مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

در مورد عوارض حشيش چقدر اطلاع داريد؟ امروزه مصرف اين ماده توسط جوانان بسيار رايج شده است. بسياري از مصرف كنندگان حشيش از آثار جسماني و رواني گرانبار آن اطلاع ندارند و همين عدم آگاهي، آن‌ها را در دام اعتياد گرفتار مي‌كند. اين مسئله تاثيرات نامطلوب خود را بر تمام جنبه‌هاي زندگي فرد مي‌گذارد. اطرافيان نيز به مرور بهداشت جسمي و رواني خود را از دست مي‌دهند و خود نياز به درمان پيدا مي‌كنند. اعتياد به حشيش زماني كه فرد مصرف كننده در دوران بارداري باشد با عوارض بيشتري همراه است. با توجه به اهميت موضوع ما در ادامه عوارض حشيش را در ابعاد جسماني و رواني بررسي كرده‌ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر تا پايان اين مطلب با ما همراه باشيد. 

منبع: عوارض حشيش

 

حشيش چيست؟

حشيش ماده‌ مخدر توهم زايي است كه از راه ريه وارد خون مي‌شود و عوارض جبران ناپذيري بر جسم و ذهن مصرف كننده مي‌گذارد. در طبقه بندي مواد اين ماده در طبقه كانابيس ها قرار دارد. كانابيس‌ها همگي مشتقات گياه شاهدانه هستند از جمله ديگر كانابيس ها مي توان به ماده مخدر گل اشاره كرد. حشيش از صمغ گياه شاهدانه به دست مي‌آيد. ماده‌ي تاثير گذار در حشيش، تتراهيدروكانابيول يا THC است. روش‌هاي گوناگوني براي مصرف حشيش وجود دارد. اغلب اين ماده با توتون سيگار تركيب مي‌شود و به صورت رول كشيده مي شود،برخي افراد نيز آن را در نوشيدني يا غذاها مي‌ريزند و به صورت خوردني مصرف مي‌كنند. 

براي اطلاعات بيشتر درباره كانابيس ها و ماده مخدر گل كليك كنيد. 

 

نشانه‌هاي مصرف حشيش

حشيش از راه تدخين به سرعت جذب مي‌شود و تاثيرات منفي در مغز و تعادل بدن فرد ايجاد مي‌كند. نام‌هاي ديگر حشيش شامل گراس، علف، جرس، بنگ، joint و سيگاري است. علائم حشيش بعد از مدتي كاملا مشخص مي‌شود.

براي مثال فرد بعد از مصرف چشمانش قرمز مي‌شود و بدون دليل خاصي به يك نقطه خيره مي‌شود. همچنين قفل شدن فك و دندان‌ها،‌ افزايش فشار خون و درجه‌ي حرارت بدن، داشتن احساس سرخوشي، آرامش و خنده هاي بي دليل به طور رايجي اتفاق مي‌افتند. 

نشانه‌هاي جسماني ديگر افرادي كه به حشيش اعتياد دارند شامل افزايش ضربان قلب و احساس اضطراب، بدبيني نسبت به ديگران، داشتن حالت پارانوئيدي، تغيير اشتها، به صورت غير طبيعي با ديگران گرم مي‌گيرد و از نظر او زمان به كندي مي‌گذرد. با اين حال اگر فردي اين علائم را داشت نمي‌توانيد به طور قطعي بگوييد كه حشيش مصرف مي‌كند و بايد با مشاوران مربوطه كمك بگيريد تا بتوانيد بهترين برخورد را داشته باشيد. براي اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي توانيد مقاله ما را با عنوان علائم و نشانه هاي اعتياد به حشيش مطالعه كنيد. 

 

عوارض جسماني اعتياد به حشيش

مصرف حشيش آسيب‌هاي جبران ناپذيري بر بدن فرد مي‌گذارد. شدت اين عوارض بستگي به مقدار مصرف، شيوه مصرف و دوز مصرفي دارد. عوارض جسماني مصرف حشيش شامل گلودرد، آسم، بروز وابستگي جسماني، مقاوم شدن بدن نسبت به دوز مصرفي قبلي، بروز برونشيت، مشكلات بينايي و شنوايي، ايجاد اختلالات ژنتيكي در فرزندان فرد مصرف كننده و بروز تشنج است. اختلال در ايمني بدن فرد و سرطان ريه نيز از جمله عوارض جسماني بسيار خطرناك هستند. 

همچنين مصرف بلندمدت حشيش باعث بروز بيماري‌هاي ديگري مثل نارسايي كليوي، از كار افتادگي ماهيچه‌ها، از بين رفتن سلول‌هاي مغزي، التهاب و انسداد مزمن مجاري تنفسي، نازايي در زن و عقيمي در مرد، نارسايي قلبي و عروقي، آسيب كبدي و فلجي مي‌شود. هرچقدر كه زودتر براي ترك حشيش اقدام كنيد آسيب‌هاي جسماني آسيب كمتري به شما خواهند رساند. 

 

عوارض رواني اعتياد به حشيش

اعتياد به حشيش علاوه بر تاثيرات جسماني، عوارض رواني نيز دارد و ممكن است فرد را در برخي از مراحل زندگي‌اش دچار مشكل كند. بروز وابستگي رواني به مصرف حشيش، ايجاد اختلال در تفكر و حافظه، ناتوانايي‌هاي جنسي، افسردگي، پرخاشگري غيرعادي، اختلال در خواب، اختلالات روان‌پريشي مثل اسكيزوفرني، بي‌حوصلگي و خستگي، احساس پوچي و نااميدي و وسوسه براي مصرف مواد مخدر با دوز بالاتر ازجمله آسيب‌هاي رواني هستند كه فرد را گريبان گير خود مي‌كنند. براي رهايي از اين شرايط  بهتر است با يك روان‌شناس صحبت كنيد تا علاوه بر درمان و ترك اعتياد به حشيش بتوانيد عوارض رواني مصرف حشيش را نيز درمان كنيد.

عوارض رواني ديگر حشيش شامل شنيدن صداهاي غير عادي، توهم، هذيان، اختلال توجه، كم شدن علاقه و انگيزه براي زندگي و روابط اجتماعي و تغيير احساسات مي‌باشد كه باعث  مي‌شود فرد در بسياري از جنبه‌هاي زندگي‌اش به مشكل بخورد. عوارض جسماني و رواني مصرف حشيش به صورت كلي بستگي به سابقه‌ مصرف، ميزان THC موجود در حشيش، نوع مصرف، استفاده از حشيش و مواد مخدر ديگر به صورت تركيبي و ... دارد.

 

عوارض اعتياد به حشيش در دوران بارداري

اعتياد به حشيش در دوران بارداري مشكلات زيادي را براي مادر و جنين به وجود مي‌آورد و سلامت آنان را به خطر خواهد انداخت. نوزاداني كه مادران آنان حشيش مصرف مي‌كنند در هنگام تولد معمولا ضعيف‌تر هستند و جثه كوچك‌تري دارند. همچنين اين ماده به جنين منتقل مي‌شود و هنگامي كه نوزاد به دنيا مي‌آيد بي قراري زيادي از خود نشان مي‌دهد. اگر مصرف حشيش در ماه اول شيردهي نيز تداوم يابد كودك با مشكلات حركتي نيز مواجه مي‌شود چون اين ماده از طريق شير مادر به كودك منتقل مي‌گردد. براي آگاهي از روش‌هاي درمان ترك اعتياد در زنان باردار كليك كنيد.

 

ترك اعتياد به حشيش

ترك اعتياد به حشيش به روش‌هاي مختلفي امكان پذير است. فرد معتاد در زمان ترك نيز ممكن است همچنان درگير عوارض حشيش باشد و دچار برخي اختلالات رواني شود، به همين دليل توصيه مي‌شود با يك روان شناس مشورت كنيد تا فرد بتواند اين علائم رواني را كاهش دهد و ترك، سختي كمتري داشته باشد. با ترك حشيش به تدريج عوارض جسماني و رواني آن كاهش پيدا مي‌كند، همچنين اين نكته را در نظر داشته‌ باشيد كه از روش هاي اصولي نظير ترك تدريجي استفاده كنيد؛ چرا كه قطع ناگهاني مصرف حشيش نيز باعث بروز عوارض و آسيب‌هاي جبران ناپذيري در فرد مي‌شود، به همين دليل نبايد به صورت ناگهاني مصرف حشيش را قطع كرد، بلكه براي دريافت نتايج موفقيت آميز بايد به تدريج و با مشورت متخصصين از روش هاي علمي و اصولي كمك گرفت. 

براي آگاهي از روند دريافت مشاوره ترك اعتياد و آگاهي از بهترين روش هاي ترك اعتياد به حشيش كليك كنيد. 

يه خبر خوب 

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه‌هاي مختلف روانشناسي از جمله اعتياد جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است. اين مركز با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد. حامي هنر زندگي با استفاده از ابزارهايي چون تلفن و اينترنت به مراجعان اين امكان را داده تا در كمترين زمان ممكن در هر موقع از روز با بهترين متخصصان در زمينه مربوطه ارتباط برقرار كنند.

اين مركز شرايطي را براي شما فراهم مي‌كند تا در صورت اعتياد بتوانيد حتي ترك در منزل را نيز تجربه كنيد. همچنين حامي هنر زندگي در تمامي فرآيند درمان و ترك در كنار فرد مصرف كننده و خانواده او خواهد بود و مي‌توانيد در هر ساعت از شبانه روز از خدمات مشاوره بهره ببريد. 

براي اطلاع بيشتر درباره روند دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

اعتياد به حشيش با چه عوارض رواني همراه است؟

بروز وابستگي رواني به مصرف حشيش، ايجاد اختلال در تفكر و حافظه، ناتوانايي‌هاي جنسي، افسردگي، پرخاشگري غيرعادي، اختلال در خواب، اختلالات روان‌پريشي مثل اسكيزوفرني، بي‌حوصلگي و خستگي، احساس پوچي و نااميدي ازجمله آسيب‌هاي رواني هستند كه فرد را گريبان گير خود مي‌كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه عوارض مصرف حشيش مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: عوارض حشيش

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عوارض حشيش،
موضوع:
[ ۱۵ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۳۸:۴۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی