مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مشاوره خانواده تلفني و حضوري طيف وسيعي از مسائل و چالش‌هاي موجود در خانواده‌ها را در بر مي‌گيرد. در گذشته خانواده‌ها براي حل كردن مشكلات‌شان، با افراد با تجربه و سن بالاي خانواده خود و به اصطلاح با ريش سفيدان خانواده مشورت مي‌كردند. اما امروزه با توجه به تغيير سبك زندگي و نيازهاي متنوع جامعه، خانواده‌ها با مشكلات پيچيده‌تري مواجه هستند و براي حل اين مشكلات نياز به مشاوره با يك متخصص دارند. مشاوره خانواده تلفني يا حضوري هر دو مي‌توانند به شما براي رفع اين مشكلات كمك كنند.

منبع: مشاوره خانواده تلفني

 

مسائل مورد بحث در مشاوره خانواده

مشاوره خانواده و مشاوره تلفني خانواده طيف وسيعي از مسائل را در برمي‌گيرد كه علاوه بر كمك در حل مشكلات خانوادگي مي‌تواند در بالا بردن مهارت شما در زندگي به عنوان عضوي از خانواده بسيار مؤثر باشد.

از جمله مباحث مطرح در زمينه خانواده مي‌توان به مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره دوستي بين دختر و پسر، مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج، مشاوره دوران نامزدي، مشاوره همسرگزيني، مشاوره همسريابي، مشاوره ازدواج، مشاوره عقد و مهريه، مشاوره زندگي مشترك، مشاوره جنسي، مشاوره روابط زناشويي، مشاوره دوران بارداري، مشاوره نوزاد و نوباوه، مشاوره مشكلات يادگيري كودك، مشاوره بازي كودك، مشاوره تربيت كودك، مشاوره نوجوان، مشاوره بلوغ و رشد، مشاوره كودك ، مشاوره جوان، مشاوره طلاق ، مشاوره خيانت ، مشاوره چندهمسري و .... اشاره داشت. 

 

چه مشكلاتي را مي‌توانيم در مشاوره خانواده مطرح كنيم؟

همانطور كه گفته شد، مشاوره خانواده در بسياري از زمينه‌ها مي‌تواند به شما كمك كند. اما در برخي زمينه‌ها نياز به مشاوره ضروري بوده و بدون كمك متخصص پيچيدگي مسائل بيشتر مي‌شود. از جمله مهم‌ترين شرايطي كه لازم به مداخله مشاوره خانواده دارد، به شرح زير است:

1- مشكلات ارتباطي با همسر

زندگي زناشويي داراي چالش‌هاي زيادي است. ولي زماني كه به جاي آرامش در كنار همسرتان، بيشتر دچار استرس و تنش هستيد؛ بايد سريعا براي برطرف كردن اين مشكل اقدام كنيد. بهبود رابطه زن و شوهر آن هم زماني كه حرمت‌ها از بين رفته و دعواها شديد شده‌اند، ديگر كار آساني نخواهد بود. عدم آگاهي از مهارت ارتباط صحيح با همسر موجب سردي، بي علاقي، بي اعتنايي، علاقه نداشتن به گفتگو با همسر، بي ميلي جنسي و... مي‌گردد. تا جايي كه ناديده گرفتن احساسات همسر در اين دعواها، در طولاني مدت به سوء استفاده‌هاي عاطفي و جسمي تبديل مي‌گردد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله رفتار با همسر را مطالعه كنيد.

2- طلاق عاطفي و دلسرد شدن زوجين نسبت به يكديگر

زماني كه رابطه زن و شوهر تنها به رابطه دو هم خانه محدود شود، به طوري كه هيچ احساسي به يكديگر نداشته‌باشند، دريافت مشاوره خانواده بسيار ضروري است. نشان ندادن احساسات در زندگي زناشويي به مرور سبب سرد شدن رابطه زناشويي و از بين رفتن صميميت زوجين مي‌گردد. در بسياري از جلسات مشاوره روانشناسي شاهد بوديم كه دليل برداشت‌هاي اشتباه و دور شدن زوجين از يكديگر، عدم ابراز محبت و عشق بود. بيان نكردن احساسات در نهايت باعث سرد شدن هر چه بيشتر زوجين و طلاق عاطفي آن‌ها مي‌شود.

3- رفتار‌هاي منفي همسر در مشاوره خانواده

در زندگي‌هاي امروزي همه افراد در طول روز تنش‌ها، اضطراب و استرس‌هاي زيادي را متحمل مي‌شوند. هر چقدر هم اين تنش‌ها را براي مدتي در خود پنهان كنند، در نهايت در يك موقعيت اين ناراحتي‌ها بروز پيدا مي‌كنند. احساسات منفي مانند ناراحتي، احساس نااميدي و ناامني سبب بروز رفتارهاي مضر و گاهي آسيب‌زا در زندگي مشترك مي‌شود.

برخي از رفتارهاي بد همسر ريشه در اختلالات شخصيت و ناشي از تربيت والدين اوست كه در شخصيت او تثبيت شده است. يك فرد متخصص در زمينه خانواده به زوجين كمك مي‌كند تا بتوانند احساسات منفي خود را شناسايي كرده و نحوه برخورد با اين احساسات را بياموزند. مشاور با آموزش مهارت‌هاي برقراري ارتباط با همسر و مهارت‌هاي همسرداري به شما كمك مي‌كند تا خود به حل مشكلات موجود بپردازيد و مهارت حل مسئله را نيز در شما تقويت مي‌كند.

4- رفع چالش‌هاي زندگي زناشويي

عدم تفاهم زوجين به مشكلات زناشويي دامن مي‌زند. در جلسات مشاوره شاهد بوديم كه بسياري از زوج‌ها بيان مي‌كنند «ما مي‌دانيم كه چه مشكلاتي داريم ولي نمي‌دانيم كه چگونه اين مشكلات را برطرف كنيم». دليل اين عدم توانايي نبود تفاهم در بين زوجين است. در چنين شرايطي حضور يك شخص سوم متخصص براي كمك به حل اختلافات زناشويي بسيار تاثيرگذار است.

5- زماني كه فكر مي‌كنيد طلاق آخرين گزينه است

در زمان‌هاي اختلاف و دعوا، كمي فاصله ميان زن و شوهر مي‌تواند مفيد باشد. با اين حال، وقتي اين مدت طولاني و مدام شود، حتما از يك متخصص روانشناس كمك بگيريد.

دور از هم زندگي كردن و به خانه نرفتن اختلافات زوجين را حل نمي‌كند. اين طرز برخورد براي حل مشكلات خانوادگي تنها سبب تقويت اين فكر مي‌شود كه دور بودن از همسر مفيد است و سبب سوق زوجين به سمت طلاق مي‌شود. اما اين موضوع معمولا ناديده گرفته مي‌شود.

6- ادامه زندگي به خاطر فرزندان، آبرو و...

زماني كه احساس مي‌كنيد تنها به خاطر فرزندان، آبرو، حرف‌هاي خانواده، همسايه‌ها و... به زندگي مشترك خود با همسرتان ادامه مي‌دهيد؛ حتما از يك مشاوره خانواده بايد كمك بگيريد. چرا كه ادامۀ چنين زندگي تنها به سلامت رواني شما و فرزندتان آسيب مي‌رساند. زن و شوهر بايد به زندگي مشترك‌شان به عنوان يك رابطه سالم و مثبت نگاه كنند تا بتوانند يك بستر مناسب براي تربيت فرزند فراهم سازند.

فرزندان بسيار باهوش هستند، مهم نيست والدين چقدر و چگونه اختلافات ميان خود را در حضور فرزند كتمان كنند. همه فرزندان رابطه سرد ميان والدين‌شان را متوجه مي‌شوند. 

7. چالش‌هاي مرتبط با تربيت فرزندان

تربيت فرزند مسئله بسيار مهمي است كه نياز به كسب آگاهي و افزايش اطلاعات دارد. بسياري از والدين، به خصوص آن‌هايي كه تازه بچه‌دار شده‌اند نمي‌دانند چگونه فرزندان خود را تربيت كنند و ارتباط مؤثري با آن‌ها داشته باشند. در بسياري از موارد شاهد بوده‌ايم كه پدر و مادر در تربيت فرزندان خود به تفاهم نمي‌رسند و هر كدام روشي متفاوت را براي تربيت به كار مي‌گيرند. دوگانگي در تربيت فرزند، آسيب‌هاي زيادي به او وارد مي‌كند. والدين مي‌توانند براي جلوگيري از اين دوگانگي و انتخاب بهترين سبك تربيتي از مشاوران خانواده كمك بگيرند.

8. رابطه والدين و فرزندان نوجوان

شما مي‌توانيد نواقص ارتباطي خود را با فرزندان و يا والدين مطرح كنيد. بسياري از والدين به دنبال راه‌هايي هستند تا روابط خود را با فرزندان نوجوان بهبود ببخشند. از جمله مشكلاتي كه خانواده‌ها با آن مواجه هستند مربوط  به روابط نامشروع فرزندان و يا انحرفات اجتماعي و رفتاري آن‌ها است. اگر در خانواده رابطه خوبي با پدر و مادر خود نداريد و يا احساس كمبود محبت و توجه مي‌كنيد مي‌توانيد از مشاوره خانواده بهره‌مند شويد. حل مشكلات و دعواهاي ميان خواهر و برادرها نيز در مشاوره خانواده صورت مي‌گيرد.

البته نبايد فراموش كرد كه والدين اغلب نمي‌توانند مطابق تغييراتي كه طي بلوغ براي فرزندشان اتفاق مي‌افتد سبك رفتاري‌شان را رشد دهند، از اين رو متاسفانه شاهد درگيري هاي شديد پدر و مادر با فرزند نوجوان هستيم كه خود اين درگيري‌ها بيشتر باعث انحراف نوجوان مي‌شود.

 

برتري مشاوره خانواده تلفني نسبت به مشاوره خانواده حضوري

امروزه بسياري از افراد براي مشاوره حضوري به مركز مشاوره روانشناسي مراجعه مي‌كنند، ولي چند مشكل براي مراجعه به مراكز مشاوره روانشناسي وجود دارد. براي مراجعه حضوري مخاطبان بايد از قبل به مراكز مراجعه كنند، وقت قبلي بگيرند و در ليست انتظار بمانند تا نوبت‌شان بشود. در اين چرخه در بسياري از موارد، شاهد بوده‌ايم زماني كه نوبت بعضي از مخاطبان مي‌رسيد كار از كار گذشته و مشكلات‌شان به مرحله بحراني رسيده است.

 

اثر بخشي مشاوره خانواده در چه صورت كامل مي‌شود؟

تنها زماني مي‌توانيد از مشاوره خانواده نتيجه بگيريد كه تمام راهكارهاي ذكر شده را به كار ببريد و در اين راه تلاش زياي به خرج دهيد. رمز موفقيت شما در حل تعارضات خانوادگي، ميزان عمل به راهنمايي‌هاي مشاور است. لازم است جهت حل مشكلات زوجين هدف مشتركي داشته باشند. «ما به مشاور مراجعه كرديم تا روابط خود را بهبود ببخشيم.» در واقع بيشتر مراجعين انتظار دارند با يك جلسه مشاوره تمام مشكلاتشان حل شود.

در واقع بهره‌مندي از مشاوره خانواده به جلسات مشاوره محدود نمي‌شود و بيشترين نقش را خود مراجعه كننده ايفا مي‌كنند. در صورت عدم نتيجه بخشي ارتباط خود را با مشاور به سرعت قطع نكنيد و نگراني‌هاي خود را براي او توضيح دهيد تا راه‌حل‌هاي جديد دريافت كنيد.

 

انواع سبك‌هاي مشاوره خانواده

مشاوران خانواده با بررسي وضعيت و شرايط مراجعين و به تناسب نيازهاي آنان سبك‌هاي مشاوره‌اي زير را به كار مي‌گيرند:

1. سبك مشاوره خانواده بوون يان

اين سبك از مشاوره خانواده براي افرادي است كه تمايلي براي حضور در مراكز مشاوره ندارند و يا به دليل مشكلات مختلف نمي‌توانند در مراكز حاضر شوند. در اين نوع از مشاوره‌ها فرد سومي رابط بين افراد و مشاور مي‌شود تا مشكلات و تعارضات بين افراد را حل كند. براي مثال مادر خانواده براي حل مشكلات بين زوجين واسطه مي‌شود و به مشاور مراجع مي‌كند.

2. سبك مشاوره‌اي ساختارمند

در اين نوع سبك مشاوره‌اي تلاش بر آن است تا نقش‌ها و جايگاه‌هاي قدرت در خانواده مورد بررسي قرار گرفته و دوباره تنظيم شوند. چرا كه بسياري از تعارضات موجود در خانواده از تنظيم اشتباه نقش‌هاي افراد ناشي مي‌شود. براي مثال نقش كمرنگ پدر آسيب‌هاي فراواني را به بنيان خانواده وارد مي‌كند. در سبك ساختار مند سعي مي‌شود تا افراد در جايگاه مناسب خود به ايفاي نقش بپردازند.

3. سبك مشاوره‌اي سيستماتيك در مشاوره خانواده

در سبك سيستماتيك، مشاور به معناي رفتارهاي اعضاي خانواده توجه مي‌كند و ارتباط بين افراد را مورد ارزيابي قرار مي‌دهد؛ اما اين دخالت‌ها و كند و كاوها تنها در ذهن مشاور اتفاق مي‌افتد و مشاور در اين سبك رويكردي خنثي دارد. مشاور با بيان نمونه‌هاي درست رفتار سعي در اصلاح رفتارهاي اعضاي خانواده، افزايش آگاهي‌هاي آن‌ها و آموزش‌شان دارد.

4. سبك مشاوره خانواده استراتژيك

اين روش رويكردي مستقيم و كوتاه مدت دارد. از اين روش براي خانواده‌هايي استفاده مي‌شود كه نياز دارند به سرعت به حل تعارضات و مشكلات بپردازند و در مدت زمان كوتاه نتايج لذت بخشي را تجربه كنند. زماني كه اعضاي خانواده اثرات مثبت را به سرعت مشاهده مي‌كنند نسبت به حل مشكلات اميدوارتر شده و از بروز مشكلات بيشتر در فرآيند مشاوره جلوگيري مي‌شود. در اين روش اصولا تكنيك‌هاي كوتاه مدتي به فرد ارائه مي‌شود.

 

دسترسي به مشاوره خانواده از تمامي نقاط كشور

يكي از بزرگترين مزيت‌هاي دريافت مشاوره تلفني، دسترسي آن براي تمام مردم كشور مي‌باشد. در بسياري از شهرهاي كوچك و روستاها يك متخصص خانواده خوب وجود ندارد و دسترسي به يك مركز مشاوره مناسب براي آن‌ها بسيار مشكل است، لذا بسياري از مردم نمي‌توانند از خدمات مشاوره روانشناسي خوب بهرمند شوند. همچنين در شهرهاي بزرگ بسياري از افراد به دليل مشغله زياد خود نمي‌توانند به يك مركز مشاوره خانواده خوب مراجعه كنند به همين دليل مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با فراهم سازي بستر تلفني و حضوري سعي در برطرف نمودن اين مشكلات نموده‌است.

 

چرا مشاوره تلفني خانواده ؟

در دنياي تخصص طلب امروزي دسترسي به مشاوران خوب بسيار مشكل است. چرا كه جمع آوري مشاوران متخصص در يك مركز براي مشاوره حضوري فضاي بسيار زيادي را نيازمند است، در حالي كه از توان مراكز مشاوره روانشناسي خارج مي‌باشد (به همين دليل براي مشاوره حضوري نوبت دهي مي‌شود). در حالي كه زماني كه متخصصان، مشاوره تلفني مي‌دهند به فضاي بسيار زيادي براي مشاوره نياز ندارند و تمامي متخصصان در زمينه‌هاي مختلف مي‌توانند در يك مركز حضور يابند.

 

چرا مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

هنر زندگي تنها مركز مشاوره روانشاسي تلفني و حضوري مورد تاييد خانه روانشناسان مي‌باشد كه با بهره مندي از كادري مجرب و متخصص در زمينه‌هاي مختلف آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما است. درمانگران حاضر در مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌هاي تهران و روانشناسان برتر تهران هستند.

براي دريافت مشاوره خانواده مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: مشاوره خانواده تلفني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره خانواده تلفني،
موضوع:
[ ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۰۵:۱۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی