مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بسياري از افرادي كه از حشيش استفاده مي‌كنند به دنبال روش‌هاي آسان و بدون درد براي ترك حشيش هستند. اعتياد به حشيش و يا اعتياد به ديگر كانابيس‌ها يك بيماري ذهني است تا جسمي. فرد مبتلا به حشيش چنانچه قصد ترك اعتياد را داشته باشد، بايد به اين نكته توجه كند كه آمادگي ذهني براي اين كار بسيار كليدي و مهم است. ميزان وابستگي به حشيش و اعتياد زايي آن خيلي كمتر از مواد مخدر ديگر از جمله آمفتامين (شيشه) است. پس راه درمان و ترك اعتياد به حشيش نيز بسيار آسان‌تر از مواد مخدر ديگر مي‌باشد. ما در ادامه مقاله روش‌ها و فرايند ترك حشيش را به شما معرفي خواهيم كرد. براي عضويت در كانال مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد. 

منبع: ترك حشيش

 

فرآيند درمان اعتياد به حشيش

ترك حشيش نيازمند عبور از چند مرحله است. آگاهي از اين مراحل باعث مي‌شود كه بدانيد علائمتان موقتي است و شما در حال عبور از اعتياد و رسيدن به ترك هستيد. در ادامه توضيحات بيشتري در مورد هر مرحله ارائه خواهيم كرد. 

مرحله اول ترك حشيش | بروز علائم جسماني و فيزيكي

مدت زمان لازم براي سم زدايي بعد از اقدام به ترك اعتياد به حشيش 6 تا 10 هفته است تا سموم آن به طور كامل از بدن خارج شود. در ۱۲ روز اول ترك حشيش احتمال بازگشت به مصرف بالاست. اغلب دليل مصرف دوباره مواد مخدر، تحمل نكردن علائم ترك مصرف است اما اين علائم زود گذر است و فقط براي چند روز ادامه دارد. از جمله علائم جسمي ترك اعتياد به حشيش مي‌توان به موارد زير اشاره داشت.

- سردرد هاي مزمن

- عرق سرد

- كم اشتهايي يا پر اشتهايي 

- لرزش 

- تب و لرز 

- دردهاي شكمي 

در اين زمان بازدهي و عملكرد فرد نسبت به زماني كه حشيش مصرف مي‌كرده كمي كاهش پيدا مي‌كند چرا كه دائما در فكر مصرف دوباره حشيش است ولي با گذشت زمان دوباره به حالت عادي باز خواهد گشت.

يك راهكار بسيار مناسب در زمان ترك حشيش و يا ديگر كانابيس ها تمركز بر روي چيزها و كساني است كه دوستشان داريد و به شما انگيزه مي‌دهند تا دوباره حشيش مصرف نكنيد و بتوانيد اين مدت زمان را با موفقيت پشت سر بگذاريد. پس از گذشت نزديك به 12 روز اين اثرات ناپديد مي‌شوند و فرآيند ترك وارد فاز و مرحله جديدي مي‌شود. توصيه مي كنيم جهت كسب اطلاعات بيشتر به مقالات اعتياد به حشيش و كانابيس مراجعه كنيد.

مرحله دوم ترك حشيش | بروز علائم رواني

بعد از گذشت اين ۱۲ روز اثرات رواني ناشي از ترك اعتياد به حشيش نمايان مي‌شود. علائم رواني در ترك حشيش معمولا بسيار بيشتر از علائم جسماني هستند و تا حد زيادي فرد را مي‌آزارند. از جمله علائم رواني ترك حشيش مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

- احساس خشم شديد و پرخاشگري 

- تحريك پذيري و حساسيت افراطي نسبت به مسائل پيرامون 

- بروز اختلالات خواب نظير بي خوابي‌هاي شديد و دچار شدن به كابوس‌هاي شبانه 

- احساس خستگي مزمن (براي اطلاع از سندروم خستگي مزمن كليك كنيد)

- احساس افسردگي شديد (براي كسب اطلاعات بيشتر مقاله افسردگي چيست را مطالعه كنيد)

علائم رواني ترك حشيش مي‌توانند آنقدر آزار دهنده شوند كه فرد را از مسير ترك بازدارند. در اين زمان مراجعه به روانشناس از اهميت بسزايي برخوردار است. او با ارائه راهكارهاي عملي براي كاهش اين علائم از عود مجدد و تشديد اعتياد به حشيش پيشگيري خواهد كرد.

مرحله سوم ترك حشيش | دوران بلوغ

از علائم ترك حشيش اين است كه فرد دچار يك هويت كاذب مي‌شود. اين هويت كاذب تا حد زيادي بعد از گذشت سه هفته اين علائم ناپديد مي‌شود و فرد دوران جديدي را تجربه مي‌كند. در اين مرحله شخص بايد سعي در پيدا كردن هويت اصلي خود داشته باشد. موارد زيري مي‌تواند در پيدا كردن هويت اصلي به فرد كمك كند.

- مقايسه افكار خود در اين مرحله با دوران مصرف

- تمركز بر روي آينده و هدف‌هايتان، فكر كردن به اينكه كجا هستيد و به كجا مي‌خواهيد برويد.

- در برخورد با مشكلات شيوه قديمي خود را كنار بگذاريد به دنبال راهكارهاي جديد بگرديد.

- اكنون در مرحله جديدي از زندگي قرار گرفته كه هنوز در اول راه هستيد و راه درازي را در پيش داريد.

در مرحله بلوغ عواملي مي‌تواند باعث شود كه از درمان و ترك حشيش منصرف شده و مجددا اقدام به مصرف ماده مخدر نماييد. اين عوامل شامل موارد زير هستند.

- احساس پوچي و نا اميدي از فرآيند درمان

- مواجه شدن با عدم بلوغ خود

- نداشتن راه حل جايگزين براي آرام كردن خود و رو به روشدن با مشكلات 

روش هاي درمان ترك حشيش 

در بالا شرايطي كه ممكن است افراد را به سمت مصرف مجدد حشيش سوق دهد را ذكر كرديم. اين عوامل در دوران درمان و پس از آن، اين حس را به فرد القا مي‌كنند كه دوباره به مصرف برگردد. بايد بتوانيد بر روي فكر و ذهن خود تسلط داشته باشيد، بياموزيد چطور هميشه افكارتان را در دستانتان داشته باشيد و براي تغيير سبك زندگي خود بكوشيد. در اين مسير كمك گرفتن از يك فرد متخصص مي‌تواند شما را براي گذشتن از اين مسير ياري كند. 

در واقع ترك و درمان حشيش بيش از هرچيزي به مراقبت هاي روان شناختي و دريافت خدمات روان درماني نياز دارد. اين خدمات شامل درمان‌هاي شناختي-رفتاري، گروه درماني و همچنين خانواده درماني است. روانشناسان با بررسي كامل فرد به شناخت دقيقي از ريشه‌هاي اعتياد دست مي‌يابند و با حل و فصل كردن آن‌ها مي توانند براي هميشه شما را از شر اعتياد خلاص كنند. همچنين پرداختن به وسوسه مصرف و ارائه راهكارهاي عملي مقابله با وسوسه به شما كمك مي‌كند كه از بازگشت و لغزش‌هاي مكرر پيشگيري كنيد. 

از آنجايي كه حشيش اثرات توهم زايي دارد براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد روش هاي ترك آن مي توانيد به مقالات ترك اعتياد به مواد توهم زا و بهترين روش ترك اعتياد نيز مراجعه كنيد. 

نكاتي براي موفقيت در ترك حشيش

در ادامه چندين پيشنهاد براي جلوگيري از مصرف دوباره مواد مخدر و ماندن در حالت ترك را ارائه كرده ايم.

1- با برنامه ريزي منظم روزانه و هفتگي سعي كنيد يك نظم جديد در زندگي خود بدهيد.

2- با افراد جديد ارتباط برقرار كنيد، به ويژه افرادي كه قبل از شما اين راه را با موفقيت پيموده‌اند.

3- با افرادي كه در گذشته با آن‌ها مواد مصرف مي‌كرديد قطع ارتباط كرده و يا ارتباط خود را بسيار كم و محدود كنيد.

4- سعي كنيد از حضور در موقعيت‌ها و مكان‌هايي كه شما را وسوسه به مصرف مواد مخدر مي‌كند دوري كنيد.

5- در مواجهه با مشكلات و موقعيت‌هاي پر استرس راهكار جديدي براي آرامش خود غير از مصرف حشيش پيدا كنيد.

6- اگر احساس مي‌كنيد دوباره تمايل به مصرف حشيش داريد، سعي كنيد علت را پيدا كرده و آن را از بين ببريد.

7- دلايل اصلي ترك خود را هر چند وقت مروركنيد.

8- تمام مواد و لوازم مورد استفاده در استعمال مواد مخدر را دور ريخته و نابود كنيد.

9- در مواجهه با مشكلات خود حتما با يك روانشناس متخصص مشورت كنيد.

10- هرگز مشروبات الكلي و يا ديگر مواد مخدر را جايگزين مصرف حشيش نكنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد مصرف دوباره مواد مخدر كليك كنيد. 

سخن آخر

حال كه تمام مراحل ترك اعتياد را با موفقيت پشت سر گذاشتيد و اعتياد خود را به طور كامل ترك كرديد، مي‌توانيد مشوق ديگر افراد براي ترك حشيش و يا هر ماده مخدر ديگري باشيد. با اين كار هم زندگي يك فرد ديگر را از دامن خانمان سوز اعتياد نجات مي‌دهيد و هم اين انگيزه جديدي مي‌شود براي شما كه ديگر هرگز سمت مصرف مجدد مواد مخدر نرويد.

همچنين خانواده‌ها بايد توجه داشته باشند كه به دليل عوارض اين ماده ممكن است افراد به راحتي زير بار ترك حشيش نروند و در اين مواقع نقش و تصميم خانواده‌ها بسيار پررنگ مي‌شود. براي آنكه فرد مصرف كننده حشيش بتواند ترك راحتي را تجربه كند به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا از خدمات مركز مشاوره حامي هنر زندگي بهره ببريد. اين مركز با داشتن مشاوراني برجسته اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند تا بتوانيد حتي ترك در منزل را نيز تجربه كنيد. همچنين حامي هنر زندگي در تمامي فرآيند درمان و ترك در كنار فرد مصرف كننده و خانواده او خواهد بود و مي‌توانيد در هر ساعت از شبانه روز از خدمات مشاوره بهره ببريد. براي اطلاع از روند دريافت مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

سوالات متداول

چه مسائلي باعث موفقيت فرد در ترك اعتياد مي‌شوند؟

هرچقدر كه فرد بتواند از عوامل محرك دوري كند و خود را در شرايط وسوسه انگيز قرار ندهد راحت‌تر مي‌تواند ترك كند. همچنين در نظر گرفتن يك سبك زندگي سالم و دوري از هر گونه تنش نيز بسيار موثر است. سعي كنيد در طول فرآيند ترك و بعد از آن حتما از وجود يك مشاور در كنار خود بهره ببريد.

براي دريافت مشاوره درمان و ترك اعتياد به مواد مخدر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ترك حشيش

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك حشيش،
موضوع:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۱۰:۳۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی