مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ازدواج با دختر بزرگتر از خود در فرهنگ ايران امر چندان شايعي نيست. ازدواج از گذشته آداب و رسوم خاص خود را داشته است و معمولا طبق عرف، سنِ مرد بايد چندسالي از زن بيشتر باشد. اما امروزه نگرش و علايق جوانان تغيير كرده و عده‌اي از پسران علاقمند هستند كه با دختران بزرگتر از خود ازدواج كنند. اين امر ممكن است مشكلات متعددي در زندگي مشترك ايجاد كند و حتي زوجين با مخالفت خانواده‌ها رو به رو شوند. پس بايد دلايل گرايش به ازدواج معكوس و دلايل آسيب تلقي شدن آن براي جوانان آشكار شود تا به ادامه رابطه يا پايان دادن به آن تصميم بگيرند. در ادامه مقاله به بررسي كامل ازدواج با دختر بزرگ‌تر مي‌پردازيم.

منبع: ازدواج با دختر بزرگتر

 

ازدواج با دختر بزرگتر | دلايل اين گرايش چيست

به طور معمول ازدواج به اين صورت است كه مرد از زن كمي بزرگتر باشد. اما سن ازدواج را چه كسي تعيين مي‌كند؟ حال به چه دلايلي ممكن است زن و مرد بخواهند اين تعادل را بهم بريزند؟ دلايل گرايش به ازدواج با دختر بزرگتر عبارت است از:

1. ويژگي شخصيتي

ممكن است پسر شخصيتي وابسته داشته باشد كه دوست دارد توسط فردي ديگر حمايت شود. اين افراد علاقمند هستند با زني ازدواج كنند كه از خودشان بزرگتر باشد تا به نوعي نقش مادر را براي او ايفا كند.

2. ازدواج با دختر بزرگتر | وضعيت مالي

ممكن است يكي ديگر از دلايل ازدواج پسران با دختران بزرگ‌تر از خودشان، وضعيت مالي دختر باشد. دختري كه كار مي‌كند و وضعيت مالي مستقل و خوبي دارد، مي‌تواند در ابتداي زندگي فشار اقتصادي را كاهش دهد.

3. تجربه و پختگي

دختران نسبت به پسران زودتر به بلوغ فكري و رواني مي‌رسند و حتي مي‌توانند بيشتر از سن خود بينديشند و اقدام به انجام كاري كنند. در نتيجه احساسات و عواطف بر آن‌ها حاكم نمي‌شود و كنترل و مديريت زندگي برايشان راحت‌تر است.

ازدواج با دختر بزرگتر | چرا مي‌گوييم بد است

ازدواج با دختر بزرگتر در برخي شرايط ممكن است باعث آسيب شود و در زندگي مشترك، ايجاد مشكل كند. اين مشكلات عبارت اند از:

1. تفاوت در هيجانات و پختگي

مهم ترين عامل در ايجاد مشكل ميزان تفاوت سني است. اگر اختلاف سني بسيار زياد مثلا بيش از ده سال باشد، نگرش زن و مرد و نيازهايشان با يكديگر متفاوت مي‌شود. با گذشت زمان اين تفاوت‌ها باعث مي‌شوند كه از صميميت بين آن دو كم شود و در نتيجه زندگي مشترك به مشكل بر بخورد. دختري كه سال‌ها تجربه زندگي مجردي و حضور در جامعه را داشته حالا ديگر بايد بداند چه مرداني براي ازدواج مناسب هستند. براي كسب اطلاع بيشتر از مردان مناسب براي ازدواج كليك كنيد.

2. فرسودگي جسماني

زنان به دليل زايمان و تفاوت‌هاي فيزيولوژيكي، نسبت به مردان زودتر فرسوده مي‌شوند و جذابيت ظاهري خود را از دست مي‌دهند. در صورتي كه زن بسيار بزرگ‌تر از مرد باشد اين تفاوت ظاهري به تدريج بيشتر شده و مشكلاتي در زندگي مشترك ايجاد مي‌كند. براي مثال مساله بي ميلي جنسي در زنان ممكن است در اين شرايط بوجود بيايد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه بي ميلي جنسي در زنان كليك كنيد. 

3. ازدواج با دختر بزرگتر | كنترل بيش از حد

زنان بزرگ‌تر به دليل نقش مادرانه‌اي كه در زندگي ايفا مي‌كنند، علاقمند هستند كه همسر خود را كنترل كنند. كنترل بيش از حد از سوي زن به تدريج باعث كلافگي و خسته شدن مرد شده و در نتيجه زندگي مشترك با مشكل مواجه مي‌شود.

4. از بين رفتن اقتدار مرد

بلوغ فكري بيشتر زن باعث مي‌شود كه در زندگي مسئوليت امور را به دست بگيرد. سپس مرد احساس خطر كرده و فكر مي‌كند كه ابهت و قدرت خود را از دست داده است و نارضايتي‌هاي خود را شروع مي‌كند. در نتيجه زندگي مشترك دچار مشكل مي‌شود. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه اختلاف سني زياد در ازدواج كليك كنيد. 

بهترين اختلاف سني براي ازدواج

تحقيقات نشان داده در ازدواج‌هايي كه مرد با سن كمتر از 25 سال با زني بسيار بزرگ‌تر از خود ازدواج مي‌كند، احتمال شكست و جدايي در آن ازدواج بسيار بالا مي‌رود. به طور كلي توصيه مي‌شود كه مرد در حدود 3 تا 5 سال از زن بزرگ‌تر باشد تا تعادل در رابطه برقرار شود. زنان بزرگتر قدرت بيشتري را احساس مي‌كنند و ممكن است احترام در خانواده به همين دليل از بين برود. براي كسب اطلاعات در زمينه سن مناسب ازدواج كليك كنيد. 

تصميم گيري نهايي در ارتباط با ازدواج با دختر بزرگتر

با تمام اين گفته‌ها ممكن است دختر و پسري دلباخته هم باشند و بخواهند كه با يكديگر ازدواج كنند. اين را بدانيد كه اختلاف سني در صورتي كه خيلي زياد نباشد معمولا مشكل جدي به وجود نمي‌آورد. تفاوت سني اصول بنيادين زندگي مشترك را تغيير نمي‌دهد و در هر صورت پسر بايد وظايف مرد در زندگي مشترك را بداند. براي اطلاع بيشتر در زمينه وظايف مرد در زندگي مشترك كليك كنيد. 

البته شرايط ديگري مثل تفاهم زوجين و خانواده‌ها بايد به حدي باشد كه مساله تفاوت سني كمرنگ‌تر شود. بهترين راه براي اين كار كمك گرفتن از مشاوره ازدواج است. مشاور به شما كمك مي‌كند تا يكديگر را بهتر بشناسيد و مطمئين شويد كه اختلاف سني‌تان مشكل حادي به وجود نمي‌آورد. با كمك مشاور و خواندن مقاله معيارهاي انتخاب همسر شانس موفقيت در ازدواج‌تان را بالا ببريد. براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه معيارهاي انتخاب همسر كليك كنيد. 

تاثير خدمات روانشناسي بر ازدواج موفق

ازدواج يك مساله بسيار پيچيده است و عوامل متعددي بر آن تاثير مي‌گذارند. در اينگونه ازدواج‌ها مثل ازدواج با دختر بزرگتر كه بيشتر از ساير ازدواج‌ها ريسك دارند، ضروري است كه از يك روانشناس متخصص در حوزه زوج و خانواده كمك بگيريد. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا تمام جوانب را به خوبي بسنجيد و با آگاهي بيشتري زندگي مشترك خود را آغاز نماييد. همچنين او راهكارهايي را به شما ارائه مي‌دهد كه مي‌توانيد از بروز مشكلات در زندگي خود تا حد زيادي پيشگيري نماييد. متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با دختر بزرگ تر  مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ازدواج با دختر بزرگتر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج با دختر بزرگتر،
موضوع:
[ ۵ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۵۲:۱۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی