مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

سپردن كودك به ديگران همواره براي پدر و مادرها با نگراني‌هايي همراه است. با اين حال با افزايش مشغله افراد و شاغل بودن بسياري از مادران اين امر در بسياري از شرايط اجتناب ناپذير خواهد بود. به همين خاطر به جاي نگراني و دلهره لازم است از اصول مراقبتي لازم و نكاتي كه در هنگام سپردن كودك به ديگران بايد رعايت كنيد، آگاهي يافته و تلاش كنيد تا حتي زماني كه در كنار كودك حضور نداريد نيز مراقبت‌هاي غير مستقيم خود را حفظ نماييد. ما در ادامه اين مقاله به نكات مهمي كه در حين سپردن فرزندتان به ديگران بايد توجه كنيد، اشاره كرده‌ايم. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله آموزش تربيت كودك را نيز مطالعه نماييد. 

منبع: سپردن كودك به ديگران

 

سپردن كودك به ديگران | ويژگي هاي يك مراقب خوب

براي اينكه بتوانيد كودك را نزد فرد ديگري بگذاريد، لازم است ويژگي‌هاي مراقب را متناسب با نيازهاي فرزندتان در نظر بگيريد و ببينيد اين فرد تا چه حد مي‌تواند اين نيازها را بر طرف كند. برخي والدين به دليل پيدا نكردن يك مراقب مناسب ترجيح به تنها گذاشتن او در خانه مي‌دهند. اگر از اين دست والدين هستيد مقاله تنها ماندن كودك در خانه را مطالعه نماييد. ما در ادامه به 5 ويژگي يك مراقب خوب اشاره كرده‌ايم:

1- كودك مي تواند به او اعتماد كند

فرزندان كوچك‌تر به خصوص نوزدان، مادر خود را به عنوان تنها منبع دلبستگي مي‌شناسند. اين امر باعث مي‌شود كه هنگام برخورد و در آغوش كشيده شدن توسط ساير افراد احساس غريبگي كرده و رفتارهايي نظير گريه و بي قراري شديد را از خود نشان دهند. مراقب خوب كسي است كه بتواند با رفتار خود به مرور احساس امنيت و آرامش را براي كودك فراهم كرده و صبورانه دلبستگي سالمي را ميان خود و كودك ايجاد نمايد. البته در اين ميان رفتار مادر نيز نقش بسيار پر رنگي دارد. رفتارهايي نظير ترك كردن ناگهاني كودك و تنها گذاشتن او با مراقب بدون ايجاد آمادگي مي‌تواند اضطراب و دلهره بسياري را در فرزندتان به وجود بياورد. در نتيجه تلاش كنيد از غيبت‌هاي كوتاه مدت شروع كرده و به مرور فرزندتان را براي اين موضوع آماده نماييد.

2- سپردن كودك به ديگران | از وقت گذراندن با كودك لذت مي برد

بسيار اهميت دارد كه فرزندتان را نزد كسي بسپاريد كه از گذراندن اوقات خود با كودك لذت مي‌برد و از بودن در اين موقعيت احساس اجبار يا فشار نمي‌كند. توجه داشته باشيد كه حتي كودكان بسيار كم سن و سال مي‌توانند عدم رغبت و احساس بي علاقگي را از جانب فرد مقابل حس كنند و اين مسئله مي‌تواند سلامت روان آن‌ها را تحت تاثير قرار دهد.

3- منابع مطمئني او را معرفي كرده اند

اكثر افرادي كه براي ساعات كوتاه نياز به مراقب كودك دارند فرزندشان را به والدين يا ساير اعضاي خانواده نزديك مي‌سپارند. اما مادران شاغل و كساني كه به مراقبت روتين نياز دارند، ممكن است به فكر يك پرستار براي كودك خود بيافتند. در اين شرايط بسيار اهميت دارد كه ببينيد پرستار از طريق چه منبعي به شما ارجاع داده شده است و چه افرادي اين فرد را تاييد مي‌كنند. بسيار اهميت دارد كه فردي را انتخاب نماييد كه در مراكز معتبر فعاليت مي‌كرده و سوابق كاري مشخصي دارد.

4- سپردن كودك به ديگران | اتفاقات ناگوار براي او امري نادر هستند

يك مراقب خوب كسي است كه بتواند ايمني كودك را در اولويت كار خود قرار دهد. او براي انجام هر كار هرچند كوچك محافظت از فرزندتان را در مد نظر قرار مي‌دهد. در نتيجه اگرچه حوادث به طور كل در زندگي اجتناب ناپذير هستند اما آن‌ها تلاش مي‌كنند تا حد ممكن از بروز آن‌ها پيش گيري كنند. براي  مثال يك مراقب خوب در حين بازي كودك در زمين بازي، از مشاهده او دست نمي‌كشد و يا در حين بيرون بردن كودك با كالسكه همواره مراقبت‌هاي لازم در مورد ماشين‌ها و خطرات موجود در خيابان را در نظر مي‌گيرد.

5- به سبك تربيتي شما احترام مي گذارد

يك مراقب خوب به جاي دنبال كردن عقايد شخصي براي تربيت كودك انتظارات و خواسته‌هاي والدين را در نظر مي‌گيرد و تلاش مي كند تا آن‌ها را برآورده نمايد. توجه داشته باشيد تنها گذاشتن كودك با مراقبيني كه سبك تربيتي بسيار متفاوتي با شما دارند، باعث مي‌شود كه فرزندتان از نظر رفتاري فاصله زيادي با شما بگيرد و مديريت تربيت او از دستتان خارج گردد.

پيشنهاد مي كنيم مقاله اشتباهات تربيتي والدين را مطالعه نماييد.

نكات مهم در مورد سپردن كودك به ديگران

براي اينكه كودك خود را به ديگري بسپاريد توجه كردن به چند نكته ضروري بسيار اهميت دارد كه در ادامه به مهم‌ترين آن‌ها اشاره كرده‌ايم:

  • پس از بازگشتن نزد كودك تلاش كنيد زمان خاصي را به تعامل با او اختصاص دهيد. هرچقدر هم كه يك مراقب خوب باشد، نمي‌تواند جايگزين شما بشود. پس فرزندتان همچنان به محبت و گذراندن زمان با شما احتياج دارد.
  • سعي كنيد به جاي بردن كودك به مكاني ديگر از مراقب بخواهيد كه به خانه شما بيايد. كودكان در محيط خانه خود احساس امنيت بيشتري مي‌كنند و راحت‌تر مي‌توانند با افرادي به غير از والدين خود تعامل كنند.
  • اگر فرزندتان حرف زدن را آغاز كرده، تلاش كنيد در مورد چگونگي گذراندن روز با مراقب از او سوال بپرسيد و به او اجازه دهيد در اين باره احساسات و افكار خود را بيان نمايد.
  • در مورد روش‌هاي تغذيه، خواباندن، بازي و تميز كردن كودك از مراقب سوال بپرسيد و نكات تربيتي بسيار مهم را به او گوشزد نماييد. همچنين توصيه مي‌شود در زمينه سپردن كودك به ديگران با يك روانشناس متخصص در زمينه كودك نيز مشورت نماييد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد. 

 

سوالات متداول

- از چه سني كودك براي رفتن به مهد كودك آمادگي دارد؟

امروزه به دليل شيوع بيماري‌هاي فصلي در مهد كودك، نگراني در مورد آسيب ديدن كودك و رفع صحيح نيازهاي او، توصيه مي‌شود كه تا 2 سالگي فرزندان در خانه و توسط مراقبين خانگي نگهداري شوند. با كمك گرفتن از روانشناس مي‌توانيد بهترين راه را در اين زمينه انتخاب نماييد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره كودك تلفني كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه سپردن كودك به ديگران مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: سپردن كودك به ديگران

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سپردن كودك به ديگران،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۴:۴۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی