مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا اعتياد و بيش فعالي رابطه‌اي با يكديگر دارند؟ كودكان بيش فعال به دليل شرايط خاصشان بيشتر احتمال دارد مورد تنبيه و خشم والدين و اطرافيان قرار بگيرند. از طرفي از نظر زيستي نيز بيش فعالي باعث مي‌شود مصرف مواد مخدر ناراحتي‌هاي اين افراد را كاهش دهد. بنابراين با در نظر گرفتن پيش‌زمينه زيستي و محيطي كه در كودكان بيش فعال وجود دارد، احتمال اعتياد آن‌ها در آينده تا حدي نسبت به ساير افراد جامعه بيشتر مي‌شود. با اين حال همه كودكان بيش فعال در بزرگسالي معتاد نمي‌شوند، اما به دليل حساسيت‌هاي موجود بايد تا آنجا كه امكان دارد براي كاهش خطر اعتياد تمامي جوانب را در نظر گرفت و اقدامات پيشگيرانه مؤثر را انجام داد. در ادامه به بررسي بيشتر ارتباط اعتياد و بيش فعالي و ارائه راهكارهايي براي كاهش اين خطر خواهيم پرداخت. براي دريافت مشاوره آنلاين مي‌توانيد عضو كانال مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي شويد.

منبع: اعتياد

 

اعتياد و بيش فعالي

پيش بيني قطعي آينده يك كودك به معني بي‌تأثير دانستن اختيار و شخصيت منحصر به فرد اوست. در اين زمينه تنها مي‌توان نتايج هم‌زماني شيوع اعتياد و بيش فعالي افراد را به واسطه تحقيقات انجام شده گزارش داد. بر اساس اين مطالعات، اختلال بيش فعالي-نقص توجه شيوع 4 تا 5 درصدي بين افراد دارد. از اين ميان تقريباً 50 درصد افراد به نوعي درگير اعتياد مي‌شوند. اين بدان معناست كه نيمي از افراد ADHD به اعتياد الكل، نيكوتين و ساير مواد مخدر دچار هستند. البته با جدا كردن اعتياد به نيكوتين تنها 15 درصد از افراد ADHD در سال‌هاي گذشته اعتيادي نسبت به وابستگي به الكل يا مصرف مواد مخدر را از خود گزارش داده‌اند. طبق گزارشات كيفي، درمان‌هاي مناسب و رفتارهاي مناسب خانواده‌ها در كاهش تمايل به اعتياد بسيار مؤثر است.

براي آگاهي بيشتر درباره تعريف اعتياد و انواع آن كليك كنيد.

آيا داروهاي بيش فعالي اعتياد آورند؟

داروهاي بيش فعالي بخصوص ريتالين براي كساني كه دچار بيماري بيش فعالي و نقص توجه هستند، اعتياد آور نبوده و مصرف آن براي درمان بيش فعالي و بهبود مشكلات توجه ضروري است. اما اگر افرادي كه دچار اختلالات مغزي ناشي ازبيش فعالي نيستند اين داروها را مصرف كنند با اعتياد آوري بالاي آن و عوارض رواني بسياري رو به رو خواهند شد. براي آگاهي بيشتر درباره درمان بيش فعالي كليك كنيد.

اعتياد و بيش فعالي | كودكان بيش فعال 

كودكان بيش فعال به دليل جنب و جوش بيش از حدي كه دارند براي والدين و ديگران مشكلات زيادي ايجاد مي‌كنند. ايجاد مشكلات زياد براي ديگران امري است كه مي‌تواند به سادگي فرد را به سمت شخصيت ضد اجتماعي و مواد مخدر سوق دهند چرا كه معمولاً تحمل پرتحركي و عدم توجه كودك براي اطرافيان بسيار دشوار است. عدم آگاهي خانواده از اين بيماري باعث مي‌شود كه آن‌ها رفتارهاي نادرستي با فرزندشان داشته باشند. تنبيه نادرست كودك، ناديده‌گيري مشكلات او و عدم اقدام براي درمان بيش فعالي همگي فرد را نسبت به اعتياد آسيب‌پذير مي‌كنند. براي شناخت بيشتر درباره اختلال شخصيت ضد اجتماعي كليك كنيد.

نقش خانواده در اعتياد و بيش فعالي

برخورد مناسب خانواده با فرد يكي از مهم‌ترين عوامل در پيش‌گيري از اعتياد محسوب مي‌شود. به عنوان والدين بايد بتوانيد اختلال كودك را به موقع تشخيص دهيد و هرچه زودتر براي درمان آن اقدام كنيد. هر چقدر كه اين اختلال زودتر تحت درمان متخصص قرار بگيرد، از مشكلات و عواقب بعدي آن بيشتر پيشگيري خواهد شد. در ادامه به راهكارهايي براي والدين اشاره كرده‌ايم كه مي‌توانند در كاهش خطر ابتلا به اعتياد در فرزندان آن‌ها مؤثر باشند.

شيطنت را با بيش فعالي اشتباه نگيريد

قدم اول اين است كه شما اختلال بيش فعالي را به درستي بشناسيد و بدانيد اين اختلال با سرزندگي كودك متفاوت است، شما نبايد هرگونه شيطنت كودك را به عنوان بيش فعالي تعبير كنيد. خانواده و والدين لازم است براي تربيت كودك خود به كسب آگاهي‌هاي لازم درباره علت شيطنت‌هاي بچه‌ها بپردازند. همچنين افزايش اطلاعات و آگاهي در مورد نشانه‌هاي بيش فعالي به شما كمك مي‌كند تا بدانيد بايد چه برخوردي با فرزندتان داشته باشيد. براي اطلاعات بيشتر درباره بيش فعالي كودكان كليك كنيد.

مدرسه

كودكان بيش فعال معمولاً در مدرسه مشكلات زيادي دارند. آن‌ها ممكن است در كلاس درس نظم كلاس را به هم بزنند و نتوانند فعاليت‌هاي خودشان را كنترل كنند. اين كودكان بيشتر اوقات در حال رؤياپردازي هستند؛ علاقه‌اي به انجام تكاليف ندارند و مدام براي درس خواندن مشكل ايجاد مي‌كنند. بيش از حد فراموش كارند و بيشتر اوقات وسايل خود را يا جا گذاشته يا گم مي‌كنند.

همه موارد ذكر شده باعث مي‌شود كه آن‌ها توسط معلمان، مسئولين مدرسه و ساير دانش آموزان مورد شماتت و سرزنش قرار بگيرند. بسياري از اين كودكان به مرور اعتماد به نفس خود را از دست مي‌دهند و در كنار اختلال بيش فعالي به اختلالات ديگري نظير افسردگي نيز دچار مي‌شوند. اين مسئله خود به تنهايي مي‌تواند يكي از علل گرايش به اعتياد در افراد با اختلال بيش فعالي باشد و اين موقعيت، فرد را به ميزان زيادي نسبت به مصرف مواد آسيب پذير مي‌كند. به همين خاطر لازم است كه والديني كه فرزند بيش فعال دارند در انتخاب مدرسه او دقت بيشتري به عمل بياورند و مشكل كودك را با معلمش در ميان بگذارند. براي شناخت بيشتر درباره علل گرايش به اعتياد كليك كنيد.

تغذيه كودكان بيش فعال

محققان درباره نقش تغذيه در بروز و بهبود بيش فعالي به صورت واضح به نتايجي دست پيدا نكرده‌اند. با اين حال برخي از متخصصان تغذيه توصيه مي‌كنند كه در تغذيه اين كودكان بايد مكمل‌هاي غذايي، امگا 3 و كربوهيدرات‌هاي پيچيده كه در مواد غذايي نظير سيب، گريپ فروت و پرتقال يافت مي‌شود گنجانده شود چرا كه اين سبك تغذيه روند درمان را تسريع مي‌كند. مسلما هر چيزي كه به بهبودي بيش فعالي بيانجامد به طور غير مستقيم در كاهش خطر ابتلا به اعتياد در فرزندتان نيز مؤثر خواهد بود. 

آشنايي با مركز مشاوره حامي هنر زندگي 

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله خانواده، ازدواج، اعتياد، جنسي، كودك، مشاوره شغلي، تحصيلي و ... جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است. اين مركز با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد. حامي هنر زندگي با استفاده از ابزارهايي چون تلفن و اينترنت به مراجعان اين امكان را داده تا در كمترين زمان ممكن در هر موقع از روز با بهترين متخصصان در زمينه مربوطه ارتباط برقرار كنند. همچنين اين مركز به شما تضمين خواهد داد تا در كمترين زمان ممكن بتوانيد مشكلات خود را حل كنيد و همچنين با دريافت راهكارهايي از اعتياد فرزندان و نوجوانان خود پيشگيري كنيد.

براي شناخت بيشتر درباره مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

سوالات متداول

بيش فعالي باعث اعتياد به مصرف چه موادي مي‌شود؟

افرادي كه با اختلال بيش فعالي دست و پنجه نرم مي‌كنند ممكن است براي تسكين خود و كاهش فشارهاي رواني به مصرف انواع مواد مخدر از جمله توهم زا و مواد محرك روي آورند و نمي‌توان به ماده خاصي اشاره كرد. براي اطلاع بيشتر درباره انواع مواد مخدر كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ارتباط بيش فعالي و اعتياد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: اعتياد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اعتياد،
موضوع:
[ ۴ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۲۱:۰۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی