مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا از عوارض اعتياد به ترياك آگاهي داريد؟ ترياك ماده‌ مخدري است كه از گل خشخاش به دست مي‌آيد و عوارض نامطلوبي را در دراز مدت بر روي جسم و روان فرد مي‌گذارد. خاصيت ضد درد آن به دليل وجود تركيبات مورفين باعث مي‌شود تا افراد تمايل به مصرف آن داشته باشند و به آن گرايش پيدا كنند. با اين وجود پس از مدتي با عوارض بيشمار آن مواجه مي‌شوند. اين در شرايطي است كه به اين ماده‌ مخدر وابسته شده و قادر به ترك آن نيستند. عوارض ترياك علاوه بر جسم و روان، رفتارها و ارتباطات فرد را با اطرافيانش تحت تاثير قرار مي‌دهد. بهتر است با اين عوارض آشنا باشيد تا هرچه سريع‌تر براي درمان و ترك اعتياد خود اقدام كنيد.

منبع: عوارض اعتياد به ترياك

 

مصرف ترياك و عوارض آن

ترياك از پر مصرف‌ترين مواد مخدر در ايران است. برخلاف تصور عموم مبني بر تاثير ترياك بر افزايش قواي جنسي، درمان بيماري‌هاي قلبي و ديابت، كاهش استرس و اضطراب، افزايش قوه‌ تمركز و كاهش غم و اندوه؛ اين ماده‌ مخدر عوار‌ض جبران ناپذيري را با خود به همراه دارد كه زندگي فرد و اطرافيانش را به نابودي مي‌كشاند. ترياك علاوه‌بر اين كه جسم فرد معتاد را فرسوده مي‌كند تاثيرات بسيار عميقي بر روان او مي‌گذارد.

اطلاع از عوارض ترياك مي‌تواند به شما در پيشگيري از اعتياد و يا ترك هرچه‌ سريع‌تر آن ياري دهد. توجه داشته‌باشيد كه ترك ترياك به تنهايي و با روش‌هاي سنتي امكان پذير نيست. حتي بعد از ترك براي جلوگيري از بازگشت دوباره به مصرف بايد تحت نظر مشاوره ترك اعتياد قرار بگيريد. براي آشنايي بيشتر با ماده مخدر ترياك كليك كنيد.

عوارض جسماني اعتياد به ترياك

مصرف ماده‌ مخدر ترياك به صورت بلند مدت باعث بروز مشكلات جسماني زيادي مي‌شود. اگر به صورت مداوم ترياك مصرف مي‌كنيد بايد بدانيد كه ممكن است به مشكلاتي مانند گيجي، بي‌خوابي يا پرخوابي،‌ تغيير وزن و اشتها، تنفس كم عمق، افت عملكرد بينايي، اسهال و استفراغ، تعريق زياد، تب و لرز، كشش عضلاني، كاهش تمايلات جنسي، خونريزي از چشم‌ها، عفونت و سرطان ريه، خس خس سينه، سرفه‌هاي خشك، آسم، يبوست، سرخ شدن چهره، كاهش سيستم ايمني بدن، ناراحتي‌هاي شديد پوستي، مشكلات سينوسي، بيماري‌هاي ويروسي مثل هپاتيت و ايدز، بيماري‌هاي كليوي و در نهايت مرگ و كما دچار شويد.

عوارض رواني اعتياد به ترياك

افرادي كه از بيماري‌هاي رواني رنج مي‌برند بيشتر از ديگران در معرض وابستگي به اين ماده‌ مخدر قرار مي‌گيرند. همچنين مصرف ترياك علاوه بر تاثيراتي كه در جسم مي‌گذارد باعث آسيب به سلامت روان نيز مي‌شود. مشكلاتي كه ترياك براي روان و ذهن فرد مصرف كننده ايجاد مي‌كند شامل مواردي همچون افسردگي، توهم، بي‌قراري، تحريك پذيري، شادي بيش از حد، كاهش اعتماد به نفس و خود كم بيني، بروز اختلالات ذهني، اختلال در حافظه كوتاه مدت، كاهش هوشياري، كم شدن علايق و انگيزه، داشتن افكار خودكشي، نداشتن عزت نفس، از دست دادن مسئوليت پذيري نسبت به مسائل مختلف زندگي، بروز استرس و اضطراب مي‌شود. بروز اين مشكلات به ميزان و مدت مصرف ترياك در افراد بستگي دارد؛ هر چه سريع‌تر نسبت به ترك اقدام كنيد عوارض كم‌تري را تجربه مي‌كنيد. براي شناخت بيشتر درباره ترك ترياك كليك كنيد.

مشكلات رفتاري از عوارض اعتياد به ترياك 

ماده‌ مخدر ترياك ذهن و جسم فرد معتاد را به خود وابسته مي‌كند و در صورت نرسيدن مواد به بدن مشكلات و اختلالات رفتاري ظاهر مي‌شوند. مشكلات رفتاري از ديگر عوارض اعتياد به ترياك و يكي از راه‌هاي شناسايي فرد معتاد است. اغلب كساني كه دچار اعتياد به ترياك مي‌شوند به خانواده، دوستان و اطرافيان خود دروغ مي‌گويند، رفتارهاي مرموز و مشكوك دارند، به ظاهر خود توجهي نمي‌كنند و آشفته هستند، در عملكرد تحصيلي و شغلي دچار افت مي‌شوند، ارتباطات خود را به راحتي از دست مي‌دهند، ولخرجي‌هاي زيادي مي‌كنند و درخواست‌هاي مكرر براي دريافت پول دارند.

انزوا و گوشه گيري از ديگر مشكلات رفتاري است كه فرد معتاد از خود بروز مي‌دهد. اگر نشانه‌هاي بالا را در فردي مشاهده كرديد بهتر است قبل از هر اقدامي واكنش مناسب در رابطه با اين رفتارها را ياد بگيريد. در مقاله‌ رفتار با معتاد به طور مفصل در اين باره توضيح داده‌ايم.

تاثير ترياك بر مغز و قلب

اولين عضوي كه مورد هدف ترياك قرار مي‌گيرد مغز است، ترياك عملكرد و شكل مغز را تغيير مي‌دهد و به مرور زمان آن را به نابودي كامل مي‌‌كشاند. همچنين تاثير ترياك در مغز باعث مي شود تا فرد در تصميم گيري‌هاي ساده دچار استرس و اضطراب شود. بروز تشنج، سردرگمي و زوال حافظه از ديگر تاثيرات اعتياد به ترياك بر مغز است.

سكته‌ مغزي در معتادان به ترياك به دليل لخته شدن خود در مغز رخ مي‌دهد. مصرف ترياك بر قلب نيز تاثيرات منفي مي‌گذارد و باعث ايجاد مشكلات قلبي از جمله پارگي سرخرگ آئورت، تنگي نفس به دليل عدم خون‌رساني و پمپاژ قلب، نارسايي و سكته‌ قلبي مي‌شود. 

اعتياد به ترياك و افسردگي

بين افسردگي و اعتياد رابطه‌ مستقيمي وجود دارد. ممكن است اعتياد باعث بروز افسردگي در فرد شود يا فردي كه افسرده است براي كاهش مشغله‌هاي ذهن خود و رهايي از افكار پوچ و بي‌ارزش به سمت مصرف و اعتياد به ترياك برود. در هر صورت اعتياد به ترياك نه‌تنها افسردگي شما را درمان نمي‌كند بلكه از عوارض شايع آن غم، اندوه، نا اميدي، احساس گناه، احساس بي‌ارزشي و اضطراب است.

تنها در زمان نئشگي مي‌توانيد به تاثير اعتياد به ترياك در كاهش دردهاي جسمي و روحي اكتفا كنيد پس از آن تنها وابستگي است كه شما را وادار به مصرف مي‌كند. افسردگي حتي بعد از ترك ترياك نيز ممكن است اتفاق بيوفتد.

براي اطلاع از درمان افسردگي بعد از ترك كليك كنيد.

ترك اعتياد به ترياك

براي ترك اعتياد به ترياك راه‌هاي مدرن و گوناگوني وجود دارد كه باعث مي‌شود افراد بتوانند راحت تر و با درد كمتري خود را درمان كنند. نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه ترك اعتياد كار دشواري نيست آن‌چه كه اهميت دارد پاك ماندن است. مشكل بسياري از افرادي كه موفق به ترك نمي‌شوند اين است كه هر بار بعد از ترك به خاطر تجربه‌ علائم بعد از ترك به سمت مصرف دوباره‌ مواد وسوسه مي‌شوند و دوباره اعتياد خود را شروع مي‌كنند. آگاهي از عوارض مصرف ترياك و استفاده از درمان‌هاي كلينيكي و درمان‌هاي رفتاري اين مشكل را براي شما حل مي‌كند. حضور يك مشاوره ترك اعتياد در روند درمان اين امكان را به شما مي‌دهد تا به صورت كامل اعتياد خود را كنار بگذاريد.

براي اطلاع از روند مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

يه خبر خوب 

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه‌هاي مختلف روانشناسي از جمله اعتياد جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است. اين مركز با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد. حامي هنر زندگي با استفاده از ابزارهايي چون تلفن و اينترنت به مراجعان اين امكان را داده تا در كمترين زمان ممكن در هر موقع از روز با بهترين متخصصان در زمينه مربوطه ارتباط برقرار كنند.

اين مركز شرايطي را براي شما فراهم مي‌كند تا در صورت اعتياد بتوانيد حتي ترك در منزل را نيز تجربه كنيد. همچنين حامي هنر زندگي در تمامي فرآيند درمان و ترك در كنار فرد مصرف كننده و خانواده او خواهد بود و مي‌توانيد در هر ساعت از شبانه روز از خدمات مشاوره بهره ببريد. 

براي اطلاع بيشتر درباره روند دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

چه رابطه‌اي ميان مصرف ترياك و افسردگي وجود دارد؟

بين افسردگي و اعتياد رابطه‌ مستقيمي وجود دارد. ممكن است اعتياد باعث بروز افسردگي در فرد شود يا فردي كه افسرده است براي كاهش مشغله‌هاي ذهن خود و رهايي از افكار پوچ و بي‌ارزش به سمت مصرف و اعتياد به ترياك برود.

براي دريافت مشاوره در زمينه عوارض اعتياد به ترياك و روش هاي ترك اعتياد به ترياك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: عوارض اعتياد به ترياك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عوارض اعتياد به ترياك،
موضوع:
[ ۵ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۱۴:۵۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی