مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ويژگي آدم هاي پرتوقع چيست و چگونه بايد با آن‌ها رفتار كرد؟ همه ما با انسان‌هاي پرتوقع برخورد داشته‌ايم. افرادي كه به راحتي انرژي شما را مي‌گيرند و در عوض از شما درخواست‌هاي مختلفي دارند. اين دسته از افراد در هر موضوعي مسئله‌اي پيدا مي‌كنند كه بتوانند در آن اعتراض كنند. همچنين اين افراد از ديگران انتظارات بالايي دارند و مي‌خواهند همه بنده و برده‌ خواسته‌هايشان باشند و اگر كسي برخلاف ميل‌شان عمل كند، طرف مقابل را مورد بازخواست قرار داده و او را خشمگين مي‌كنند. در نتيجه شيوه برخورد با اين افراد و شناخت ويژگي‌هاي آن‌ها از اهميت بسزايي برخوردار است. ما در ادامه مطلب به بررسي اين موضوع خواهيم پرداخت پس تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد. 

منبع: ويژگي آدم پرتوقع

 

ويژگي آدم هاي پرتوقع

اين دسته از افراد ويژگي‌ها و مشخصات منحصر به فردي دارند. البته مواردي كه در ادامه ذكر خواهد شد نمي‌تواند براي همه پرتوقع‌ها صدق كند. حتي انسان‌هاي پرتوقع هم ويژگي‌هاي رفتاري مختص خود را دارند كه با ديگري متفاوت است. اما براي اينكه شما متوجه شويد كه آيا افرادي كه با آن‌ها در ارتباط هستيد، پرتوقع هستند، مي‌توانيد مواردي را كه در ادامه به آن اشاره مي‌كنيم را مورد بررسي قرار دهيد.

گارد دفاعي مستحكم از ويژگي آدم هاي پرتوقع

يكي از ويژگي‌هاي بارز افراد پرتوقع، گارد دفاعي مستحكم است. آن‌ها در مقابل حرف‌هاي شما يك ديوار دفاعي به دور خود مي‌كشند و اجازه نمي‌دهند كه صحبت كنيد. در مقابل تا آنجايي كه نفسشان ياري كند براي شما در مورد موضوعي خاص سخنراني مي‌كنند. البته برخي از آن‌ها از دل يك موضوع، موضوعات ديگري را پيدا مي‌كنند و به موارد قبلي به شكلي ماهرانه ارتباط مي‌دهند.

براي شناخت بيشتر در زمينه اختلالات شخصيت كليك كنيد.

نداشتن گوش شنوا

اين افراد به هيچ عنوان قادر به شنيدن نقطه نظرات ديگران نيستند. اگر مسئله‌اي پيش آيد فقط خودشان حق دارند در مورد آن اظهار نظر كنند، حتي اگر تمام كره زمين بگويند كه نظرشان يكسان است، آن‌ها معتقد هستند كه ديگران اشتباه مي‌كنند و فقط خودشان مي‌فهمند و نظر خودشان است كه بر نظريات ديگران برتري دارد.

از كاه كوه ساختن از ويژگي آدم هاي پرتوقع

از ويژگي‌هاي كاملاً آشكار اين افراد، بزرگ كردن موضوعات مضحك و پيش پا افتاده است يعني اگر حرفي زده شود كه به راحتي مي‌توان از آن گذشت، اين افراد نمي‌توانند آن را رها كنند. آنقدر در موردش حرف مي‌زنند و آنقدر اظهارنظر مي‌كنند كه ديگران خسته و خشمگين مي‌شوند و در برخي از موارد با حرف‌هاي بي‌منطق و بي‌حساب و كتابشان باعث مي‌شوند كه بين چندين نفر درگيري رخ دهد.

حربه‌اي به نام قهر

افراد پرتوقع از قهر به عنوان يك سلاح براي رسيدن به خواسته‌هايشان استفاده مي‌كنند. اين قهر كردن مي‌تواند ناشي از مشكلات فرد در دوران كودكي با پدر و مادرش باشد. از اين رو اين رفتار تا بزرگسالي در آن‌ها نهادينه شده و در مواقعي كه احساس كنند افراد در مسير چيزهايي كه آن‌ها مي‌خواهند قدم برنمي‌دارند، قهر مي‌كنند. با توجه به خواسته و با توجه به شخصيت افراد، قهر مي‌تواند در حد چند ساعت و يا چندين روز به طول بيانجامد.

طلبكار بودن از ويژگي آدم هاي پرتوقع

طلبكار بودن از ديگران يك ويژگي خاص در افراد پرتوقع است كه مي‌تواند نشانه‌اي از خودخواهي آن‌ها نيز باشد. اين افراد انتظار دارند ديگران خواسته‌هايشان را برآورده كنند و وقتي افراد تمام لطف و محبت خود را نثارشان مي‌كنند بدون هيچ احساس شرم و حيا، آن را ناديده مي‌گيرند و فرد را رها مي‌كنند و يا ارتباط‌شان را با آن‌ها قطع مي‌كنند. آن‌ها اين باور را دارند ديگران به دنيا آمده‌اند تا خواسته‌هايشان را برآورده كنند. به اين موضوع اهميتي نمي‌دهند كه زير پا گذاشتن و ناديده گرفتن محبت ديگران مي‌تواند باعث شكستن قلب آن‌ها شود.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره اختلالات شخصيت كليك كنيد.

 

رفتار با آدم هاي پرتوقع

مهربان باشيد

افراد پرتوقع مطمئن هستند وقتي خواسته‌هاي بي‌مورد خود را به ديگران اعلام مي‌كنند، آن‌ها عصباني و ناراحت ‌شوند. در واقع از اينكه ديگران را خشمگين كنند شايد لذت هم ببرند. اگر شما با اين دست از افراد برخورد داشتيد سعي كنيد با آن‌ها مهربان باشيد. با اين شيوه فرد را خلع سلاح مي‌كنيد و او متوجه مي‌شود كه بايد در رفتارش تجديد نظر كند.

او را مخاطب خود قرار دهيد

يكي از ويژگي هاي افراد پرتوقع اين است كه هميشه سخنگو هستند چون هيچ كس نظر آن‌ها را تأييد نمي‌كند. سعي كنيد ديدگاه‌هاي آن‌ها را حتي اگر با نظرات شما متفاوت باشد را تحسين كنيد و به آن‌ها بگوييد كه حرفشان درست است. اما مي‌توانيد به اين موضوع اشاره كنيد كه با توجه به صحبت‌هاي او ترجيح مي‌دهيد كار خود را انجام دهيد. در اين مورد فرد پرتوقع را به عقب خواهيد راند و آن‌ها پي مي‌برند هرچقدر هم حرف بزنند باز ديگران عقل و منطق دارند و مي‌توانند خودشان بهترين تصميمات را بگيرند.

قاطع باشيد

اين افراد مي‌خواهند به نوعي بر شما و كارهايتان رياست داشته باشند. براي آن‌ها مشخص كنيد كه قصد نداريد رفتار و تفكر خود را تغيير دهيد. در اين زمينه بايد با اعتماد بالا با فرد صحبت كنيد. كلمات را محكم، قاطع و با صدايي رسا بيان كنيد. اگر قاطع صحبت نكنيد به فرد اين حس را القا مي‌كنيد كه توان حرف زدن و تصميم‌گيري را نداريد.

مؤدب باشيد

گاهي افراد پرتوقع در صحبت كردن و نظر دادن زياده‌روي كرده و مقداري چاشني بي‌ادبي را هم به آن اضافه مي‌كنند. حتي اگر آن‌ها بي‌ادبي از خودشان نشان دادند شما مؤدب باشيد و با وقار و عفت كلام خود به آن‌ها نشان دهيد كه با بي‌ادبي نمي‌توانند راه به جايي ببرند. رفتار مؤدبانه شما مي‌تواند به رفتارهاي بي ادبانه فرد مقابلتان پايان دهد.

سعي نكنيد آن‌ها را تغيير دهيد

اگر سعي كنيد به فرد مقابل بفهمانيد كه پرتوقع است نمي‌توانيد او را از رفتارهاي نادرستش برگردانيد. بلكه كار را بدتر مي‌كنيد و او فكر مي‌كند حتماً كارها و رفتارهايش درست است كه باعث شده شما چنين واكنشي را از خود نشان دهيد. گاهي وقت‌ها بهترين انتخاب شما اين است كه قبول كنيد پرتوقعي آن‌ها تقصير شما نيست و اجازه دهيد خودشان متوجه اشتباهشان شوند.

 

سخني كوتاه درباره آدم هاي پرتوقع

پرتوقعي هميشه نشان دهنده سطح پايين بودن درك و فهم يك فرد نيست، گاهي مي‌تواند نشان دهنده اختلالات رواني مانند اختلالات شخصيت نمايشي و خودشيفته و يا ناشي از گذشته تاريك و ناراحت كننده يك فرد باشد. اگر فكر مي‌كنيد كه مي‌توانيد به فرد پرتوقع نزديك خود كمك كنيد، دريغ نكنيد و با مشاوران حرفه‌اي در اين زمينه گفتگويي داشته باشيد. شايد با يك مشاوره ساده و چند جلسه روان درماني آرامش را به زندگي يك انسان پرتوقع برگردانيد.

براي شناخت بيشتر درباره اختلال شخصيت نمايشي و اختلال شخصيت خودشيفته كليك كنيد.

 

سؤالات متداول درباره ويژگي افراد پرتوقع

آيا خشمگين شدن نسبت به افراد پرتوقع مي‌تواند مشكلي را حل كند؟

هرگونه احساس خشم نسبت به آن‌ها را ناديده بگيريد و روي شخصيت خودتان متمركز شويد و عزم‌تان بر آن باشد كه به ملاحظات و دلسوزي‌هاي‌تان ادامه داده و همان فرد دوست‌داشتني كه هستيد بمانيد.

آيا مي‌توانيم به آن‌ها يادآوري كنيم كه دنيا حول محور آن‌ها نمي‌چرخد؟

يك شخص خودخواه ممكن است آن‌قدر درگير خودش باشد كه يادش برود به احساسات و افكار شما توجه كند. شايد به كمي يادآوري نياز داشته باشد كه دنيا حول آن‌ها نمي‌چرخد. اين يادآوري بايد غير مستقيم و محتاطانه باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ويژگي افراد پرتوقع مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ويژگي آدم پرتوقع

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ويژگي آدم پرتوقع،
موضوع:
[ ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۰۲:۰۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی