مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا شرايط و ويژگي‌هاي افرادي كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند را مي‌دانيد؟ چرا اين افراد مناسب يكديگر نيستند؟ ازدواج يكي از مهم‌ترين تصميمات در زندگي شماست و نقطه عطفي است كه مي‌تواند باعث هدايت شما به سمت رشد و شكوفايي يا پسرفت و درجا زدن باشد. انتخاب همسر مناسب نيازمند شناخت و كسب آگاهي در زمينه مقوله ازدواج است تا در نهايت بتوانيد به عشقي ماندگار دست يابيد. يكي از مهم‌ترين عواملي كه باعث تنش و تعارض در زندگي مشترك مي‌شود اين است كه افرادي كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند، يكديگر را بر مي‌گزينند و ازدواج مي‌كنند. در ادامه اين مقاله به بررسي ويژگي‌هاي افرادي كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند و همچنين رايج ترين مشكلاتي كه در اين نوع از ازدواج ها ممكن است پيش بيايد مي‌پردازيم.

منبع: افراد نا مناسب براي ازدواج

 

افرادي كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند

زندگي مشترك با تمام زيبايي‌ها و هيجان‌هايي كه به همراه دارد با چالش‌ها يا فراز و نشيب‌هايي نيز همراه است. افراد نامناسب براي ازدواج خيلي زود شيريني‌هاي زندگي مشترك را به سمت تلخي و دلخوري سوق مي‌دهند. در ادامه برخي از مهم ترين موارد نامناسب براي ازدواج را بررسي مي‌كنيم:

1. اختلاف سني زياد زوجين با يكديگر

از افرادي كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند مي‌توان به تفاوت سني زياد اشاره كرد. اختلاف سني زياد در ازدواج، تضاد در علايق و خواسته‌ها را به دنبال دارد. اگر از همسرتان مسن تر باشيد، چون تجربه شما بيش‌تر است به طور ناخوادآگاه سعي در نصيحت و راهنمايي همسرتان خواهيد كرد. شما مي‌دانيد نحوه صحيح برخورد با مسائل چگونه است و اين موضوع باعث مي‌شود با همسرتان مثل يك بچه رفتار كنيد و رابطه شما كم كم به سمت روابط والد_فرزندي مي‌گرايد. از طرفي به دليل اينكه همسرتان بسيار جوانتر از شماست، ممكن است بخواهيد خود را جوانتر نشان دهيد و مجبور شويد با خواسته‌ها و نياز‌هاي او هماهنگ شويد. پس افراد با فاصله سني زياد از افرادي كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند، محسوب مي‌شوند.

اگر از همسر خود جوانتر باشيد ممكن است همسرتان براي شما مانند يك الگو باشد. او به دليل سن و تجربه بيشتر احتمالا از لحاظ مالي موفق‌تر و با ثبات‌تر از شماست، پس امكان دارد در برابر او احساس ضعف و حقارت كنيد. رابطه شما به رابطه والد_كودك گرايش پيدا كرده و به طور ناخودآگاه و به خاطر تجربه بيشتر همسرتان، او براي شما تعيين تكليف مي‌كند. از طرفي به دليل سن بيشتر همسرتان، ممكن است خود را مسن‌تر از سن واقعي خود نشان دهيد و از علايق و خواسته‌هاي مرتبط با سن خود چشم ‌پوشي كنيد و از آن‌ها غافل شويد. در نتيجه دچار دوگانگي در خواست‌ها و علايق خود خواهيد شد. 

2. افرادي كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند | فاصله طبقاتي و تفاوت‌هاي اجتماعي

براي ايجاد رابطه خوب و با ثبات، وجود نقاط مشترك ضروري مي‌باشد. بهتر است تا حدودي با همسرتان علايق و خواسته‌هاي مشابه و باورهاي مشترك داشته باشيد. اين نقاط مشترك باعث تسهيل زندگي زناشويي و كاهش تنش و فشارهاي ناشي از تفاوت‌ها مي‌شود. اين تضادها شامل تفاوت مذهبي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي است. اين مسئله مي‌تواند زمينه‌ساز مشكلات اساسي در زندگي مشترك‌تان باشد. در اوايل زندگي مشترك اين موضوع چندان مهم و مسئله ساز نيست اما زماني كه رابطه عميق‌تر مي‌شود، تفاوت بنيادين بين شما و همسرتان مشكل‌ ساز خواهد شد. پس اين زوجين نيز جز افرادي كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند، قرار مي‌گيرند. اين مسائل بايد قبل از ازدواج مطرح گردد و تمامي جنبه‌هاي آن مورد بررسي قرار گيرد. مشاوره روانشناسي تخصصي راهگشاي مشكلات و مسائل قبل از ازدواج هستند.

3. فاصله جغرافيايي و دور بودن از يكديگر

از افرادي كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند مي‌توان به فاصله جغرافيايي زياد اشاره كرد. فاصله جغرافيايي بين زوجين، امكان ملاقات و آشنايي قبل از ازدواج را محدود مي‌كند. ممكن است به دليل عدم شناخت كافي، زندگي مشترك زوجين دچار مشكل شود زيرا شما نمي‌توانيد جزئيات رفتار و اخلاق طرف مقابل را بشناسيد. در روابط راه دور هدف عاشق و معشوق ديدن دوباره همديگر است پس جنبه‌هاي مهرباني و صميميت كه هدف اصلي زندگي مشترك است كمتر ديده مي‌شود. فرصت شناخت واقعي وجود ندارد و چون ديدار كوتاه است مشكلات و مسائل حل نشده مي‌مانند. در مدت زمان ديدار بيشتر وقت زوجين صرف رفتن به گشت و گذار، رستوران و خوشگذراني مي‌شود. تازه بعد از ازدواج است كه دو طرف به مشكلات و چالش‌هاي اصلي پي مي‌برند. براي كسب اطلاعات در زمينه انتخاب همسر مناسب كليك كنيد. 

4. افرادي كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند | دختر دادن و دختر گرفتن از يك خانواده

در اين نوع از ازدواج اعضاي درجه يك از يك خانواده مانند خواهر و برادر يا دو خواهر و دو برادر به طور مشابه با اعضاي درجه يك خانواده ديگر وصلت كرده و يا اعضاي درجه يك از يك خانواده با اعضاي درجه دو مانند دايي، خاله، عمه و... از خانواده ديگر و يا اعضاي درجه دو خانواده‌ها با هم ازدواج مي‌كنند. اين‌ها افراد نامناسب براي ازدواج هستند چرا كه ممكن است با ايجاد مشكل براي يك خانواده، آن مشكل به خانواده ديگر نيز سرايت ‌كند. در اين وضعيت امكان دخالت خانواده‌ها در زندگي همديگر و فرزندان‌شان بسيار زياد است و اين زوجين جز افرادي كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند قرار مي‌گيرند. 

مشاوره قبل از ازدواج به افرادي كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند

موارد و مشكلاتي كه در بالا مطرح شد از جمله رايج‌ترين مشكلات افرادي كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند، مي‌باشد. خبر خوب اين است كه بسياري از اين موارد حل شدني است. اين نوع از ازدواج‌ها بايد قبل از ازدواج مورد بررسي بيشتري قرار بگيرند، چرا كه ممكن است بعد از ازدواج با مشكلاتي روبرو شوند كه حتي فكرش را هم نمي‌كردند. توجه به اين مسائل قبل از ازدواج بساير اهميت دارد چراكه هميشه پيشگيري راحت‌تر از درمان است. شما مي‌توانيد با استفاده از مشاوره قبل از ازدواج از به وجود آمدن بسياري از مشكلات و عدم تفاهمات در زندگي مشترك پيشگيري كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه افراد نامناسب براي ازدواج كليك كنيد. 

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

همانطور كه گفته شد مشاره قبل ازدواج اهميت بسيار زيادي دارد تا مشكلات افرادي كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند، بررسي شود. اما امروزه بسياري از افراد به دليل كمبود وقت امكان مراجعه حضوري به مراكز مشاوره را ندارند و در نتيجه از اين كار پشيمان مي‌شوند. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي اين امكان را براي شما مهيا كرده تا در هركجا كه هستيد با متخصصان و روانشناسان تماس گرفته و همان مشاوره حضوري را به صورت تلفني و با كمترين اتلاف وقت دريافت نماييد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه افرادي كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: افراد نا مناسب براي ازدواج

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۴۴:۱۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی