مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

القاي زايمان فرايندي پزشكي است كه در آن متخصص به شروع شدن دردهاي زايمان در مادر كمك مي‌كند. اين روش اغلب زماني به كار مي‌رود كه شما دچار بارداري ديرتر از موعد شده باشيد و يا ادامه بارداري براي خودتان يا جنين با خطراتي همراه باشد. از جمله روش‌هاي القاي زايمان مي‌توان به تزريق اكسي توسين، پروستاگلاندين و پاره كردن كيسه آب اشاره كرد. با اين حال بايد توجه داشته باشيد كه از اين روش نمي‌توان هميشه بهره برد و با محدوديت‌هايي همراه است. همچنين مي‌تواند خطراتي را نيز براي مادر و جنين ايجاد كند. ما در ادامه به توضيحات بيشتري در مورد روش‌هاي القاي درد زايمان طبيعي و علل استفاده از آن‌ها پرداخته‌ايم پس همراه ما باشيد.

 منبع: القاي زايمان چيست | دارو و راهي براي تحريك زايمان

 

القاي زايمان چيست؟

در شرايط نرمال بانوان معمولاً در بازه زماني بين هفته 37 ام تا 42 بارداري علائم اوليه مرتبط با زايمان طبيعي را تجربه مي‌كنند كه باز شدن دهانه رحم، پاره شدن كيسه آب و شروع انقباضات رحمي را شامل مي‌شود. در القاي زايمان فرايند زايمان به صورت مصنوعي و به كمك مداخلات پزشكي آغاز مي‌شود. براي مثال ممكن است پزشك به كمك برخي ابزارها تلاش كند كيسه آب دور جنين را پاره كرده يا داروهايي به شما تزريق نمايد كه منجر به انقباضات رحمي ‌شوند.

براي اطلاع بيشتر در زمينه زايمان طبيعي كليك كنيد.

 

القاي زايمان در چه شرايطي انجام مي‌شود؟

القاي زايمان تنها در صورتي پيشنهاد مي‌شود كه ادامه روند بارداري خطري براي مادر، جنين يا هردوي آن‌ها به همراه داشته باشد. از جمله اين شرايط مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

- دچار شدن مادر به برخي شرايط پزشكي خاص نظير افزايش ناگهاني فشار خون يا همان پره اكلامپسي و بروز مشكلات كليوي.

- تجربه زايمان ديرتر از موعد (طولاني شدن زايمان بيش از 41 هفته و شروع نشدن درد زايمان)

- افت عملكرد جفت كه مي‌تواند خون رساني به جنين را با مشكل مواجه كرده و به نقايص مادرزادي جدي بيانجامد.

- در مواردي كه مادر دوقلو يا چندقلو باردار است و مي‌خواهد زايمان طبيعي انجام دهد.

- كاهش حركات جنين در رحم يا بروز تغييراتي در ضربان قلب او.

- پاره شدن كيسه آب و شروع نشدن درد زايمان.

براي شناخت بيشتر در زمينه زايمان ديرتر از موعد كليك كنيد.

 

انواع روش‌هاي القاي زايمان طبيعي

براي القاي زايمان روش‌هاي مختلفي وجود دارد كه ما در ادامه به معرفي هريك از آن‌ها پرداخته‌ايم.

ايجاد شكاف و پارگي در كيسه آب دور جنين

يكي از علائم شروع زايمان طبيعي پاره شدن كيسه آب است. وقتي اين اتفاق خود به خود پيش نيايد پزشك ممكن است از روش پاره كردن كيسه آب از طريق ابزارهاي پزشكي استفاده كند. در اين روش ابزاري قلاب مانند از طريق واژن وارد رحم مي‌شود تا در ساك حاوي مايع آمنيوتيك كه جنين را احاطه كرده شكافي ايجاد نمايد. اين كار باعث تخليه شدن آب داخل اين كيسه مي‌شود و در نتيجه فشار سر جنين به دهانه رحم را افزايش مي‌دهد. در بسياري از موارد همين كار زايمان را تسهيل كرده و براي ادامه فرايند تولد نوزاد كافي است.

تزريق آكسي توسين

آكسي توسين هورموني است كه به طور طبيعي هنگام زايمان در بدن ترشح مي‌شود و به شروع شدن و تداوم يافتن انقباضات رحمي كمك مي‌كند. در بسياري از موارد عدم احساس درد زايمان مي‌تواند از كمبود سطح هورمون آكسي توسين در بدن زن ناشي شود.

در اين شرايط اغلب پزشكان اين هورمون را به بازوي مادر تزريق مي‌كنند. در پي تزريق اين دارو، معمولاً انقباض‌هاي رحمي آهسته آهسته آغاز مي‌شوند و شدت مي‌يابند كه اين فرايند مي‌تواند چند ساعت نيز طول بكشد.از آنجايي كه تزريق آكسي توسين منجر به شدت يافتن انقباضات مي‌شود اين مسئله ممكن است باعث دردناك‌تر شدن فرايند زايمان شده و نياز به دريافت مسكن‌ها را افزايش دهد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

تجويز پروستاگلاندين

هورمون پروستوگلاندين يكي ديگر از مواد شيميايي است كه به طور طبيعي هنگام زايمان در بدن زن ترشح مي‌شود. اين هورمون بر نرم شدن دهانه رحم تأثير مي‌گذارد و به باز شدن بهتر و سريع‌تر آن كمك مي‌كند. تجويز شكل مصنوعي پروستاگلاندين به مادر يكي از ارجح‌ترين روش‌هاي القاي زايمان است چراكه بيش از هر روشي به فرايند طبيعي زايمان نزديك است.

در اين روش ممكن است ژل يا نواري شبيه تامپون كه حاوي پروستاگلاندين است به شما داده شود تا آن را درون واژن قرار دهيد. پس از اين كار لازم است كه دراز بكشيد و تحت مراقبت‌هاي ويژه قرار داشته باشيد تا با باز شدن دهانه رحم دردهاي زايمان نيز شروع شوند. در برخي موارد ممكن است پزشك در كنار اين روش از ساير روش‌ها نظير تزريق آكسي توسين يا پاره كردن كيسه آب نيز بهره بگيرد.

تحريك دهانه رحم به كمك سوند بالني

سوند بالن دار يكي از روش‌هاي فيزيكي است كه در القاي زايمان به كار گرفته مي‌شود. در اين روش به كمك يك لوله، بالني خالي به دهانه رحم شما فرستاده شده و سپس با آب پر مي‌شود. اين كار با تحريك دهانه رحم مي‌تواند به ترشح پروستاگلاندين كمك كند و پس از آن به طور طبيعي چرخه زايمان به راه بيافتد.

 

القاي زايمان و خطرات احتمالي آن

مانند هر روش پزشكي ديگر القاي زايمان نيز با خطرات بالقوه‌اي همراه است كه در برخي موارد مشاهده مي‌شود. از جمله اين خطرها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

- در همه موارد القاي زايمان جواب نمي‌دهد و در نتيجه اين احتمال وجود دارد كه مجبور به انجام زايمان سزارين شويد. بررسي‌ها نشان مي‌دهند 25 درصد بانوان با وجود انجام القاي بارداري بازهم موفق به زايمان طبيعي نمي‌شوند.

- در برخي از روش‌هاي القاي زايمان نظير تزريق آكسي توسين ممكن است ضربان قلب جنين تحت تأثير قرار بگيرد و يا اكسيژن كافي به او نرسد.

- احتمال بروز عفونت‌هاي پس از زايمان هنگام استفاده از اين روش‌ها بيشتر است.

- دچار شدن به پارگي رحم

- دچار شدن به خونريزي‌هاي طولاني مدت بعد از زايمان

براي اطلاع بيشتر در زمينه زايمان كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

- آيا القاي زايمان داراي محدوديتي هم هست؟ چه كساني نبايد از اين روش استفاده كنند؟

پزشكان معمولاً در شرايط اضطراري كه جنين سريعاً بايد به دنيا بيايد از اين روش استفاده نمي‌كنند چراكه القاي بارداري مي‌تواند ساعت‌ها طول بكشد و در نتيجه سلامت جنين به خطر بيافتد. همچنين اين روش براي مادراني كه در زايمان قبلي خود تجربه جراحي سزارين را داشته‌اند و يا تحمل انقباضات رحمي را ندارند به كار نمي‌رود.

براي دريافت مشاوره در زمينه القاي زايمان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 منبع: القاي زايمان چيست | دارو و راهي براي تحريك زايمان

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۵۹:۱۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی