مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

همسران مردان وابسته به مادر يا به اصطلاح شوهران بچه ننه در زندگي مشترك به مشكلات زيادي روبرو مي‌شوند. يكي از عوامل موثر بر اختلافات خانوادگي، دخالت مادر شوهر در زندگي خصوصي عروس و فرزندش است كه گاهي شوهران و مردان وابسته به مادر به اين موضوع دامن مي‌زنند. از طرفي تلاش شما براي دور كردن شوهرتان از مادرش نتيجه عكس خواهد داشت. البته دلبستگي به مادر پيش نياز سلامت روان است؛ پس تفاوت قائل شدن بين دلبستگي و وابستگي اهميت بسياري دارد. وابستگي مردان و شوهران به مادر به معناي عدم توانايي آن‌ها براي تصميم گيري و داشتن زندگي مستقل است. شما مي‌توانيد با برخورد و اقدامات صحيح، وابستگي همسرتان را به دلبستگي سالم تغيير دهيد. مشاره روابط زناشويي در كاهش هر چه سريع‌تر اين وابستگي‌ها كمك كننده است. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاره روابط زناشويي كليك كنيد. 

منبع: شوهران بچه ننه

 

نشانه هاي شوهران و مردان وابسته به مادر

رابطه عاطفي قوي يك مرد با مادرش، ويژگي بسيار مطلوبي براي مردان است و حتي بر كيفيت رابطه او با همسرش نيز تاثير مي‌گذارد. اما برخي مواقع اين رابطه عاطفي مرزها را رد كرده و به وابستگي بيش از حد تبديل مي‌شود. به طوري كه با گذشت مدتي از زندگي مشترك متوجه مي‌شويد كه همسرتان همه مسائل در زندگي شخصي‌تان را به مادرش مي‌گويد و بدون اطلاع او اقدامي انجام نمي‌دهد. اولويت زندگي اين مردان، مادرشان است كه اين باعث دلخوري و ناراحتي در زن شده و مشكلات متعددي را ايجاد مي‌كند.

با مردها و شوهران وابسته به مادر چه بايد كرد؟

ازدواج، آغاز زندگي مشترك زن و مرد است. هر زوجي در زندگي خود با چالش‌هاي زيادي مواجه مي‌شوند كه نحوه مديريت و برنامه ريزي براي حل مسائل از اهميت زيادي برخوردار است. يكي از مهم‌ترين مشكلاتي كه به خصوص براي زوج‌هاي جوان مي‌تواند مشكل آفرين باشد وابستگي شوهر به مادر است. موضوعي كه اهميت دارد اين است كه مردان بتوانند رابطه بين همسر و مادر خود را به خوبي مديريت كنند. به هر حال شما هم نمي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه شوهرتان، مادر خود را كه سال‌ها برايش زحمت كشيده فراموش كند يا بخواهيد شوهرتان را از مادرش دور كنيد. بهتر است به صورت منطقي و با آرامش با همسرتان صحبت كنيد كه مسائل شما بين خودتان بماند و مرز زندگي خصوصي‌تان حفظ شود تا در نهايت بتوانيد در رفتار شوهران و مردان وابسته به مادر اعتدال ايجاد كنيد.

اگر همسر شما به بلوغ عاطفي رسيده باشد، مي‌تواند در عين حال كه نقش فرزند خوب را براي مادرش ايفا كند، همزمان به شما هم توجه داشته باشد و احساس منفي برايتان ايجاد نكند. البته اين موضوع نيازمند اين است كه شما نيز زياده خواه نباشيد و بپذيريد كه توجه او به مادرش منافاتي به علاقه‌اش به شما ندارد. حساسيت نسبت به رابطه شوهر و مادرش نتيجه عكس داشته و نقش شما را در زندگي كمرنگ خواهد كرد. براي درك بهتر ميزان طبيعي وابستگي به خانواده بعد از ازدواج كليك كنيد.

تفاوت دلبستگي و وابستگي مردان به مادرشان

در بسياري از مواقع دلبستگي به مادر با وابستگي اشتباه گرفته مي‌شود؛ در واقع مردي كه به توانايي تصميم گيري رسيده و از قاطعيت كافي براي انجام كارها برخوردار است به مادر خود وابسته نيست بلكه نسبت به مادرش دلبسته است. برخي عروسان نمي‌توانند اين موضوع را تحمل كنند و مي‌گويند كه شوهرشان وابسته مي‌باشد. براي روشن شدن اين قضيه بايد با مفهوم وابستگي و دلبستگي آشنا شويد.

وابستگي يعني فرد كسي را مي‌خواهد و از او منفعتي مي‌رسد يا بدون آن شخص نتواند زندگي عادي داشته باشد كه اين رابطه نوعي مكانيزم مرضي است. وابستگي احساس تملك ايجاد كرده و آزادي را از فرد مي‌گيرد. در واقع به نوعي دوست داشتن مشروط است و در آن خودخواهي به چشم مي‌خورد. دلبستگي يعني فرد كسي را با تمام خوبي‌ها و بدي‌هايش دوست دارد، به دنبال كسب منفعت از اين رابطه نباشد و در زندگي فرد خللي ايجاد نمي‌كند. براي اطلاع از مرضي بودن يا نبودن وابستگي مرد به خانواده كليك كنيد.

نحوه برخورد صحيح با مردان و شوهران وابسته به مادر

شيوه صحيح ارتباط با خانواده همسر يكي از اركان مهم براي دست يافتن به ازدواجي موفق است. مادر همسر خود را دوست داشته باشيد و ارتباطي خوبي با او برقرار كنيد. سعي نكنيد تا همسرتان با دعوا و ناراحتي يا خشونت بين شما و مادرش يكي را انتخاب كند؛ چرا كه از قبل در اين بازي باخته‌ايد. اين روش فقط تنش و اختلاف را در خانه زياد مي‌كند و نتيجه‌اي هم نخواهد داشت. اگر بخواهيد با صحبت و روش‌هاي زنانه هم همسرتان را به سمت خود بكشيد و از مادرش دور كنيد باز هم موفق نمي‌شويد. در ضمن اگر ابراز علاقه شما مصنوعي باشد، تاثير منفي در زندگي مشتركتان خواهد داشت.

نحوه برخورد صحيح با مادرشوهر

بهتر است مادر همسرتان را دوست داشته باشيد يا سعي كنيد ارتباط خوبي را با او برقرار نماييد. اينكه شوهرتان بيش از حد به مادرش وابسته است دليلي بر بد بودن مادر شوهرتان نيست. فرهنگ ما به گونه‌اي است كه زنان بعد از مادر شدن تمام روابط عاطفي خودشان را در فرزندشان خلاصه مي‌كنند. به همين دليل گاهي بعد از ازدواج فرزندانشان، هم دختر و هم پسر تحمل دوري از مادر را ندارند و گاهي به صورت غير متعارف، توقع سر زدن و ديدار آن‌ها را دارند. ولي اگر اين وابستگي بيش از حد باشد هم مي‌توانيد به كاري كنيد كه به مرور زمان تبديل به دلبستگي شود. براي اطلاع از روش‌هاي بهبود و پيشگيري از مشكلات خانوادگي كليك كنيد.

درمان مردان و شوهران وابسته به مادر | شوهران بچه ننه

برا حل اين مساله ابتدا بايد علت را بررسي كنيد. اگر همسر شما  به بلوغ عاطفي رسيده باشد، مي‌تواند همسري خوب و عاطفي براي شما باشد و در عين حال به مادرش نيز توجه كند. ولي اگر شديدا وابسته به مادرش است، بايد به همسرتان كمك كنيد تا در زندگي‌اش تعادل ايجاد كند. اين كار در يك ماه و دو ماه انجام نخواهد شد. اگر وابستگي همسرتان بيش از حد است و روال زندگي مشترك‌تان را تحت تاثير منفي قرار داده، استفاده از مشاوره خانواده راهكاري مناسب است. درمان وابستگي مردان و شوهران وابسته به مادر نياز به زمان دارد. با چنين اقداماتي مي توان از تشديد دعواي بين زوجين نيز جلوگيري كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دعواي بين زوجين كليك كنيد.

شوهران و مردان وابسته به مادر | سخن آخر

وابستگي شديد مرد به مادر دلايل متعددي دارد كه بايد بررسي شود و سپس متناسب با علت، راه‌هاي درمان آن نيز مشخص گردد. براي اين منظور بايد از يك مشاور كمك بگيريد. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا بهترين برخورد را با همسرتان داشته باشيد و به تدريج وابستگي او را از بين ببريد و كمك كنيد تا رابطه عاطفي سالمي با مادرش برقرار كند. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي اين امكان را براي شما مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد از طريق تلفن با روانشناسان صحبت كرده و مشاوره خانواده دريافت نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه مشكلات و مسائل روابط زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: شوهران بچه ننه

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: شوهران بچه ننه،
موضوع:
[ ۱۱ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۳:۲۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی