مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ماري جوانا صنعتي چيست و چه اثراتي روي فرد دارد؟ ماري جوانا نوعي ماده مخدر است كه از سرشاخه‌هاي گياه شاهدانه به دست مي‌آيد. اين ماده در ايران بيش از هرچيز با نام گل شناخته مي‌شود. ماري جوانا به دليل برخورداري از ماده THC كه نوعي روانگردان است، مي‌تواند به بروز تغييرات ادراكي بيانجامد و انسان را در معرض اختلالات روان پريشي قرار دهد. متاسفانه امروزه بسياري از فروشندگان مواد، در ماده مخدر گل توهم زاهاي صنعتي را نيز مخلوط مي‌كنند. مصرف اين ماده به مراتب خطرناك‌تر است و مي‌تواند عوارض روان شناختي برگشت ناپذيري را براي فرد ايجاد نمايد. در ادامه توضيحات بيشتري در مورد ماريجوانا صنعتي ارائه كرده‌ايم، پس تا انتهاي مطلب همراه ما باشيد. 

منبع: ماري جوانا صنعتي

 

ماري جوانا چيست؟

ماري جوانا در طبقه بندي مواد مخدر در دسته كانابيس‌ها قرار مي‌گيرد. كانابيس‌ها همگي موادي هستند كه از گياه شاهدانه به دست مي‌آيند. از جمله شناخته شده‌ترين آن‌ها مي‌توان به حشيش و ماري جوانا اشاره كرد. تفاوت كانابيس‌هاي مختلف در ميزان ماده موثره موجود در آن‌هاست. براي مثال حشيش كه از صمغ اين گياه به دست مي‌آيد به مراتب THC بيشتري نسبت به ماري جوانا دارد كه از برگ‌ها و سرشاخه‌هاي اين گياه تهيه مي‌شود. با اين حال به طور كلي THC نوعي روانگردان محسوب مي‌شود و مصرف هر ميزان از آن غير مجاز است. چرا كه مواد روانگردان بر ادراك انسان از واقعيت‌هاي پيراموني تاثير گذاشته و در نهايت مي‌توانند به بروز علائم روان پريشي نظير توهم و هذيان بيانجامند. براي آشنايي بيشتر با نشانه هاي اعتياد به ماده مخدر گل كليك كنيد.

 

تفاوت ماري جوانا صنعتي و غير صنعتي

ماري جوانا در حالت طبيعي نوعي ماده مخدر غير صنعتي محسوب مي‌شود كه از گياه شاهدانه به دست مي‌آيد. با اين حال برخي از فروشندگان مواد مخدر در ايران به دليل نبود شرايط كشت ماري جوانا، كانابيس‌هاي صنعتي نظير ماده اسپايس را با عنوان گل به مصرف كنندگان مواد مي‌فروشند. هم چنين در برخي موارد افراد با اسپري كردن كانابيس‌هاي آزمايشگاهي يا همان اسپايس روي ماري جوانا، آن‌ها را به فروش مي‌رسانند. اين نوع ماري جوانا در نزد عموم به عنوان علف تقلبي شناخته مي‌شود. اين در حاليست كه كانابيس‌هاي صنعتي به مراتب خطرناك‌تر هستند و اثرات روان گرداني خود را با شدت و سرعت بيشتري اعمال مي‌كنند. در اين شرايط خطر بروز اوردوز نيز تا حد زيادي وجود دارد. براي آشنايي مشخصات كانابيس ها كليك كنيد.

 

ماري جوانا صنعتي و مخدري به نام چشم سوم

متاسفانه امروزه بسياري از فروشندگان مواد با فريب دادن و سوءاستفاده از ناآگاهي مردم، مواد خود را به فروش مي‌رسانند. براي مثال امروزه نوعي ماده مخدر در بين جوانان رواج پيدا كرده كه به چشم سوم نيز مشهور است. چشم سوم نوعي مفهوم عرفاني است كه به قدرت درك و شهود بالا اشاره دارد. فروشندگان مواد، ماري جوانا صنعتي يا توهم‌زاهايي نظير ال اس دي را با عنوان چشم سوم به فروش مي‌رسانند. اين در حاليست كه اين مواد تنها با ايجاد تغييراتي در سطوح دوپامين مغز باعث ايجاد توهمات بينايي مي‌شوند به طوري كه فرد ديگر نمي‌تواند تفاوت بين واقعيت و خيال را تشخيص دهد. از همين رو فكر مي‌كند به قدرتي ماورايي يا همان چشم سوم دست پيدا كرده است.

 

عوارض روانشناختي مصرف ماري جوانا صنعتي

مصرف ماري جواناي صنعتي علائم و عوارض مختلفي را براي فرد به همراه مي‌آورد. از جمله اين عوارض مي‌توان به بروز توهم‌هاي بينايي و شنوايي، ايجاد تغييراتي در درك زمان و مكان، بدبيني مفرط يا پارانويا، احساس سرخوشي مفرط، گيجي، بي قراري، اضطراب و گسست از واقعيت اشاره كرد. همچنين اگر فرد به طور ژنتيكي زمينه بروز اختلالات رواني را داشته باشد، مصرف روان گردان‌هاي صنعتي مي‌تواند به سادگي او را در معرض اختلالات روانشناختي مزمن نظير اسكيزوفرنيا قرار دهد. در نتيجه بسيار اهميت دارد كه در مورد اين مواد هشيار باشيد و بر اساس توصيه‌هاي ناموثق ديگران هيچ گونه ماده‌اي را امتحان نكنيد.

 

عوارض جسماني مصرف ماريجوانا صنعتي

ماري جواناي صنعتي علاوه بر ايجاد عوارض روان شناختي گوناگون، جسم فرد را نيز درگير خود كرده و منجر به بروز علائم ناخوشايند گوناگوني مي‌شود. از جمله رايج‌ترين علائم در اين زمينه مي‌توان به افزايش ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، تندتر شدن سرعت تنفس، حالت تهوع، استفراغ و ساير مشكلات گوارشي اشاره كرد. در صورت بروز علائمي نظير كاهش هشياري يا بروز تشنج، براي پيشگيري از خطر اوردوز لازم است كه فرد سريعا به اورژانس منتقل شود.

 

سخن آخر؛ ترك اعتياد به ماريجوانا صنعتي

ماري جوانا صنعتي يكي از مواد مخدر جديدي است كه اين روزها در بين برخي از جوانان دست به دست مي‌شود. اين ماده با ايجاد اعتياد و عوارض روان شناختي مي‌تواند زندگي فرد را به هم ريخته و عملكرد او را در جنبه‌هاي مختلف تخريب نمايد. امروزه روش‌هاي مختلفي براي ترك اعتياد به انواع مخدرهاي صنعتي ابداع شده كه به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد به طور سرپايي وابستگي خود به اين مواد را كنار گذاشته و از بروز مشكلات سلامتي جدي خودداري نماييد. براي آگاهي بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد.

روانشناسان متخصص در حوزه ترك اعتياد با برگزاري برنامه‌هايي نظير جلسات روان درماني فردي، گروه درماني، خانواده درماني و مصاحبه انگيزشي مي‌توانند در اين زمينه به شما ياري برسانند. همچنين اگر در مسير ترك نيازي به دارو درماني وجود داشته باشد، روانشناس شما را به يك پزشك ارجاع خواهد داد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد. 

 

سوالات متداول

- آيا ماري جوانا صنعتي فرد را به سمت خودكشي سوق مي‌دهد؟

روانگردان‌هاي صنعتي با ايجاد توهم‌هاي بينايي و شنوايي باعث بروز تجربيات غير واقعي براي فرد مي‌شوند تا جايي كه فرد ديگر نمي‌تواند فرق واقعيت و خيال را متوجه شود. در نتيجه ممكن است بر اساس توهمات خود رفتار كرده و اعمالي نظير خودكشي را از خود نشان دهد.

- آيا ماري‌جوانا غير صنعتي هم اعتياد آور است؟

بله، البته اين ماده بيش از وابستگي جسماني وابستگي رواني ايجاد مي‌كند. از همين رو برخي افراد به اشتباه فكر مي‌كنند مصرف گل آسيب رسان نيست يا منجر به بروز اعتياد نمي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه مواد اعتياد آور مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ماري جوانا صنعتي

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ماري جوانا صنعتي،
موضوع:
[ ۴ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۱۱:۵۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی