مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

از روش‌هاي تقويت احساسات مثبت چه مي‌دانيد؟ ميزان احساسات مثبت تجربه شده توسط افراد، در سطح رضايت از زندگي آن‌ها تأثير بسزايي دارد. اين روزها اكثر افراد چيزهايي راجع به مثبت انديشي مي‌دانند اما متأسفانه فشارها و استرس‌هاي روزمره و ناتواني در مديريت آن‌ها باعث مي‌شود كه احساسات مثبت در زندگي تا حد زيادي كاهش يابد و جاي خود را به احساسات ناخوشايندي نظير اضطراب بدهند. اگر اين احساسات منجر به كاهش رضايتمندي شما در زندگي شده است و به دنبال راه و روش‌هايي براي تقويت احساسات مثبت خود هستيد، در اين مقاله به راهكارهايي در اين زمينه اشاره كرده‌ايم كه مطالعه آن مي‌تواند براي شما مفيد مي‌باشد. بهره بردن از مشاوره روانشناسي نيز مي‌تواند در تقويت احساسات مثبت تاثير بسزايي داشته باشد.

منبع: احساسات مثبت

 

مزاياي پرورش و تقويت احساسات مثبت

هر احساس مثبتي كه شما در خود ايجاد مي‌كنيد به‌تنهايي قادر است كه به احساسات مثبت ديگري بيانجامد. هيجانات خوشايند در ارتقا و بهبود كيفيت زندگي شما تأثير بسزايي خواهند داشت. از جمله مزاياي پرورش و تقويت احساسات مثبت مي‌توان به نكات زير اشاره كرد.

1- تقويت احساسات مثبت و توجه و تمركز

تقويت احساسات مثبت يكي از راه‌هاي افزايش تمركز است. هنگامي كه شما هيجانات منفي را تجربه مي‌كنيد، توجه و تمركزتان بسيار محدود و به چيزهايي معطوف مي‌شود كه هيجانات منفي شما را تشديد مي‌كند. در نتيجه شما در دوري باطل گرفتار خواهيد شد. اما اگر احساسات مثبت داشته باشيد توجه و تمركز گسترده‌تر و عميق‌تري پيدا خواهيد كرد كه به شما فرصت مي‌دهد با توجه به همه اجزاي محيط خود به برداشت كلي بهتري از وضعيت دست پيدا كنيد.

براي اطلاع بيشتر درباره راه هاي افزايش تمركز كليك كنيد.

2- برقراري روابط سازنده‌ به كمك احساسات مثبت

احساسات مثبت در داشتن روابطي مثبت و سازنده تأثير بسياري دارد. براي مثال زوج‌هايي كه اغلب هيجانات ناخوشايندي را تجربه مي‌كنند، معمولاً روابط خشكي با يكديگر دارند؛ چرا كه دائماً تلاش مي‌كنند به شيوه قابل پيش‌بيني و كاملاً ساختارمندي با يكديگر ارتباط برقرار كنند. در حالي كه زوج‌هاي خوشحال و سرزنده كه اغلب هيجانات مثبتي را در طول زندگي تجربه مي‌كنند در ارتباط عاطفي خود با يكديگر انعطاف‌پذيري بيشتري به خرج مي‌دهند و روابط پويا و سازنده‌تري با يكديگر دارند.

3- افزايش مقاومت نسبت به هيجانات منفي

تجربه احساسات مثبت بيشتر در زندگي باعث مي‌شود هنگامي كه افراد با هيجانات و احساسات منفي مواجه مي‌شوند بتوانند مقاومت بيشتري از خود نشان دهند. تحقيقات نشان داده است افرادي كه معمولاً بيانات هيجاني مثبت‌تري از خود نشان مي‌دهند، از مهارت‌هاي سازگاري بالاتري برخوردارند و در مواجهه با رويدادهاي استرس‌زاي زندگي راحت‌تر مي‌توانند آن‌ها را مديريت كنند و از خود انعطاف‌پذيري نشان دهند.

براي آشنايي بيشتر با احساسات كليك كنيد.

راه‌هاي تقويت احساسات مثبت در زندگي

روش‌هاي متعدد و متنوعي توسط متخصصان مطرح مي‌شود كه به شما اين فرصت را مي‌دهد تا بتوانيد احساسات و هيجانات مثبت‌تري را به زندگي خود دعوت كنيد. در ادامه به برخي از اين روش‌ها اشاره خواهيم كرد. اين روش‌ها همگي در پژوهش‌هاي علمي به عنوان روش‌هاي مؤثر در پرورش احساسات مثبت تائيد شده است.

1- از تكنيك‌هاي ريلكسيشن يا آرام سازي استفاده كنيد

تكنيك‌هاي ريلكسيشن روش‌هايي نظير مراقبه، يوگا و تمرين‌هاي ريلكسيشن عضلاني را شامل مي‌شود. احساسات خوشايندي كه در تمرين‌هاي ابتدايي تكنيك‌هاي ريلكسيشن به سراغ فرد مي‌آيند به او كمك مي‌كند تا بتواند احساسات منفي را به مثبت تبديل كند و به مقاومت بيشتري در برابر اين احساسات دست يابد.

براي آگاهي از تكنيك هاي آرام سازي از جمله مراقبه كليك كنيد.

2- به دنبال معناي مثبت در وقايع پيرامون خود باشيد

شما به سه طريق مي‌توانيد رويدادهاي پيرامون خود را به شيوه‌اي مثبت نگاه كنيد و بتوانيد اين احساسات را در خود تقويت نماييد. اين سه شيوه شامل موارد زير است.

- از تكنيك قاب گيري مجدد استفاده كنيد. به اين صورت كه تلاش از زاويه‌اي ديگر به نماي پيرامون خود نگاه كنيد و ببينيد آيا مي‌توانيد جز آنچه كه مي‌بينيد معناي ديگري بيافرينيد يا خير.

- به رويدادهاي روزمره خود بيشتر توجه كنيد و تلاش كنيد براي كارهاي روتين خود نيز ارزش مثبتي قائل شويد وبا نگاه مثبت انديش به آنان نگاه كنيد.

- براي خود اهداف واقع‌بينانه‌اي وضع كنيد. هر چقدر اهداف شما واقع بينانه تر باشد احتمال دست‌يابي به آن‌ها نيز بالاتر مي‌رود. در نتيجه با دست‌يابي بيشتر به اهدافتان مسلما ميزان هيجانات مثبت نيز در شما بيشتر خواهد شد.

براي شناخت بيشتر درباره مثبت انديشي كليك كنيد.

3- لبخند بزنيد!

چه زماني كه شما حقيقتاً لبخند مي‌زنيد و چه موقعي كه تلاش مي‌كنيد لبخند به لب داشته باشيد مغز انتقال‌دهنده‌ها و ناقل‌هاي شيميايي مشابهي را ترشح مي‌كند. به همين خاطر لبخند زدن حتي در زماني كه شما عميقاً هيجانات مثبتي را تجربه نمي‌كنيد به تقويت احساسات مثبت شما كمك خواهد كرد.

4- علائق خود را پيدا كنيد

تلاش كنيد تا علائق خود را بشناسيد و براي انجام آن‌ها برنامه ريزي كنيد. زماني كه شما به علائق خود مي‌پردازيد احساس مفيد بودن و منحصر به فردي بيشتري خواهيد كرد در نتيجه هيجانات مثبت در شما با اين فعاليت‌ها بيشتر خواهد شد.

آشنايي با مركز مشاوره حامي هنر زندگي 

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه‌هاي مختلف روانشناسي اعم از خانواده، ازدواج، اعتياد، جنسي، كودك، مشاوره شغلي، تحصيلي و ... جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است. اين مركز با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد. حامي هنر زندگي با استفاده از ابزارهايي چون تلفن و اينترنت به مراجعان اين امكان را داده تا در كمترين زمان ممكن در هر موقع از روز با بهترين متخصصان در زمينه مربوطه ارتباط برقرار كنند.

براي اطلاع بيشتر درباره روند دريافت مشاوره حضوري و مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول درباره تقويت احساسات مثبت

انجام فعاليت‌هاي ورزشي و هنري مي‌تواند احساسات مثبت را تقويت كند؟

به طور كلي انجام هر گونه فعاليتي كه به شما احساسات خوبي را منتقل كند و احساس منحصر به فرد بودن و مفيد بودن را بدهد باعث تقويت احساسات مثبت در شما خواهد شد و تاثيرات مثبت خود را بر زندگي‌تان مي‌گذارد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه تقويت احساسات مثبت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: احساسات مثبت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: احساسات مثبت،
موضوع:
[ ۴ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۵:۴۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی