مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

عرق سرد همراه با بي حالي بدن نشانه و علل چيست؟ عرق سرد و بي‌حالي علامتي است كه در بسياري از وضعيت‌هاي جسماني و رواني ديده مي‌شود و علت ثابت و واحدي ندارد. اين علامت مي‌تواند حتي در هنگام خواب و در طول خواب شبانه نيز رخ دهد و ناراحتي بسياري را براي فرد به همراه بياورد. شوكه شدن، ميگرن و استرس و اضطراب خود عاملي براي عرق سرد و بي حالي بدن هستند كه ضرورت توجه و درمان آن از اهميت بالايي برخوردار است. اگر شما نيز با اين مشكل دست و پنجه نرم مي‌كنيد تا انتهاي مطلب با ما همراه باشيد.

 منبع: عرق سرد همراه بي حالي بدن

 

عرق سرد همراه با بي حالي بدن نشانه چيست؟

عرق سرد و بي حالي بدن مي‌تواند ناشي از علل جسماني و رواني مختلفي باشد. ما در ادامه تلاش كرده‌ايم تا به مهم‌ترين دلايل جسماني و رواني بپردازيم.

1- شوكه شدن

قرار گرفتن در معرض رويدادهاي بسيار استرس‌زا و ناخوشايند محيطي مي‌تواند در بسياري از افراد منجر به بروز شوك شود. هنگامي‌كه بدن در وضعيت شوك قرار مي‌گيرد خون و اكسيژن كافي به اندام‌ها نمي‌رسد. در نتيجه اگر اين مشكل بيش از حد طول بكشد اختلالات عملكردي متعددي به سراغ شما خواهند آمد كه عرق سرد همراه با بي حالي بدن يكي از آن‌هاست. از جمله ديگر علائمي كه در بروز شوك رخ مي‌دهند مي‌توان به رنگ پريدگي، تنفس سريع، افزايش ضربان قلب، احساس اضطراب شديد و سرگيجه اشاره كرد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه درمان اضطراب كليك كنيد.

2- ابتلا به انواع عفونت‌ها عاملي براي عرق سرد همراه با بي حالي بدن

عفونت‌ها مي‌توانند توسط انواع باكتري‌ها و ويروس‌ها در بدن ايجاد شده و به بافت‌هاي مختلف حمله كنند. در بسياري از موارد عفونت‌ها موجب التهاب نقاط مختلفي از بدن مي‌شوند و دستگاه ايمني را به مبارزه مي‌طلبند. تشديد شدن عفونت‌ها مي‌تواند به التهابات بسيار شديد بيانجامد كه در اين شرايط افزايش دماي بدن به صورت تب و ايجاد عرق سرد از جمله نشانه‌هاي رايج مي‌باشند.

بيماري‌هاي عفوني در كنار اين مشكل مي‌توانند به علائمي نظير مشكلات تنفسي، افزايش ضربان و كاهش هشياري نيز منجر شوند. در اين شرايط مراجعه به پزشك و دريافت درمان‌هاي لازم نظير آنتي بيوتيك‌ها براي بهبود شرايط جسماني از اهميت بسزايي برخوردار است.

3- درد شديد ناشي از جراحات و آسيب‌ها

مواجه شدن با آسيب‌ها و جراحات شديد نظير شكستن استخوان يا ضربه ديدن سر مي‌تواند با علائمي نظير عرق سرد نيز همراه باشد. علت اين امر همانند وضعيت شوك ناشي از نرسيدن اكسيژن كافي به اندام‌هاست. در اين شرايط اغلب مصرف ايبوپروفن‌ها كمك كننده هستند. با اين حال بهتر است قبل از مصرف دارو با پزشك خود در مورد بروز اين وضعيت و داروهاي مورد نياز مشورت كنيد.

4- استرس و اضطراب عاملي براي عرق سرد همراه با بي حالي بدن

استرس و اضطراب زياد كه مي‌تواند ناشي از مسئوليت‌ها و فشارهاي بسيار زياد در محيط خانه، كار و تحصيل باشد در بسياري از موارد به بروز عرق سرد و بي‌حالي در افراد مي‌انجامد. در كنار اين علامت در اين شرايط ممكن است كه شما علائمي نظير دردهاي پراكنده و ناشناخته، حالت تهوع و احساس تنش عضلاني را نيز تجربه كنيد.

مزمن شدن استرس‌ها و اضطراب‌هاي روزمره علاوه بر ايجاد علائم جسماني ناخوشايند مي‌تواند در دراز مدت آسيب زيادي را به عملكرد روزانه شما وارد كند و با تخريب سيستم ايمني منجر به مشكلات سلامت جدي شود. از همين رو در صورتي كه احساس مي‌كنيد اكثر روزها دست خوش تنش و اضطراب هستيد با يك متخصص سلامت روان در تماس باشيد تا بتوانيد در جهت ارتقاي سلامت جسم و روان خود گام برداريد.

براي شناخت بيشتر در زمينه درمان استرس شديد كليك كنيد.

5- ميگرن

ميگرن نوعي سردرد بسيار شديد است كه اغلب دردهاي بسيار آزاردهنده‌اي را ايجاد مي‌كند. احساس بي‌حالي و عرق سرد در برخي موارد به عنوان نوعي پاسخ در برابر سردرد شديد بروز مي‌يابد كه شرايط را براي فرد دشوارتر مي‌سازند. در صورتي كه ميگرن اختلال زيادي در فعاليت‌هاي روزانه شما ايجاد كرده و يا با علائمي نظير مشكلات بينايي، اختلال تكلم، بي‌حسي يك طرفه در سر يا حساسيت بيش از حد به نور و صدا همراه بود براي بهبود اوضاع حتماً به يك متخصص اعصاب و روان مراجعه نماييد.

6- يائسگي عاملي براي عرق سرد همراه با بي حالي بدن

در دوران قاعدگي توازن هورمون‌هاي استروژن و پروژسترون بدن زن دست خوش تغييرات بسياري مي‌شود. در پي اين تغييرات بروز علائمي نظير عرق سرد و گرگرفتگي بسيار رايج هستند و حتي در بسياري از موارد مي‌توانند شب‌ها باعث بيدار شدن شما از خواب شده و در نتيجه هنگام صبح احساس خستگي و بي‌حالي زيادي را ايجاد كنند.

7- هيپوگليسيمي

هيپوگليسيمي به وضعيتي گفته شده مي‌شود كه در آن قند خون بدن افت كرده و به پايين‌تر از حد نرمال مي‌رسد. واكنش بدن در برابر كمبود قند همانند كمبود اكسيژن خواهد بود و در نتيجه به علائمي نظير عرق سرد مي‌انجامد. در اين شرايط فوراً بايد به فكر خوردن يك مواد قندي مغذي باشيد تا بتوانيد قند از دست داده را سريعاً جبران كرده و از بروز مشكلات جدي‌تر پيشگيري كنيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه هيپوگليسيمي مي‌توانيد از مشاوره تلفني كمك بگيريد.

 

سؤالات متداول

- آيا عرق سرد و بي‌حالي مي‌تواند علامتي از حمله قلبي باشد؟

عرق سرد يكي از علائم اوليه حمله قلبي محسوب مي‌شود. با اين حال اين علامت به تنهايي نشان دهنده مشكلات قلبي نيست اما در صورتي كه احساس درد و فشار در ناحيه قفسه، سرگيجه، بروز مشكلات تنفسي، احساس درد در ناحيه گردن و پشت، احساس غش كردن و افتادن قريب الوقوع را همراه آن مشاهده كرديد بايد سريعاً با اورژانس تماس بگيريد.

- آيا عرق سرد همراه با بي حالي بدن مي‌تواند ناشي از مصرف داروي كلونازپام باشد؟

عرق سرد و بي‌حالي در كساني كه دوز بالايي از اين دارو را مصرف مي‌كرده‌ و به طور ناگهاني اقدام به قطع آن كرده‌اند معمولاً ديده مي‌شود چرا كه اين دارو در اكثر افراد نوعي وابستگي جسماني ايجاد مي‌كند و قطع آن نيازمند روش‌هاي اصولي و مشورت با پزشك است.

براي دريافت مشاوره در زمينه عرق سرد همراه با بي حالي بدن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 منبع: عرق سرد همراه بي حالي بدن

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۶:۴۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی