مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

نظم، اولين و مهم‌ترين قانون موفقيت است؛ همه ما نظم عمومي را قبول داريم اما وقتي صحبت از نظم شخصي مي‌شود ممكن است دچار ترديد شويم! داشتن نظم شخصي در زندگي باعث مي‌شود كه بهره برداري از امور مختلف به حد زيادي افزايش پيدا كند. نظم باعث تسلط و كنترل بيش تر بر كارها مي‌شود. نظم قابل آموختن است و با تمرين كردن تقويت مي‌شود. مهم ترين اصل تقويت نظم در زندگي، كسب عادت‌هاي جديد مثل برنامه ريزي كردن و انجام به موقع كارها است. ايجاد عادت‌هاي جديد و افزايش نظم در زندگي، نياز به زمان دارد اما پس از عادت كردن به آن، زندگي بسيار لذت بخش‌تر مي‌شود و تاثيرات خود را برجنبه‌هاي مختلف زندگي مي‌گذارد. در ادامه مقاله به بررسي كامل نظم شخصي در زندگي مي‌پردازيم. 

منبع: نظم شخصي

 

تعريف نظم و انضباط شخصي

نظم يعني اينكه شما برنامه‌اي پيوسته و ثابت براي پاسخ دادن به مسئوليت‌ها داشته باشيد. اين برنامه فقط ذهني نيست و لازم است تا به مرحله عمل برسد. افراد منظم عادت‌هاي خاصي دارند كه باعث مي‌شود زندگي شان را بر اساس برنامه ريزي‌هاي خود پيش ببرند. نظم آموختني است و به وسيله برخي تمرينات، تقويت مي‌شود. مهم ترين نكته در تعريف نظم شخصي اين است كه كار در زمان مشخص و معين انجام گيرد و اولويت درستي در ذهن خود براي انجام آن‌ها داشته باشيم. در صورتي كه به روش زندگي افراد موفق نگاهي بياندازيم متوجه خواهيم شد كه براي هر ساعت از زندگي خود برنامه دارند و با انعطاف پذيري كارهاي روزانه خود را مديريت مي‌كنند. 

براي آشنايي بيشتر با روش زندگي افراد موفق كليك كنيد.

فوايد نظم شخصي در زندگي

نظم از آن چيزهاست كه بايد از كودكي در آدم نهادينه شود؛ به همين دليل آموزش نظم به كودكان هم در مباحث تربيتي بسيار اهميت دارد. داشتن نظم شخصي در زندگي، با خود فوايد فراواني به همراه دارد كه برخي از آن‌ها به شرح زير است.

  • استفاده مفيد از زمان و فرصت‌هاي زندگي
  • كنترل بهتر زندگي
  • برنامه ريزي بهتر براي رسيدن به اهداف
  • افزايش اعتماد به نفس، عزت نفس و استقلال در زندگي
  • روابط بهتر با ديگران
  • كاهش اضطراب
  • تسلط بر كارها و امور مختلف

توجه داشته باشيد كه داشتن نظم شخصي تاثيرات خود را بر همه جنبه‌هاي زندگي انسان مي‌گذارد و بر افكار و حتي رفتار با ديگران نيز موثر است. نوع نگاه ديگران در برخورد با چنين فردي همواره متفاوت است و ديگران با اعتماد بيشتري به فرد مي‌نگرند.

براي اطلاع بيشتر درباره آموزش نظم به كودكان كليك كنيد.

راه هاي افزايش نظم شخصي در زندگي

نظم شخصي به وسيله تمرين كردن و آموختن عادت‌هاي جديد تقويت مي‌شود. امروزه ديگر ثابت شده است كه موفقيت در زندگي بدون نظم امكان‌پذير نيست. برخي از راه هاي افزايش نظم در زندگي موارد زير را دربرمي‌گيرد. براي اطلاع بيشتر درباره موفقيت در زندگي كليك كنيد.

نظم شخصي و برنامه ريزي

نظم ارتباط مستقيمي با استفاده صحيح از زمان دارد. در يك زندگي شلوغ و به هم ريخته، افراد وقتي براي رسيدن به اهداف و برنامه‌هاي خود ندارند. يك ليست براي خود درست كنيد و مشخص كنيد كه چه اهدافي داريد و براي رسيدن به آن‌ها چه كارهايي مي‌خواهيد انجام دهيد. اهداف كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت بايد در ليست نوشته شوند.

يادداشت كردن

فهرستي از كارها به همراه سررسيد و يا تقويمي داشته باشيد تا كارهاي مهم و روزمره خود را در آن يادداشت كنيد. اين برنامه را در دسترس و جايي كه جلوي چشمتان باشد قرار دهيد تا هميشه از آن مطلع باشيد. به اين طريق ديگر نگران فراموشي كارهاي مهم خود نيستيد و تقويم به شما كمك مي‌كند تا كارهاي خود را به موقع انجام دهيد.

كار امروز را به فردا نينداز

كارهاي خود را به تاخير نيندازيد و در زمان خود به آن ها رسيدگي كنيد. اين كارها شامل امور كوچك و بزرگ مثل تميز كردن اتاق و كارهاي مهم تر زندگي مي‌شود. به تاخير انداختن امور باعث مي‌شود كه كارها بر روي هم انباشته شوند و نظم زندگي از بين برود. در نتيجه استرس و اضطراب زيادي را متحمل مي‌شويد.

هرچيز سرجاي خود

محل زندگي و محيط كار خود را مرتب نگه داريد. براي اين كار مي‌توانيد يك جاي مخصوص براي اشيا در نظر بگيريد و همه چيز را بر اساس دسته بندي، در آن قرار دهيد. براي شروع مي‌توانيد يك بخش از خانه يا محل كار خود را انتخاب كنيد و آن را از اول و بر اين اساس، سازماندهي كنيد.

برنامه ريزي براي مسائل ساده

بهترين روش مديريت زمان، داشتن نظم شخصي است. برنامه ريزي فقط براي كارهاي بزرگ و اهداف زندگي نيست. اگر مي‌خواهيد زندگي تان نظم داشته باشد، براي كارهاي ساده مثل لباس پوشيدن و غذا خوردن نيز برنامه ريزي كنيد. مثلا اگر مي‌خواهيد به مهماني برويد، از روز قبل لباس‌هاي خود را مشخص كنيد و آن‌ها را در دسترس خود قرار دهيد. كارهاي شتاب زده باعث بهم ريختگي و از بين رفتن نظم مي‌شود.

براي آشنايي با بهترين روش هاي مديريت زمان كليك كنيد.

تشويق كردن خود

براي اين كه نظم بيشتري داشته باشيد لازم است تا انگيره خود را بالا ببريد. به اين منظور مي‌توانيد در صورت انجام دادن كارها، خودتان را تشويق كنيد. مثلا مي‌توانيد با خودتان قرار بگذاريد تا در صورتي كه تمام كارهاي خود را به موقع انجام داديد، خود را به كافي شاپ دعوت كنيد و اگر كارها را طبق برنامه انجام نداديد، خودتان را با حذف يك كار مورد علاقه تنبيه كنيد.

اعتماد به ديگران

برنامه بسيار شلوغ، باعث مي‌شود كه انجام صحيح كارها با مشكل مواجه شود. برخي از افراد احساس مي‌كنند كه ديگران نمي‌توانند به خوبي كارها را انجام دهند و همه مسئوليت‌ها را خودشان به عهده مي‌گيرند. با واگذار كردن برخي از امور به ديگران مي‌توانيد برنامه روزانه خود را سبكتر كنيد تا كارهاي شخصي خود را به نحو احسن انجام دهيد.

كلام آخر

رعايت نظم و انظباط در انجام همه امور و در محيط‌هاي مختلف لازم و ضروري است. در صورتي كه بتوانيد نظم شخصي داشته باشيد به بهداشت جسمي و رواني خود كمك بسياري مي‌كنيد و از هرگونه استرس به دور خواهيد بود. براي داشتن نظم لازم است كه از قدم‌هاي كوچك شروع كرده تا به مرور نظم در شما نهادينه شود. در صورتي كه بتوانيد در زندگي نظم داشته باشيد مطمئن باشيد به هر آنچه كه مي‌خواهيد مي‌رسيد و موفقيت شما تضمين خواهد شد. با اين حال اگر زندگي شما به اندازه كافي منظم نيست مي‌توانيد با يك مشاور رشد فردي صحبت كنيد و از او كمك بگيريد تا بتوانيد تغييرات اساسي ايجاد كنيد. در اين راه مركز مشاوره حامي هنر زندگي با داشتن مشاوراني برجسته و آگاه مي‌تواند به صورت تلفني و حضوري به شما كمك كند.

براي اطلاع بيشتر درباره روند دريافت مشاوره حضوري و مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

آيا نظم شخصي مي‌تواند باعث افزايش عزت نفس در زندگي شود؟

بله. هنگامي كه شما برنامه مشخصي براي زندگي داشته باشيد و به طور منظم امور مختلف را انجام دهيد به مرور حس توانمندي شما افزايش مي‌يابد و عزت نفس بيشتري را تجربه مي‌كنيد. علاوه بر اين با داشتن نظم شخصي احترام بيشتري براي خود قائل خواهيد بود كه اين مسئله به شما كمك مي‌كند از عزت نفس بالايي برخوردار باشيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نظم شخصي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: نظم شخصي

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نظم شخصي،
موضوع:
[ ۱۴ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۸:۳۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی