مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دوران نامزدي تا عقد يكي از شيرين‌ترين دوره‌هاي زندگي افراد محسوب مي‌شود كه طول مدت آن بستگي به شرايط خانوادگي و عرف معمول جامعه دارد. دوران نامزدي فرصت بسيار مناسبي است تا افراد بتوانند يكديگر را بيشتر محك بزنند و به شناخت بيشتري از هم دست يابند. زوجين در اين دوران از زمان خواستگاري تا زماني كه عقد صورت گيرد با چالش‌هاي زيادي مواجه مي‌شوند كه بايد بتوانند به‌درستي اين چالش‌ها را مديريت كنند تا زندگي آينده آن‌ها تحت تأثير اين مسائل قرار نگيرد. در ادامه اين مقاله توضيحاتي در مورد مسائل مهم، مشكلات و چالش‌هاي دوران نامزدي تا عقد ارائه كرده‌ايم كه مطالعه آن مي‌تواند براي شما سودمند باشد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه دوران نامزدي كليك كنيد.

منبع: نامزدي عقد

 

از نامزدي تا عقد | نقش خواستگاري

خواستگاري در عرف و فرهنگ ما نقش مهمي در ازدواج افراد دارد. در جلسه خواستگاري در مورد مهم‌ترين مسائلي كه در آينده براي زوجين پيش خواهد آمد صحبت مي‌شود و توافقاتي كه در اين مراسم صورت مي‌گيرد زندگي مرد و زن را به ميزان زيادي تحت تأثير خود قرار مي‌دهد. در ادامه به چند نكته مهم كه در خواستگاري بايد به آن توجه كنيد اشاره خواهيم كرد.

1- از نامزدي تا عقد : ميزان تشابه خانواده‌ها 

يكي از اولين مسائلي كه در جلسات خواستگاري بايد مورد بررسي قرار بگيرد، بررسي ميزان تشابهات دو خانواده است. هرچقدر كه شرايط خانواده‌ها به يكديگر نزديك‌تر باشد در آينده زوجين با اختلاف و تعارض‌هاي كم‌تري مواجه خواهند شد. تشابهات خانواده‌ها همان مسئله‌اي است كه در عرف به مقوله هم‌كفو بودن معروف است. هم‌سطح بودن زوجين باعث مي‌شود كه آن‌ها در طول زندگي مشترك خود هنگام برخورد با چالش‌ها و مشكلات بتوانند با سهولت بيشتري از پس آن‌ها برآيند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه جلسه خواستگاري كليك كنيد. 

2-هدف از ازدواج را در فرد بررسي كنيد

هدف هركسي از ازدواج مي‌تواند با ديگري متفاوت باشد. ديدگاهي كه افراد نسبت به زندگي مشترك دارند سبك زندگي آينده آن‌ها را به ميزان بسيار زيادي تعيين خواهد كرد. براي مثال برخي افراد براي رسيدن به كمال و رشد رواني و اجتماعي بيشتر ازدواج مي‌كنند. اين افراد بيشتر در زندگي مشترك خود به دنبال همكاري و كمك به يكديگر براي رسيدن به اين كمال هستند. اما برخي ديگر تنها صرف مقتضيات عرف ازدواج مي‌كنند و مسلماً سبك زندگي اين افراد با افرادي كه به دنبال رشد بيشتر در زندگي خود هستند متفاوت است.

3-از نامزدي تا عقد | بررسي همه مسائل را به جلسه اول خواستگاري واگذار نكنيد

ازدواج تصميمي بسيار مهم در زندگي هرفرد محسوب مي‌شود. به همين خاطر نمي‌توان انتظار داشت كه در طي چند ساعت بتوانيد در مورد مهم‌ترين تصميم زندگي خود به نتيجه برسيد. واگذار كردن بررسي همه مسائل به جلسه خواستگاري باعث مي‌شود كه نتوانيد درباره هيچ‌كدام از مسائل بحث كافي و مفيدي داشته باشيد و بيشتر موجب سردرگمي شما خواهد شد. به همين دليل بين مسائل مختلف خود اولويت‌بندي كنيد. چند موضوعي كه براي شما در اولويت اصلي قرار دارد را در جلسه اول مطرح نماييد. درصورتي‌كه در مورد آن مسائل به توافق رسيديد آن‌وقت مي‌توانيد برنامه‌اي براي ديدارهاي بعدي در نظر بگيريد تا بتوانيد باقي مسائل را نيز بررسي كنيد.

زمان خواستگاري تا عقد

از نامزدي تا عقد، زماني است كه دختر و پسر تلاش مي‌كنند تا به شناخت بيشتري از يكديگر برسند. گاهي اين مسئله باعث مي‌شود كه دوران نامزدي بيش‌ازحد طول بكشد و زوجين در تصميم خود مردد باقي بمانند. اين موضوع به اين دليل اتفاق مي‌افتد كه برخي از افراد از ملاك‌هاي خود شناخت درستي ندارند و از راه‌هاي درست و اصولي براي آشنايي بيشتر استفاده نمي‌كنند. براي شناخت خود و اطمينان از انتخاب‌تان مي‌توانيد از مشاوره قبل از ازدواج بهره بگيريد. 

در حقيقت عامل اصلي كه به شما كمك خواهد كرد تا آگاهي بيشتر و بهتري از همسر خود به دست بياوريد اين است كه بتوانيد خود را بشناسيد. ملاك‌هاي ازدواجتان را به‌طور واضح و دقيق براي خود تعريف كنيد و از اصول درستي براي افزايش شناخت در دوران نامزدي استفاده نماييد.

استفاده از مشاوره پيش از ازدواج به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد از اين اصول بيشتر آگاه شويد. شما با استفاده از خدمات مشاوره پيش از ازدواج با طي كردن مسير درست، كم‌تر دچار ترديد و سردرگمي مي‌شويد و زودتر مي‌توانيد به تصميمي قاطع براي آينده خود دست‌يابيد. براي كسب اطلاع در زمينه معلق ماندن در رابطه كليك كنيد.

از نامزدي تا عقد | چند نكته مهم در مورد دوران نامزدي

دوران نامزدي، دوران بسيار مهم و تعيين‌كننده‌اي براي سرنوشت ازدواج شما محسوب مي‌شود. براي اين‌كه اين دوران طلايي به آينده‌اي بهتر بيانجامد رعايت يكسري نكات لازم است كه در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهيم كرد:

1- سعي كنيد خودتان باشيد

تصويري كه شما در اين دوران از خود به همسر آينده‌تان نشان مي‌دهيد، براي او بسيار اهميت دارد. همان‌طور كه شما در دوران نامزدي تلاش مي‌كنيد تا به شناخت و آگاهي بيشتري در مورد فرد موردنظر خود دست يابيد، اين مسئله براي او نيز اهميت دارد. به همين خاطر تلاش نكنيد خود را از آنچه كه هستيد متفاوت و بهتر نشان دهيد. اين فرصتي است براي شما كه همديگر را بهتر بشناسيد. سعي كنيد اشتباهات در آشنايي پيش از ازدواج را از نامزدي تا عقد تكرار نكنيد. براي اطلاع بيشتر از اشتباهات در آشنايي پيش از ازدواج كليك كنيد.

به هيچ چيز تظاهر نكنيد. اين تظاهرها يكي از مهم‌ترين عواملي است كه پس از ازدواج منجر به اختلاف و تعارضات زوجين مي‌شود. چراكه افراد نمي‌توانند براي هميشه به تظاهر كردن ادامه دهند. به همين دليل وقتي زير سقف مشترك مي‌روند تازه با تصوير واقعي از يكديگر مواجه مي‌شوند. اگر اين تصوير نسبت به دوران نامزدي بسيار متفاوت باشد مسلماً زوجين با مشكلات عميقي مواجه خواهند شد.

2- از نامزدي تا عقد | به قابليت‌ها و مهارت‌هاي رفتاري فرد دقت كنيد

دوره نامزدي در حقيقت به‌عنوان دوره آشنايي محسوب مي‌شود. براي اينكه بتوانيد در اين دوره به شناخت بيشتري از فرد موردنظر خود برسيد، لازم است كه رفتارها و واكنش‌هاي او را در موقعيت‌هاي مختلف بررسي كنيد. براي مثال مهارت كنترل خشم يكي از مهم‌ترين چيزهايي است كه شما بايد آن را در نظر بگيريد. دقت كنيد كه او هنگام تجربه ناكامي و خشم چگونه واكنش نشان مي‌دهد و تا چه حد قادر است كه در واكنش‌هاي خود تجديد نظر كند.

3- برخورداري از سلامت رواني

سلامت روان و صفات شخصيتي كاركشته يكي از مقدمات اصلي براي ازدواج است. به همين دليل بايد در اين دوران دقت كنيد كه فرد موردنظر شما تا حدي از رشد رواني و اجتماعي كافي برخوردار باشد. براي اينكه اين موضوع را در خود و همسر آينده‌تان بررسي كنيد مراجعه به يك روانشناس ضرورت پيدا مي‌كند. روانشناس به شما كمك خواهد كرد كه درباره خود فرد مقابلتان به بينش و شناخت بيشتري دست يابيد، از نقاط قوت و ضعف‌هاي هم بيشتر باخبر شويد و براي رفع ضعف‌ها و ناتواني‌هاي خود پيش از ازدواج برنامه‌ريزي كنيد تا در آينده با چالش‌هاي كم‌تري مواجه شويد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه سلامت روان كليك كنيد. 

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

همانطور كه گفته شد از نامزدي تا عقد اهميت بسيار زيادي دارد چراكه زوجين در اين مدت مي‌توانند شناخت نسبتا جامعي از يكديگر به دست آورند و زندگي مشترك خود را با اطمينان خاطر آغاز كنند. در اين دوران مشاوره ازدواج ضرورت بسيار زيادي دارد و كمك زيادي به شما مي‌كند. مركز مشاوره حامي هنر زندگي اين امكان را مهيا كرده تا روانشناسان و متخصصان از طريق مشاوره حضوري و تلفني در اين زمينه شما را راهنمايي كنند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن شماره 02122018502 ويا از طريق ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: نامزدي عقد

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نامزدي عقد،
موضوع:
[ ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۰۹:۴۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی