مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

شك و ترديد در ازدواج و دادن پاسخ مثبت به خاستگار ممكن است سراغ هركسي بيايد چرا كه تصميم‌گيري اصولاً كار آساني نيست. شك و ترديد و دودلي از مواردي هستند كه هر تصميم‌گيري را سخت‌تر كرده و يا به وقفه مي‌اندازند. معمولا افراد هنگام تصميم گيري در رابطه با ازدواج دچار ترديد و دودلي مي‌شوند. شناخت دلايل اصلي شك و ترديد در ازدواج فرايند تصميم‌گيري را براي فرد آسان‌تر مي‌كند. به همين منظور در اين مقاله به دلايل مهم شك و ترديد در ازدواج اشاره مي‌كنيم. شما مي‌توانيد از مشاوره قبل از ازدواج براي غلبه بر ترديدهاي خود استفاده كنيد و با اطمينان بيشتري گام برداريد.

منبع: بله را بگويم يا نه

 

1.تصور غيرواقعي از ازدواج

برخي از افراد دورنمايي غير طبيعي و وحشتناك نسبت به ازدواج دارند. اين گونه رويكردها به ازدواج، تصميم‌گيري در اين مورد را با مشكل مواجه مي‌كند. به همين خاطر است كه اينگونه افراد هنگام تعهد دادن براي تصميمات مهمي همچون ازدواج دچار ترديد و دودلي شديد مي‌شوند. نگراني بابت آينده ازدواج، چيزي است كه اين افراد را در تصميم گيري با مشكل مواجه مي‌كند. آن‌ها به طي كردن مسير بلندي كه در پيش دارند فكر مي‌كنند و دچار اضطراب و استرس مي‌شوند. مي‌خواهند مطمئن باشند كه تصميم‌شان صد در صد درست است؛ بنابراين از عدم اطمينان مي‌ترسند و در تصميم گيري از خود ضعف نشان مي‌دهند. براي كسب اطلاعات در زمينه دلايل ازدواج كليك كنيد. 

2. شك و ترديد در ازدواج : مسائل اقتصادي

در سال‌هاي اخير نقش مشكلات مالي در زندگي زناشويي بسيار برجسته شده است. يكي از اصلي ترين عواملي كه باعث ايجاد ترديد و دودلي در تصميم گيري در رابطه با ازدواج مي‌شود، شرايط مالي و اقتصادي است. اين عامل بيشتر در مردان تاثير مي‌گذارد. امروزه تامين حداقل‌هاي اقتصادي براي ازدواج كار راحتي نيست؛ از جهتي داشتن حداقل‌هاي اقتصادي براي ازدواج لازم است. در نتيجه بسياري از مردان هستند كه حتي بعد از انتخاب همسر ايده آل خود باز هم در رابطه با ازدواج دودل هستند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشكلات مالي در زندگي زناشويي كليك كنيد. 

3. ترديد در ازدواج | آيا او همان است؟

گاهي اوقات ترديد در رابطه با خود امر ازدواج است كه تصميم‌گيري در اين رابطه را دچار مشكل مي‌كند. اما گاهي ترديد شما به شخصي برمي‌گردد كه مي‌خواهيد با او ازدواج كنيد. به بيان ساده‌تر شما ترديد داريد كه آيا شخصي كه انتخاب كرده‌ايد صلاحيت تشكيل زندگي مشترك با شما را دارد و برعكس؟ آيا او همان كسي است كه بخواهيد يك عمر با او سر كنيد؟ خودشناسي در اينجا مي‌تواند به شما كمك  زيادي كند. بايد بدانيد چه مي‌خواهيد و واقعاً دنبال چه جور آدمي هستيد. براي آگاهي بيشتر در زمينه خودشناسي كليك كنيد. 

روابطي كه در آن‌ها بحث و لجبازي به ميزاني غيرقابل طبيعي وجود دارد غالبا منجر به ترديد طرفين نسبت به يكديگر مي‌شود. در چنين روابطي به توافق رسيدن در رابطه با مسائل دشوار است. تصميم گيري به ازدواج در اين رابطه‌ها طرفين را از سوءتفاهماتي كه ممكن است در زندگي مشترك پيش بيايد مي‌ترساند. شادترين روابط با ميزان بحث‌ها سنجيده نمي‌شود بلكه با ميزان نتيجه مثبت حاصل از بحث‌ها و اختلافات سنجيده مي‌شود. به بيان ساده‌تر زندگي ‌هاي پر از جر و بحثي كه در آن‌ها تمامي بحث‌ها به نتايج مثبت و تاثير گذار ختم مي‌شوند شادتر از زندگي‌هايي هستند كه از بحث‌هاي آن‌ها هيچ نتيجه‌اي حاصل نمي‌شود. براي كسب اطلاعات در مورد انگيزه ازدواج كليك كنيد. 

4. اهداف‌تان نزديك نيست

هدف از زندگي اساسي‌ترين موضوعي است كه بايد براي دوطرف مشخص شده باشد. از مواردي كه باعث ترديد در ازدواج مي‌شود عدم هم جنس بودن اهداف زوجين با يكديگر است. به اين ترتيب كه اهدافي كه شما براي زندگيتان چيده‌ايد هيچ گونه سنخيتي با اهداف زندگي همسرتان ندارد. اهميت اين موضوع در اين است كه اساسا عدم تجانس در اهداف به معناي عدم تجانس در شخصيت‌ها است. چرا كه اهداف افراد از شخصيت آنان سرچشمه مي‌گيرد. لذا بهتر است قبل از تصميم به ازدواج در رابطه با تعريف زندگي، اهدافتان و موضوعاتي از اين قبيل با هم صحبت كنيد تا تصميم گيري در رابطه با ازدواج برايتان آسان‌تر شود. چرا كه هرچه عمق شناخت طرفين نسبت به يكديگر بيشتر باشد، تصميم گيري در رابطه با ازدواج براي ايشان آسان‌تر است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه هدف از زندگي كليك كنيد. 

5. عدم استقلال فرد

يكي ديگر از دلايل ترديد و دودلي افراد درباره‌ي تصميم گيري براي ازدواج عدم وجود استقلال كافي در نظام فكري و شخصي فرد است. اين افراد در زندگي خود تعلقات خاطري دارند كه در هر تصميم گيري ظهور مي‌يابند و فكر فرد را به خود مشغول مي‌كنند. اين تعلقات خاطر مي‌تواند خانواده باشد يا دوستان يا هرچيز ديگري. اين گونه افراد هنگام تصميم گيري در رابطه با ازدواج، تعلقات و وابستگي‌هاي خود را به خاطر مي‌آورند و صرف همين ياد آوري فرآيند تصميم گيري دچار اختلال مي‌شود.

شك و ترديد در ازدواج : حرف آخر

قبول داريم كه تصميم‌گيري در رابطه با ازدواج امري مهم است و بايد حسابي فكر كرد و نبايد بي‌گذار به آب زد. اما وسواس داشتن در اين رابطه تصميم‌گيري را با شكست مواجه مي‌كند. پس در هر حالتي سعي كنيد تمام جوانب را در نظر گرفته و سپس تصميم نهايي خود را بگيريد. در نهايت به ياد داشته باشيد كه هر تصميمي چه مثبت و چه منفي آثارش قبل از هركس و هرچيز به خودتان باز مي‌گردد. تصميم‌هاي ما نسبي هستند و هيچ‌وقت نمي‌توانيد صبر كنيد تا صد در صد مطمئن شويد و بعد تصميم بگيريد. با كمك گرفتن از مشاوره روانشناسي نيز مي‌توانيد به تصميم‌هاي بهتري برسيد. 

تاثير خدمات روانشناسي بر ازدواج موفق

ازدواج امر بسيار پيچيده‌اي است كه بر تمام ابعاد زندگي تاثير مي‌گذارد. به همين دليل افراد معمولا قبل ازدواج دچار شك و دودلي مي‌شوند. ترديد و نگراني براي ازدواج امري طبيعي است اما بايد آن را برطرف كنيد تا ازدواج موفقي داشته باشيد. با كمك يك روانشناس متخصص مي‌توانيد ريشه ترديد و نگراني خود را مشخص كرده و آن را برطرف سازيد. متخصصان و مشاوران مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در هر كجا كه هستيد شما را ياري كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.  

براي دريافت مشاوره در زمينه ترديد و دودلي در ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: بله را بگويم يا نه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بله را بگويم يا نه،
موضوع:
[ ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۲۹:۰۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی