدين و فرزندان مي‌شود. سعي كنيد درباره چيزهايي كه كودك مي‌كشد از او سوال كنيد و آن را به همه نشان داده و در مقابل ديگران كودك خود را تشويق كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه پروش خلاقيت كودك با هنر كليك كنيد.

2- تربيت كودك سه ساله با كتاب خواني

از آن جايي كه زبان در 3 تا 4 سالگي به طرز شگفتي در حال رشد است و كودك علاقه به گسترش دايره لغات خود دارد، پس بايد با انجام يكسري فعاليت‌هاي مشترك به فرزندتان در اين زمينه كمك كنيد. از جمله فعاليت‌هايي كه به رشد زبان در كودكان كمك مي‌كند مي‌توان به كتاب خواني براي كودكان و تمرين آموزش شعر به كودك اشاره كرد. اين فعاليت‌ها به تقويت رشد زبان، تفكر و تخيل كوك كمك بسياري خواهند كرد.

براي اطلاع درباره كتابخواني براي كودكان كليك كنيد.

3- تربيت كودك سه ساله | بيشتر با كودك بازي كنيد

وقت بيشتري براي بازي با كودك خود بگذاريد. در طول بازي‌ها به فرزندتان اجازه دهيد تا بتواند آزادانه احساسات مختلف خود نظير لذت، خشم، غم و... را بروز دهد. اين كار در رشد هيجاني فرزندتان تاثير بسزايي خواهد داشت. شما براي آموزش هر مسئله‌اي، در قالب بازي راحت‌تر مي‌توانيد مفهوم را منتقل كنيد.

4- تربيت كودك 3 تا 4 سال | آشپزي با فرزندتان را تجربه كنيد

كارهاي خانه مخصوصاً آشپزي براي بچه‌ها جالب است. با همديگر غذا درست كنيد و برخي كارهاي ساده را برعهده فرزندتان بگذاريد. اين كار به كودك شما كمك مي‌كند كه به غذا خوردن بيشتر علاقه مند شود، با كلمات جديدي آشنا شود و با برخي از مفاهيم ساده رياضي نظير نصف، دقيقه و يا پيمانه آشنا شود و حتي مواد غذايي را بشناسد. در كنار اين مسئله كودك مي‌تواند به صورت مستقلانه برخي فعاليت‌ها را انجام دهد و اعتماد به نفسش افزايش يابد.

اختصاري در تربيت كودك سه ساله

توجه داشته باشيد كه با توجه به تمامي مواردي كه اشاره شد احتمالا شما نيز به اهميت اين مسئله پي برده باشيد كه نقشتان به عنوان والدين تا چه ميزان در تربيت كودك در سنين 3 تا 4 سال موثر است. متاسفانه بسياري از والدين آگاهي درستي از اين مسئله ندارند كه چگونه بايد كودك خود را در سنين مختلف تربيت كنند. در كنار اين مسئله براي آنكه بتوانيد به بهترين نحو كودك خود را تربيت كنيد لازم است تا با يك مشاور در زمينه كودك در ارتباط باشيد. مشاور با توجه به تجربه و دانش خود مي‌تواند اصول كلي را در اختيارتان قرار دهد و مرحله به مرحله شما را ياري رساند.

مشاوران ما در مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي شرايطي را براي شما فرآهم آورده‌اند تا بتوانيد با دريافت مشاوره، اصول و روش‌هاي تربيتي صحيح را بياموزيد و كودكي سالم از نظر اخلاقي و رفتاري تربيت كنيد. اين مركز با داشتن مشاوراني برجسته در زمينه كودك با توجه به شرايط فرهنگي، اجتماعي و فردي هر خانواده راهكارهاي گوناگوني را در اختيار شما خواهند گذاشت. 

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

سوالات متداول

آشنايي با مراحل رشد كودك چه تاثيري در تربيت كودك دارد؟

آشنايي با مراحل رشدي كودك كمك مي‌كند تا بدانيد در هر دوره سني كودك چه نوع رفتاري را از خود نشان مي‌دهد و بتوانيد تربيت مناسبي را داشته باشيد. به طور مثال در سن 3 سالگي كودك سعي دارد بيشتر به صورت مستقل عمل كند و از دستورات والدين كمتر پيروي مي‌كند. والديني كه از ويژگي اين دوران آگاه نباشند تصور مي‌كنند كه كودك گستاخ شده و ممكن است به تنبيه بدني روي آوردند. از همين رو آشنايي با مراحل رشدي كودك از اهميت بالايي برخوردار است. 

براي آشنايي بيشتر با مراحل رشدي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تربيت كودك 3 تا 4 سال و يا تربيت كودك سه ساله مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تربيت كودك سه ساله

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تربيت كودك سه ساله،
موضوع:
[ ۲ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۵۱:۱۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی