مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

چه حدي از اختلاف در ازدواج مي‌تواند مشكل ساز باشد و ازدواج را منتفي كند؟ همه‌ي افراد باوجود تشابهات و تفاهماتي كه با يكديگر دارند در زمينه‌هاي مختلفي تفاوت‌ها را نيز تجربه مي‌كنند. اما اگر اين اختلاف‌ها در ازدواج بسيار عميق و زياد شوند، آينده زندگي مشترك را تا حد بسيار زيادي تحت تأثير قرار مي‌دهند. براي مثال تفاوت‌ها و اختلاف‌هاي فرهنگي از جمله مسائلي هستند كه ممكن است به عميق‌ترين اختلافات در ازدواج منجر شوند. اگر شما نيز در آستانه ازدواج هستيد و اختلافاتي را تجربه مي‌كنيد، خواندن اين مطلب مي‌تواند كمكي براي شما باشد. همچنين مي‌توانيد از مشاوره ازدواج نيز بهره بگيريد تا به ازدواج موفق نزديك شويد.

منبع: اختلاف ازدواج

 

اختلافات فردي در ازدواج

هنگام ازدواج، تشابهات و تفاوت‌ها بايد در دو سطح فردي و خانوادگي مورد بررسي قرار بگيرد. در قدم اول بايد افراد ويژگي‌هاي فردي يكديگر را بررسي كنند تا ببينند آيا توانايي سازگاري با خصوصيات يكديگر را دارند يا خير؟ در ادامه به برخي از مهم‌ترين اختلافات فردي در ازدواج اشاره خواهيم كرد:

1. اختلافات در ازدواج : سطح تحصيلات

به نظر شما اختلاف سطح تحصيلات تا چه حد مي‌تواند مهم باشد؟ اين تفاوت‌ها معمولاً براي مردان بيشتر مشكل‌ساز مي‌شود. به اين صورت كه مردان در ازدواج با همسري كه سطح تحصيلات بالايي دارد معمولاً احساس رضايت كمي از زندگي را گزارش مي‌دهند. مردان به دليل داشتن خصوصياتي نظير سلطه‌طلبي و برتري جويي هنگامي كه در اين موقعيت قرار بگيرند احساس ضعف بيشتري مي‌كنند و در بسياري از موارد اعتماد به نفس خود را از دست مي‌دهند.

البته اين امر مي‌تواند براي زناني كه به ميزان زيادي از اين صفات برخوردارند صادق باشد. پس در صورتي كه اختلافات سطح تحصيلي بين شما و فرد مورد نظرتان وجود دارد، با توجه به ويژگي‌هاي شخصيتي‌تان قدرت سازگاري خود را با اين مسئله بسنجيد. كمك گرفتن از يك روانشناس و مشاوره پيش از ازدواج كمك بسياري در زمينه اختلافات در ازدواج به شما خواهد كرد.

2. اختلافات شخصيتي و سبك‌هاي خلق و خو

وجود تشابه در سبك‌هاي خلق و خو و مسائل شخصيتي يكي از معيارهاي مهم براي ازدواج به شما مي‌رود. افرادي كه شخصيت‌هاي بسيار متضادي دارند، در علايق، سليقه‌ها، تفريحات و سبك زندگي خود تفاوت‌هاي زيادي با يكديگر خواهند داشت كه اين مسئله در زندگي زناشويي چالش‌هاي زيادي را ايجاد خواهد كرد.

براي مثال فردي  را در نظر بگيريد كه از لحاظ شخصيتي بسيار برونگراست. اين فرد احتمالاً معاشرتي خواهد بود، از روابط با افراد زياد لذت مي‌برد و به مهماني‌هاي شلوغ و پر سر و صدا علاقه زيادي خواهد داشت. اگر اين فرد در كنار فردي قرار بگيرد كه از لحاظ درونگرايي بسيار بالاست مسلما با مشكلات زيادي رو به رو خواهد شد. چرا كه يك فرد درونگرا از تنهايي و يا روابط محدودتر بيشتر لذت مي‌برد و ترجيح مي‌دهد اوقات فراغت خود را به شكل بي سر و صداتري نظير خواندن كتاب بگذراند. در نتيجه اين تفاوت اختلافات در ازدواج بيشتر مي‌شوند. راي كسب اطلاعات در زمينه اختلاف بر سر محل زندگي كليك كنيد. 

به همين دليل قرار گرفتن اين دو فرد در كنار هم منجر به عدم درك متقابل بيشتري خواهد شد. شما با كمك يك روانشناس مي‌توانيد آگاهي بيشتري در مورد صفات شخصيتي و خلق و خوي خود و فرد مورد نظرتان به دست بياوريد.

3. اختلاف سني

يكي از مهم‌ترين اختلافات در ازدواج، تفات سني زياد است. سن مي‌تواند نقش مهمي در ازدواج ايفا كند. اگرچه بايد در نظر بگيريد كه آنچه از سن مهم تراست ميزان دست يابي زوجين به بلوغ و رشد شناختي و اجتماعي مي‌باشد. يعني صرف بالا رفتن سن، تضمين كننده دست يابي به بلوغ كافي نيست. در نتيجه موضوعاتي كه در مورد سن مطرح مي‌شود بيشتر به سطح رشد شناختي اجتماعي افراد مربوط مي‌شود.

با فرض بر اينكه افراد از سطح رشد عقلي و اجتماعي مناسبي با سن خود برخوردار باشند، طبق تحقيقات بهترين اختلاف سني براي زوجين، اختلاف سني 3 تا 4 سال به نفع مردان است. يعني در اكثر موارد ازدواج‌هايي كه در آن مرد 3 يا 4 سال از همسر خود بزرگ‌تر بوده، نسبت به ساير اختلافات سني با چالش‌هاي كم‌تري مواجه شده است.

ازدواج با دختر بزرگ‌تر و يا ازدواج‌هايي كه در آن مرد اختلاف سني بسيار زيادي با زن دارد مي‌تواند به مشكلات و عدم تفاهمات بيشتري بيانجامد. البته خصوصيات و صفات هر زوجي منحصر به فرد است و براي تصميم‌گيري در مورد اختلاف سني بايد مسائل بيشتري نظير ويژگي‌هاي شخصيتي، رفتاري و مهارت‌هاي زندگي زوجين نيز مورد بررسي قرار بگيرد. ترجيحاً مشورت گرفتن از يك متخصص روانشناس كمك بيشتري در اين زمينه به شما خواهد كرد.

4. اختلافات عقيدتي

اختلاف و شكاف‌هاي عقيدتي زياد بين افراد مي‌تواند در زندگي پس از ازدواج منجر به تعارض‌هاي بسيار شديدي شود؛ چرا كه اعتقادات افراد جنبه‌هاي مختلف زندگي را تحت تأثير قرار مي‌دهد. در حقيقت مسائل مهمي در زندگي، هم چون ميزان ارتباطات فرد با جنس مخالف، پايبندي به احكام ديني، طرز نگاه به آزادي‌هاي فردي- اجتماعي و مهم‌تر از همه تربيت فرزندان به ميزان بسيار زيادي تحت تأثير عقايد مذهبي قرار دارد.

اختلافات عقيدتي مي‌تواند در همه اين ابعاد براي زوجين تعارضاتي را ايجاد كند. درنتيجه لازم است كه قبل از ازدواج، مسائل عقيدتي و ميزان تشابهات و درك متقابل در اين زمينه به طور دقيق مورد بررسي قرار بگيرد تا اختلافات در ازدواج كاهش يابد. براي كسب اطلاعات در زمينه اختلافات مذهبي در ازدواج كليك كنيد.

اختلافات خانوادگي در ازدواج

علاوه بر ميزان سازگاري افراد با يكديگر، سازگاري و تشابهات ويژگي‌هاي مختلف خانوادگي در كيفيت و دوام ازدواج افراد نقش مهمي ايفا مي‌كند. در ادامه به مهم‌ترين اختلافات در ازدواج و پيامدهاي آن‌ها اشاره خواهيم كرد:

1. اختلاف فرهنگي

اختلاف فرهنگي يكي مهم‌ترين مواردي است كه در بررسي ويژگي‌هاي خانواده‌ها بايد به طور جدي به آن بپردازيم. اختلافات فرهنگي در حقيقت به تفاوت‌هايي در آداب و رسوم، سنت‌ها، عقايد و باورهاي خانواده‌ها اشاره دارد. هنگامي كه خانواده‌ها از لحاظ فرهنگي تفاوت‌هاي زيادي با يكديگر دارند در هر كدام از اين زمينه‌ها ممكن است دچار اختلاف نظر و سوتفاهماتي با يكديگر شوند.

تفاوت‌هاي فرهنگي در زندگي مشترك، خود را در قالب مشكلاتي نظير تفاوت سبك تربيتي فرزندان، به وجود آمدن اختلافاتي در رفت و آمد با  خانواده‌ها و اختلاف در نحوه مديريت كانون خانواده به صورت مردسالار، زن سالار يا فرزند سالار نشان خواهد داد. به همين خاطر لازم است كه در مورد ميزان تفاهمات فرهنگي خانواده‌ها پيش از ازدواج تحقيق بيشتري صورت بگيرد. براي كسب اطلاع در زمينه اختلافات فرهنگي در ازدواج كليك كنيد. 

2. اختلافات در ازدواج | اختلاف طبقاتي و اقتصادي

وجود اختلافات زياد در سطح مالي و اقتصادي زوجين مي‌تواند پيامدهاي آسيب‌زايي براي افراد به همراه داشته باشد. براي مثال افرادي كه با فردي بسيار متمول‌تر از خود ازدواج مي‌كنند، احتمال دارد در برخورد با او خانواده‌اش دچار احساس ضعف و شكست در اعتماد به نفس شده و به دليل ناتواني در برآورده كردن انتظارات خانواده همسر دچار احساس بي‌كفايتي زيادي شوند. اين مسائل به ميزان زيادي در رضايت از زندگي و سطح سلامت روان افراد در ازدواج تأثيرگذار خواهد بود. براي آگاهي بيشتر در زمينه اختلافات طبقاتي در ازدواج كليك كنيد.

نشانه هاي عدم تفاهم با همسر

از نشانه‌هاي عدم تفاهم زوجين اين است كه آنان معمولا همسر خود را در اوليوت قرار نمي‌دهند و براي كار و مسائل ديگر زندگي اهميت بيشتري قائل هستند. بحث‌هاي زياد و نظرات مخالف بر سر كارهاي كوچك، مقصر دانستن ديگري براي اشتباهات كوچك و بزرگ و تخليه استرس و خشم روزمره بر سر يكديگر از نشانه‌ها عدم تفاهم زوجين و اختلافات در ازدواج است كه بايد بررسي و برطرف شوند. براي كسب اطلاعات در مورد اختلاف بر سر حق طلاق كليك كنيد. 

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

امروزه بسياري از افراد مشكل كمبود وقت دارند و نمي‌توانند زمان زيادي را صرف رفت و آمد و منتظر ماندن براي نوبت مشاوره نمايند و در نتيجه از انجام آن و برطرف كردن مشكلات زندگي و اختلافات در ازدواج خود پشيمان مي‌شوند. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي اين امكان را براي شما مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد با متخصصان تماس گرفته و با كمترين وقت، بهترين خدمات مشاوره را دريافت نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلافات ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: اختلاف ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اختلاف ازدواج،
موضوع:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۳۱:۵۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی