مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ماده مخدر گل يا ماري جوانا با آزادسازي‌هايي كه در قوانين برخي كشورهاي مدرن جهان اتفاق افتاده، رواج بيشتري در كشور ما نيز پيدا كرده است. اين در حالي است كه اغلب كساني كه به ماري جوانا روي مي‌آوردند به دنبال حس يك زندگي شاد و فرار از غم‌هايشان هستند. بر اساس آمار و تحقيقات ميداني، مشكلات خانوادگي و تغيير و تحولات دوران بلوغ نقش بسيار پررنگي در گرايش نوجوانان داشته است، همين موارد و اضافه شدن عوامل پيچيده‌تر اجتماعي با بالا رفتن سن همچنان فرد را در خطر ابتلا به اعتياد قرار مي‌دهند. با مصرف گل، پس از مدتي تغييرات در خلق و خو و عادات به وضوح قابل مشاهده بوده و مي‌توان گفت چيزي كمتر از اعتياد به مواد مخدر سنتي و صنعتي ندارد. در ادامه بيشتر درباره اين ماده و عوارض آن صحبت شده است. با عضويت در كانال مشاوره ترك اعتياد حامي هنر زندگي مي توانيد از خدمات مشاوره آنلاين اين مركز بهرمند شويد.

منبع: استفاده ماريجوانا

 

آشنايي با ماده مخدر گل و يا علف و يا همان ماري جوانا

حتما شما هم شنيده‌ايد كه "برخلاف ساير مواد مخدر مصرف ماده مخدر گل بي خطر است و مشكلي به وجود نمي آورد". در حالي كه مصرف ماريجوانا علاوه بر عوارض و پيامدهايي كه دارد؛ زمينه ساز اعتياد به مواد مخدر ديگر است. يكي از اشتباهات رايج خانواده در زمان آگاهي از مصرف ماريجواناي فرزندشان، اقدامات هيجاني و عجولانه‌ است. در اين زمان‌ها برخلاف تصور، بايد بسيار خونسرد و آگاهانه اقدام به تغيير شرايط براي مصرف كننده نمود. به گونه‌اي كه هدف ايجاد راه ارتباطي باشد تا بيمار به جاي فرار از خانواده، رابطه‌اش را با شما بازسازي كرده تا بار ديگر به آغوش خانواده برگردد. 

گل در كدام دسته از مواد مخدر قرار مي گيرد

ماده مخدر گل ( ماريجوانا ) زير دسته كانابيس ها است كه به دليل تشابه علائم و حالات آن به عنوان يك ماده توهم زا نيز معرفي مي‌گردد. اين ماده از مشتقات گياه شاهدانه است كه با كاهش عملكرد سيستم انتقال پيام‌هاي عصبي در مغز موجب ايجاد حالتي آرامش بخش در مي‌گردد. ماريجوانا بويي شبيه به بوي گياه مي دهد. مدت زمان اثر ماده مخدر گل ( ماريجوانا ) بين 2 تا 6 ساعت است. ماده مخدر گل يا ماريجوانا برخلاف مواد مخدر كه وابستگي جسمي بالايي دارند و ترك كردن آنها با درد جسماني بالايي همراه است؛ وابستگي جسمي ندارد. در عوض وابستگي ذهني و رواني شديدي به وجود مي آورد. براي آشنايي بيشتر با عوارض مصرف گل كليك كنيد.

ماده مخدر گل و خواص آن

ماده مخدر گل ( ماريجوانا ) به دليل خاصيت شادي آوري آن پر مصرف ترين ماده مخدر در جهان است. همين احساس سرخوشي زياد سبب فاصله گرفتن از خانواده مي‌گردد. همچنين تغييرات قابل توجهي در ميزان تشنگي، اشتها و خواب بسته به شرايط جسمي فرد ايجاد مي‌كند. اين افراد معمولا بعد از مصرف ماده مخدر گل ( ماريجوانا ) تمايل زيادي به خوابيدن دارند و زماني كه احساس خماري مي كنند بي خواب مي‌شوند.

تغيير رفتار از بارزترين پيامدهاي ماده مخدر گل ( ماريجوانا ) است، معمولا در اوايل تشخيص علت اين تغيير رفتارها براي خانواده مشكل است. اين افراد نسبت به گذشته گوشه‌گيرتر شده و تمايل شركت در جمع‌هاي خانوادگي را از دست مي دهند و تمايل زيادي به گذراندن وقت با دوستان و دير آمدن به خانه پيدا مي‌كنند. زماني كه فاصله زماني زيادي از مصرف مي‌گذرد، پرخاشگري، بي قراري و اضطراب از بارزترين تغيير رفتارهايست كه مي توان مشاهد كرد.

 

خاصيت منحصر به فرد ماريجوانا

ماده مخدر گل توهم زاي طبيعي است كه بعد از مصرف، زمان براي فرد كند مي‌گذرد. اين ماده با تاثير بر روي سيستم عصبي و قوي كردن حواس و تمركز در اوايل مصرف سبب مي‌شود تا فرد احساس كند زمان كندتر مي‌گذرد. از منحصر به فردترين ويژگي‌هاي ماريجوانا مي‌توان به زمان تاثير آن اشاره داشت. مدت تاثير ماريجوانا بسته به نژاد آن بين 4 تا 10 ساعت است كه بعد از اين مدت يعني در فرداي آن روز هيچ اثري از علائم مصرف باقي نمي‌ماند.

عوارض ماده مخدر گل

به طور كلي با توجه به مدت زمان مصرف ماريجوانا پيامدها و عوارض متفاوتي شكل مي‌گيرد كه مي توان اين عوارض را به كوتاه مدت و بلند مدت تقسيم بندي كرد.

عوارض كوتاه مدت اعتياد به ماريجوانا

از جمله عوارض كوتاه مدت مي توان به موارد زير اشاره داشت :

  • افسردگي شديد (براي آشنايي با علائم افسردگي كليك كنيد)
  • اختلالات اضطرابي و استرس ( براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد درمان استرس كليك كنيد.)
  • كاهش اشتها
  • مشكلات خواب
  • از دست دادن وزن
  • پرخاشگري و عصبانيت
  • تحريك پذيري
  • بي قراري
  • كابوس‌هاي شبانه
  • حرص و ولع مصرف
  • مشكلات تنفسي و سرفه هاي شديد
  • بوي بد دهان

عوارض بلند مدت اعتياد به ماريجوانا

از جمله عوارض بلند مدت اعتياد به ماري جوانا مي‌توان به موارد زير اشاره داشت :

  • از دست رفتن حافظه
  • كاهش و از دست دادن تمركز
  • اختلالات يادگيري
  • نوسانات اخلاقي
  • پرخاشگري و عصابنت هاي غير قابل كنترل
  • اختلالات جنسي و كاهش ميل جنسي
  • مشكلات باروري
  • مشكلات كاري و مالي
  • آسم
  • برونشيت
  • سرطان

اگر متوجه علائم بالا شديد، براي انجام تست اعتياد عجله نكنيد و حتما قبل از هر اقدامي با متخصص ترك اعتياد صحبت نمايي. براي آشنايي با انواع تست اعتياد به ماريجوانا كليك كنيد.


ازدواج و ادامه زندگي با فرد مصرف كننده ماريجوانا

ازدواج و شروع يك زندگي مشترك خود به تنهايي چالش‌هاي بسيار زيادي دارد، چه برسد به اينكه يكي از زوجين معتاد باشد. از آنجايي كه فرد مصرف كننده ماري جوانا در طولاني مدت كنترل هيجانات و تمركز خود را از دست مي دهد و تغيير رفتارهاي ناگهاني مانند ابتلا به اختلال دو قطبي دارد؛ زندگي مشترك را با چالش‌هاي بزرگ‌تري مواجه مي‌سازد. اين افراد در زمان مواجهه با مشكلات زندگي عصبي و پرخاشگرايانه عمل مي‎‌كنند.

شايد با در نظر نگرفتن مصرف ماريجوانا در نگاه اول ازدواج با چنين فردي با توجه به موقعيت اجتماعي، مالي و... كه دارد؛ يك تصميم عاقلانه به نظر برسد و احساس كنيد كه مي‌توانيد با ازدواج با او خوشبخت شويد. اما بعد از وارد شدن به زندگي همواره در فكر خود بايد به دنبال راهي براي تكرار پارامترهاي مثبت همسرتان باشيد تا حس خوشبختي كنيد، در حالي كه در واقعيت مدام نگران بروز يك اتفاق يا مشكل هستيد. توصيه مي‌كنيم در صورتي كه از اعتياد همسر يا كسي كه قصد ازدواج با او را داريد با خبر شديد قبل از هر اقدام و واكنشي نسبت به اعتياد او، حتما از جلسات مشاوره روانشناسي بهرمند شويد.

 

ابتلا به ماده مخدر گل چرا خطرناك است

ماريجوانا از ديد عموم به عنوان يك ماده بي‌خطر شناخته مي‌شود كه مصرف آن هيچ مشكلي به وجود نمي‌آورد. حال آنكه مصرف بلند مدت ماري جوانا باعث بروز اختلالات شخصيت، كاهش حافظه و تمركز، عدم كنترل اعصاب و پرخاشگري بي رويه مي‌گردد. علاوه بر اين عوارض، اعتياد به ماده مخدر گل يا ماريجوانا زمينه ساز اعتياد به ساير مواد مخدر مي باشد. پس حتما هر چه زودتر براي دريافت مشاوره ترك اعتياد اقدام نماييد.

ترك مصرف ماده مخدر گل

از آنجايي كه اعتياد به ماده مخدر گل يك اعتياد فكري و ذهني است، خود مصرف كننده توانايي ترك اعتياد به ماريجوانا را ندارد. رفتار و عملكرد اعضاي خانواده در ترك اعتياد به ماده مخدر گل بسيار حياتي است. ماريجوانا از جمله موادي است كه بايد اعضاي خانواده و آشنايان فرد در شروع و روند ترك اعتياد به فرد كمك كنند. از رايج ترين روش هايي كه توسط خانواده ها براي ترك اعتياد به ماريجوانا مورد استفاده قرار مي‌گيرد مي توان به استفاده از كمپ، دارو درماني، روان درماني اشاره داشت. اما بايد بدانيد كه اقدامات هيجاني براي ترك اعتياد به ماده مخدر نتيجه بخش نخواهد بود و حتي باعث بيشتر شدن مصرف مي‌گردد. براي آشنايي با بهترين روش هاي ترك اعتياد و روش هاي ترك اعتياد به ماريجوانا كليك كنيد.

كمپ هاي ترك اعتياد

مبناي روش‌هاي مورد استفاده در مراكز ترك اعتياد بر مبناي جلوگيري از مصرف مجدد ماده مخدر است. از آنجايي كه ماده مخدر گل وابستگي جسمي ندارد، قطع يك باره و حبس شدن تنها تمايل فرد را براي مصرف مجدد ماريجوانا بيشتر مي‌كند. علاوه بر اين فرستادن جوانان به مراكز ترك اعتياد (بدون خواست آن‌ها) مي‌تواند آسيب‌هاي شديدي را بر روي روان آنان بگذارد و آنان را با مواد مخدر جديد آشنا كند.

دارو درماني

براي ترك اعتياد به ماريجوانا در حال حاظر هيچ داروي جايگزيني وجود ندارد و به هيچ وجه تجويز خودسرانه داروهاي ضد افسردگي ، دارو هاي ضد اضطراب و دارو هاي خواب آور به جاي ماده مخدر گل نتيجه بخش نخواهد بود. در صورت نياز متخصص دارو را براي كاهش عوارض براي شما تجويز مي‌كند. براي آشنايي با انواع داروهاي ضد افسردگي ، دارو هاي ضد اضطراب و دارو هاي خواب آور كليك كنيد.

روان درماني

از آنجايي كه اعتياد به گل ناشي از يك آسيب عاطفي در فرد است، روان درماني و استفاده از جلسات مشاوره روانشناسي كاربردي ترين روش براي ترك اعتياد به ماده مخدر گل محسوب مي‌شود. از آنجايي كه خلاء عاطفي فرد مصرف كننده در اكثر موارد به دليل مشكلات و مسائل خانوادگي است؛ اعضاي خانواده فرد نيز از جلسات روان درماني بايد استفاده نمايند. با حل مشكل و خلاء عاطفي به وجود آمده در فرد به مرور زماني به طور تدريجي مصرف ماريجوانا ( ماده مخدر گل ) كاهش پيدا كرده و در نهايت به صفر مي‌رسد. براي آشنايي با علل و چگونگي نقش اعضاي خانواده در ترك اعتياد كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره تلفني و آنلاين ترك اعتياد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: استفاده ماريجوانا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: استفاده ماريجوانا،
موضوع:
[ ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۲۰:۴۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی