مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

انواع طلاق چيست و چه شرايطي دارند؟ از مهم‌ترين آسيب‌هايي كه هر خانواده را تهديد مي‌كند، پديده طلاق است. زماني كه زوجين بعد از ازدواج نتوانند هدف مشترك خود را دنبال كنند و تنش‌ها و ناسازگاري‌ها شدت يابد به طوري كه موفق به حل مسائل و مشكلات خود نشوند، ابتدا طلاق عاطفي اتفاق مي‌افتد و به تدريج به سمت جدايي پيش مي‌روند. آگاهي از انواع طلاق به شما كمك مي‌كند تا در صورت ضرورت جدايي، بهترين گزينه پيش روي خود را انتخاب كنيد و متحمل زيان بيشتر نشويد. براي تعيين اين موضوع كه كدام يك از انواع طلاق براي شما مناسب است، بايد هم زمان از مشاوره حقوقي و روانشناسي بهره‌مند شويد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره طلاق كليك كنيد. .

منبع: انواع طلاق

 

ضرورت شناخت انواع طلاق

احتمالا براي آنكه بتوانيد انواع طلاق را بشناسيد به سايت‌ها و كتاب‌هاي حقوقي مراجعه كرده‌ايد؛ متاسفانه زبان كتاب‌هاي حقوق عموما زباني پيچيده است كه اين امر تقريبا در تمامي كشور‌ها مشابه مي‌باشد. انواع طلاق متفاوت است پس بايد قبل از مراجعه به دادگاه و طرح دادخواست طلاق ابتدا در خصوص انواع آن اطلاعات كافي و جامع داشته باشيد تا در هنگام طلاق دچار ضرر و زيان ناشي از عدم آگاهي به مسائل قانوني نگرديد. به عنوان مثال ارائه يك دادخواست طلاق توافقي ممكن است شما را از نظر مالي دچار خسران كند اما به لحاظ روحي و رواني اصولا در وضعيتي بسيار بهتر قرار دهد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه طلاق توافقي كليك كنيد. 

انواع طلاق

هر كدام از انواع طلاق در عين حال كه به لحاظ حقوقي تاثيرات متفاوتي برجا مي‌گذارد، از نظر روحي و رواني نيز داراي اثرات مختلفي هستند. در ادامه انواع طلاق را بررسي مي‌كنيم:

1. طلاق رجعي

يكي از انواع طلاق، طلاق رجعي است. كلمه رجعي از ريشه كلمه رجعت به معناي قابل بازگشت گرفته شده است. طلاق رجعي يعني اينكه اگر زوجين پس از طلاق پشيمان شوند، مي‌توانند طلاق ثبت شده را فسخ كرده و دوباره با يكديگر ازدواج كنند. پس اگر احتمال مي‌دهيد كه ممكن است در آينده از ارائه دادخواست و انجام طلاق پشيمان شويد بايد دقت كنيد كه طلاق شما از نوع بائن نباشد. 

2. طلاق با‌‌‌‌‌‌‌‌‌ئن

بائن به معناي غير قابل بازگشت است. يعني زماني كه طلاق شما به صورت بائن باشد حتي اگر از طلاق پشيمان شويد، ديگر نمي‌توانيد با همسر قبلي خود ازدواج كنيد. البته مواردي نيز وجود دارند كه به لحاظ حقوقي براي شما طلاق از نوع بائن مناسب‌تر است.  

تفاوت عده در طلاق رجعي و طلاق بائن

عده، مدت زماني است كه زن بعد از طلاق اجازه ازدواج مجدد با مرد ديگري را ندارد. عده در طلاق رجعي به اين صورت است كه مرد مي‌تواند در صورت تمايل، به سمت همسر خود بازگردد. اين شرايط فرصت مناسبي است كه زوجين بتوانند در مورد تصميم طلاق خود به قطعيت برسند، به خصوص در شرايطي كه صاحب فرزند باشند، مي‌توانند تمام پيامدهاي احتمالي را بررسي كنند. در اين زمان زن و مرد هنوز محرم هستند و مرد موظف است نفقه همسر خود را پرداخت كند. در صورت مرگ هر يك از زوجين، ديگري از او ارث خواهد برد. عده در طلاق بائن به اين صورت است كه در اين زمان براي شوهر امكان بازگشت به سمت همسر وجود ندارد. مرد موظف نيست به زن نفقه بدهد و در صورت مرگ هر يك از زوجين ديگري از ارث او سهمي نمي‌برد. 

طلاق عسر و حرج

در اين نوع از انواع طلاق زن در سختي و مشقت بسيار زيادي قرار دارد و نمي‌تواند آن شرايط را تحمل كند. در صورتي كه زن بتواند سختي و مشقت خود در زندگي مشترك را به دادگاه تابت كند حكم طلاق داده مي‌شود. از شرايط سخت مي‌توان به اعتياد، زندان يا عدم حضور مرد براي مدت طولاني، ضرب و شتم و خشونت خانگي و بيماري صعب العلاج اشاره كرد. در صورت حكم طلاق از طرف دادگاه به دليل سختي و مشقت زن، ديگر نيازي به موافقت مرد نيست و حكم طلاق اجرا مي‌شود. در اين نوع طلاق معمولا ابتدا طلاق عاطفي اتفاق مي‌افتد. براي اطلاع بيشتر در زمينه طلاق عاطفي كليك كنيد. 

طلاق خلع

در اين نوع از طلاق، زن به دلايلي همچون نفرت و عدم توان در ادامه زندگي مشترك، مبلغي را به همسر خود مي‌دهد تا در ازاي آن طلاق بگيرند. اين مبلغ معمولا معادل مهريه است. يعني به عبارتي زن مهريه خود را به مرد مي‌بخشد اما ممكن است مبلغ بيشتر يا كمتر از مهريه نيز باشد. در صورتي كه مرد اين مال را نپذيرد، حكم طلاق داده نمي‌شود. همچنين اگر زن پس از طلاق مال خود را پس بخواهد، طلاق به نوع بائن تبديل شده و مرد مي‌تواند در دوره عده به همسر خود بازگردد. 

تاثيرات روحي و رواني انواع طلاق 

تقريبا در تمامي كشورهاي دنيا رسيدگي قضايي به پرونده طلاق امري زمان بر و  پيچيده است. هدف از اين امر حفظ حقوق كودكان در برابر طلاق مي‌باشد. كودكان آسيب پذير‌ترين افراد در زمينه رخداد طلاق هستند و متاسفانه فرزندان طلاق شرايط سختي را تحمل مي‌كنند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه فرزندان طلاق كليك كنيد. 

بنابراين قوانين مربوط به طلاق به گونه اي به نگارش در آمده كه از كودكان حداكثر حمايت قانوني به عمل آيد. اين امر در واقع دليل اصلي دشواري‌هاي قضايي مربوط به فرآيند طلاق است كه باعث مي‌شوند در معرض آسيب‌هاي رواني بيشتري قرار بگيريد. اما پرسشي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه آيا به لحاظ شرايط روحي و رواني نيز تحمل طي كردن چند سال مراحل دادرسي را داريد يا خير. 

تاثير خدمات روانشناسي بر طلاق

پيش از آنكه وارد مرحله انجام مشاوره‌هاي حقوقي شويد به شما توصيه مي‌كنيم ابتدا از مشاوره طلاق بهره ببريد. طي جلسات مشاوره، شرايط روحي شما بررسي خواهد شد تا مشخص شود كدام يك از انواع طلاق براي شما مناسب‌تر است. هدف از انجام اين مشاوره‌هاي رواني اين است كه در جريان روند رسيدگي قضايي به طلاق، دچار كمترين ميزان از آسيب روحي و رواني شويد و همچنين شرايط مناسب را براي آمادگي روحي فرزند خود فراهم كنيد. متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره طلاق تلفني كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه قبل از طلاق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: انواع طلاق

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: انواع طلاق،
موضوع:
[ ۲ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۰۴:۰۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی