مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بوسيدن همسر در مقابل فرزند شايد براي بسياري از والدين موضوعي خجالت‌آور باشد كه باعث شود از انجام آن اجتناب ‌كنند و يا تصور كنند كه اين مسئله مي‌تواند مشكلاتي را در تربيت جنسي فرزندانشان ايجاد كند. بااين‌حال روانشناسان خانواده معتقدند بوسيدن همسر در مقابل فرزند درصورتي‌كه تبديل به رفتاري جنسي نشود مي‌تواند تا حد زيادي براي كودك شما مفيد هم باشد. اين رفتار باعث خواهد شد تا فرزند شما از كودكي با ابراز محبت كردن آشنا شده و بعدها در اين زمينه دچار مشكل نشود. مهم‌تر اينكه بوسيدن همسر در مقابل فرزند اين آرامش خاطر را در فرزند شما ايجاد خواهد كرد كه فضاي خانواده او سرشار از محبت و صميميت ميان والدين است. با توجه به اهميت موضوع در ادامه به طور كامل درباره آن صحبت خواهيم كرد. در صورتي كه احساس مي‌كنيد كودك شما دچار تعارضاتي شده بهتر است از مشاوره كودك بهره ببريد.

منبع: بوسيدن همسر در حضور بچه ها

 

بوسيدن همسر در مقابل فرزند

بسياري از والدين تصور مي‌كنند بوسيدن يكديگر موضوعي است كه مي‌بايست آن را از فرزندانشان پنهان كنند. اين موضوع با توجه به فرهنگ كشور ما يكي از مسائلي است كه زوجين از علني شدن آن احساس خجالت مي‌كنند. بااين‌حال بوسيدن همسر در مقابل فرزند به ميزاني كه فكر مي‌كنيد نيز تربيت آن‌ها را تحت تأثير قرار نخواهد داد. مگر اينكه آن‌ها احساس كنند اين بوسه‌ها رنگ و بوي جنسي داشته و يا طولاني شدن زمان اين رفتار به آن‌ها اين احساس را القا كند كه والدين توجهي به آن‌ها ندارند.

اگر شما و همسرتان مي‌خواهيد در حضور بچه‌ها يكديگر را ببوسيد بهتر است تا جاي ممكن اين رفتار را براي آن‌ها عادي جلوه دهيد. براي عادي جلوه دادن اين موضوع مي‌بايست آن‌ها از سنين كودكي شاهد چنين رفتاري ميان والدين باشد و از آن مهم‌تر اينكه ساير رفتارهاي محبت‌آميز مانند صحبت كردن بامحبت يا همكاري را نيز ميان شما ببينند. درصورتي‌كه شما به اصول و محدوديت‌هاي مربوط به اين موضوع به‌خوبي توجه داشته باشيد بوسيدن همسرتان در مقابل بچه‌ها حتي مي‌تواند تأثير بسيار مثبتي در رشد عاطفي آن‌ها داشته باشد. براي اطلاع بيشتر درباره بوسيدن همسر كليك كنيد.

مزاياي بوسيدن همسر در مقابل فرزند

برخلاف تصور بسياري از زوجين، بوسيدن همسر در مقابل فرزند مي‌تواند مزايايي را نيز براي رشد هيجاني و احساس امنيت در آن‌ها به همراه داشته باشد كه در ادامه به برخي از آن‌ها اشاره خواهيم كرد. البته مي‌بايست به اين نكته توجه داشته باشيد كه دستيابي به اين مزايا نيازمند توجه به اصولي است كه روانشناسان خانواده راجع به اين موضوع بيان مي‌كنند.

يادگيري بهتر محبت كردن و بيان احساسات

درصورتي‌كه فردي از كودكي رفتار محبت‌آميز را ميان والدين خود ديده باشد اين موضوع را ياد خواهد گرفت كه در آينده و در روابط صميمانه خود بدون خجالت نسبت به همسر خود محبت داشته و اين محبت را ابراز نمايد. ناتواني در بيان احساسات يكي از جدي‌ترين مشكلاتي است كه ميان زوجين اتفاق مي‌افتد و يكي از راه‌هاي پيشگيري از آن اين است كه كودك از ابتدا رفتار محبت‌آميز را ميان والدين خود ببيند.

بالا رفتن احساس آرامش و امنيت خاطر

جدايي والدين يا اختلاف‌نظر ميان آن‌ها يكي از موضوعاتي است كه به‌شدت شرايط روحي فرزند شما را تحت تأثير خود قرار مي‌دهد و حتي مي‌تواند باعث بروز بيماري‌هايي نظير افسردگي يا اضطراب در آن‌ها شود. به همين نسبت درصورتي‌كه فرزند شما شاهد محبت و رفتار صميمانه ميان والدين باشد به اين باور خواهد رسيد كه داراي يك خانواده صميمي است و اين موضوع تا حد زيادي باعث آرامش خاطر وي خواهد شد.

بوسيدن همسر در مقابل فرزند | آنچه بايد رعايت كنيد

اگرچه بوسيدن همسر در مقابل فرزند مي‌تواند باعث رشد عاطفي بهتر آن‌ها شود بااين‌حال بي‌توجهي به برخي نكات در اين زمينه مي‌تواند مشكلات جدي را در شرايط روحي فرزندتان ايجاد نمايد. به همين خاطر بهتر است در اين زمينه به اصول و مرزهايي كه روانشناسان خانواده بيان مي‌كنند توجه كافي داشته باشيد.

حدومرز رابطه را مشخص كنيد

اولين موضوعي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه ارتباط شما مي‌بايست يك ارتباط محبت‌آميز بوده و شروعي براي رابطه جنسي ميان شما و همسرتان نباشد. بهتر است علاوه بر بوسيدن لب‌ها گاهي نيز صورت يا دست همسرتان را ببوسيد. همچنين در كنار بوسيدن، همسرتان را در آغوش بگيريد، با كلام و رفتارتان به وي محبت داشته باشيد و به عبارتي سعي كنيد فرزندتان شاهد مجموعه‌اي از رفتارهاي محبت‌آميز ميان شما و همسرتان باشد.

احساس بي‌توجهي را القا نكنيد

بوسيدن زن و شوهر مقابل فرزندان نبايد به‌گونه‌اي باشد كه آن‌ها احساس كنند شما زماني براي توجه به آن‌ها نداريد و از بودن در كنار شما مأيوس شوند. همچنين برخي كودكان به‌ويژه در سنين پايين‌تر يا در مرحله عقده اوديپ و الكترا با مشاهده رفتار محبت‌آميز ميان والدين دچار احساس حسادت شده و رفتارهاي پرخاشگرانه‌اي از خود نشان خواهند داد. همان‌طور كه گفته شد نوع ارتباط ميان شما و همسرتان تا حد زيادي از بروز اين مسائل جلوگيري مي‌كند بااين‌حال اگر به هر دليلي با چنين مشكلاتي مواجه شديد بهتر است از يك مشاور كودك كمك بگيريد.

به كنجكاوي‌هاي كودك توجه داشته باشيد

احتمال دارد بوسيده شدن شما توسط همسرتان باعث كنجكاوي فرزند شما به‌ويژه در سنين پايين‌تر باشد. آن‌ها ممكن است راجع به اين رفتار و همين‌طور حد و حدود ارتباط ميان دو جنس از شما سؤالاتي بپرسند. اين موضوع به‌ويژه در سنين چهار يا پنج‌سالگي كه فرزند شما متوجه تفاوت‌هاي جنسيتي شده و فرضيه‌هايي را براي توجيه اين تفاوت در ذهن ايجاد مي‌كند افزايش پيدا خواهد كرد. در چنين شرايطي سعي كنيد تا به‌جاي احساس اضطراب يا متوقف كردن بوسيدن همسرتان در مقابل فرزندان اطلاعاتي متناسب با سن كودك به او بدهيد و از پرخاش كردن به آن‌ها، بيان موضوعات خلاف واقع يا توضيح مطالبي كه متناسب با سن آن‌ها نيست خودداري كنيد. درصورتي‌كه احساس مي‌كنيد به‌تنهايي نمي‌توانيد به سؤالات فرزندتان پاسخ دهيد از يك مشاور كودك براي افزايش آگاهي در ارتباط با تربيت جنسي كودك كمك بگيريد.

براي آگاهي بيشتر درباره روش‌هاي صحيح تربيت جنسي كودكان كليك كنيد.

بوسيدن همسر در مقابل فرزند | نامادري يا ناپدري

هنگامي‌كه پس از جدايي يا فوت يكي از والدين، شما با فرد ديگري ازدواج مي‌كنيد يكي از مشكلات بسياري از كودكان و نوجوانان اين است كه نمي‌توانند عضو جديد را به‌عنوان مادر يا پدر خود بپذيرند. اين موضوع در شرايطي كه فرزندتان شاهد رابطه عاطفي ميان شما و همسرتان باشد به‌مراتب شدت بيشتري پيدا خواهد كرد و حتي مي‌تواند باعث بروز مشكلات و ناسازگاري‌هاي رفتاري بسياري از جانب فرزندتان باشد. در چنين شرايطي بهتر است حساسيت‌هاي فرزندتان را درك كرده و نسبت به آن‌ها بي‌توجه نباشيد.

سعي كنيد تا جاي ممكن با آرامش و به‌مرورزمان همسرتان را به فرزندتان معرفي كرده و تا پيش از ايجاد اين پذيرش در وي، ارتباط عاطفي خود را كنترل نماييد. اين شرايط مي‌تواند گاهي شما را در دوراهي ميان همسر و فرزندتان قرار داده و مشكلات بسياري را برايتان ايجاد كند. كمك گرفتن از مشاورين خانواده تا حد زيادي به سازگاري سريع‌تر با شرايط و بهبود اوضاع كمك خواهد كرد.

براي اطلاع بيشتر درباره روند دريافت مشاوره خانواده كليك كنيد.

سؤالات متداول

1. بوسيدن زن و شوهر در مقابل بچه‌ها چه مشكلاتي را براي آن‌ها ايجاد مي‌كند؟

اين موضوع به‌خودي‌خود مشكلي را به دنبال نخواهد داشت مگر اينكه طولاني شدن ارتباط شما اين احساس را در آن‌ها ايجاد كند كه از جانب شما ناديده گرفته مي‌شوند. همچنين درصورتي‌كه بوسه‌هاي شما حالت جنسي پيدا كنند مي‌تواند درگيري‌هاي ذهني را براي فرزندتان ايجاد نمايد.

2. براي بوسيدن همسرم در مقابل بچه‌ها بايد به چه موضوعاتي توجه داشته باشم؟

در درجه اول ارتباط ميان شما و همسرتان مي‌بايست صرفاً يك رابطه عاطفي بوده و روابط جنسي خود را تا حد ممكن از ديد فرزندان دور نگه داريد. از طولاني شدن ارتباط با همسر و بي‌توجهي به كودكان نيز خودداري كنيد.

3. بوسيدن همسر در مقابل فرزند چطور باعث رشد عاطفي در آن‌ها مي‌شود؟

فرزند شما با مشاهده ارتباط محبت‌آميز ميان والدين و الگو گرفتن از شما اين موضوع را ياد خواهد گرفت كه در آينده و در روابط صميمانه خود به‌درستي و بدون خجالت ابراز محبت كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه بوسيدن همسر در مقابل فرزند مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: بوسيدن همسر در حضور بچه ها

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۳۴:۰۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی