مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

عاشقي قبل از ازدواج يك از موضوعات بحث برانگيز در ميان جوانان است. در گذشته افراد باور داشتند كه عشق و علاقه بعد از ازدواج به‌وجود مي‌آيد اما امروزه بسياري از افراد معتقدند كه حتما بايد عاشق شوند و بعد ازدواج كنند. آيا واقعا عشق قبل از ازدواج ضروري است و يا بعد از آن نيز مي‌توان در طول زندگي مشترك عاشق شد؟ در واقع ممكن است عاشق شدن پيش زمينه‌ مناسبي براي ازدواج باشد اما پس از آن نيز بايد روي تداوم آن كار كنيد. عاشقي قبل از ازدواج تنها در صورتي مي‌تواند به ازدواج موفق كمك كند كه برپايه اصول شكل بگيرد. با آگاهي از اين اصول و تاثير هريك از آن‌ها بر عشق مي‌توانيد موفقيت رابطه و ازدواج خود را تضمين كنيد. مشاوره ازدواج نيز مي‌تواند براي تشكيل يك زندگي مشترك ايده‌آل به شما كمك كند.

منبع: ازدواج عاشقي

 

عاشقي قبل از ازدواج لازم است يا نه

بسياري از افراد بيش از اينكه به فكر ازدواج باشند، به دنبال عشق واقعي هستند و معتقدند تا عاشق نشوند ازدواج نمي‌كنند. ابتدا لازم است تا واژه عشق را به درستي تعريف كنيم و به روانشناسي عشق بپردازيم. عشق معناهاي متفاوتي دارد؛ در معناي اوليه عشق به معناي دوست داشتن و خواستن ساده است. اما در معناي ديگر نوعي محبت شديد و اغراق آميز است كه در بسياري موارد با وابستگي همراه مي‌شود و ممكن است نشانه‌ي بي‌ثباتي خُلق و خو و اشكال در شناخت و تفكر باشد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه روانشناسي عشق كليك كنيد. 

عشق در معناي اوليه براي ازدواج لازم و ضروري مي‌باشد اما در معناي دوم ممكن است حتي مضر باشد و افراد را به سمت ازدواج با وجود تفاوت‌هاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و در تعريفي ساده‌تر به ازدواج كوركورانه سوق دهد. تجربه عاشقي قبل از ازدواج لزوما با خوشحالي و رضايت بيشتر بعد از ازدواج همراه نيست اما عاشقانه زندگي كردن مي‌تواند پايداري روابط و اثرات مطلوبي را به همراه داشته باشد. 

عاشقي قبل از ازدواج | فايده عشق چيست؟

در علوم انساني درباره عناصر عشق مطالب بسياري مطرح شده است. پديده‌ي عشق سه جزء اصلي تعهد، شهوت و صميميت را دربرمي‌گيرد. عاشقي قبل از ازدواج زماني مي‌تواند باعث موفقيت در روابط زن و شوهر شود كه هر سه جزء آن را در بربگيرد. در ادامه لزوم هر كدام از اين سه جزء را در عاشقي قبل از ازدواج بيان كرده‌ايم. 

1. عاشقي قبل از ازدواج | شهوت در عشق

واقعاً از كجا بفهميم عاشق شده‌ايم؟ بسياري از افراد تنها گمان مي‌كنند كه عاشق شده‌اند اما درواقع آنچه كه آن‌ها را به سمت خواستن و دوست داشتن فردي ديگر سوق مي‌دهد، تنها شهوت و نيروي جنسي است. روابط عاشقانه كه تنها بر اساس شهوت شكل مي‌گيرد و تعهد و صميميت در آن‌ها ناديده گرفته مي‌شود، با اسم «شيدايي» شناخته مي‌شوند. دوستي‌هاي قبل از ازدواج اگر به درستي پيش نروند، بيشترين زمينه براي چنين ارتباطاتي مي‌باشند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه دوستي‌هاي قبل از ازدواج كليك كنيد.

چنين عشقي بعد از ازدواج و درست زماني كه از كشش و جذابيت زوج‌ها كاسته شد و به نوعي براي يكديگر تكراري شدند، از بين مي‌رود و چون صميميت و تعهدي نيز وجود نداشته، در اغلب موارد چالش‌ها و اختلافات بروز مي‌كنند. البته شهوت و كشش جنسي افراد به يكديگر در پايداري ازدواج ضروري است به شرطي كه صميميت و تعهد را نيز همراه داشته باشد. براي كسب اطلاعات در زمينه نشانه هاي عاشق شدن كليك كنيد.

2. عاشقي قبل از ازدواج | صميميت در عشق

روابط عاشقانه كه تنها بر اساس صميميت شكل مي‌گيرند، روابط دوستي ساده‌اي هستند كه شهوت در آن‌ها وجود ندارد و به دليل عدم وجود تعهد تداوم هم نمي‌يابند. عدم وجود كشش جنسي به دليل عدم وجود تعهد، مي‌تواند بسياري از ازدواج‌ها را به سمت روابط فرازناشويي و مسموم بكشاند. از طرف ديگر صميميت در روابط ضروري است و نبود آن باعث عدم علاقه افراد در زندگي مشترك مي‌شود.

3. عشق قبل از ازدواج | تعهد در عشق

تعهد در عشق و ازدواج براي تمامي افراد مسئله‌اي مهم و از معيار‌هاي ازدواج است. تمام افراد دلشان مي‌خواهد كه شريك زندگي‌شان تنها به او متعهد باشد و عشق خود را در رابطه با فرد ديگري خرج نكند. اما تعهد به تنهايي «عشق پوچ» را مي‌سازد. رابطه‌اي كه فاقد شهوت و صميميت باشد، رابطه‌اي بي‌معني است كه زن و شوهر هيچ علاقه روحي و كشش جنسي نسبت به يكديگر ندارند.‌ شروع رابطه عاشقانه از همان ابتدا مي‌تواند به طريقي باشد كه تعهد را شكل دهد. براي آگاهي بيشتر در زمينه شروع رابطه عاشقانه كليك كنيد.

4. شهوت به همراه صميميت

رابطه‌هايي كه صرفا بر اساس ميل و كشش جنسي و صميميت شكل مي گيرند و افراد تعهدي نسبت به يكديگر ندارند، معمولا به اسم «عشق رمانتيك» شناخته مي‌شوند و نمونه‌ بارز آن‌ها ازدواج‌هاي سفيد است. نبود تعهد باعث مي‌شود افراد تعلق خاطري نسبت به يكديگر نداشته باشد و همان طور كه گفته شد در بسياري از موارد افراد به سادگي و با بروز كوچكترين اختلاف به سمت جدايي و يا خيانت مي‌روند.

5. عاشقي قبل از ازدواج | شهوت به همراه تعهد

عشق‌هايي كه فاقد جزء صميميت هستند به نام «عشق سراب گونه» شناخته مي‌شوند. در اين شرايط تعهد برپايه شور و كشش جنسي شكل مي‌گيرد. چنين عشق‌هايي كه قبل از ازدواج به وجود مي‌آيند ممكن است پس از مدتي به سردي روابط منجر شوند. چرا‌كه علايق و مسائل مشتركي كه صميميت در آن‌ها به وجود بياورد را در خود نمي‌يابند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه عناصر عشق كليك كنيد. 

6. صميميت همراه با تعهد

روابط جنسي جزء جدانشدني از روابط زوج‌هاست. عامل عدم رضايت در روابط جنسي آمار زيادي از طلاق را به خود اختصاص مي‌دهد. عشقي كه قبل از ازدواج تنها بر پايه صميميت و تعهد شكل گرفته و افراد كشش جنسي نسبت به يكديگر ندارند، «عشق ترحم انگيز» ناميده مي‌شود و ممكن است در آينده با رضايت چنداني همراه نباشد. پس ازدواج نكردن با كسي كه احساس واقعي نسبت به او نداريد، شايد بهتر باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه از دست دادن عشق كليك كنيد. 

تاثير خدمات روانشناسي بر عاشقي قبل از ازدواج

عشق در ازدواج يك اصل ضروري است كه باعث پايداري و موفقيت رابطه مي‌شود. اما عاشقي قبل از ازدواج نبايد به گونه‌اي باشد كه افراد را به سمت ازدواج كوركورانه و در نهايت تجربه تلخ شكست هدايت كند. به همين منظور توصيه مي‌شود كه افراد از مشاوره قبل ازدواج كمك بگيرند تا تمام جوانب را با كمك روانشناس بررسي كرده و با چشمان بسته و صرفا از روي علاقه وارد زندگي مشترك نشوند. متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه عاشقي قبل ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ازدواج عاشقي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج عاشقي،
موضوع:
[ ۷ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۱۵:۰۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی