مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا از عوارض اعتياد به هروئين آگاهي داريد؟ هروئين يكي از انواع مواد مخدر افيوني است كه از ترياك مشتق شده و از پرمصرف ترين مواد مخدر در سطح جهان است. هروئين تاثيرات بسيار زيادي بر جسم فرد مصرف كننده به جا مي‌گذارد و عوارض روحي رواني آن نيز بي‌شمار است. مصرف اين ماده به صورت تزريقي عوارض آن را چند برابر مي‌كند و خطر ابتلا به انواع عفونت را بالا مي‌برد. جهت پيشگيري از اعتياد به هروئين لازم است تا با علائم و عوارض آن آشنا باشيد و آگاهي‌هاي لازم را در اختيار فرزندانتان قرار دهيد. ترك اين ماده‌ مخدر بسيار سخت است و بدون دريافت مشاوره ترك اعتياد همواره احتمال برگشت به مصرف وجود دارد. در ادامه به طور كامل درباره عوارض اين ماده صحبت خواهيم كرد. 

منبع: اعتياد به هروئين

 

لزوم آگاهي از عوارض اعتياد به هروئين

گرايش بسياري از افراد به ماده‌ مخدر به دليل نا آگاهي آن‌ها از عوارض و آسيب‌هايي است كه بر بدن و مغز وارد مي‌كند. اطلاع از عوارض اعتياد به هروئين در پيشگيري از مصرف آن و يا ترك سريع‌تر اين ماده‌ مخدر موثر است. ماده مخدر هروئين عوارض بسيار زيادي بر سلامت عمومي بدن، از نظر جسماني و رواني دارد. اين عوارض در كوتاه مدت و بلند مدت بروز مي‌كنند و در اغلب موارد جبران ناپذيرند. عوارض هروئين در مغز و سيستم عصبي چشمگير است بنابراين با توجه به اهميت و نقش مغز در عملكرد بدن، لزوم آگاهي از عوارض آن بيشتر هم مي‌شود. براي آشنايي با عوارض هروئين در بدن و مغز با ادامه‌ مطلب همراه باشيد.

اعتياد به هروئين | عوارض كوتاه مدت

از آنجايي كه اعتياد به هروئين سيستم اعصاب مركزي را مختل مي‌كند، عوارض روحي رواني سنگيني را ابتدا به صورت كوتاه‌مدت براي فرد مصرف‌كننده به دنبال دارد كه برخي از آن‌ها به شرح زير است.

_آبريزش بيني و خروج آب از چشم

_احساس سنگيني در اندام ها

_بزرگ شدن مردمك چشم‌ها

_حالت تهوع و استفراغ

_اضطراب غير طبيعي

_خارش شديد بدن

_تنفس آهسته

_خواب آلودگي

_فراموشي

اعتياد به هروئين | عوارض بلند مدت 

مصرف هروئين در طولاني مدت و در تعداد دفعات زياد عوارض بيشماري را در پي دارد؛ اين عوارض و مشكلات در نتيجه‌ شيوه‌ نادرست و غير بهداشتي تزريق ماده‌ مخدر بيشتر مي‌شود. معمولا معتادان از سرنگ‌هاي مشترك و آلوده براي مصرف هروئين استفاده مي‌كنند و توجه و حوصله‌اي براي استريل كردن ندارند. همين امر خطر ابتلا به بيماري‌هاي كبدي، بيماري‌هاي قلبي، بيماري‌هاي كليوي و به ويژه ايدز را در آن‌ها افزايش مي‌دهد. همچنين به دليل استنشاق هروئين در طولاني مدت بسياري از افراد معتاد به بيماري‌هاي ريوي و تنفسي دچار مي‌شوند. عفونت‌هاي پوستي، آبسه، يبوست و ذات‌الريه از ديگر عواض مصرف هروئين در بلندمدت است.

با توجه به عوارض كوتاه مدت و بلند مدت اين ماده، مداخله و درمان هرچه زودتر انجام گيرد فرد با مشكلات كمتري مواجه خواهد شد در همين راستا براي اطلاع از نحوه‌ صحيح ترك اعتياد به هروئين كليك كنيد.

عوارض مصرف هروئين بر اندام‌ها و سيستم‌هاي مختلف بدن

هروئين مانند بقيه مواد مخدر و روانگردان، اثرات مخربي بر روي اندام‌هاي مختلف بدن در دراز مدت و كوتاه مدت ايجاد مي‌كند. همانطور كه گفتيم از تاثيرات مهم هروئين آسيب به مغز است. هنگامي كه اين ماده با گيرنده هاي عصبي و نورون ها اتصال مي‌يابد، اثرات مختلفي روي نواحي مختلف سيستم مغزي مي‌‌گذارند. عضو ديگري كه درگير عوارض هروئين مي‌شود نخاع است؛ نخاع با ورود مواد مخدر، در پيام‌رساني به مغز دچار مشكل مي‌شود. پس از مدتي تنها با حضور هروئين به وظيفه‌ خود عمل مي‌كند و به آن وابسته مي‌شود. در صورت نرسيدن مواد به نخاع و مغز سريعا علائم ترك بروز مي‌كند.

سيستم لنفاوي مسئول كنترل لذت، كنترل خشم، عصبانيت و شادي در مغز است. وقتي شخص ماده مخدر هروئين را مصرف مي كند، پاسخ دهي مغز به محيط و واكنش هاي آن، تنها در صورت وجود هروئين صورت مي‌گيرد. سيستم هاي غير ارادي كه اعمالي مثل سرفه يا تنفس را كنترل مي‌كنند نيز تحت تاثير هروئين قرار مي‌گيرند. هروئين اين سيستم را سركوب مي كند و به دنبال آن مشكلات تنفسي در افراد مصرف كننده ظاهر مي‌شود.

مصرف هروئين به مرور باعث كاهش ميل جنسي در افراد مي‌شود و توان جنسي آنان را با افت مواجه مي‌سازد. هروئين با تاثير بر روي تخمدان‌ها باعث ابتلاي زنان به بيماري مي‌گردد و عادت ماهيانه آنان را نيز با بي نظمي همراه ‌مي‌كند. همچنين در مردان با تاثيرات نامطلوب بر روي عملكرد بيضه‌ها توان جنسي را مختل مي‌نمايد.

اعتياد به هروئين در نوجوانان و عوارض آن

اين نوع از مواد مخدر به خاطر تبليغات گسترده‌اي كه در رسانه‌ها و فضاي مجازي براي آن صورت مي‌گيرد، طرفدار زيادي بين جوانان و نوجوانان پيدا كرده است. علل گرايش نوجوانان به مصرف هروئين و مواد مخدر ديگر به ميزان زيادي به گروه همسالان و عدم آگاهي و آموزش صحيح آن‌ها بستگي دارد. عوارضي كه مصرف هروئين براي نوجوانان به وجود مي‌آورد شامل كاهش حافظه، اختلالات جنسي، فراموشي، بداخلاقي و پرخاشگري، بيماري هاي قلبي عروقي، افسردگي حاد و در بعضي موارد خودكشي مي‌شود. والدين بايد آگاهي‌هاي لازم را در خصوص مصرف هروئين و عوارض آن در اختيار فرزندانشان قرار دهند و نسبت به علائم آن به ويژه در دوران بلوغ و نوجواني هشيار باشند. براي تشخيص اعتياد در نوجوان خود به مقاله‌ نشانه‌هاي اعتياد به مواد مخدر مراجعه كنيد.

عوارض اعتياد به هروئين در دوران بارداري

اعتياد زنان به هروئين در دوران بارداري براي آنها مشكلاتي را به دنبال دارد كه هم سلامت خودشان و هم سلامت فرزندشان را به خطر خواهد انداخت. ترك مصرف هروئين در دوران بارداري به دليل سختي علائم ترك بسيار خطرناك است و لازم است تا براي سلامت فرزندتان حتما به صورت اصولي درمان شويد. در ادامه برخي از عوارض اعتياد به هروئين در بارداري را ذكر كرده‌ايم. براي آگاهي از روش‌هاي درمان ترك اعتياد در زنان باردار كليك كنيد.

پيامد اعتياد به هروئين | نقائص هنگام تولد

اين موضوع، مربوط به سلامت نوزاد است كه ممكن است هنگام تولد، اعضاي خاصي را نداشته باشد و يا در رشد اندام‌ آن‌ها نقايصي وجود داشته باشد. همين شرايط مي‌تواند مشكلاتي را در بهداشت عمومي بدن و وضعيت كلي زندگي او به وجود بياورد.

پيامد اعتياد به هروئين | انقباض جسمي

انقباضات جسمي از موارد شايعي است كه در صورت مصرف هروئين در دوران بارداري براي زنان باردار پديد مي‌آيد. در اين مشكل، جفت زودتر از موعد از ديواره رحم جدا مي‌شود و خونريزي‌هاي شديدي به بار مي‌آورد كه براي سلامت مادر و نوزاد خطرناك است و خطر مرگ جنين و مادر را افزايش مي‌دهد.

پيامد اعتياد به هروئين | تولد زودرس

اعتياد به هروئين در زنان باردار خطر زايمان زودرس را چند برابر مي‌كند. ممكن است نوزاد در هفته هاي قبل از هفته 47 بارداري متولد شود و وزن غير طبيعي داشته باشد. همين مشكل باعث به وجود آمدن مشكلات رشدي و اختلالات حركتي، يادگيري، رفتاري و... در آينده مي‌شود. سقط جنين و مرگ ناگهاني نوزاد به دنيا آمده از ديگر عوارض مصرف هروئين در دوران بارداري است.

كلام آخر

اعتياد به هروئين با عوارض مختلفي براي فرد و اطرافيان همراه است. در كنار عوارض جسمي، فرد مصرف كننده عوارض رواني و اجتماعي را نيز تجربه مي‌كند. اين مسئله تاثيرات نامطلوب خود را بر تمام جنبه‌هاي زندگي فرد مي‌گذارد. اطرافيان نيز به مرور بهداشت جسمي و رواني خود را از دست مي‌دهند و خود نياز به درمان پيدا مي‌كنند. اعتياد به هروئين زماني كه فرد مصرف كننده در دوران جواني و يا بارداري باشد بيش از بيش عوارض را چند برابر مي‌كند. به همين خاطر روند درمان هرچه سريع‌تر انجام گيرد بازگشت به مسير درست زندگي نيز زودتر اتفاق مي‌افتد.

در همين راستا براي آنكه فرد مصرف كننده هروئين بتواند ترك راحتي را تجربه كند به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا از خدمات مركز مشاوره حامي هنر زندگي بهره ببريد. اين مركز با داشتن مشاوراني برجسته اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند تا بتوانيد حتي ترك در منزل را نيز تجربه كنيد. همچنين حامي هنر زندگي در تمامي فرآيند درمان و ترك در كنار فرد مصرف كننده و خانواده او خواهد بود و مي‌توانيد در هر ساعت از شبانه روز از خدمات مشاوره بهره ببريد.

براي اطلاع بيشتر درباره روند دريافت مشاوره حضوري و مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

آيا مصرف هروئين با اختلال در عملكرد جنسي نيز همراه است؟

بله. مصرف هروئين به مرور باعث كاهش ميل جنسي در افراد مي‌شود و توان جنسي آنان را با افت مواجه مي‌سازد. هروئين با تاثير بر روي تخمدان‌ها باعث ابتلاي زنان به بيماري مي‌گردد و عادت ماهيانه آنان را نيز با بي نظمي همراه ‌مي‌كند. همچنين در مردان با تاثيرات نامطلوب بر روي عملكرد بيضه‌ها توان جنسي را مختل مي‌نمايد.

براي دريافت مشاوره در زمينه شناخت عوارض اعتياد به هروئين و درمان اعتياد به هروئين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: اعتياد به هروئين

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عوارض هروئين،
موضوع:
[ ۷ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۴۸:۳۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی