مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

كسب آگاهي درباره مشكلات جنسي زنان چه كمكي به افراد مي‌كند؟ مشكلات و اختلالات جنسي معمولاً مشكلاتي هستند كه در روند چرخه پاسخ جنسي ايجاد مي‌شوند و ميزان رضايت جنسي زوجين را تا حد زيادي كاهش مي‌دهند. طبق آمارها، افراد بسياري درگير اين مشكلات هستند اما عوامل فرهنگي نظير خجالت و ترس از مطرح كردن مسائل جنسي باعث مي‌شود افراد به خصوص زن‌ها در مورد مشكلات خود سؤال نپرسند و به دنبال راه درمان برنيايند. به طوري كه بسياري از زنان مدت طولاني با اين مشكلات درگيرند و زندگي زناشويي‌شان دچار مشكل مي‌شود. ما در اين مقاله به طور اختصاصي در مورد رايج‌ترين مشكلات جنسي زنان توضيحاتي ارائه كرده‌ايم كه مطالعه آن مي‌تواند به بسياري از سؤال‌هاي شما پاسخ دهد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه اختلالات جنسي كليك كنيد.

منبع: مشكلات جنسي

 

مشكلات رايج جنسي در زنان

اكثر زنان در دوره‌هايي از زندگي خود با مشكلات و كژكاري‌هاي جنسي مواجه مي‌شوند. علاوه بر عوامل جسمي، عوامل روانشناختي بسياري در ايجاد اين اختلالات مؤثر هستند. در ادامه به مشكلات رايج در اين زمينه اشاره خواهيم كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه كژكاري هاي جنسي كليك كنيد.

1. مشكلات جنسي زنان : بي‌ميلي جنسي

بي ميلي جنسي در زنان براي بسياري از آن‌ها در برهه‌هاي مختلف زندگي پيش مي‌آيد. از جمله آن‌ها مي‌توان به طول دوران بارداري و  پس از زايمان اشاره كرد. علاوه بر اين زنان معمولاً در شرايط فشار و استرس زياد نيز به بي‌ميلي جنسي دچار مي‌شوند. علل مختلفي، براي بي‌ميلي جنسي مطرح مي‌شود كه موارد زير را شامل مي‌شود:

- وجود مشكلات عاطفي و ارتباطي با همسر

- افسردگي

- سابقه مشكلات روحي يا آسيب‌هاي جسمي

- خستگي

- اختلالات هورموني

- سوءمصرف مواد يا الكل

- مصرف برخي از داروها

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بي ميلي جنسي در زنان كليك كنيد.

2. مشكلات جنسي زنان |  ناتواني در رسيدن به ارگاسم

ارضا نشدن زنان و يا ناتواني در رسيدن به ارگاسم خود به دو شكل اوليه و ثانويه در زنان بروز مي‌كند. در شكل اوليه زن هرگز ارگاسم را تجربه نكرده است. در حاليكه در شكل ثانويه او در گذشته تجربه ارگاسم را داشته اما اكنون دچار مشكل شده است. برخي از زنان بدون تجربه ارگاسم هم مي‌توانند از رابطه جنسي خود لذت ببرند اما براي برخي ديگر ناتواني در رسيدن به ارگاسم، منجر به نارضايتي جنسي زيادي مي‌شود كه همسر آن‌ها را نيز درگير اين موضوع مي‌كند. 

دلايلي كه براي ناتواني درتجربه ارگاسم مطرح مي‌شود شامل موارد زير مي‌باشد:

- ترس و عدم شناخت كافي در مورد رابطه جنسي

- عدم توانايي در آسان‌گيري و كنار گذاشتن قيد و بندها

- عدم دريافت تحريك جنسي مناسب و معاشقه كافي

- اختلالات خلقي نظير افسردگي

- تجارب جنسي ناخوشايند قبلي

براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه ارضا نشدن زنان كليك كنيد.

3. مقاربت دردناك

واژينيسموس از جمله دلايل اصلي براي مقاربت دردناك در زنان محسوب مي‌شود. در زنان مبتلا به واژينيسموس هنگام دخول، عضلات داخل يا اطراف واژن دچار اسپاسم و گرفتگي مي‌شود. همين مسئله منجر به دردناك شدن دخول شده و حتي در بسياري از موارد مانع از دخول مي‌گردد. براي كسب اطلاعات بيشتر از واژينيسموس كليك كنيد.

واژينيسموس معمولاً منجر به نگراني و پريشاني زيادي در زن مي‌شود. اين مشكل مي‌تواند از مسائل مختلفي نشات بگيرد كه از جمله مهم ترين آن‌ها مي‌توان به وجود مشكلاتي در رابطه با همسر، ترس از بارداري و  تجربه قبلي رابطه جنسي دردناك اشاره كرد. براي بهبود اين اختلال مراجعه به روانشناس و دريافت مشاوره جنسي ضرورت دارد. براي كسب اطلاعات در زمينه خارش واژن و خشكي واژن كليك كنيد.

رابطه جنسي بعد از هفته پريود مي‌تواند باعث مقاربت دردناك شود. چرا كه بعد از پريود، بدن زن دچار افت هورمون استروژن و خشكي واژن مي‌شود. خشكي واژن در دردناك شدن رابطه جنسي تأثير بسياري مي‌گذارد. استفاده از روان كننده‌ها در كاهش اين مشكل تأثير بسزايي خواهد داشت. عفونت واژن نيز در كل طول ماه براي خانم درد را به همراه دارد. براي آگاهي بيشتر از عفونت واژن كليك كنيد.

نقش همسر در بهبود مشكلات جنسي زنان 

نوع واكنش همسر به مشكلات جنسي زن مي‌تواند در تداوم يا بهبود زودهنگام آن نقش بسزايي داشته باشد. مرداني كه در مورد نوسانات هورموني بدن زن اطلاع چنداني ندارند يا همسر خود را براي برقراري رابطه جنسي تحت فشار قرار مي‌دهند، با رفتار خود نادانسته باعث تشديد اوضاع شده و كسب لذت از رابطه جنسي را براي زن دشوارتر مي‌سازند. از جمله رفتارهاي مثبتي كه مي‌تواند در اين زمينه به شما و همسرتان كمك كند، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1. كسب اطلاعات بيشتر در مورد نوسانات هورموني بدن زنان 

زنان در دوره‌هاي خاصي از زندگي خود نظير دوران پيش از قاعدگي، بارداري و پس از زايمان با تغييرات هورموني گسترده‌اي رو به رو مي‌شوند كه اين مسئله مي‌تواند تا حد زيادي ميل و عملكرد جنسي آن‌ها را تحت تاثير قرار دهد. دريافت حس همدلي و درك متقابل از جانب همسر در اين بازه‌هاي زماني به آن‌ها كمك مي‌كند تا سريع تر عملكرد جنسي خود را بازيابند و راحت‌تر اين مشكل را پشت سر بگذارند. در نتيجه تلاش كنيد اطلاعات خود را در اين زمينه بالاتر ببريد و در اين دوران همراهي بيشتري با همسر خود داشته باشيد.

2. شناخت بيشتر در مورد آناتومي بدن همسر 

آناتومي بدن زن و مرد تفاوت هايي با يكديگر دارد كه باعث مي‌شود كه براي رسيدن به عملكرد جنسي بالا نيازهاي متفاوتي داشته باشند. تلاش براي كشف علايق جنسي زن و شناخت نقاط حساس بدن او كمك مي‌كند كه بتوانيد تحريكات مثبت‌تري را برايش فراهم كنيد و در نتيجه به رفع مشكلات جنسي زنان همچون بي ميلي جنسي يا عدم تجربه ارگاسم كمك نماييد.

3. طولاني تر كردن معاشقه و پيش نوازي 

طولاني‌تر كردن معاشقه و پيش نوازي يكي از راه‌هاي بسيار مهم براي ايجاد آمادگي جنسي و كاهش مشكلات جنسي زنان است. توجه داشته باشيد كه بدن بانوان براي تجربه برانگيختگي و رسيدن به اوج لذت جنسي به زمان بيشتري نياز دارد. در نتيجه اگر معاشقه‌هاي طولاني‌تري را پيش از دخول با همسرتان تجربه كنيد، مي‌توانيد ميل جنسي همسرتان را افزايش داده و در كاهش مشكلاتي نظير نرسيدن به ارگاسم يا ترس از دخول تاثير بگذاريد. البته توجه داشته باشيد كه معاشقه طولاني‌تر درمان فوري مشكلات جنسي زن نيست اما به مرور به او كمك مي‌كند تا بتواند بر وضع موجود غلبه كرده و لذت بيشتري را از رابطه جنسي تجربه نمايد.

4. ايجاد رابطه مثبت و صميمانه بيرون از بستر 

عملكرد جنسي زنان تا حد زيادي به عواطف و احساسات آن‌ها وابسته است. تلاش كنيد در طول روز به همسرتان نشان دهيد كه دوستش داريد و نوعي امنيت هيجاني و عاطفي براي او فراهم كنيد. داشتن رابطه عاشقانه و صميمانه  به او كمك مي‌كند تا تمايلات جنسي خود را حفظ كرده و در طول سكس نيز عملكرد بهتري داشته باشد. اگر در زندگي مشترك اختلافات حل نشده‌اي داريد كه باعث شده صميميت كم‌تري ميانتان حاكم باشد، بهتر است به كمك يك زوج درمانگر ابتدا بر حل آن مشكلات تمركز كنيد تا به مرور بتوانيد رابطه جنسي خود را نيز بهبود ببخشيد.

5. توجه به روحيه همسر و كمك به رفع مشكلات روانشناختي 

در بسياري از موارد ممكن است مشكلات جنسي زنان در پي مشكلات روان شناختي نظير افسردگي و اضطراب بروز پيدا كنند. در اين شرايط بسيار اهميت دارد كه به همسرتان  كمك كنيد روحيه خود را بازيابد و براي دريافت خدمات مشاوره و روانشناسي اقدام نمايد. در بسياري از مواقع با بهبود افسردگي و ساير مشكلات مرتبط با خلق، اختلالات جنسي نيز بهبود مي‌يابند.

آيا روسپيگري نيز از مشكلات جنسي زنان محسوب مي شود؟

روسپيگري در واقع پديده‌اي اجتماعي است كه زنان بسياري را به طرق مختلف وارد اين بازار مي‌كند. شايد در برخي كشورها با وجود آزادي‌ها و خدمات اجتماعي، بتوان زناني را ديد كه به دلخواه خود از اين كار درآمدزايي مي‌كنند، اما به طور كلي نمي‌توان روسپيگري را در اختلالات جنسي طبقه بندي كرد. چرا كه با چنين نگاهي به نوعي به اين عمل مخرب اجتماعي، وجهه قابل پذيرش بودن داده مي‌شود. پس با كمي ژرف انديشي در مورد زنان داوطلب به اين شغل مي‌توان علل اصلي (نياز مالي، ابتلا به اختلالات جنسي، اعتياد رفتاري و...) را در آن‌ها يافت. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه روسپي گري كليك كنيد.

درمان مشكلات جنسي زنان از طريق سكستراپي

سكستراپي در درمان مشكلات جنسي بسيار اثرگذار مي‌باشد. در اولين قدم لازم است كه خجالت را كنار بگذاريد و با همسرتان درباره مشكل‌تان گفت و گو كرده و با هم به يك مشاوره روانشناسي متخصص در زمينه سكستراپي مراجعه كنيد.

يكي از موانعي كه باعث مي‌شود افراد براي درمان مشكلات جنسي خود اقدام نكنند اين است كه فكر مي‌كنند اين مشكل تنها مربوط به آن‌هاست و ديگران به اين مشكل دچار نمي‌شوند. در حاليكه بايد بدانيد نزديك 40 درصد از زنان در طول دوره‌هاي مختلف زندگي خود مشكلات جنسي را تجربه مي‌كنند.

روش‌هاي درماني مناسبي كه در مورد مشكلات جنسي زنان وجود دارد به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد عملكرد جنسي خود را با سهولت بيشتري به حالت طبيعي برگردانيد. روانشناس با بررسي همه عوامل جسمي و روانشناختي تأثيرگذار در عملكرد جنسي شما، راهكارهايي عملي ارائه خواهد داد كه كيفيت رابطه جنسي شما و همسرتان را تا حد زيادي بهبود خواهد بخشيد. براي دريافت اطلاعات در مورد مشاوره جنسي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مشكلات جنسي زنان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: مشكلات جنسي

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشكلات جنسي،
موضوع:
[ ۲ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۱۰:۵۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی